Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewien czas temu prosilam o pomoc w rozszyfrowaniu co moze byc przyczyna pisku w 316 99r. Niestety do tej pory nie udalo mi sie zlokalizowac zrodla, zastosowalam sie do wszystkich Waszych porad.

Tak jak juz pisalam wymieniane byly:pompa wodna, rolki alternatora, oba paski i napinacze paskow. Ktos podpowiedzial mi ze to prawdopodobnie lozysko "na" sprzegle, szczerze nie wydaje mi sie poniewaz sprzeglo nie wplywa nijak na ten halas obojetnie czy jest wcisniete czy nie ciagle piszczy. Zdejmowane byly rowniez paski i w tym czasie rowniez nie bylo zmian w halasowaniu. Jest jednak cos co zauwazylam ze zaczyna piszczec gdy silnik sie nagrzeje obojetnie czy na biegu czy na luzie,nie reaguje na sprzeglo natomiast reaguje na pedal gazu. Przestaje wtedy gdy jest najwieksze zuzycie paliwa gdy wcisnie sie pedal gazu dosyc mocno a wskazowka pokazujaca zuzycie paliwa wedruje na max. Czy wyglada to na pompe paliwa lub ma cos wspolnego z poborem powietrza? Moze cos ze spalinami? Cos z tym rzeczy moze powodowac taki halas???

Pozdrawiam :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pompa paliwa to raczej nie jest. Nie dość, że pod tylnymi siedzeniami to jej prędkość nie zależy od obciążenia, bo pompuje cały czas tak samo.

 

Z poborem powietrza, hmmyy nie wiem, co w dolocie mogłoby powodować taki pisk.

 

A może coś związanego z pompą wspomagania (pasek, sama pompa)??

 

Może coś tam (paski jakieś) o siebie ociera i przy wyższych prędkościach obrotowych już nie słychać.

 

Pozdro i walcz z tym dalej

Opublikowano
W samochodzie przy pozamykanych oknach prawie tego nie slychac (jest fantastycznie wyciszony!!!) ale na zewnatrz jest strasznie.
Opublikowano

Witam

Czy u Ciebie wszyscy mechanicy to same ,,Kazie,,?!

To sie cianie juz tylt czasu i nie moga dojsc co?To przeciez niemozliwe!

Jak bedziesz miala powaz niejszy problrm to chyba pojedziesz do Bawarii. :D

pozdrawiam

  • 1 rok później...
Opublikowano

Dokładnie mam takie same objawy piszczenia w mojej e46 318 i 1999r wymieniłem wszystko to co i pani wymieniała pod maską ,paski rolki itd

i PISZCZY ,i dokladnie przy dodawaniu gazu....mechanicy rozkladaja ręce ja wydej kolejna kase i nic . Stoisz na swiatłach i obciach bo w kabinie cicho a na zewnątrz PISZCZY.... Rozkladam juz ręce

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Mam dokładnie to samo w moim e36.. Tylko że prezd tymi wszystkimi zabiegami, ale zaczynam się bać, że tego tak łatwo nie rozwiążę.. Mechanik mówi że jeets ewidentnie pasek do wymiany bo jest popękany, ale te piski są dziwne i nie wygląda mi to jedynie na pasek.. no nic zobaczymy.

pozdrawiam i życzę POWODZENIA!!

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

Ja mialam podobny problem ale akurat w innym aucie. Wskazywało jakby na alternator, wymienili mi rolki i nic nie pomogło. Udałam się do innego mechanika, a ten rozebrał na czesci pierwsze cały alternator i zawiózł do magika elektryka, tam zostało zlutowana jakaś część i przeszło.

 

Dodam, że często mechanicy nie sprawdzają dokładnie alternatorów pod obciążeniem, po wymianie łożysk wkładają spowrotem. I wszystko niby jest ok, a auto wyje.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Kurcze mam to samo od jakiegos czasu i szczerze mowiac myslalem ze moze to jakies lozysko przy alternatorze, pasek napewno nie bo to jest piszczenie innego typu
Orginał to orginał reszta to po prostu szpan...
Opublikowano
Ja miałem tak samo przyczym u mnie to była pompa wody i w koncu sie rozleciała (po wymianie po tygodniu znowu zaczeło piszczeć i podeżewam ze to też pompa bo wsadziełem zamiennik firmy KW - co do paska to ponoć sprawdzony sposób na jego wyeliminowanie to posypać go talkiem jeżeli to pasek powinno prześć.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
jesli byly zdjete oba paski tzn jak jest klima to 2 jak nie to 1 i dalej bylo piszczenie to odpada wszystko co jest napedzane kolem pasowym (alternator, pompa wody,wspomagania, klima, wszystkie rolki napinajace...) wiec przyczyna moze byc dziwna najlepiej jakbys nagrala ten dzwiek i wrzucila tutaj
Opublikowano

Witam

Jednym slowem,kompletna niemoc Kaziow :P

Gdybym mial dostep,do tego samochodu,to w 15 min znalazlbym przyczyne!

ale jestem skromny :oops:

pozdrawiam

Opublikowano

no i ja dołącze sie do tematu, u mnie piszczenie tez na początku pojawialo sie po rozgrzaniu silnika, teraz nawet na zimny juz jest ale nie zawsze, stawiam na alternator ale nie na łożyska wiąze to z tym ze jak np wcisne zamykanie szyby (gdy jest zasunięta) i silnik od niej pobiera prąd to piszczenie spod maski sie nasila !

 

ktos pisał ze po wymianie pompy wody tak miał, na pompie oryginalnej nie bylo pisku po wymianie na nową pisk sie pojawił ale moze to tylko przypadek

 

co moze byc uszkodzone w alternatorze oprocz łożysk i powoduje piszczenie?????

Jedyną dobrą rzeczą w przednim napędzie jest to ze gdy cofasz masz napęd na tył !
Opublikowano

To ja pisałem o pompie wody - oryginalna piszczał po rozgrzaniu na biegu jałowym - po dodaniu gazu przestawała ale też nie wiedziałem co choć po przyłożeniu ucha do grila słychać było z centrum nerek - wkońcu pompa tak dała o sobie znać ze puściłą 5 litrów płynu podczas jazdy a jej pisk w fazie końcowej był wielki.

Po wymiania na zamiennik było cicho lecz po tygodniu piski sie zaczeły ponownie i teraz na zimnym piszczy a na rozgrzanym nie - moze to pompa zamiennik, moze rolka napinająca pasek, nie wiem - narazie czekam może niedługo pogrzebię co to, na razie mi sie nie chce szczerze mówiąc

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Wiecie co chyba znalazlem, potrzebowalem do tego 5 piw i ojca za plecami ale moim zdaniem to piszczenie jest tak jak na samej gorze silnika macie dwie rory ktore lacza sie takim zygzaczkiem to chyba kolektor sie nazywa ale nie jestem pewien bo pijany bylem i mechanik ze mnie zaden ;)

Na laczeniu tych dwoch rurek jest takie male koleczko i moim zdaniem w srodku jest jakis maly wiatraczek albo cos innego co sie kreci jak dodacie gazu to zaczyna wirowac szybciej i dzwiek ustaje a kiedy zwalnia koleczko czyli spadaja obroty mamy znowu nasze piszczenie.

Tak przynajmniej jest u mnie jak to rozbiore i zobacze co jest w srodku to dam znac.

Orginał to orginał reszta to po prostu szpan...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ,

odkopuje tego trupka no ale...

mam ten sam problem E46 320d tyle ze autko troszke mlodsze bo '04 ale przebieg nie maly 127K. Piszczenie pojawia sie po przejechaniu paru kilomatrow, jak rozgrzeje sie silnik ale nie zawsze, nieraz nie ma wcale. Jak pisczy to w okolicach 1,5tys obr przy dodawaniu gazu. Jak ktos wczesniej napisal polalem pasek woda i faktycznie przestalo piszczec :)

Ale teraz sie zastanawiam czy ten sposob jest taki dobry, bo przeciez jak polalem pasek a np. rolka troszke krzywo chodzi to tez by przestalo piszczec a wcale nie oznacza to paska ale wyklucza np alternator i łożyska w jakim tam stopniu.

Co radzicie wymieniac pasek bo w sumie to nie jest jakis wielki koszt czy narazie sprobowac go naciagnac i zobaczyc co sie bedzie dzialo ?

Pozdrawiam

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam pani Iwono. przed paroma miesiącami tez zakupiłem taki sam wózek i miałem z nim ten sam problem.wszystko powymieniane a BMKA dalej piszczy.od wtorku wkońcu znalazłem co to jest a mianowicie tzw zawor odpowietrzający skrzynie korbową. w serwisie kosztuje około 150zl. Nr tej częci jest taki 1.247.133. wymiana tego to dosłownie 5 min pracy. Tylko najpierw prosze w czasie piszczenia wykrecic korek od wlewu oleju-jeśli przestanie piszczeć to radze wymienić tą część. powodzonka i pozdrowionka
Opublikowano
Witam, ja miałem ostatnio odpowietrzenie wymieniane i u mnie to napewno nie było to. Pasek był przyczyną.
Opublikowano
u mnie raczej nie piszczy a terkocze i doszłem co to jest już pisałem ale napisze jeszcze raz może to być też u ciebie, w kolektorze ssącym obok bagnetu olejowego jest takie ustrojstwo przykręcane na 3 srubki dwie widac trzecia poniżej troche schowane rozkrecasz to i wyjmujesz , to dodatkowe urzadzeniu mysle że steruje powietrzem bo jest tam mały silniczek poniżej tek klapki która jest w srodku i jak trzeba silniczke pompuje taka membranę i klapka się zamyka lub otwiera , u mnie jak patrzylem membrana jest peknieta , silnik M43 1.9benz 99r. pozdr.
  • 1 rok później...
Opublikowano
Hej ja wyciagnąłem tą cześć ale powiedzcie gdzie moge kupic bo po numerach czesci ciezko znaleść w jakims sklepie z czesciami. Gdybym wiedział jak sie to nazywa. Pomożcie fura stoi rozkrecona a czesci nei moge znalesc
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wymieniłem zespuł regulacyjny zapłaciłem za to 490 zł a 80 zł za wymiane. Dalej piszczy juz mam dosc. To nie paski juz nie wiem co piszczy . Rozgrzeje sie i dalej to samo.. przyznam ze wczesniej część była uszkodzona czy nowa tez by piszczała?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.