Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Spalił się z prawej strony, więc kupiłem taki sam jak był, czyli Osram 4300K.

Kupiłem dwa oczywiście, ale założyłem póki co jeden. I zonk.

 

Ten nowy jest teraz bardziej żółty niż biały...

Widać niespecjalnie się przyglądając...

Stary jest pięknie śnieżnobiały, a ten nowy jakby żółć go zalała :evil:

Uściślając - nowy nie jest jakiś mega żółty, tylko zwyczajnie widzę różnicę, że stary jest bielszy.

 

I teraz pytanie - głównie do osób, które zmieniały już żarniki:

Czy on się "dopali" i będzie bielutki?

A może trafiłem podróbki? kupowałem niby w sklepie, ale takim...

 

Wkleiłbym zdjęcie jak się święcą, ale to się chyba mija z celem, bo każdy monitor może być inaczej skalibrowany.

Edytowane przez GR

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Po jakimś czasie się "dopali" ale raczej już nigdy odcień nie będzie identyczny. Wymień też drugi a ten co jest weź na zapas. Kiedy spali się następny, zapas będziesz już miał podobnie "dopalony" i różnica nie będzie tak widoczna.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Po jakimś czasie się "dopali" ale raczej już nigdy odcień nie będzie identyczny. Wymień też drugi a ten co jest weź na zapas. Kiedy spali się następny, zapas będziesz już miał podobnie "dopalony" i różnica nie będzie tak widoczna.

Dlatego kupiłem dwa, żeby "odpustu" nie było :wink:

Ale zdziwiło mnie, że jest "żółty", ma się dopalić do białego?

Myślałem raczej odwrotnie - że nowszy jest bardziej niebieski i z czasem bieleje, a potem żółknie...

 

Ale się nie znam, dlatego pytam :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Twój też był żółty i się wybielił? (też był 4300K?)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

dlatego się wymienia od razu 2 a nie jedną ,tą starą zostaw sobie na rezerwe

 

jak koledzy piszą ksenon potrzebuje do 60 h na rozpalenie się,

 

jak mi się kończył ksenon to świecił na pomarańczowo

 

wypali się i bedzie białe światło , moje 8000k co kupiłem swieciły na początku na niebiesko , teraz jest już białe światło :)

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Nie pamietam ile K miał bo to było poł roku temu, ale sie wybielił. W kazdym razie orginalny zenon, nie zaden dokładaniec z allegro. Na poczatku swiecił moze troszke jasniej niz zwykła zarowka, ale roznica była duza. Po tym czasie co napisałem, roznicy nie było juz widac. Ten typ tak ma :)

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
OK, dzięki. Zmienię drugi i idę spać :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
GR a czy przed spaleniem zmieniały się jakoś wcześniej kolory tego żarnika czy do końca świecił na biało ? Pytam bo mam wrażenie, że moje świecą już dużo gorzej niż dawniej co jest zauważalne szczególnie nocą na trasie, ale wciąż świecą na biało a czytałem tu na forum, że podobno zmieniają kolory zanim się wypalą. Pozdrawiam.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie. Świecił cały czas tak samo.

Do momentu aż zacząłem czytać o ksenonach na forum :mrgreen:

Następnego dnia rano zapalił mi się check na desce :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Naprawdę trzeba się będzie zastanowić czy klikać w jakieś tasiemcowe wątki... :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
kupiłem kiedys jeden zarnik w sklepie powiedzieli ze napewno będzie pasował po założeniu okazało sie ze nowy świeci na zółto a stary na niebiesko. Postanowiłem oddac i przy zwrocie facet powiedział że to zamiennik jakis i tego mojego oryginału nie maja. Zajechałem do innego sklepu kupiłem 2 sztuki H2S w cenie tego zamiennika za ktorego chcieli 310zl :duh: i swieca super ladnie niebiesko biało tak jak miałem
  • Członkowie klubu
Opublikowano

nie strasz mnie...

zadzwoniłem do sklepu, sprzedawca potwierdził, że się dopali do białego światła...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Wg mnie powinienieś wymienić oby dwa żarniki , pomimo tego że jak piszesz spalił ci się tylko jeden. Bo ten nowy co założyłeś pomimo tego że poczasie "dojdzie to siebie" to i tak będzie inna barwa światła niż ten co się nie przepalił, bo on już tez ma swoje godziny przepracowane.

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Opublikowano

Witaj,

swojego czasu miałem identyczną sytuację w swojej E46, mianowicie wymieniłem żarnik na Ori Osramy 4300K. Wcześniej jak się okazało był włożony Philips i Osram, Philips świecił na 'biało' natomiast Osram na żółto, po wymianie na dwa nowe Osramy nie ukrywam, że lekko się zdołowałem jak zobaczyłem, że światło jest 'żółte' (!!!) tak jak H7 za 25 zł ;P hehe.

 

Żadne wypalenie żarnika nie miało miejsca, także po prostu 4300K tak świeci i już. Z drugiej strony te 4300K świeci lepiej niż takie purpurowe 10000K, które tylko 'świeci' a nie oświetla Ci drogi. Także nawet nie masz się co dołować. Wiem, że Philips ma żarniki o nazwie Color Match czy coś takiego.. ale cena jest większa. Ewentualnie jak chcesz mieć 'białe' światło kup sobie jakiś HID na allegro 6300K i będziesz miał biel ;) hehe

 

Ja w E90 mam teraz białe światło, a jaki tam żarnik siedzi o jakim K to jeszcze nie wiem, niedługo i tak czeka mnie wymiana, bo jeden już się po mału kończy :))

 

Pzdr.

Opublikowano
nie strasz mnie...

zadzwoniłem do sklepu, sprzedawca potwierdził, że się dopali do białego światła...

 

Dopali mu się chyba w głowie.. Nic się nie dopali, 4300K tak świeci na żółtawo i tyle. Wiem bo u mnie tak samo było. OSRAM tak ma, może Philips ma inaczej bo jak wspomniałem, u mnie jedna świeciła na biało (Philips) druga na żółto (Osram).

Opublikowano

Dopali mu się chyba w głowie.. Nic się nie dopali, 4300K tak świeci na żółtawo i tyle. Wiem bo u mnie tak samo było. OSRAM tak ma, może Philips ma inaczej bo jak wspomniałem, u mnie jedna świeciła na biało (Philips) druga na żółto (Osram).

 

 

Ja kupiłem Philipsy 4300K...i na początku świeciły bardziej niebieskawo niż żółto...Teraz świecą na biało...

Opublikowano (edytowane)
nie strasz mnie...

zadzwoniłem do sklepu, sprzedawca potwierdził, że się dopali do białego światła...

 

Dopali mu się chyba w głowie.. Nic się nie dopali, 4300K tak świeci na żółtawo i tyle. Wiem bo u mnie tak samo było. OSRAM tak ma, może Philips ma inaczej bo jak wspomniałem, u mnie jedna świeciła na biało (Philips) druga na żółto (Osram).

 

to kupiłeś widocznie jakieś lipne żarówki

2x zmieniałem żarówki ksenonowe te chińskie Hidy kupuje i w obu przypadkach jakiś miesiąc trwało zanim ksenon się dopalił i uzyskał biało-niebieskie światło, kupuje zawsze komplet czyli 2 żarówki

 

GR wymieniłeś tylko 1 a czemu od razu nie 2 ?? wydaje mi się że i tak bedziesz miał różnice miedzy jedną a drugą nawet po dopaleniu się , żarówka żarówce nierówna po za tym tak mi się wydaje znawcą nie jestem ale światło ksenonu zmienia się cały czas w zależności od ilości godzin , jak mi się kończyły ksenony to zmieniały barwe światała z taką domieszką pomarańczy

 

ja zawsze wymieniam parami i zawsze mi świecą jednakowo , dlatego bezsensu jest to co robisz , wymień od razu 2 tamta stara niedługo ci się wypali i zmieni barwe i bedziesz miał zabawe ponowną w dobór żarówki , żarówka taka to nie majątek nawet orginalne .

Edytowane przez Rado_!

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
nie strasz mnie...

zadzwoniłem do sklepu, sprzedawca potwierdził, że się dopali do białego światła...

 

Dopali mu się chyba w głowie.. Nic się nie dopali, 4300K tak świeci na żółtawo i tyle. Wiem bo u mnie tak samo było. OSRAM tak ma, może Philips ma inaczej bo jak wspomniałem, u mnie jedna świeciła na biało (Philips) druga na żółto (Osram).

 

to kupiłeś widocznie jakieś lipne żarówki

2x zmieniałem żarówki ksenonowe te chińskie Hidy kupuje i w obu przypadkach jakiś miesiąc trwało zanim ksenon się dopalił i uzyskał białe światło, kupuje zawsze komplet czyli 2 żarówki

 

Nie lipne tylko ori Osram. Żadnych chińśkich hidów nie wkładam. Ty jak napisałeś kupiłeś hidy więc się nie dziw, że świeci jak świeci - na biało. Bo one są 6000k a nie 4300k. Ori xenon z BMW też świeci na żółto, tylko to, że świeci na żółto-żółtawo nie znaczy, że świeci gorzej wręcz przeciwnie świeci lepiej. Ale o tym było setki razy, o barwie światła, o żarnikach, o wszystkim... trzeba sobie poszukać i poczytać.

 

 

 

A teza, że xenon powinien świecić na niebiesko jest mitem. Głupim i nie prawdziwym w dodatku. :mad2:

Opublikowano

Dopali mu się chyba w głowie.. Nic się nie dopali, 4300K tak świeci na żółtawo i tyle. Wiem bo u mnie tak samo było. OSRAM tak ma, może Philips ma inaczej bo jak wspomniałem, u mnie jedna świeciła na biało (Philips) druga na żółto (Osram).

 

 

Ja kupiłem Philipsy 4300K...i na początku świeciły bardziej niebieskawo niż żółto...Teraz świecą na biało...

 

Dlatego tak jak napisałem, Philips tak świeci :)

Opublikowano

A teza, że xenon powinien świecić na niebiesko jest mitem. Głupim i nie prawdziwym w dodatku. :mad2:

 

mi świeci na biało-niebiesko a kupiłem 8000k , więc to nie mit

 

orginały 4300k mi świeciły na biało ale były stare i wypalone

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

A teza, że xenon powinien świecić na niebiesko jest mitem. Głupim i nie prawdziwym w dodatku. :mad2:

 

mi świeci na biało-niebiesko a kupiłem 8000k , więc to nie mit

 

orginały 4300k mi świeciły na biało ale były stare i wypalone

 

Czytaj ze zrozumieniem. Nic dziwnego, że Twoje świecą na niebiesko - w końcu masz 8000K, chodziło mi o to, że niektórym wydaje się, że jak xenon to musi świecić na niebiesko, a tak wcale nie jest.

 

Im barwa światła niebieska.. purpura wręcz albo fiolet tym widoczność jest gorsza..

 

Pzdr.

Opublikowano

A teza, że xenon powinien świecić na niebiesko jest mitem. Głupim i nie prawdziwym w dodatku. :mad2:

 

mi świeci na biało-niebiesko a kupiłem 8000k , więc to nie mit

 

orginały 4300k mi świeciły na biało ale były stare i wypalone

 

Czytaj ze zrozumieniem. Nic dziwnego, że Twoje świecą na niebiesko - w końcu masz 8000K, chodziło mi o to, że niektórym wydaje się, że jak xenon to musi świecić na niebiesko, a tak wcale nie jest.

 

Im barwa światła niebieska.. purpura wręcz albo fiolet tym widoczność jest gorsza..

 

Pzdr.

 

I taka ciekawostka:

 

"Oryginalnie żarówki występują tylko w temperaturze 4300K. Od 2004r występuje tylko 1 rodzaj barwy 4300K ( uwarunkowanie przepisami ). Wszystkie inne temperatury są wynalazkami bez homologacji np.: 8000K, 10000K, 12000K, 14000K itd."

Opublikowano

Witam

Prawdopodobnie kupiłeś lampy o innej temperaturze barwowej niż te co miałeś. Im liczba większa tym światło lampy bardziej "zimne" czyli biało-niebieski. Im liczba mniejsz tym barwa bardziej "ciepła" czyli żółta.

 

P.S. W ksenonach nie ma żarnika bo to lampy wyładowcze. W środku jest JARZNIK.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.