Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Od paru dni czujniki parkowania zaczęły mi świrować a dokładnie przy włączeniu wstecznego cały czas "piszczą" (tak jak by coś było bardzo blisko) i nieraz przerywają bez powodu co może być przyczyną działają tak jak by gdzieś był styk luźny tylko nie wiem gdzie mam sprawdzać (fabrycznie montowany)

 

Proszę o szybką odpowiedz

 

Pozdrawiam

 

Reeder

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź

 

ale to nie może być czujnik bo wszystkie reagują tak samo - jak w nie postukam to sygnał puszcza tz. tak jak by sie załaczały ale z powrotem się nie wyłączają - zaczęło się tak robić jak wymieniłem filtr pyłkowy nie wiem czy może tam w kostce coś ruszyłem ale tam sprawdzałem i wszystko jest ok. więc może coś przy komputerze się odłączyło ? tylko może ktoś mnie poinformować gdzie znajduje się komputer od czujników żebym nie musial rozbierać całego kokpitu :oops:

 

:modlitwa:

Opublikowano

W e46 jest z tyłu w bagażniku za wykładzina po prawej. Pewnie u ciebie tak samo.

Włącz zapłon i wrzuć wsteczny. Wysiadż z auta i przykładaj ucho do czujników po kolei. Sprawny powinien "strzelać ci w ucho" :wink:

Tzn. tak jak byś spięcie w kontakcie usłyszał.

Jak nie będzie w którymś tego odgłosu to jest niesprawny.

Opublikowano

moze po prostu jest brudny,

ja mam podobnie, czasem jak jest mokry lub jakis syf sie uczepil to piszczy non-stop, musze wylaczac wowczas, mam zamian jechac do jakiejs stacji diagnostycznej zeny mi sprawdzili poziom sygnalu z kazdego czujnika i sie okaze

powodzinka z Twoim zycze

Opublikowano
ale to nie może być czujnik bo wszystkie reagują tak samo - jak w nie postukam to sygnał puszcza tz. tak jak by sie załaczały ale z powrotem się nie wyłączają

 

Ja miałem podobnie - wszystkie niby działały ale czasami piszczały cały czas mimo braku przeszkody.... zaczęło mi się to po umyciu auta i myślałem, że czujnik się "zalał"... błędów na komputerze nie było PDC nie migał itd...

 

Rozwiązanie:

Uruchomiłem DISv44 ;) - błędów nie było, ale odpaliłem diagnostykę PDC i tam jest pomiar live każdego czujnika (pokazuje odległość czujnika od przeszkody w cm).

 

Okazało się, że 1 czujnik jest "zacięty" i cały czas pokazuje albo 15cm a czasami pokazywał 80cm... :(

pozostałe pokazywały płynnie odległość od miotły która się zbliżała i oddalała... :mrgreen:

Kupiłem czujnik na Allegro za 80 PLN (sprawdź ile masz kabli w czujniku - są na 2 i na 3 kable)

Wymianiłem ten czujnik.. .i problem ustąpił - wszystko działa REWELACJA... :norty:

 

Tak więc DIS, diagnoza, a potem naprawa...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam

 

Od paru dni czujniki parkowania zaczęły mi świrować a dokładnie przy włączeniu wstecznego cały czas "piszczą" (tak jak by coś było bardzo blisko) i nieraz przerywają bez powodu co może być przyczyną działają tak jak by gdzieś był styk luźny tylko nie wiem gdzie mam sprawdzać (fabrycznie montowany)

 

Proszę o szybką odpowiedz

 

Pozdrawiam

 

Reeder

 

Mialem podobna sytuacje, ale bez wymiany czujnika sie nie obylo, okazalo sie, ze jeden z czujnikow dostal kamykiem podczas jazdy i zakonczyl swoj zywot :|

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdź ile masz kabli w czujniku - są na 2 i na 3 kable

OJ! Uwazaj, bo wlasnie kupilem na 3 kable z wtyczka obrocona o 90* (prostopadle) w bok, a potrzebuje wtyczka polozona prosto, rownolegle. Nie byloby problemu, gdyz wtyczki wygladaja identycznie na pierwszy rzut oka, jedna szyna jednak w srodku ustawiona jest w taki sposob, ze nie pasuje. Nie chcialbym ryzykowac modulu, chyba, ze ktos z was ma doswiadczenie z takim przypadkiem.

 

Wyjalem taki:

http://photos02.allegroimg.pl/photos/400x300/596/49/90/596499015

A kupilem taki:

http://photos02.allegroimg.pl/photos/oryginal/596/49/90/596499015_1

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
ale to nie może być czujnik bo wszystkie reagują tak samo - jak w nie postukam to sygnał puszcza tz. tak jak by sie załaczały ale z powrotem się nie wyłączają

 

Ja miałem podobnie - wszystkie niby działały ale czasami piszczały cały czas mimo braku przeszkody.... zaczęło mi się to po umyciu auta i myślałem, że czujnik się "zalał"... błędów na komputerze nie było PDC nie migał itd...

 

Rozwiązanie:

Uruchomiłem DISv44 ;) - błędów nie było, ale odpaliłem diagnostykę PDC i tam jest pomiar live każdego czujnika (pokazuje odległość czujnika od przeszkody w cm).

 

Okazało się, że 1 czujnik jest "zacięty" i cały czas pokazuje albo 15cm a czasami pokazywał 80cm... :(

pozostałe pokazywały płynnie odległość od miotły która się zbliżała i oddalała... :mrgreen:

Kupiłem czujnik na Allegro za 80 PLN (sprawdź ile masz kabli w czujniku - są na 2 i na 3 kable)

Wymianiłem ten czujnik.. .i problem ustąpił - wszystko działa REWELACJA... :norty:

 

Tak więc DIS, diagnoza, a potem naprawa...

 

 

reasumujac, wystarczy ze jeden czujnik bedzie uszkodzony to PDC nie bedzie dzialalo.

PARTNER BMW AG


POLSKIE MENU BMW NAWIGACJA E60 E61 E70 E71 X5 X6 E90 F01 F07 F10 F25 F30 G01 G05 G11 G20 G30 KONWERSJA USA EUROPA


KODOWANIE, PROGRAMOWANIE, NAPRAWA NAWIGACJI CCC/CIC/NBT, AKTUALIZACJA, CARPLAY


telefon +48 504384405


http://menupolskie.pl/foto/bmw/baner.gif


http://www.menupolskie.pl/polskie-menu/bmw.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W e39 trzeba zdjac listwe na zderzaku. Jest przymocowana na zatrzaskach.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
W e39 trzeba zdjac listwe na zderzaku. Jest przymocowana na zatrzaskach.

ok rozumiem, czarny pas, na ktorym sa czujniki, a powiedz mi jak mam ja odpinac, jest tam jakas zaleznosc ze np. od prawego, albo od gory do dołu itp? bo nie chce porobic sobie takich sladow od wciskania narzedzia zwanego śrubokrętem.

Opublikowano

Jakas lipa

poszedłem do garazu bo coraz czesciej zacina sie PDC tył , za namowa kolegi wyjąłem listwy te czarne na zderzaku, czujniki sa zamocowane w gniazdach, ale ni jak je wymontowac :mad2: siedza i ani do przodu nie ida ani nie ida dotyłu( odginajac zabek , ktory robi za blokade/zatrzask)

Nie bede przeciez zdejmował zderzaka całego ........porażka gdzies jakas woda albo piasek sieje porutę

Opublikowano

Najczęściej wilgoć lub syf siedzi w kostce i przez to kostka nie dolega.

Po wyczyszczeniu trzeba umiejętnie wpiąć.

Najpierw zdjąć plastik osłaniający wtyczkę, wepchnąć środek, dociskając takie gumowe uszczelki np. płaskim śrubokrętem i na koniec zatrzasnąć plastik który trzyma wtyczkę.

Opublikowano
Najczęściej wilgoć lub syf siedzi w kostce i przez to kostka nie dolega.

Po wyczyszczeniu trzeba umiejętnie wpiąć.

Najpierw zdjąć plastik osłaniający wtyczkę, wepchnąć środek, dociskając takie gumowe uszczelki np. płaskim śrubokrętem i na koniec zatrzasnąć plastik który trzyma wtyczkę.

pierwsze dwa zdania rozumiem, ale opisz dokladniej i rozwin to ostatnie :8) Stojac z tyłu auta od poczatku co i jak mam robic aby sie dostac do tych czujnikow, wtyczek (wkladałem reke to mi tylko sie skóra podrapała a wtyczek wyjac nie moglem)

Opublikowano

To ostatnie bardziej wyjaśnia wpięcie wtyczki do czujnika niż wyjecie całego czujnika.

Jak ja wyjmowałem to niestety metoda siłowa, czyli pod auto i od tyłu ruszałem czujnikiem na wszystkie strony a od przodu pchałem palcem.

Po jakimś czasie wyskoczył ale nie widziałem jak już był na zewnątrz,jakiegoś patentu na normalne wyjęcie. Aczkolwiek oprócz podrapanych palców i czujnika, nic więcej z zaczepów się nie uszkodziło.

 

P.S

wtyczki mają zatrzaski antywypięciowe ( standard, jak większość) i żeby odpiąć kostkę, trzeba nacisnąć zaczep.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A skad kolega wie, ktory czujnik mu nie dziala?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Jaja polegaja na tym ze kazdy z czujnikow cyka do ucha, slychac wyraznie, ale mowei czasem daje wsteczny i piszczy niby ze juz jest cos za zderzakiem a nic nie ma :mad2: podjezdzam wiec do przeszkody i zaczyna odmierzac poprawnie, z ciaglego sygnalu przechodzi w normalna prace . dlatego domniemam ze wilogoc ( bo to sie stalo po ostatnich opadach deszczu co byly takie) zrobila swoje na stykach, moze cos zasniedziało . Dlatego chcialem wyjac przeczyscic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam tak samo gdy jest mokro na dworze. Jak kolega dojdzie co to, to niech napisze.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 7 lat później...
Opublikowano
Witam, mam problem po włączeniu wstecznego piszczy cały czas ( w duże mrozy działa normalnie no i w lato normalnie), dzisiaj tak jak przeczytałem posłuchałem i jeden nie stuka, ale czujnik chyba jest dobry bo jak go podpiąłem do innej kostki to pyka, więc co może być przyczyną, ten kabelek co idzie od niego, na oko jak patrzyłem kabelek wygląda normalnie. Proszę o odpowiedź.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Posiadam E65 2006r. Mam problem z prawym tylnym czujnikiem. Mianowicie - czasami wszystko działa jak powinno, czasami tylko ten czujnik pokazuje i piszczy jakby przeszkoda była tuż przy czujniku podczas, gdy jest czysto. Czujnik „tyka” wiec raczej jest sprawny, żadnych błędów nie pokazuje, czasami działa ok i pokazuje tylko kiedy jest przeszkoda, równie często wariuje i mimo, że jest czysto - wariuje piszczy i pokazuje „przeszkodę”, której nie ma..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.