Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

chce abyście się podzielili swoimi doświadczeniami z ową pompą przez wielu uważaną za kiepską vp44. Chodzi głownie o to, że opinie jeśli chodzi u mechaników są różne, a każdy chętnie kasuje grube pieniadze za naprawę. Kto z was naprawiał , regenerował taką pompę? czy była to usterka mechaniczna - zatarty tłoczek do wymiany, czy elektroniczna? Podobno jednak najczęściej psuje się elektronika. Wiadomo można wymienic cały moduł, ale podobno da się wymienić sam spalony tranzystorek. A mechanik skasuje jak za wymianę całego modułu. CZy może się wypowiedzieć uczciwy mechanik, co sie w tej pompie wymienia? i takie dodatkowe pytanie do posiadaczy diesli, czy dolewacie do paliwa mixol lub podobne specyfiki, aby smarowanie było lepsze. Jaka jest jakość paliw w polsce w tym ropy wszyscy wiemy.

 

Z drugiej strony tak na logikę, uszkodzenie elektroniczne, spalenie tranzystorka itp nastepuje na skutek przegrzania, z powodu zacierającego się tłoczka, regulatora kąta wtrysku. Ale jak czytam posty, to piszą ze uszkodzeniu mechanicznemu ulega bardzo niewielka ilośc pomp, a z reguły jest uszkodzenie elektroniki. Proszę o wypowiedzenie się osób którzy mają doświadczenie z tymi pompami.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Witam.

 

Co do pompy to sam nie dawno przechodziłem ten dramat.

U mnie pompa wyglądała tak, że nie było za bardzo co regenerować. Ale oczywiście spece z Krakowa powiedzieli, że jest to do naprawy, ale koszt wyniesie 2800zł :jawdrop: .

A co do paliwa to nie leje żadnych uszlachetniaczy, ale za to tankuje tylko i wyłącznie shell v-power diesel. W testach to paliwko jest chwalone.

Aha ja słyszałem, że te pompy padają tak w okolicy 200tyś i, że jest to częsta przypadłość tego modelu.

 

Pozdrawiam.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
co do rodzaju uszkodzeń pompy to potwierdzam - 90% uszkodzeń dotyczy elektroniki. W Vectrach B silnik inny ale pompa identyczna VP44, koszt naprawy przeważnie niewiele niższy bo to w końcu Opel a nie BMW. Cena do vectry lub zafiry z tym silnikiem ( a raczej z tą pompą ) wynosi ok. 2200zł
Opublikowano
a jeszcze taka uwaga. Wkońcu wiadomo że w oleju napędowym dobrze dla pompy robi siarka, która ma właściwości podobno smarujące, a te wszystkie nowoczesne paliwa znanych stacji jak statoil, czy inne, które mają ten " ulepszony" diesel, nawet w opisie mają obniżona zawartość siarki itp, dzięki czemu to paliwo ,ma być takie dobre.... A co do kosztów naprawy elektroniki, to coś dużo, na allegro taki zabieg się ogłaszają ok 300 zł, a za 2700 to są nowiutkie pompy nieużywane. Wiec jaki sens byłby je naprawiać czy regenerować.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
a za 2700 to są nowiutkie pompy nieużywane.

 

gdzie te nowiutkie vp44 w tej cenie? na allegro jakos nie widze, w boschu czy w ASO ok. 6000-7000 zł (zależnie czy do automata czy manuala)

Zbir
Opublikowano
wczoraj jeszcze na allegro była kilkanaście sztuk w tej cenie.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
no prosze, porobiło sie tych ofert, jeszcze niedawno ich tyle nie było. :cool2: teraz tylko powinni jeszcze swiadczyc usługi 24h i 'w terenie' bo nigdy nie wiadomo kiedy i gdzie nam padnie taka pompa :)
Zbir
Opublikowano
To dziwne, bo gdy ja się dowiadywałem to koszt takiej nowej pompy waha się właśnie pomiędzy 6-7 tyś. Podejrzewam, że te na allegro to jakieś wały są. A co do uszkodzeń pompy to zazwyczaj nie siada tylko sama elektronika, ale także mechanika.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano

Po pierwsze "słaba jakość vp44" to powielany mit. Nawet na tym forum na tyle tematów o awariach ciężko doszukać się tematów o awarii vp44, a jeśli już to okazuje się, że to kolejni ludzie powielają co na ten temat "słyszeli". Faktycznych awarii jak na lekarstwo.

 

Po drugie są co najmniej dwie generacje tej pompy. Vp44 w dieslach e46 przed liftem to nie takie same vp44 z Opli czy Audi pakowanych tam od roku czy dwóch wcześniej; BMW zmieniło (zwiększyło ?) ciśnienie wtrysku. W związku z tym pompami z allegro na których nawet fabryka nie raczyła obok szeregu znaczków dokleić logo BMW nie zawracałbym sobie głowy :)

Opublikowano
Ja we wcześniejszym poście napisałem, że słyszałem o awariach pomp po przejechaniu około 200tyś. A co do awarii vp44, to ja to wiem z bardzo dobrych źródeł. Aha i nie kupowałbym takich tanich pomp na allegro. Już lepiej regenerować swoją na oryginalnych podzespołach dedykowanych do tego konkretnego modelu.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
a niby dlaczego takich nie kupowac. Nowa pompa to zawsze lepiej niż regenerowana. po rozkręceniu takiej pompy ona już nigdy nie będzie taka sama. A przy nowej mamy pewność że znowu spokojnie 200 tyś. polatamy. Wkoncu to tez oryginał boscha. A te poprzednie były wadliwe na skutek urzycia niewłaściwych materiałów więc nie upierałbym się przy nich zbytnio, skoro taki krótki ich żywot do awarii
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
a niby dlaczego takich nie kupowac.

No napisałem przecież. Jest kilka generacji tych pomp i różnią się między sobą m.in. wytwarzanym ciśnieniem i pewnie jeszcze innymi szczegółami w zależności od auta do którego są przeznaczone, a o które trzeba by zapytać konkretnych mechaników siedzących w dieslach (których tutaj na forum pewnie nie uświadczysz, ja bym się wybrał na forum mastersa na przykład). Dlatego te linki z allegro to dla mnie żaden powód do podniety; na jednej z aukcji masz nawet zdjęcie naklejki informującej do jakich aut pompa jest przeznaczona. Nie widzę tam BMW, Forda, Opla i jeszcze kilku innych stosujących którąkolwiek generację vp44.

 

Poza tym z pobieżnej lektury internetu ( http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=2642&st=0 )wynika, że producenci rozwijali vp44 aby obniżyć koszty jej produkcji i ostatnia (?) trzecia generacja jest tańsza niż poprzednie, więc tym bardziej to co podałeś na allegro wydaje się nie mieć żadnego związku z BMW e46 przed liftem. Znajdź vp44 do silnika BMW 136ps w tej cenie co powyższe pompy to wtedy będzie można porozmawiać :)

 

Nadal pomijam fakt, że tematów o awariach vp44 w BMW jak na lekarstwo :8)

Opublikowano

.. ja może deczko faktów z zycia..

mam 320d 2000r 136KM salon Polska i jestem jego pierwszym włascicielem i jedynym, przebieg 412tyś.km pompa ori, wrtyski ori, torbe wymieniłem po UWAGA!! 370tyś.km, katy ori , masło Mobil 0w40TD, ropa Orlen, szwagier ma a6 2,5tdi kod silnika BDH 2003r salon Polska 290tyś km i żadnych problemów, torba zaczyna wiuwać jak zimny i to wszystko, zadnych usterek pomp, tylko ze mamy ori przebiegi jakich coraz mniej w autach z drugiej ręki a potem mity,że 200tyś o wszystko się psuje :mrgreen: :mrgreen: :duh: :duh:

na niemieckim forum jest 320d 136KM Z PRZLOTEM 700tyś. km na ori pompie, bynajmniej Helmut tak pisze :cool2:

Lubię jak diesel objeżdża benzynę, to miłe...
Opublikowano

Pisać sobie dużo rzeczy można, a fakty są faktami, ja to wiem z autopsji i z innych dobrych źródeł, ale nie twierdze, że wszystkie się psują. Te bawarki z początku produkcji mają na pewno mniej dopracowane elementy i tu się chyba wszyscy zgodzą.

 

Pozdro dla niedowiarków i wiedzących najlepiej :twisted2: .

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
wadliwosc tych pomp to mit panowie!

żaden mit, bo nawet BOSCH się przyznał do "wady konstrukcyjnej" lecz jej demonizowanie też nie jest na miejscu-zasada jest taka:

-bez przyczyn nie ma skutków

-lej dobrą ropę i zmieniaj filtr paliwa oraz nie jeździj na resztkach

Takie są "sekrety" użytkowania tych pomp-trywialne, prawda?

Pozdro dla wszystkich VP44 HATER'ÓW!

sex, drugs and BMW...
Opublikowano

kolego a jaka to wada????przyznali sie do wady i nazwali ja konstrukcyjna?jesli ktos uwaza ze pompa ktora moze lekko 500 tys nalatac ma wade...po tylu padnie to..wybaczcie!a to jak ktos ja traktowal to juz inna historia!

a ze jeden i drugi pisze ze mu padla po 200tys czy po 120 tys to jest bajka ale nie o pompie tylko o przebiegu!

pozdro

Czuc respekt do Bmw nawet gdy je masz...
Opublikowano
kolego a jaka to wada????przyznali sie do wady i nazwali ja konstrukcyjna?jesli ktos uwaza ze pompa ktora moze lekko 500 tys nalatac ma wade...po tylu padnie to..wybaczcie!a to jak ktos ja traktowal to juz inna historia!

a ze jeden i drugi pisze ze mu padla po 200tys czy po 120 tys to jest bajka ale nie o pompie tylko o przebiegu!

pozdro

Kolego była afera jak jasna chol... całe Niemcy i reszta Europy zach. panikowała i BMW wspólnie z BOSCH bezpłatnie usuwali usterki. Ktoś kto w tamtym czasie był "wgryziony" w temat wie o co chodzi.

Co do tych pomp, które padły po 200 czy nawet mniej tysiącach km-to wyjątki, które poprostu potwierdzają regułę...tyle!

sex, drugs and BMW...
Opublikowano
kolego a jaka to wada????przyznali sie do wady i nazwali ja konstrukcyjna?jesli ktos uwaza ze pompa ktora moze lekko 500 tys nalatac ma wade...po tylu padnie to..wybaczcie!a to jak ktos ja traktowal to juz inna historia!

a ze jeden i drugi pisze ze mu padla po 200tys czy po 120 tys to jest bajka ale nie o pompie tylko o przebiegu!

pozdro

Kolego była afera jak jasna chol... całe Niemcy i reszta Europy zach. panikowała i BMW wspólnie z BOSCH bezpłatnie usuwali usterki. Ktoś kto w tamtym czasie był "wgryziony" w temat wie o co chodzi.

Co do tych pomp, które padły po 200 czy nawet mniej tysiącach km-to wyjątki, które poprostu potwierdzają regułę...tyle!

Wszystko by się zgadzało gdyby nie to, że tutaj mówimy o pompach vp44 a wspomniana przez ciebie afera (z przełomu lat 2004/2005) dotyczyła pomp... common rail. Robionych dla Audi, Merca i BMW.

Opublikowano
kolego a jaka to wada????przyznali sie do wady i nazwali ja konstrukcyjna?jesli ktos uwaza ze pompa ktora moze lekko 500 tys nalatac ma wade...po tylu padnie to..wybaczcie!a to jak ktos ja traktowal to juz inna historia!

a ze jeden i drugi pisze ze mu padla po 200tys czy po 120 tys to jest bajka ale nie o pompie tylko o przebiegu!

pozdro

Kolego była afera jak jasna chol... całe Niemcy i reszta Europy zach. panikowała i BMW wspólnie z BOSCH bezpłatnie usuwali usterki. Ktoś kto w tamtym czasie był "wgryziony" w temat wie o co chodzi.

Co do tych pomp, które padły po 200 czy nawet mniej tysiącach km-to wyjątki, które poprostu potwierdzają regułę...tyle!

Wszystko by się zgadzało gdyby nie to, że tutaj mówimy o pompach vp44 a wspomniana przez ciebie afera (z przełomu lat 2004/2005) dotyczyła pomp... common rail. Robionych dla Audi, Merca i BMW.

Nie kolego chodzi mi o rotacyjną pompę rozdzielaczową BOSCH VP44-gdzieżby ją porónywac z CR...nic mi się nie pomyliło, wiem co mówię, bo pod koniec lat 90 i początku lat 200... pracowałem w reich'u i pamiętam ten epizod. Zresztą sam swego czasu M47 posiadałem i pompę remontowałem-tłoczek przycierał-przy przebiegu 133 KKM-w 1000000000% pewnym, gdyż samochód od samego początku był w użytkowaniu mojej rodziny na stałe mieszkającej w DEUTSCHLAND...

sex, drugs and BMW...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.