Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich

Mocno się zastanawiam nad zakupem E36 Coupe. Słyszałem jednak wiele różnych opinii na temat BMW. Chciałbym kupić wersję z silnikiem 1,8 IS. Mam zamiar założyć gaz...

Jak jest ze spalaniem tego samochodu, dostępem do części i faktyczną awaryjnością? Mam zamiar uzywać go na codzień i nie chcę żeby sprawdziło się powiedzenie Będziesz Miał Wydatek.

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Opublikowano

Wszystko zależy od poprzedniego właściciela (właścicieli).

 

Egzemplarz udręczony, "zdresowany", do tego sztukowany po kosztach z pewnością potwierdzi powiedzonko Będziesz Miał Wydatki.

 

BMW używane normalnie, sensownie serwisowane, zadbane będzie służyło kolejnemu właścicielowi wiernie, bezawaryjnie i długo. Pod warunkiem, że będzie go używał normalnie, sensownie serwisował i dbał 8)

 

Niestety, statystycznie najwyżej 15-20 % egzemplarzy BMW E36 w tym wieku jest wartych uwagi. Reszta to ta pierwsza kategoria. :duh: :mad2:

 

Za kupejką przemawia nie tylko uroda, ale sztywniejsze nadwozie, wyższa jakość niż w sedanach i lepsza staranność montażu.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

Nie byłem użytkownikiem e36, ale z opinii znajomych, wiem że wersja coupe jest lepiej wykonana (lepiej spasowane wnętrze i mniej piszczących i skrzeczących elementów). Dzieje się tak chyba za sprawą sztywniejszego nadwozia w wersjach coupe. Poza tym chyba jest deko ładniejsza od zwykłej wersji e36.

 

Wybór silnika według gustu i portfela, ale chyba wolałbym 2.0, bo 6 cylindrów jednak ma fajniejszą kulturę pracy i dźwięk! :wink: W spalaniu nie powinno być większej różnicy.

 

Co do gazu ci nie podpowiem, ale zapraszam do działu "Spalanie & Paliwa alternatywne", gdzie napewno znajdziesz odpowiednie wskazówki jak i sprawdzone warsztaty.

 

Faktyczna awaryjność będzie zależała od egzemplarza, który ci się trafi. Im dokładniej podejdziesz do sprawdzenia auta przed zakupem, tym będzie miał mniej problemów. Nie napalaj się i spokojnie kupuj, a napewno koszty eksploatacji będą niższe od utrzymania Poloneza :lol:

 

Skoro już jesteś na tym forum to myślę, że powinieneś poznać jedno z prawidłowych rozwinięć skrótu BMW ===> Będziesz Miał Wygodnie, lub Będziesz Miał Wrażenia. ;)

 

Powodzenia w zakupach... tylko pamiętaj, że jak raz wsiądziesz do BMW to inne marki przestaną dla Ciebie istnieć :cool2: [/url]

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano
Wszystko zależy od poprzedniego właściciela (właścicieli).

 

Egzemplarz udręczony, "zdresowany", do tego sztukowany po kosztach z pewnością potwierdzi powiedzonko Będziesz Miał Wydatki.

 

BMW używane normalnie, sensownie serwisowane, zadbane będzie służyło kolejnemu właścicielowi wiernie, bezawaryjnie i długo. Pod warunkiem, że będzie go używał normalnie, sensownie serwisował i dbał 8)

 

Niestety, statystycznie najwyżej 15-20 % egzemplarzy BMW E36 w tym wieku jest wartych uwagi. Reszta to ta pierwsza kategoria. :duh: :mad2:

 

Za kupejką przemawia nie tylko uroda, ale sztywniejsze nadwozie, wyższa jakość niż w sedanach i lepsza staranność montażu.

 

o rapid ubiegłeś mnie gdy pisałem tego posta, ale nasze wypowiedzi się niemal powieliły ;)

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
  • Członkowie klubu
Opublikowano
10 wątków niżej masz odpowiedź dlaczego lepiej 325i...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
10 wątków niżej masz odpowiedź dlaczego lepiej 325i...

 

no w ogólę to 325i zdecydowanie jest ciekawszą propozycję od dwóch w/w. Z resztą te 2.5-litrówki są podobnoż jedną z najmniej awaryjnych jednostek. Miałem taki silniczek w e34 i byłem bardzo zadowolony z osiągów i kultury pracy. :) W sumie jak wrzucasz gaz to faktycznie zastanów się jeszcze nad 325i.

http://img426.imageshack.us/img426/2232/bmwsiga7ar.jpg
Opublikowano

325 pali więcej niż is - ale to też zupełnie inne samochody

325 jest droższe i więcej zapłacisz za instalację gazową (proporcjonalnie do liczby cylindrów) ale jezeli mógłbym coś doradzić to nawet wolalbym kupić w Niemczech leko pukniete 325 niż zwykłe is - różnica w osiągach będzie większa niż 50 KM

 

ps. sam jezdziłebym 325 coupe gdyby nie to, że e36 są w środku wyjątkowo ciasne

Opublikowano
o rapid ubiegłeś mnie gdy pisałem tego posta, ale nasze wypowiedzi się niemal powieliły ;)

 

Nic to :!: Opinia powtórzona ma większą moc "urzędową" ;-)

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
jezdze coupe is od 3 miechow i jak narazie jest git :cool2: jedynie co narazie mnie to auto kosztowalo to wymina olejow i filtrow.jezdzi sie spoczko i wcale sie nie zgodze ze jest w coupe malo miejsca(dla mnie wystarcza i to nie tylko na jezdzenie... :lol: )co do osiagow silnika to nie jezdzilem wersja 2l ale wydaje mi sie ze na miasto powinno wystarczyc.co do spalania na trasie spala mi 7,5l ,a w miescie ok10l.a i dam ci rade nie wstawiaj sobie gazu przynjamniej jakiegos badziewia bo koles wstawil i teraz placze :nienie:
Opublikowano
ja proponował bym CI 325 lub 328. opłaty w ubezpieczalni są większe , ale wynagrodzisz to sobie jazdą takim autkiem z taką mocą i kulturą pracy. a spalanie to różnica około 2litrów. a cha i z tego co wiem 325 i 328 -te silniki zawsze sie ceni,więc jak RADO napisał kup lekko pukniętą.a co do gazu to to załóż dobrą instalację,a problemów nie będziesz miał. teraz instalke do tych silników wyrwiesz za 3500,ale mówie CI że warto
Opublikowano

jeżdze moją kupetką od listopada 2004,

silnik 2.0 polecam przez pierwsze 6 m-cy był dla mnie rakietą, teraz zaczyna troche spowalniać i powiem szczerze ze te 42 kucyki wiecej w wersji 325 by sie przydały, ja nie wybrałem 325 ze wzgledu na założenie że nie bedzie w niej gazu wiec jak to ostatnio sławne powiedzenie na forum brzmi - chłodna kalkulacja ekonomiczna :wink: 8)

 

poza tym oprocz kilku drobnych awryjek niz poważengo sie nie dzieje,

prawdą jest jednak ze wersje coupe sa popularne wśród 3paskowego środowiska wiec coraz trudniej trafić w Polsce coś co jeszcze wygląda jak E36 a nie jak pojazd Pana Samochodzika... ale jedno moge powiedzieć z pewnością że bedziesz bardzo zadowolony z kupety, piekny samochodzik, zreszta jak wiekszość kupetek !

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano

witam

 

tez mam coupe i nie narzekam ale głownie jezdze sam lub z lady

wczesniej miałem 4 d i była wygodniejsza o te dzwi z tyłu jak ktos mia.ł wsiasc

ale prawda jest taka ze to moje auto i ja z mojej strony drzwi mam a reszta ???

jak sie nie podoba to autobus :mrgreen:

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano

silnik 2.0 polecam przez pierwsze 6 m-cy był dla mnie rakietą, teraz zaczyna troche spowalniać i powiem szczerze ze te 42 kucyki wiecej w wersji 325 by sie przydały, ja nie wybrałem 325 ze wzgledu na założenie że nie bedzie w niej gazu wiec jak to ostatnio sławne powiedzenie na forum brzmi - chłodna kalkulacja ekonomiczna :wink: 8)

 

 

Troche nie do konca na temat ale z tego co poczytalem na forum to nie ma roznicy w spalaniu dla R6 BMW. 320 pali mniej wiecej tyle co m3 :mrgreen: Oczywiscie zakladajac ze nie wykorzystamy calego potencjalu mocy w m3 :norty:

Opublikowano

Troche nie do konca na temat ale z tego co poczytalem na forum to nie ma roznicy w spalaniu dla R6 BMW. 320 pali mniej wiecej tyle co m3 :mrgreen: Oczywiscie zakladajac ze nie wykorzystamy calego potencjalu mocy w m3 :norty:

 

Oj nie wiem, kolega z klubu niedawno kupił piekne 328 coupe wczesniej mial 320 coupe i przy "normalnej" podobnej jeździe miejskiej jak liczył wyszło że 328 chłonie około 2-3 litry wiecej...

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano

Troche nie do konca na temat ale z tego co poczytalem na forum to nie ma roznicy w spalaniu dla R6 BMW. 320 pali mniej wiecej tyle co m3 :mrgreen: Oczywiscie zakladajac ze nie wykorzystamy calego potencjalu mocy w m3 :norty:

 

Oj nie wiem, kolega z klubu niedawno kupił piekne 328 coupe wczesniej mial 320 coupe i przy "normalnej" podobnej jeździe miejskiej jak liczył wyszło że 328 chłonie około 2-3 litry wiecej...

 

No to i tak wychodzi 12-15 na 100. Ale jak różnica w jeździe.

Opublikowano
Oj nie wiem, kolega z klubu niedawno kupił piekne 328 coupe wczesniej mial 320 coupe i przy "normalnej" podobnej jeździe miejskiej jak liczył wyszło że 328 chłonie około 2-3 litry wiecej...

 

Czego się dziwić :?: Większy silnik zawsze spali w ruchu miejskim więcej, zwłaszcza na krótkich trasach. Tyle że w takich warunkach 328i trochę mija się z powołaniem. :wink: Dopiero na długich trasach może popisać się pełnią zalet i - w pewnych warunkach - spalać mniej niż 320i (!) Powód jest prosty: wyraźnie "dłuższe" przełożenie przekładni głównej.

 

''Auto Motor und Sport'' zrobił kiedyś ciekawy artykuł przeczący dogmatowi, że większy silnik = większe spalanie. Pod kątem apetytu na benzynkę na trasie, przetestowano m.in. BMW E36 z końca produkcji, w wersjach 320i i 328i.

 

Wyniki były interesujące (odpowiednio 320i / 328i):

- Szosa II kategorii (średnia prędkość 65 km/h)- 7,4 / 8,3 l/100 km

- Szosa II kategorii (średnia prędkość 75 km/h) - 8,4 / 8,1* l/100 km

- Autostrada (do 130 km/h) - 7,2 / 7,5 l/100 km

- Autostrada (do 175 / 192 km/h)** - 10,1 / 9,8 l/100 km

 

* Nie, nie pomyliłem się :!: 328i spaliło MNIEJ przy wyższej średniej szybkości :!:

**80 % prędkości maksymalnej

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano

zgadzam się w 100% -

podobne porównianie zrobili goscie z AMS odnosnie siódemek E32 -

co sie okazało - w identycznym trybie testowym ( trasa- szosy za miastem / miasto/ autobahna/ test przyspieszen i vmax)

735iA spaliła - 16,4

750i -17,1

roznica niewielka biorąc pod uwage roznice dzielące oba auta :)

Opublikowano

Wszytstko prawda tylko wiecie to sa testy w zyciu jest troszke inaczej, ruszasz stajesz ruszasz stajesz i tak przez godzine jadac w korku a gdzie tu srednia 65 czy 75 km/h...

mnie tam nikt nie musi przekonywac w tej chwili bralbym 328 jak by byla jak kupowalem swoją i juz !!!

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

Opublikowano
Wszytstko prawda tylko wiecie to sa testy w zyciu jest troszke inaczej, ruszasz stajesz ruszasz stajesz i tak przez godzine jadac w korku a gdzie tu srednia 65 czy 75 km/h...

 

U mnie :!: I to osiągalna bez wariactw. Szosy wojewódzkie i stare krajówki na północ ode mnie pochodzą przeważnie z lat 60., ale są w zaskakująco dobrej kondycji. 75 km przejedziesz w czasie 50-70 minut, zależnie od stopnia spieszenia ;-). Dlatego moją kultową trasą jest kierunek Kołobrzeg.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
To powiem ze fajnie masz ja tam do roboty odcinek 15 km jak przejade 30 minut to jest super wynik :mad2: a z reguły jest to ok 45 minut :duh: , no i jak sobie tak do pracy jezdze to wychodzi ze moja jakies 10 - 11 l. wchłonie, na trasie jest oczywiscie duuuuzo lepiej przy jezdze do 120 130 km/h tak aby nie rzekraczac 4 tyś /obr/min bedzie jakies 8 l. :dance:

>>> PRYMUS <<<

BMW Klub POLSKA


==================================

Always look on the bright side of drive & wife :)


http://img182.imageshack.us/img182/295/podpisforum3ru.jpg

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.