Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć wam wszystkim forumowiczom..

 

Mam lekką zagwostke.Przymierzam się do kupienia beti siódemki rocznik coś koło 91/92.

 

Próbowałem poszukać jakiegoś porównania tychże modeli ale ..... nigdzie nie mogłem znaleźć.

 

wiem ,że jeslichodzi o wymiary to są bardzo podobne róznia się silnikiem ( 5L jak najbardziej dla mnie ok) i wyposażeniem.Jakie było stardartowe wyposażenie tych modeli w początku lat dziewięćdziesiątych (i ew. gdzie można poczytać)...Prosiłbym także o wszystkie mozliwe informacje które pomogłyby mi dokonać wyboru...( spalanie jakoś straszliwie mnie nie przeraża :) )

 

pozdroofka

 

Rafik

Opublikowano
Kup 740. Najlepszy wybór. Saintman ma bardzo ładną do sprzedania.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

Gomes-

 

Search was used ale nie odpowiedział na moje pytania;)

 

 

Bartek-

 

740? czemu według ciebie to najlepszy wybór?

 

pozdroofka

Opublikowano
Bo 740 jest lepsze od 735 i wcale nie gorsze od 750 :wink:
Opublikowano

Czy mówisz na tej zasadzie ,że białe jest lepsze od czarnego?

Czy możesz podac jakieś konkrety czemu tak uważasz?

Opublikowano
Czy mówisz na tej zasadzie ,że białe jest lepsze od czarnego?

Czy możesz podac jakieś konkrety czemu tak uważasz?

 

Silnik w 740 jest nowsza konstrukcja niz 5.0 v12. Pali duzo mniej a osiagi te same. Gdybym kupowal e32 z 91-92r to tylko i wylacznie 740 (chyba dopiero od 92 byl 740).

Opublikowano
Przepraszam morze rzeczywiście osiągi są takie same do 100 ale na tym one się nie kończą :P
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Przepraszam morze rzeczywiście osiągi są takie same do 100 ale na tym one się nie kończą :P

 

Kolega PZ pisal ze w pojedynku 740 vs 750 do 200 km/h nie ma roznic. Zeby nie bylo ze silnik 5.0 to lipa - jednak te 12 cylindrow robi swoje. No i ten dzwiek, chociaz v8 tez mi sie podoba...

Opublikowano
Cześć wam wszystkim forumowiczom..

Jakie było stardartowe wyposażenie tych modeli w początku lat dziewięćdziesiątych (i ew. gdzie można poczytać).Rafik

Co egzemplarz to znajdziesz inne wyposażenie.Każde 7 jest inne.

Opublikowano

znów się zaczyna - nie mozna dyskutowac o wyzszosci jabłek nad gruszkami -

moja rada jest prosta-

chcesz miec siódemke o bardziej sportowym zacieciu - bierz 740

chcesz miec siodemkę bardziej komfortową - bierz 750 ( najlepiej L ) ( niestety - kultura pracy V12 nie ma sobie równych)

chcesz isc na kompromis ekonomiczny - bierz 735 ale tylko w manualu

 

jesli chodzi o spalanie - to nie poruszajmy tego tematu- co za roznica czy auto spali w miescie 18 czy 20 litrów??

nie da sie powozic autem V8 albo V12 o mocy ok 300 koni i masie prawie 2 ton i nic nie lac do baku ....

w ogóle dyskusja o pojedynku 740 z 750 prowadzi donikąd- te auta mimo wszystko były adresowane do innej grupy klientów - bo podstawowe róznice miedzy nimi to nie osiągi i spalanie a własnie kultura pracy silnika i skrzyni biegów...

aha- wyposażenie-

750iL miało najbogatsze seryjne ze wszystkich E32, 750i nie miało juz np tylnej kanpy elektrycznej seryjnie , pilota na IR, pełnej skóry , rolety a od 92 podwójnych szyb.

co oczywiscie nie zmienia faktu,ze zdarzały się bardzo bogoato wyposazone i słabsze wersje

pozdro

Opublikowano

O V8 4.0 pisałem z kilku powodów: najnowocześniejsza konstrukcja z wymienionych, bardzo dobre osiągi, niezawodność, przyzwoite spalanie.

Zrobiłem na tym silniku 120 kkm i poza olejem i świecami jest bezobsługowy.

Generalnie silniki są najmocniejszą stroną BMW (w przeciwieństwie do np. skrzyń automatycznych) więc najważniejsze jest w jakim ogólnym stanie kupisz samochód.

Zanim kupiłem 540 szukałem E32. Jeździłem po jednym dniu 740 i 750. Wybór padł na 740 (a wyszło 540) ze względu na spalanie. Po wawie przy takiej samej jeździe 740 - 18 litrów a 750 - 28 litrów. Nie chciałem gazu więc sprawa była jasna.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
Bartek teraz przesadziłeś 28 litrów w 750il sorry ale mi się takiego wyniku w codziennej normalnej jazdy nie udało osiągnąć . :shock:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

Bartek - ja to wszystko rozumiem - ale kolega Rafik sam napisał,ze spalanie go nie przeraża.

Po drugie- niezawodnosc- M30 stki na pewno przy dobrym traktowaniu są szalenie trwałe, M60 wiadomo, a M70 ...no coz- trzeba obiektywnie przyznac,ze modele sprzed 1990 roku miały wiele niedopracowan i stad utarła sie opinia o ich awaryjnosci . Ale BMW szybko naprawiło swoje błędy i pozniejsze wersje naprawde są baaaardzo trwałe- moj znajomy z Niemiec ma w swojej 750 '92 juz ponad 420 000 km i nie narzeka. Duzo zalezy od traktowania- 750 kupowali kiedys przewaznie biznesmeni w RFN , ale po 6, 7 latach drugimi wlascicielami stawali sie czesto ambitni turkowie - JAZDA !!! gaz cały czas w podłodze, zero serwisu , olej pewnie na 60000 km starczy ...i duzo takich aut trafiło potem do POlski ...

moim zdaniem - najwazniejsze, to kupic auto z dobrych rąk - wtedy kazda siodemka bedzie dłuuuuugo słuzyc.

Opublikowano

...i tu jest cały pies tfu BMW pogrzebane :(

 

ale nic to.i tak kupię siódemkę..tylko jeszcze nie wiem jaki model.chyba właśnie najbardziej będzie zależalo z jakiego źródła :)

 

dzieki i pozdroofka dla wszystkich

Opublikowano

Zgoda. M20 jest bardzo trwałym i fajnym silnikiem. Myślę tylko, że przy obecnym spadku cen lepiej kupić M60. Przy tym samym spalaniu (a może nawet mniejszym) masz większą moc i moment. Co do V12 to takie spalanie po warszawie mi wyszło (np. Mesiem 600SEL miałem 40l). Pewnie gdybym pojeździł nią więcej to wynik by mocno się obniżył. Faktem jest natomiast, że częściej się trafiają zamęczone V12 niż V8.

Generalnie podstawa to dobry stan ogólny samochodu. Wszyscy wiemy, że wrzucenie 10 kPLN w pozornie dobry samochód nie jest problemem.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
. Faktem jest natomiast, że częściej się trafiają zamęczone V12 niż V8.

 

z pewnością nie bez znaczenia jest tutaj fakt ,że 740i/L E32 zostały wyprodukowane w liczbie 9536 sztuk a 750i/L aż 46961 . Także średnią awaryjność ciężko tutaj porównywać . Prawdą jest jednak , że V12 ( wg opinii użytkowników) nie jest zbyt odporny na sportową jazdę i przy dłuższym traktowaniu " gazem do dechy" potrafi się przegrzać. pod tym wzgledem V8 na pewno jest bardziej odporny.

 

pozdro

Opublikowano

Odpowiem jako fan i średniej klasy znawca i posiadacz 730 .Nie polecam 750 ale tylko dlatego że jest jakieś 150% droższa w utrzymaniu .Nie piszę tu o spalaniu i opłatach tylko o częściach do silnika 5l nie mówiąc o założeniu do tego silnika gazu.Tak wiem ktoś powie że to profanacja ,Ja też tak mówiłem do czasu jak mi się trafiła moja 7 z gazem założonym przez poprzedniego właściciela i przesąd znikł. Jeśli ktoś zna się na dobrniu dobrej instalacji do silnika to nie ma różnicy .a w silnikach o dużej mocy to wogóle nie ma różnicy. Natomiast mam znajomego który ma 750 i tylko dziękuje Bogu żę pracuje w banku i rozpisuje sobie delegacje bo by go to auto zjadło z butami.Przykładowo ostatnio szukał amorków do przodu tylko 2700zł dla porównania do mojej 400zł nowe .spalanie około 17-19litrów na 100km w mieście ja około 15l gazu,

Nie mówiąc o instalacji gazu jakieś 5000zł Więc podsumowując chciałbym 750 ale koszty jak dla mnie są za wysokie ,a wybór należy do Ciebie,

Opublikowano
Rafik pisze, że spalanie nie jest problemem. Nie obchodzi go ile palą nasze samochody. Jak macie jakieś sugestje odnośnie wyboru R6 - V8 - V12 to się podzielcie, ale skończmy o spalaniu bo to jest dla pytającego nieistotne.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano

jeżeli nie brać kwestii spalania pod uwagę to co wybierzesz to będziesz zadowolony.

Szukaj samochodu jak najlepszym stanie i jak najlepiej wyposażonego :)

Ja sam nawet się nie zastanawiałem nad 750 tylko raczej nad 730 V8 ale znalazłem ją i takiej okazji nie mogłem przegapić ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Przykładowo ostatnio szukał amorków do przodu tylko 2700zł dla porównania do mojej 400zł nowe .spalanie około 17-19litrów na 100km w mieście ja około 15l gazu,

Nie mówiąc o instalacji gazu jakieś 5000zł Więc podsumowując chciałbym 750 ale koszty jak dla mnie są za wysokie ,a wybór należy do Ciebie,

 

Co do amorków to musi mieć chyba EDC (czyli samopoziomowanie) i do tego amortyzatory są bardzo drogie ( jak i do Mercedesa i innych marek). A spalanie jeżeli mowisz 17-19 w miescie o 750 to chyba niezły wynik :!:

Opublikowano

Witam,

 

Czytając wasze odpowiedzi -za które serdeczne dzięki- doszedłem do wniosku ,że do mojego postu powinienem chyba jeszcze dodać ,że mam dosyć ciężką nogę :) żeby niepowiedzieć bardzo ciężką :D i nie chciałbym żeby silnik-zakładam ,że udało mi się kupić "dobry egzemplarz" 7-po pół roku odmówił posłuszeństwa a ,że jak ktoś wspomniał "nie ma takich samych egzemplarzy siódemek" (wyposażenie) to ma dla mnie drugorzędne znaczenie..

 

Jeszcze raz dzięki i pozdroofka

Opublikowano
To poszukaj 740 z AGS. Jednak jeżeli chcesz mocno szaleć (tyle, że E32 nie jest do tego najlepsza) to zdecydowanie manual. Automaty z początku lat 90 już mogą tego nie wytrzymać.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.