Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakub, jakie odczucia po jeździe 330xd?? Wiadomo że benzyna to benzyna, ale aż tak źle było czy znowu się wyśmiewasz?? :twisted2: :D
Pozdrawiam
Opublikowano
Jakub, jakie odczucia po jeździe 330xd?? Wiadomo że benzyna to benzyna, ale aż tak źle było czy znowu się wyśmiewasz?? :twisted2: :D

 

Jest kilka odczuć.

To co mnie zaskocylo to to, że auto jestbardziej "kobiece" niż mój, wspomaganie kierownicy pracowalo delikatniej. U mnie wszystko jest sztywniejsze i trzeba użyć wikszej sily np przy manewrowaiu.

 

Moc silnika na pewno zaskoczy kogoś kto jeździ slabszym autem. Ja nie jestem obiektywny więc się nie będę czepial.BMW oddaje swoją silę plynnie, a np 2.0 TDi w audi jakim jeździlem zaskoczyl mnie naglym "kopem", który trwal krótko ale byl mocny. Mój jak startuje to nawet na suchym asfalcie włącza kontrolę trakcji.

 

Teraz minus. Niestety dla mnie nie do zaakceptowania. Klekot slyszalny wewnątrz i drgania calego auta podczas pracy na wolnych obrotach

 

Ogólne OK, ale gdybym dużo jeździł to bym swoją zagazowal. Tylko, że gdybym dużo jeździl to bym pieniędzy nie mial kiedy zarabiać :)

Opublikowano

BMW oddaje swoją silę plynnie, a np 2.0 TDi w audi jakim jeździlem zaskoczyl mnie naglym "kopem", który trwal krótko ale byl mocny.

 

Też miałem takie odczucia jeżdżąc audi A3 2.0 TDi i porównując z Porsche Cayenne V8 340 PS wydawało mi się że ten drugi jest albo słaby albo zepsuty, ale do momentu jak przekroczyłem 3500 obr/min :twisted2:

 

OT dla malkontentów, we wczorajszym autoświecie jest test długodystansowy 130i, a jak wypadł w rankingu niezawodności muszą sami poczytać.http://www.auto-swiat.pl/wydania,BMW-130-i-Drogo-ale-przyjemnie,24587,1.html Teraz wiem dlaczego w DE samochody z tym silnikiem są droższe od odpowiedników w ON.

Opublikowano
Jakub, jakie odczucia po jeździe 330xd?? Wiadomo że benzyna to benzyna, ale aż tak źle było czy znowu się wyśmiewasz?? :twisted2: :D

 

Jest kilka odczuć.

To co mnie zaskocylo to to, że auto jestbardziej "kobiece" niż mój, wspomaganie kierownicy pracowalo delikatniej. U mnie wszystko jest sztywniejsze i trzeba użyć wikszej sily np przy manewrowaiu.

 

Moc silnika na pewno zaskoczy kogoś kto jeździ slabszym autem. Ja nie jestem obiektywny więc się nie będę czepial.BMW oddaje swoją silę plynnie, a np 2.0 TDi w audi jakim jeździlem zaskoczyl mnie naglym "kopem", który trwal krótko ale byl mocny. Mój jak startuje to nawet na suchym asfalcie włącza kontrolę trakcji.

 

Teraz minus. Niestety dla mnie nie do zaakceptowania. Klekot slyszalny wewnątrz i drgania calego auta podczas pracy na wolnych obrotach

 

Ogólne OK, ale gdybym dużo jeździł to bym swoją zagazowal. Tylko, że gdybym dużo jeździl to bym pieniędzy nie mial kiedy zarabiać :)

 

 

Zapraszam na runde moją 330d. Zmienisz zdanie.. Wszystko zależy od egzemplarza.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
No z tym Boshem za 400zl z Poznania to by bylo calkiem sympatycznie aczkolwiek wydaje sie byc az za tanio. Jak macie jakies namiary to bylbym wdzieczny.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hejka ponownie.

 

Tak jak juz (chyba) poprzednio pisalem nie szla moja Becia - no nic mocy. Czulem sie jakbym mial 90KM:/ Pojechalem do mechanika, podpial kompa... doladowanie - wykasowal bledy i odpial przeplywke i kazal pojezdzic 2 dni i zobaczyc czy sa zmiany. Samochodzik zaczal jezdzic bardzo przyzwoicie ale przy wyzszych predkosciach kopcil. Czyli diagnoza... przeplywka. No wiec kupilem przeplywke Boscha, zalozylem, wykasowali bledy i samochodzik zrobil sie zywszy, zbiera sie lepiej ale do 180 kucykow jeszcze brakuje. To na co zwrocilem uwage to nie przyspiesza rownomiernie. Wlasciwie ma przeblyski ze nie mozna glowy od zaglowka oderwac ale za chwile przestaje szybko przyspieszac. Wlasciwie najlepszy moment ma przy ok 3000 RPM a przy 4000RPM znowu slabnie i ledwo mozna go dociagnac do 4500RPM (nie jezdze tak - nie myslcie sobie;) - poprostu sprawdzalem co i jak). Reasumujac nie ma kopa jak miec powinien i przyspiesza nierownomiernie. Brak mocy:( Jeszcze dodam ze na kompie nie bylo absolutnie zadnych innych bledow a te odczyty co byly to wrecz ksiazkowe czyli przeplywka dziala teoretycznie dobrze. Tez wyczytalem ze jak jest zasyfiony EGR to moga byc problemy z przyspieszaniem wiec dzisiaj na szybko (bez zdejmowania z silnika) go wyczyscilem. Zdjalem rure gumowa na wylocie i tyle ile dalo rady to syfu wyjalem. Nie bylo jego sporo, wszystko bylo w pelni drozne. Czyli wniosek: to nie EGR jest przyczyna problemow z przyspieszaniem bo przy dalszej jezdzie tez zadnych zmian. Z tego co wyczytalem na forum to czestym problemem jest zaworek podcisnieniowy sterowania turbina - ustawia on kierownice jak rowniez przyczyna podobnych objawow moze byc przetarty wezyk podcisnieniowy ktory laczy ten zaworek... nie wiem z czym. Czyli teraz planuje wymienic ten zaworek (ok 125zl na allegro Pierburga) bo jak stwierdzil mechanik zywotnosc tych zaworkow jest na ok 120000KM bo jest tam jakas gumka ktora sie wyciaga i nie dziala jak powinna. Czytalem tez ze mozna na tym zaworku filterki wyczyscic ale nie bede sie w to bawil jak nowy jest niedrogi a robota ta sama. Na koniec tego zalego wywodu mam 2 pytanka:

1) Czy macie jakies inne pomysly co moglyby mi pomoc?

2) Czy ktos wymienial juz wezyki? Jak tak to gdzie je kupowaliscie? To sa jakies uniwersalne o jakiejs srednicy czy specjalne?

 

Bede wdzieczny z kazde wskazowki i pomoc.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hejka ponownie.

1) Czy macie jakies inne pomysly co moglyby mi pomoc?

2) Czy ktos wymienial juz wezyki? Jak tak to gdzie je kupowaliscie? To sa jakies uniwersalne o jakiejs srednicy czy specjalne?

 

U siebie mimo wymiany przepływomierza też mam lekkie bo lekkie, ale wystepujące zawahania i chyba również zdecyduję się na kupno nowego elektrozaworu.

Co do przewodów podcisnieniowych - kupiłem przewody paliwowe Gatesa, kilka złotych za metr.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
3,5x2... tzn 3,5 mm srednicy wewnetrznej i 2mm grubosci? Wiem ze ten dluzszy przewod idzie od zaworka do.... no wlasnie gdzie? Mozecie mi podpowiedziec? Wiem ze ten drugi zaworek co steruje EGR jest mocno schowany i w dodatku w e46 M57 jest malo miejsca i dostep jest bardzo trudny. Mam nadzieje ze to nie do niego... :)
Opublikowano

tak jak piszesz: wymien dwa elektrozaworki [egr i turbo] wraz z wezykami [upewnij sie ze wezyki odpowienio zalozone] koszta nie straszne jak z allegro wezmiesz a przynajmniej spokoj z nimi na dlugi czas [ a potrafia narobic problemow]

 

sprawdz na kompie cisnienie wstepne paliwa [ powinno byc ok 3.8- 4 bar] moze sie dusi z braku paliwa przy wyzszych obrotach [pompa w podwoziu pod fotelem kierowcy]

 

wtryski sprawdz tez na kompie + na przelewach czy nie przelewaja i maja dobre wskazania

 

sprawdz pompe vacum - to raczej malo prawdopodobne bo bys tez czul to na pedale hamulca [ciezki pedal]

 

sprawdz katalizator moze zapchany / intercooler moze zasyfialy olejem i innym gow...

 

przeplywka po wymianie byla zaprogramowana czy nie ? rozumiem ze oryginal bosch ?

 

dodatkowo mozesz podjechac na hamownie i podlaczyc pod kompa / live data pokaze duzo rzeczy pod obciazeniem takich jak cisnienie pompy CR, jak dmucha turbo + jak czyta przeplywka

 

to z grubsza tyle co mi przychodzi do glowy

 

pozdr

Opublikowano

Duzo ciekawych rzeczy piszesz ale zastanawiam sie nad zaworkiem sterujacym EGRem. Probowaliscie sie do niego dostac? W e46 jest malo miejsca dla M57 i jak patrzylem gdzie ten zaworek jest to albo silnik podnosic albo kolektor odkrecac a to juz lepsza robota (plus koszt uszczelek). Tam ciezko reke wlozyc. Co do pozostalych parametrow elektromechanik mowil ze wszytsko jest w normie takze mam nadzieje ze z reszta jest ok. Co do pompy vacuum - wydaje sie byc ok bo hamulce chodza jak powinny. Jesli mowa o katalizatorze i intercoolerze to wydaje sie malo prawdopodobne ale zawsze jakos mozliwe. Tylko jak to sprawdzic? Wyjac jedynie:/ Przeplywka po wymianie nie byla programowana i tak - jest to oryginal Bosch z plomba z koncowymi numerami 547 i "szef" od wymiany zajmuje sie tym od lat i twierdzi ze nie trzeba przeprogramowywac. Zreszta odczyty ma ksiazkowe. Aktualnie zaczne od tego jednego zaworka turbiny i mam NADZIEJE ze to pomoze bo juz mnie meczy ta cala sytuacja.

Pzdr.

Opublikowano
Panowie - a slyszeliscie cos o przepraogramowywaniu przeplywki - czytalem o tym na innych postach ale zdania sa podzielone?. Moja stara miala inne numery jak nowa (stara miala chyba 3 koncowe 347, ale jeszcze sprawdze, a nowa ma 547) i jest kupiona z przeznaczeniem do tego wlasnie modelu e46 330D M57. Warto wogole zawracac sobie tym glowe? Czy samochod sam sie uczy wszystkiego i przeprogramowywanie to tylko wywalanie kasy w bloto (znanie mojego elektromechanika - ale jednak chcialbym zaczerpnac rowniez innych opini)
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Pisze po jakims czasie ale stwierdzilem ze warto bo moze ten post przydac sie komus w przyszlosci. Nowa przeplywka Bosha ktora kupilem miala inne numery jak stara. Komp byl zaprogramowany pod stara przeplywke i nie rozpoznawal poprawnie odczytow z nowej. Czyli trzeba bylo wgrac jeszcze raz soft kompa pod nowa przeplywke. Udalo mi sie znalezc Pana w jednym z serwisow BMW ktory zrobil to "po godzinach" za duzo mniejsza oplata jak w serwisie. Autko ma wgrany najnowszy program jaki jest do e46 i śmiga jak głupie. Takze to co kiedys czytalem ze trzeba dopasowac przeplywke do softu silnika w moim przypadku okazalo sie prawda. Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.