Skocz do zawartości

M60B40 - Przerywa - brak juz pomyslow


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema!

 

Kolega ma problem:

 

Autko z tematu. Zaczelo tydzien temu mu szarpac, kolebotac sie strasznie na wolnych, chlac jak smok, miec slabsza moc.

 

Akcja rozgrywa sie w Holandii, podjechalismy do takiego jednego szperacza, ktory to juz podobno kilkanascie lat w Beemkach siedzi. (Swoja droga chyba ze 40 old-schooli na podworku. 635 to ze 4 sztuki. Wszystkie jednak w srednim stanie stanie i "zarosniete")

 

Ziomek podlaczyl kompa (oryginalny DIS) i wyszlo, ze sonda po jednej stronie (kierowca) ma za uboga mieszanke, po drugiej (pasazer) za bogata (na live analizie i w postaci dwoch bledow).

 

Potem zaczal dlubac, patrzec - wypatrzyl, ze przy tej plastikowej obudowie ze slawetna membrana (zawor bezzwrotny - czy siakos tak bylo) jest peknieta guma/plastyk. Czesc pojawila sie nazajutrz, zostala zalozona i... dalej to samo.

 

Zaczal psikac jakims aerozolem po kolektorze i w pewnych momentach silnik zaczynal pracowac dobrze. Stwierdzil ze uszczelki pod kolektorem sa nieszczelne.

Dzisiaj zajechalismy, jak bylo juz po wymianie kolektorow i przy okazji swiec - pokazal stare - faktycznie wydmuchane obie w jednym miejscu, ale chlopaki mowia, ze dalej kuleje (bledy sad lambda tez obecne) i wlasnie beda sprawdzac kompresje. Komprecha wyszla wszedzie 13, oprocz dwoch tylnych po stronie pasazera, ktore mialy 11 i 11,5 - niby nieciekawie, ale chyba nie taka tragedia, poza tym awaria wyszla z dnia na dzien.

 

Jako ze koledzie sie spieszylo w dluga trase, w ktora to dzis mial ruszac, w sumie swieto i juz 21sza byla to kolo mowi probujemy co sie da.

- odlaczalismy jego sondy i przeplywke - dup@

- przekladalismy przeplywke ode mnie (E34 M60B40) - dup@

- przekladalismy kompa - dup@, ale to ze wzgledu na EWS

 

Zapytalem kolesia czy moze to czujnik ktoregos walka, ale stwierdzil, ze te czuniki komp by na bank pokazal.

 

Aha - koles rowniez mowil, ze katalizatory za gorace i za szybko gorace i ze w ogole jest opcja, ze kat padl. Niekoniecznie wczesniej, ale mogle sie teraz dokonczyc przez ta za bogata mieszanke.

 

Nie wiem czy sprawdzali wczesniej cewki, ale skoro swiece wstawili nowe i nie chcieli probowac potem z mojego to pewnie tak.

 

Wiec skonczylo sie na tym, ze kolega nie pojechal na urlop, za "membrane", swiece, uszczelki, i wszelaka robote (do ktorej test kompresji, komp to oddzielne pozycje) poplynal juz 700 Euro, a auto dalej kuleje.

Realia tutaj sa takie, ze kolesie jesli maja dalej szukac to on za czas placi itd i to w wiekszosci warsztatow nie liczas "jurkowych garazykow", z ktorych to zdarza sie wyjedzac ludziom z nieuzupelnionym plynem chlodzniczym po wymianie weza, czy nieposkrecanym wydechem po wymianie sprzegla tudziez z oslona na silnik w bagazniku)

 

 

Chlopaki - jakies sugestie??? Bo juz rece opadaja.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Moze te sondy sa padniete i tak mieszaja...ja wymienilem i roznica ogromna...szczegolnie w spalaniu i na mocy tez.
Opublikowano

do dokładnego sprawdzenia - sondy - pierwsza sprawa - jezeli beda dobre ( mozna je na probe zamienic miejscami ) , to trzeba sprawdzic cewki na oscyloskopie ... i bardzo wazna sprawa - fajki na cewkach - to niedoceniany element - musza byc czyste , bez pęknięć ( ale czasem nie widac uszkodzenia a sa do wymiany - tak jak przedowy zapłonowe )

 

potem bedziemy się zastanawiać ...

Opublikowano

witam

 

moja sugestia

sprawdz palec rozdzielacza opornikiem

sprawdz kopułkę może ma gdzieś przebicie

potem tak jak kolega mówił fajki i przewody

 

pozdrawiam

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano
A ja sprawdziłbym luzy zaworowe czy przypadkiem zawory nie są wy podpierane miałem podobny problem fakt ze nie w bmw ale zawory były powodem.Widze ze nie tylko u nas mechanicy naprawiają metoda prób i błędów szkoda tylko ze my za to musimy płacić.Napisz jak dojdziecie co było powodem.Pozdrawiam

Było e28 524td,e32 735i

I jest e38 735i V8!!!!

Opublikowano
Jutro chcemy przzelozyc cewki ode mnie - tak swoja droga - chyba moim cewkom przy takiej operacji nic nie grozi?

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

Do tych "fachowców" co to w M60 kopułkę znaleźli i luzy zaworów chcą ustawiać! Poszukajcie chłopcy dalej to może i bursztynową komnatę znajdziecie. A przeskoczony pasek zębaty rozrządu to już na bank :P :lol:

Jak ktoś nie ma pojęcia, to niech siebie i forum nie ośmiesza, lub przynajmniej za pomyłkę przeprosi.

A co do sedna sprawy, to sprawdziłbym jeszcze raz przepływkę oraz cały kanał dolotowy na szczelność, łącznie z regulatorem wolnych obrotów. Czujnika położenie wałka też bym nie wykluczał, bo wcale nie zawsze wyskakuje jako błąd. Komunikatem o wadach sond lambda zbytnio bym się nie przejmował, bo on wyskoczy zawsze, gdy coś jest nie tak z mieszanką. Oczywiście mogą też być uszkodzone, ale zwykle jest to skutek, a nie przyczyna. Podobnie z katalizatorami, to że są za gorące to efekt za bogatej lub za ubogiej mieszanki...

Opublikowano
Do tych "fachowców" co to w M60 kopułkę znaleźli i luzy zaworów chcą ustawiać! Poszukajcie chłopcy dalej to może i bursztynową komnatę znajdziecie. A przeskoczony pasek zębaty rozrządu to już na bank :P :lol:

Jak ktoś nie ma pojęcia, to niech siebie i forum nie ośmiesza, lub przynajmniej za pomyłkę przeprosi.

A co do sedna sprawy, to sprawdziłbym jeszcze raz przepływkę oraz cały kanał dolotowy na szczelność, łącznie z regulatorem wolnych obrotów. Czujnika położenie wałka też bym nie wykluczał, bo wcale nie zawsze wyskakuje jako błąd. Komunikatem o wadach sond lambda zbytnio bym się nie przejmował, bo on wyskoczy zawsze, gdy coś jest nie tak z mieszanką. Oczywiście mogą też być uszkodzone, ale zwykle jest to skutek, a nie przyczyna. Podobnie z katalizatorami, to że są za gorące to efekt za bogatej lub za ubogiej mieszanki...

 

 

dokładnie ...

 

ale co do za ubogiej mieszanki czy za bogatej - to w związku z tym ze dolot jest jeden dla obu stron - i przeplywka i krokowy i czujniki - to ich uszkodzenie powinno skutkować mieszanka bogatą/ubogą po obu stronach silnika ...

Opublikowano

 

 

dolot jest jeden dla obu stron - i przeplywka i krokowy i czujniki - to ich uszkodzenie powinno skutkować mieszanka bogatą/ubogą po obu stronach silnika ...

Fakt, jednak gdy odchylenia są duże, tzn. na granicy tolerancji pomiaru, to zdarza się, że układ odczytowy "głupieje" i wtedy komputer pokazuje z jednej strony dużo za dużo, a z drugiej dużo za mało...

Opublikowano

UPDATE!!! :-)

 

Przekladalismy cewki ode mnie - dup@

Przelozylismy czujnik polozenia walu korbowego - dup@

 

Autko mialo takie objawy ze mocno przerywalo, poszarpywalo i nie wkrecalo sie za bardzo dalej przy przyspieszaniu - im wyzsze obroty tym raczej gorzej.

 

Dzis juz nie jedzie, delikatnie wprawnie operujac przepustnica da sie je wprowadzic moze na 1,5 tys obrotow na postoju.

 

Mocno smierdzi wacha jak chodzi.

 

Na wolnych niby dziala, ale ma za male obroty i predkosc ich "faluje" - jednak jakos tam chodzi, sam nie zdycha.

 

Mamy wrazenie, ze im cieplejszy tym gorzej, ale nie wiadomo czy to nie "wkretka"...

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

ogolnie takie diagnozy na odległość to cięzka sprawa - bo ty jesteś na miejscu i nie wiesz co , a my mamy wiedziec nie widząc samochodu

 

 

równie dobrze może to czujnik temperatury dme , może katalizatory do wykastorwania itp ...

Opublikowano

Heh - wiem, ze kiepawa sytuacja - staram sie pisac jak najwiecej wiem.

 

Na czujniki walkow nie bylo juz dzis czasu, ale tez chyba pojda na "podmianke"

 

Gdzie jest czujnik temperatury?

 

Slowo katalizator w ciagu ostatnich paru dni prezwinelo sie juz pare razy, ale czy usterka katalizatora pojawilaby sie nagle w dobrze jezdzacym aucie? W dodatku po 3 dniach i okolo 150 przejechanych kilometrach unieruchomila je prawie totalnie?

Jak mozna sprawdzic katy? Wykrecenie (nie tylko odlaczenie) sond cos powie?

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

u mnie było tak ze samochód chodził , chodził aż nagle nie chciał wchodzic na obroty , przerywał ,dusił się , stracił moc - tez szukałem , sprawdzałem - aż sprawdziłem katalizatory - jednego już nie było ( wkładu ) , a drugi sie już tłukł - po jego wyciągnięciu wszystko wróciło do normy !

 

pamiętaj - tak było u mnie , a u Ciebie może byc zupełnie co innego - żebyś czasem nie wywalił dobrych katalizatorów ... jak bedziesz miał pewność że to one to warto wydłubać środki i wystawić na allegro , ew wstawić jakieś katalizatory uniwersalne ...

Opublikowano

Siema!

 

Jest postep, lecz dzieki niemu powstalo (moze ostateczne) pytanie:

 

Po wykreceniu sond lambda (wisza sobie na kablach) auto zaczelo dzialac i wkrecac sie na obroty.

 

Czy absolutnie pewnie oznacza to zapchane katy???

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano

nie koniecznie bo moze byc jeszcze jedna rzecz ale sprawdz te katy,jak nie masz jak i masz mozliwosc wyskocz do jakiegos "fachofca" na pomiar cisnienia spalin

 

miałem kiedys przypadek jak xsilver auto sie dusiło nie wkrecało na obroty,do tego waliło siarkowodorem (zgniłymi jajami) wywalenie katów pomogło...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.