Skocz do zawartości

530d '01-problem od dluzszego czasu z odpalaniem - rowiazane


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

koledzy - rozkladam juz rece - nie daje rady.

 

autko raz na jakis czas nie chce odpalic.

 

juz nawet liczylem i wychodzi + - 40 razy pali no i za nastepnym nie chce odpalic.

 

jutro bede odpalal te 40 razy (w jednym dniu) i upewnie sie ze to jest ta liczba bo jak narazie to wychodzi ze nie pali raz na tydzien.

na kompie nie wykazalo zadnych bledow .

 

co najlepsze autko tak jakby zapala ale na ulamek sekundy i gasnie.

 

jest cos jakby jakies odciecie

.. sprawdzalem na 2-ch kluczykach -a moze ktos wie jak mozna sprawdzic immobilaizer albo jak go ominac ?

 

odlaczalem juz nawet akumulator podczas jak nie chce odpalic i zadnego efektu.

 

 

Aby uruchomic autko trzeba poczekac ok 30 - 50 minut nie dotykajac w nim niczego ( centralny zamkniety - jak narazie tylko tak sprawdzalem ) no i pozniej pali na dotyk a na kompie zadnego bledu.

 

 

czy sa jakies czujniki ktore odzywaja sie raz na 40 ?

 

mozliwe ze te czasu i odpalenia to jakis zbieg okolicznosci.

 

jaki serwis polecacie na slasku ?

Edytowane przez kiko

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

  • Odpowiedzi 82
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

witam!!!

kolego ja mam ten sam problem a wlasciwie to juz go prawie rozwiazalem!!! nie chce ci mowic jakis tam pierdul ale u mnie to pompka pod progowa dawala o sobie znac az do dzis bo calkiem padla!!! w moim przypadku objawialo sie to :

- na poczatku tylko raz na jakis czas nie chciala odpalic ale poczekalem jakies 5 min o na dyg odpalala

- pozniej doszlo buczenie na jakies dwa tygodnie przed jej koncem coraz glosniejsze

- a terz spadek mocy kompletny 126p mija cie bez problemu

 

moze to byc u ciebie przyczyna sprawdz na kompie jakie pompka daje cisnienie powinna dawac ok 4bar!!!

 

jesli chcesz poszukaj w moich postach kolege "limited" on jest ze slaska moze ci pomoc w tych sprawach!!! koszt pompki ok 500zeta

 

pozdrawiam i powodzonka!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

Kolego u mnie był czujnik położenia wałka rozrządu 387 zł oryginał ASO

mam jeszcze jeden uzywany ale wolalem zrobić to na nowce części jak chcesz daj znac podjade do Tychów to Ci go dam

brokat_
Opublikowano

dzieki za odpowiedzi -- moze ktos jeszcze cos podpowie ?

 

nadal testuje ile razy - moze to byc jakis czujnik

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

ja osobiscie mysle ze te "ok 40 razy" to czysty przypadek i nadal stawialbym na pompe podprogowa ale moge sie mylic!!! dzis wymienilem u siebie pompke i nie to samo auto roznica odczuwalna odrazu!!!

pozdrawiam matty!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

moja pompa delikatnie tyka ale chodzi cichutko.

 

po srawdzeniu wskaznikiem cisnienia paliwa wyszlo ze mam przed filtrem 3,5 bara na wolnych orbotach no i 3,1 - 3,2 na wyzszych obrotach a za filtrem mam 3,2 i spada na 2,8

 

wiem ze filtr do wymiany no i pewnie pompa tez .

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

U mnie było to samo. Sposobem na przekonanie się czy to pompa to po pierwsze - postukać nogami w podłogę w okolicy fotela kierowcy - jeśli odpali po takiej "kuracji" (nawet jeśli nie za pierwszym razem ale odpali) na 100% pompa liniowa w progu (i jest to sprawdzona przeze mnie w praktyce porada jednego z mechaników z ASO BMW we Wrocławiu :mrgreen:

po drugie - przekręć kluczyk w pierwsze położenie - niech zapalą się kontrolki same - powinien być wtedy słyszalny delikatny szum w okolicy fotela kierowcy/progu lewego - szum pompy paliwa liniowej - jeśli jest cicho to kolejny znak, ze wybiera się na emeryturę

- jak głośniej już buczy to też znak, że jęczy z bólu bo pada.

U mnie dodatkowym objawem była fakt, że na bank po wizycie w myjni automatycznej auto mi nie odpalało - dopiero po stukaniu w podłogę odpalało za którymś razem - pomimo tego, że przed umyciem odpalało w miarę regularnie.Pompa ta ma kluczowe znaczenie przy odpalaniu auta - w trakcie jazdy może paść zupełnie i silnik sobie z tym poradzi - odczujesz jedynie spadek mocy. Ale nie odpalisz auta.

Koszt pompy - w ASO - około 800-900pln :cry2: Nie baw się w zamienniki bo są ponoć strasznie badziewne.

Opublikowano
.

 

 

 

moja pompe slychac za kazdym razem - chodzi cichutko no ale tyka zawsze ..

 

stukanie w podloge oraz stukanie w sama pompe ( mam sciagnieta oslone ) nic nie daje - autko nie pali

 

ja zmieniałem pompę bo dawała 3,2bara

 

zaopatrzyłem się ostatnio w zamiennik, kosztowała polowe tego co Pierburg, wytrzymała 3miesiace i tydzień temu została zmieniona na oryginał...

 

 

a miales takie same objawy co ja ?

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
Stara pompa padła podczas jazdy, silnik przestał wchodzić na obroty powyzej 3krpm. Kupilem zamiennik PWM za jakieś 400zl pochodziła 3miesiace i ciśnienie na niej spadło o 0,6bara wiec zamieniłem ja na Pierburga i teraz jest ok
Opublikowano

Witam. Obecnie mam identyczny problem. Raz na jakiś czas nie można wogóle uruchomić auta (530d '98). Również myślałem że to jedna z pomp paliwa. Na kompie też nic nie wykazało do momentu kiedy również u mechanika nie można było jej uruchomić - wykazało "brak komunikacji między komputerem auta a EWS" czyli immob. więc może to być komputer, EWS lub wiązka między nimi. Mechanik wgrał mi całkowicie nowy program do komputera i około 2 tygodnie było ok. Niestety wczoraj problem z uruchomieniem powrócił lecz po 5 min za ok. 6-stym podejściem odpalił. Być może trzeba wymienić EWS ale nadal nie wiem czy to pomoże. Kolega Kiko może mieć to samo bo objawy są bardzo podobne. Jak narazie sam nie moge rozwiązać tego problemu - może ktoś miał już problemy z EWS?

Dzięki. Pozdrawiam.

Opublikowano

u mnie podczas problemow z odpaleniem na kompie nic nie wykazalo - zadnego bledu z EWS.

 

 

dziwne

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano

Niestety u mnie dzisiaj rano problem się powtórzył. Wieczorem jeszcze pieknie odpalała a teraz już całkiem poległa. Wcześniej tez żadnych błędów nie wykazało dopiero gdy akurat nie chciała odpalić po podłączeniu pod kompa wyszedł wspomniany błąd. Podobno można zamówić EWS z ASO i czekać na niego 2 tygodnie, ale czy to pomoże? Co do pompki paliwa to słychać ją w progu nie za głośno więc chyba jest ok, ciśnienie wykazało 3,4 bara - może to za mało? Prosze o wszelkie podpowiedzi- być może któryś z nas trafi na przyczyne.

Dzieki.

Opublikowano

3,4 bara to juz malo i pompa kwalifikuje sie do wymiany

ale raczej by odpalala tylko przy wyzszych obrotach by mogla przerywac - tak bylo u mnie

Opublikowano
Niestety u mnie dzisiaj rano problem się powtórzył. Wieczorem jeszcze pieknie odpalała a teraz już całkiem poległa. Wcześniej tez żadnych błędów nie wykazało dopiero gdy akurat nie chciała odpalić po podłączeniu pod kompa wyszedł wspomniany błąd. Podobno można zamówić EWS z ASO i czekać na niego 2 tygodnie, ale czy to pomoże? Co do pompki paliwa to słychać ją w progu nie za głośno więc chyba jest ok, ciśnienie wykazało 3,4 bara - może to za mało? Prosze o wszelkie podpowiedzi- być może któryś z nas trafi na przyczyne.

Dzieki.

nie wiem ile powinno być tu masz wykaz mojej pompki a różnica jest !!!

http://s48.radikal.ru/i121/0904/61/dc4887240059.jpg

Opublikowano
Rzeczywiście różnica jest i to prawie 1 bar. Być może to jest przyczyną lub jako dodatkowa usterka. Może ktoś wie jakie może być minimalne ciśnienie które podaje wspomniana pompka.
Opublikowano
Kolego u mnie był czujnik położenia wałka rozrządu 387 zł oryginał ASO

mam jeszcze jeden uzywany ale wolalem zrobić to na nowce części jak c

hcesz daj znac podjade do Tychów to Ci go dam

 

Zgadzam sie z kolegą.Walczyłem z tym 3msc.Na komuterze bezbłędnie.Elektromechanicy mówili EVS padł.Pełna rzezba.Bez porządnego carsoftu BMW auto nie wyrzuca tego błędu.Wizyta w warsztacie ze specjalizacją BMW załatwiła sprawe,a ja się spalilem ze wstydu(jestem mechanikiem) :oops: .Wymiana czujnika zalatwila sprawe.

Opublikowano

no tak - tylko ze ja sprawdzalem na wskaznikach nie na sofcie.

 

 

dzisiaj kolejny raz autko zostalo pod domem i cos mi sie wydaje ze to wszystko ma zwiazek z temperatura. im cieplej na dworze tym dluzej trzeba czekac az odpali.

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
a sprawdz wtyczke od tego czujnika moze po nagrzaniu cos niestyka - przeczysc gniazdko jakims srodkiem sprawdz izolacje kabli moze pomoc
Opublikowano

Jeżeli chodzi o mój przypadek to czujnik położenia wałka rozrządu podmieniłem z innej e39 tylko że z 525D(podobno czujniki są takie same). Zrobiłem to bezpośrednio po tym jak nie mogłem jej właśnie uruchomić i niestety- brak jakiejkolwiek reakcji- kręci a nie chce odpalić.

Dzisiaj ponowna próba odpalania i to samo. Już raz tak było, że odpaliła dopiero po 2 dniach jak gdyby nigdy nic. Ręce mi opadają..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś konsultowałem taki przypadek z pewnym mechanikiem z południa Polski, nie mógł odpalić auta po wymianie silnika, doradzałem mu aby zsynchronizował EWS z DDE po zabiegu auto odpaliło,
Pozdrawiam
Opublikowano

Rzeczywiście podczas gdy nie można było odpalić mechanik robił synchronizację (o ile dobrze pamiętam, że to była synchronizacja) i silnik od razu odpalił. Niestety po trzech dniach problem powrócił. Póżniej po wgraniu nowego, podobno oryginalnego programu do kompa auto już paliło dobrze przez 2 tygodnie. Jednak wolałbym żeby problem rozwiązać raz na zawsze ale brakuje mi już pomysłów. Ciekawe czy wymiana całego kompletu czyli komp+EWS+pestka do kluczyka by coś pomogło? oczywiście używane (od 500 do 1000zł na allegro).

Dzieki za podpowiedzi.

Kolego Kiko jak uporasz się z problemem to daj znać. Pozdrawiam.

Opublikowano

Panowie, teraz ja ;) kilka tygodni temu pojechałem (w niedziele) na obiadek do Wrocka i po kilku godzinkach wsiadam do auta, przekręcam kluczyk i guzik! auto nie chce odpalić. Szukałem pomocy telefonicznie. koleś kazał mi robić po kolei: sprawdzić wszystkie bezpieczniki, odłączyć akumulator na 10 minut ale to nie pomogło wiec postawił na pompę, kazał mi podczas próby odpalania kopnąć w tylne koło (hehehe dobrze czytacie kopnąć) i nagle eureka autko odpaliło od razu.

Odpalało bez problemu do dzisiejszego dnia bo dzisiaj znów taka sama sytuacja, ale kop nie pomógł, wiecie co pomogło ?! moja żonka próbowała odpalić a ja złapałem za relingi i rozhuśtałem paliwo w baku - odpaliło od razu. Więc skoncentruję się chyba na pompie paliwa ;)

proszę o sugestie.

 

pozdrawiam Dwilu

Opublikowano

pc-racer - czy sprawdzales cisnienie na pompie ?

 

 

dwilu - czyli co - syf w baku ? bo paliwa to nigdy nie mam malo

 

 

 

zarowka - jak narazie to NIE - moze to bys pompa paliwa .rpm sensor immobilaizer - albo jeszcze cos innego

 

 

ogolnie wszystko powinno byc wykazane na kompie poza pompa i rpm sensor -

 

powiem jeszcze ze autko wydaje mi sie byc mulowate ok 14 sek do 100km na D

 

--- no i dzisiaj podjechalem pod dom o 18 i chcialem o 22 odpalic no i niestety nic do tej pory - porazka

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.