Skocz do zawartości

Z3 1.8 1996 - prośba o opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów i właścicieli Z3.

 

Ostatnio kupiłem Z3 1996 1.8, w bardzo dobrym stanie i chciałbym zapytać się Was o zdanie w kilku kwestiach:

 

1. Co w dowodzie rejestracyjnym a co pod maską?

Wyobraźcie sobie że w dowodzie mam wpisaną pojemność 1.8,właściciel który sprzedawał go twierdzi że ma 118KM. No i tu mała niespodzianka gdyż na podstawie VIN sprawdziłem że widnieje jako 1.9. Chcąc się upewnić porównałem wygląd silnika z 1.8 i faktycznie jest to silnik 1.9 (140KM). Stwierdziłem to po trze śrubach - 1.8 ma dwie, oraz po umieszczeniu napisu BMW.

Pytanie do Was co z tym fantem zrobić, mam zamiar go teraz przerejestrować, czy to zgłaszać?

 

2. Moc silnika

Ma 140 KM,przejechane 175000tys a przyśpieszenie mnie nie zachwyca, w miarę rozpędza się do 120-140 a potem to już tak pooowplutku. Leciałem nim 170 i chyba na tym koniec.

Czy to kwestia że silnik jest zajechany? Czy po prostu auto ma swoje lata i tyle. Jak jest u Was?

 

3. Koła

Mam felgi 19 cali i nisko profilowe wielkie opony. Wygląd boski, niestety komfort jazdy do dupy. Jest tak twardy że nie sposób nim jeździć po naszych dziurawych drogach. Na prostej/zakrętach przyklejony jak żaba, niestety jak droga zaczyna się robić kiepska trzeba maksymalnie zwalniać. Były włąściciel mówił że ma skracane sprężyny...hym jednak mi się wydaje że są standardowe a problem to koła.

 

dzięki za pomoc

Pablowaw

Opublikowano

silnik to czesc zamienna (mozesz sobie go wymienic jak klocki) tylko ze jak zmieniasz pojemnosc (w dowodzie 1,8 a silnik 1,9) to powieniens to zglosic i wystapic o przeliczenie nowej skladki OC.

przy 19 calowych kolach predkosciomiesz oszukuje jeszcze przy tej pojemnosci bym sie nie doszukiwal rakiety. na 17 to auto rowniez bardzo ladnie sie prezentuje wiec zastanow sie nad zmiana bo przy tym silniku i naszych drogach ciezko bedzie.

podziel sie zdjeciami i gratulacje zakupu

ZAPRASZAM UZYTKOWNIKOW SERII Z !>KLiK
Opublikowano

Wygląda na to że on miał silnik od nowości 1.9, na to wskazuje VIN i faktycznie ten silnik wygląda wizualnie na 1.9 a nie 1.8 jak to jest w dowodzie.

 

Jeżeli chodzi o moc to kręci się jak szalony, 720 robi bez problemu. Brak mu porostu siły na wyższych prędkościach.

 

Jeżeli chodzi o zdjęcia to chętnie ale http://www.imageshack.us/ jakośnie chce mi ich wciągnąć:( jest jakiś inny sposób?

 

Mam jeszcze pytanie o dobrego mechanika w okolicach Warszawy który mógłby na niego spojrzeć w szczególności chodzi mi o podwozie i stwierdzić czy wszystko jest ok

Opublikowano

Daj foty pilnie bo z3 na 19' to jeszcze w polsce chyba nie bylo :lol: .

 

Niestety z3 NIE ZNOSI dziur wiec tak to z komfortem nie nierownych drogach juz w tych samochodach jest.

 

Cudow sie po tym silniku nie spodziewaj, jednak do 200km/h powinienes dojechac co prawda nie na tych kolach , bo obstawiam ze masz opony 225+ wiec sam kapec i waga kol nieco muli .

 

Co do mechanika to moglbym jeszcze 2 tygodnie temu Ci polecic Auto Bukow (wylot na jabłonne, koniec modlinskiej) ale ostatnio kumplowi w E46 maja gafe powiedzieli takze w sumie juz sam nie wiem co o nich myslec . Mozesz sie przejechac, nastawienie do klienta maja raczej przyjacielskie i cos powinni powiedziec.

 

Mozesz mi wyslac foty na email : [email protected] to je wrzuce :).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=90602&start=105 - tutaj wrzucilem fotki .

 

Felgi to napewno nie sa 19' , to sa 18' wg mnie kola wraz z oponami sa zywcem przeniesione z E39, z tylu obstawiam ze jest opona 255 bo jest wartoscia wprost zabojcza (zabojczo mulaca :lol:) jak na silnik 140 KM .

 

Pozatym tył masz przełożony od 2.8 ale to juz pewnie wiesz ;) .

 

Ogolnie kojarze ta zetke z allegro z daaawnych czasow. :)

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Te felgi to mogą być nawet 17" sprawiają wrażenie większych bo auto jest obniżone, ale wystarczy porównać ze zdjęciami saron22, z tyłu strasznie duzy profil opony (nie za duzy?) Pablowaw jakie masz tam opony (profil i szer.)??
http://img214.imageshack.us/img214/7770/z3roadsterturninwheelsln4.gif
Opublikowano
Felga z tylu wydaj sie byc mniejsza od tej z przodu ale to moze tylko zludzenie ... :o .
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Co do mechaników w okol. Warszawy:

 

ASO Auto Rawski

Marki, ul. Majora Billa 2 (przy trasie Warszawa-Białystok)

salon/serwis: tel. 022 357 77 17, 022 771 39 93

specjalizują się w BMW

 

Poza tym na Targówku jest człowiek, który bardzo dobrze zna się na BMW. Niestety ma dość odległe terminy.

606 536 527

Opublikowano
a moze to auto nie jest wcale obnizone tylko przez te duze kola wlasnie tak wyglada?? Bo faktycznie porownujac je z moimi fotkami to moj wyglada jak allroad. Moje sa na 100% 18" a auto na pewno stoi na seryjnych springach.
Opublikowano
Jest obnizona ta zeta na bank ;).
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
Jakie są te koła naprawdę i opony? Pablo :?:
http://img214.imageshack.us/img214/7770/z3roadsterturninwheelsln4.gif
Opublikowano
Wygląda na to że on miał silnik od nowości 1.9, na to wskazuje VIN i faktycznie ten silnik wygląda wizualnie na 1.9 a nie 1.8 jak to jest w dowodzie.

 

Różne cuda się zdarzają w dowodach. Rozmawiałem z właścicielem Nissana 350Z zarejestrowanego jako auto 4-osobowe, bo pan w urzędzie był w 100% pewny, że tam jest z tyłu kanapa. :lol:

Opublikowano

Witam i przepraszam za opóźnienie, coś jestem zalatany.

 

1. Dowód a silnik - skorygują to przy przerejestrowaniu, ale trochę zachodu jest: oświadczenie producenta, rzeczoznawca z PZM:)

Mam zdjęcie silnika chętnie porównam jego wygląd z inną 1.9

 

2. Felgi to 18 z oponami przód: 235/40zr18 Continental, tył 235/50zr/18

 

Rozszyfrowałem VIN i wynika że ma sportowe zawieszenie, obniżane. Razem tworzą niezłą mieszankę:)

 

VIN long WBACH71020LA17281

Type code CH71

Type Z3 (EUR)

Dev. series E36 (7)

Line 3

Body type ROADST

Steering LL

Door count 2

Engine M44

Cubical capacity 1.90

Power 103

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour COSMOSSCHWARZ METALLIC (303)

Upholstery LEDER OREGON/SCHWARZ (Q3SW)

Prod. date 1996-04-15

 

Order options

No. Description

209 LIMITED SLIP DIFFERENTIAL (25%)

272 LT/ALY WHL/ Z STAR

388 SOFTTOP BLACK

410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT

423 FLOOR MATS, VELOUR

441 SMOKERS PACKAGE

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

669 RADIO BMW BUSINESS RDS

694 PREPARATION FOR CD CHANGER

704 M SPORT SUSPENSION

813 FRANCE VERSION

818 MAIN BATTERY SWITCH

854 LANGUAGE VERSION FRENCH

925 SHIPPING PROTECTION PACKAGE

 

Series options

No. Description

255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

380 HARDTOP PREPARATION

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

806 3RD STOP LIGHT

 

Power 103 to znaczy 103 konie?

 

pozdrawiam

Pablowaw

Opublikowano

GRUBA przesada te 235/50 :shock: .

 

Ja bym dal 215/40/18 i z przodu i z tylu do takiego silnika.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.