Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Fajnie że masz ten artykuł wklej go na forum przypomnimy sobie

hej

 

Tora - jeździłeś Ty-li 520d?:) Ja jeździłem i choć do 530d się nie umywa, to byłem bardzo pozytywnie zaskoczony.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Odpowiedzi 92
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie jeżdziłem dokładnie 520d ale jeździłem podobnymi silnikami w podobnych skorupach i 520d przy zakupie nawet nie brałem pod uwagę z racji tez skrzyni biegów!Manualna skrzynia w limuzynie to całkowita pomyłka.

Słuchajcie to najsłabszy silnik z palty i tyle i nie ma co się rzucać o ekonomice nie pisze bo jest pewnie rewelacyjna.

hej

Opublikowano
Automat też można mieć do 520d i nie kastruje on osiągów z tego co wiem. Nie bronię na siłę tego silnika, ale już np. porównując jego pracę do 2.0tdi to jest zupełnie inna bajka (na korzyść 520d).
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Automat też można mieć do 520d i nie kastruje on osiągów z tego co wiem. Nie bronię na siłę tego silnika, ale już np. porównując jego pracę do 2.0tdi to jest zupełnie inna bajka (na korzyść 520d).

Ale o którym TDI mówisz ? Masz PD i CR, czyli TDI do TDI nierówny. Pompowtryski inaczej hałasują niż common rail i osiągi sa też inne. Porównaj najnowsze 3.0 TDI z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami do 3.0D BMW to zobaczysz różnicę i na czyją korzyść :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Automat też można mieć do 520d i nie kastruje on osiągów z tego co wiem. Nie bronię na siłę tego silnika, ale już np. porównując jego pracę do 2.0tdi to jest zupełnie inna bajka (na korzyść 520d).

Ale o którym TDI mówisz ? Masz PD i CR, czyli TDI do TDI nierówny. Pompowtryski inaczej hałasują niż common rail i osiągi sa też inne. Porównaj najnowsze 3.0 TDI z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami do 3.0D BMW to zobaczysz różnicę i na czyją korzyść :wink:

 

Do 3.0d od BMW której generacji konkretnie? Bo do pięt silnika montowanego w F01 audi (celowo z malej litery) moze dojdzie za 2-3 lata. Przy dobrych wiatrach.

Opublikowano
Automat też można mieć do 520d i nie kastruje on osiągów z tego co wiem. Nie bronię na siłę tego silnika, ale już np. porównując jego pracę do 2.0tdi to jest zupełnie inna bajka (na korzyść 520d).

Ale o którym TDI mówisz ? Masz PD i CR, czyli TDI do TDI nierówny. Pompowtryski inaczej hałasują niż common rail i osiągi sa też inne. Porównaj najnowsze 3.0 TDI z pizoelektrycznymi wtryskiwaczami do 3.0D BMW to zobaczysz różnicę i na czyją korzyść :wink:

 

Ze niby co to 3.0 TDI jest ?

 

Jakis miod ? Jesli tak to tylko na papierze i w opinii niektorych userow audi z kompleksami ( jak zwykle w stosunku do BMW )

 

Kolego konkrety !

 

Kolego twierdze , ze 3.0d od BMW II gen. nie jest gorszy niz najnowsze 3.0 TDI III gen, z piezoelektr. wtryskami.

 

BMW notuje mniej istotne i i mniej kosztowne wpadki niz AUDI.

 

ps. jest jeszcze tak fajny silnik w BMW jak 3.0d z 2 turbinami - audi ma na to odpowiedz w postaci 4.2 TDI - do zobaczenia przy dystrybutorze

Opublikowano

Porównywałem sobie V6 TDI bo rozpatrywałem wybór A6 i jakoś szczególnie mnie nie zachwycił. Co do jazdy to się nie wypowiadam, bo jeździłem 2.7tdi. Natomiast dźwięk 3.0d w BMW bardziej mi się podoba.

 

P.S. Odpowiedź BMW na Audi 4.2TDI zowie się 745d (a raczej nazywała). Teraz musimy czekać na jeszcze mocniejsze odmiany silnika x35d.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

Koledzy spox - nie ma powodu do nerwotoku :wink: Tak jak i BMW tak i Audi ma swoje plusy i minusy. Przeciez to nie jset temat, aby robić tutoriały na temat przewagi CCCO na BMW lub na odwrót. Faktem jest przewaga Audi nad BMW - jeśli chodzi o napęd Quattro. Jeśli ktoś ma wątliwości proponuję założyć osobny wątek. Ale BMW miało dusze na długo przed Audi, które musiało długo walczyć o przedarcie się z 3-go miejsca na pierwsze po wielu latach. Dla mnie Audi to Kult, ale moim jednym z pierwszych było BMW a nie Audi. 5-letnie BMW E30 130 KM dwudrzwiowe, białe, zrobione na M3 bardzi ciężką pracą brudząc własne rączki :wink: Kolejnym a'la BMW był Rover 75 2.5 V6 Connoisseur - po za kształtem nadwozia i deski rozdzielczej oraz silnika reszta pochodziła z BMW E39 (zawieszenie, elektryka, płyta podłogowa). Tzn. były modele z 2,0 D 115 i 131 KM. Auto prawie doskonałe. Mimo, że Audi jest moim faworytem to otaczają mnie koledzy z E39 520, E46 318 Ci, E60 525d x 2 i wspomnienia, a więc myślę serio o powrocie do kolejnego BMW.

jeffoo1 baz jaj, ale obydwa mają takie same doooże jaja i dają radę - przykład jeden z setek:

http://www.youtube.com/watch?v=jbL3tOqA6kg

Opublikowano
ps. jest jeszcze tak fajny silnik w BMW jak 3.0d z 2 turbinami - audi ma na to odpowiedz w postaci 4.2 TDI - do zobaczenia przy dystrybutorze

 

Nie wiem jak 4.2TDI ale 4.5d pali tylko 1.5-1.8L więcej od 3.0dbiT, pomimo że napędza masę o 400kg większą (745d vs 535d).

 

Do 3.0d od BMW której generacji konkretnie? Bo do pięt silnika montowanego w F01 audi (celowo z malej litery) moze dojdzie za 2-3 lata. Przy dobrych wiatrach

 

To prawda, nowe 3.0d 245 jest poza zasiegiem w kategorii spalanie/osiągi/kultura pracy. Pewnie do F01 jest to motorek odrobinę za mały (chociaż chętnie bym to sprawdził organoleptycznie), ale w E90FL po prostu robi burzę :-)

 

Pzdr,

Opublikowano

W zasadzie jak widać obiektywizmu na forum BMW nie będzie obojętnie co się nie powie - obowiązuje tylko jedna wersja. Liczy się tylko jedna marka, nawet jak w rankingach czy testach zajmuje miejsca po Audi - jest to trochę zrozumiałe - każdy stara się bronić swoich racji.

pozdr. :wink:

Opublikowano

;) ;) ;)

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//jonsibal.com/bpimages/bmwbb_1.jpg

 

tak czy inaczej - przypominam, że ten wątek nie jest na temat porównań Audi i BMW. Jeżeli główny temat się wyczerpał, niebawem zamknę go.

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak czy inaczej - przypominam, że ten wątek nie jest na temat porównań Audi i BMW. Jeżeli główny temat się wyczerpał, niebawem zamknę go.

pozdr.

 

Może i nie jest, ale czasem warto sobie poprawić humor porównując kultową markę z byle czym - nawet jeśli to byle coś ma kokpit z 200 przyciskami na cm2 jak w F16, jeździ tylko jeśli ma napęd quattro (z napędem na przód to sie tylko pełza i w niczym nie rozni od vw czy skody), a przy tym jest wychwalane za osiągi silników będacych lata za BMW (fakt, z francuzami mogą konkurować).

 

Smiech to zdrowie :mrgreen:

Opublikowano
Faktem jest przewaga Audi nad BMW - jeśli chodzi o napęd Quattro. Jeśli ktoś ma wątliwości proponuję założyć osobny wątek. Ale BMW miało dusze na długo przed Audi, które musiało długo walczyć o przedarcie się z 3-go miejsca na pierwsze po wielu latach.

 

O przewadze AWD nad RWD lepiej wspominaj na Forum Audi, tam będziesz miał poklask u "wyznawców quattro", a nie na Forum BMW, gdzie RWD traktowane jest jako główna zaleta tej marki. Kiedyś również byłem wielkim fanem Audi, posiadałem jeden z najbardziej kultowych aut tej marki z lat 80/90, czyli B3 Coupe 2.3 20V quattro, lecz po przejechaniu się zupełnie przypadkowo, pierwszy raz w życiu tylnionpędowcem, konkretnie Nissanem S14, po tygodniu już sprzedałem moje ukochane Audi, w które włożyłem około 15 tys. w sam profesjonalny stylling (autko warte 9 tys. zł) nie wspominajac już o mechanice i kupiłem sobie Beemkę, któej nie zamieniłbym na nic, właśnie m.inn. ze wzgledu na napęd. :D

 

Pierwsze miejsce Audi? Raczej w Twoim rankingu tylko. Audi na przełomie lat 90/00 toczyło bój o wyjście z grupy aut powszechnie uważanych jako solidne, wygodne, bezpieczne itp. tj. Volvo czy Volkswagen właśnie do elity, czyli Mercedesa i BMW. To się udało, jednak nigdy na miejsce wyższe niż 3 nie wskoczy ze względu na fakt, że ciąży na nim garb grupy VAG, Audi to Volkswagen dla nieco bardziej majętnych i nie zapowiada się na zmianę tego statusu.

Opublikowano

coś Ci się namieszalo w glowie. Quattro nic nie dołancza, jest na stałe. Pomylilo Ci się z Torsenem ( 4motion) w VW.

Ja mam np 60% tyl i 40 przód.

Opublikowano
coś Ci się namieszalo w glowie. Quattro nic nie dołancza, jest na stałe. Pomylilo Ci się z Torsenem ( 4motion) w VW.

Ja mam np 60% tyl i 40 przód.

 

akurat TORSEN jest w quattro i jest własnie staly.

 

4Motion z obecnego passata, golfa czy skody to HALDEX dołączny.

 

Co do testow i tego ze zwycieza w nich Audi. No coz jesli wyboru auta dokonujesz na podstawie tych testow to gratuluje.

 

Poza tym jesli spojrzec na te testy obiektywnie to tak zwane zwyciestwo przypada AUDI zwykle w kategorii wielkosc wnetrza, stylistyka tablicy rozdzielczej ( co jest zreszta bardzo obiektywnym kryterium :D ) .

 

Zwykle w kategorii silnik/naped/ jazda wygrywa BMW.

 

Ale przeciez wielkosc wnetrza jest kluczowa dla wyboru miedzy AUDI a BMW.

 

NIEPRAWDAŻ ? :twisted:

 

ps. poprzednim moim autem bylo A6 2,5 TDI z 2003 roku. Myslalem nic innego tylko AUDI.....

Opublikowano
Faktem jest przewaga Audi nad BMW - jeśli chodzi o napęd Quattro. Jeśli ktoś ma wątliwości proponuję założyć osobny wątek.

 

:shock: :shock:

Bez zakladania nowego watku wiadomo jest ze xDrive jest lepszy od Quattro bo dolacza przod do klasycznego napedu a nie odwrotnie jak w Audi.

Ludzie !! Opamiętajcie się, ja rozumiem, że to forum BMW, ale nie bądźcie ignorantami.

Quattro to torsen, lub haldex (pseudo quattro - dołączany). Radze poczytać o różnicach, bo włos się na głowie jeży.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.