Skocz do zawartości

EGR-jak z tym jest zaslepiac czy nie.sondaż.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w moim przypadku i u wielu jak slyszalem jak niezaslepisz wezyka to obroty faluja,po zaslepieniu wszystko ok.proponuje go odlaczyc i wkreta wkrecic w koncowe.a nie jakies kolki.bez obrazy.wkreta mozna wyciagnac a z kulka to juz roznie.pozdro.
Opublikowano
w moim przypadku i u wielu jak slyszalem jak niezaslepisz wezyka to obroty faluja,po zaslepieniu wszystko ok.proponuje go odlaczyc i wkreta wkrecic w koncowe.a nie jakies kolki.bez obrazy.wkreta mozna wyciagnac a z kulka to juz roznie.pozdro.

stalowa kulka to opatentowany i sprawdzony sposób. a jak dasz wkręta co ci sie będzie majtał wężyk po komorze silnika :twisted2:

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
No i po robocie ,wężyk zaślepiony, no i autko całkiem nie źle jeździ.Tu jest mały silnik ,ale czuć poprawę , szybciej wchodzi na obroty.Generalnie jest ok, dzięki za pomoc!
Opublikowano
Panowie nie zaślepiajcie zaworu EGR!!!Jaki problem w wymianie elektrozaworu lub po prostu wyczyszczeniu EGR??Ten zawór otwiera sie nawet podczas wyższych obrotów a nie jak większość myśli tylko na niskich,dzieki EGR mamy niższą temperaturę spalania,ponieważ doprowadzane zostają spaliny i mieszają sie z tlenem,po zaślepieniu go powypala wam zawory w ciągu roku,gwarantuje i w tedy będziecie żałować ze nie naprawiliście usterki!!Policzcie ile kosztuje regeneracja głowicy!!!!
Opublikowano
Panowie nie zaślepiajcie zaworu EGR!!!Jaki problem w wymianie elektrozaworu lub po prostu wyczyszczeniu EGR??Ten zawór otwiera sie nawet podczas wyższych obrotów a nie jak większość myśli tylko na niskich,dzieki EGR mamy niższą temperaturę spalania,ponieważ doprowadzane zostają spaliny i mieszają sie z tlenem,po zaślepieniu go powypala wam zawory w ciągu roku,gwarantuje i w tedy będziecie żałować ze nie naprawiliście usterki!!Policzcie ile kosztuje regeneracja głowicy!!!!

Ciekawi mniej jak gorące spaliny mogą obniżać temperaturę spalania - poza tym że mała ilość tlenu utrudnia spalanie?

Gdyby EGR otworzył ci się podczas dynamicznej jazdy przy wysokich obrotach odczułbyś nagłego muła.

Z tego co ja wiem EGR ma za zadanie zmniejszyć emisję szkodliwych gazów do atmosfery podczas normalnej spokojnej jazdy.

Mam w rodzinie jednego turbodiesla - woła roboczego. U nas jeździ z zaślepionym EGR jakieś 5lat, a kiedy ojciec go sprowadzał EGR było już zaślepione. Nikt tego silnika nie oszczędza, a przebiegów też wcale małych nie robi bo to przecież kombi w dieslu. Jak na razie zawory się nie wypaliły a myślę że auto jakieś 150 000km może 200 000km z zaślepionym EGR już zrobiło. I jak się mają do tego twoje słowa "powypala wam zawory w ciągu roku gwarantuje" ?

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano
Panowie nie zaślepiajcie zaworu EGR!!!Jaki problem w wymianie elektrozaworu lub po prostu wyczyszczeniu EGR??Ten zawór otwiera sie nawet podczas wyższych obrotów a nie jak większość myśli tylko na niskich,dzieki EGR mamy niższą temperaturę spalania,ponieważ doprowadzane zostają spaliny i mieszają sie z tlenem,po zaślepieniu go powypala wam zawory w ciągu roku,gwarantuje i w tedy będziecie żałować ze nie naprawiliście usterki!!Policzcie ile kosztuje regeneracja głowicy!!!!

Ciekawi mniej jak gorące spaliny mogą obniżać temperaturę spalania - poza tym że mała ilość tlenu utrudnia spalanie?

Gdyby EGR otworzył ci się podczas dynamicznej jazdy przy wysokich obrotach odczułbyś nagłego muła.

Z tego co ja wiem EGR ma za zadanie zmniejszyć emisję szkodliwych gazów do atmosfery podczas normalnej spokojnej jazdy.

Mam w rodzinie jednego turbodiesla - woła roboczego. U nas jeździ z zaślepionym EGR jakieś 5lat, a kiedy ojciec go sprowadzał EGR było już zaślepione. Nikt tego silnika nie oszczędza, a przebiegów też wcale małych nie robi bo to przecież kombi w dieslu. Jak na razie zawory się nie wypaliły a myślę że auto jakieś 150 000km może 200 000km z zaślepionym EGR już zrobiło. I jak się mają do tego twoje słowa "powypala wam zawory w ciągu roku gwarantuje" ?

 

 

Z tym wypalaniem to troszke przesada(fantazja).sam intercoller ma za zadanie wychlodzic powietrze,a jak wiadomo im zimniejsze tym bardziej da sie je sprezyc,co ma wplyw na uzyskanie wiekszej mocy. wiec zaslepienie egr w tym przypadku jest jak najbardziej wlasciwe,to ze jast to tylko wymog ochrony srodowiska.tak samo jak katalizator.Oczywiscie jak chcemy byc fer co do matki natury to jak najbardziej niepowinnismy zaslepiac. :naughty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaślepienie EGR nie powoduje dziur w tłokach!!!

Prosze nie piszcie takich rzeczy tutaj,

EGR ma za zadanie zawrócić spowrotem część spalin do kolektora ssącego.

Po zaślepieniu EGR spaliny wylatują prosto do wydechu i do środowiska, więc w kolektorze znajduje się tylko i wyłącznie świerze, sprężone zimne powietrze (przeszło przez IC) idealne warunki.

Egr tak naprawde psuje robotę, spaliny są zawracane spowrotem do kolektora i siłą rzeczy podgrzewają wcześniej schłodzone powietrze.

Sam się zastanawiam nad tym manewrem ale samo zaślepienie wężyka nie wystarczy, więc musiałbym baszkę wstawić i wtedy będzie miało to sens. Jest tylko pytanie czy od zaślepiania wężyka nie popsuje się elektrozawór sterujący, ale to już mało istotne jest.

Pozdrawiam
Opublikowano
Ciekawi mniej jak gorące spaliny mogą obniżać temperaturę spalania - poza tym że mała ilość tlenu utrudnia spalanie?

Chyba sam sobie odpowiedziales, nie?

 

Niektorym 'pseudo-inzynierom' na tym forum wydaje sie ze sa madrzejsi od sztabu ludzi odpowiedzilnych za projektowanie i poznjesza eksploatacje silnikow i samochodow. I ze moga dobrowolnie ingerowac w zasade dzialania silnika bez zadnych konsekwecji.

 

Zadaniem EGRu jest glownie obnizenie szkodliwych substancj -tlenkow azotu w spalinach poprzez obnizenie temparatury spalania w pewnym zakresie pracy silnika. Tlenki azotu wydzielaj sie przy wysokim cisniniu i temperaturze spalania. Jednak gdy czesc spalin trafi spowrotem do komory spalania, to tym samym obnizy sie zawartosc tlenu i temperatura spalania jak i cisnienie spadnie. Po za tym te spaliny ktore wracaja spowrotem nie sa juz takie gorace bo zwykle przelatuja przez chlodniczke EGR (nie wiem czy w tds tez byly stosowane). I tu kolejna zaleta prawidlowo dzialajacego EGR - silnik szybciej sie nagrzewa. Dodatkowo pracuje ciszej bo cisnienie i temp. spalania sa nizsze, zwlaszcza w poczatkowej fazie pracy po tzw zimnym starcie. No i turbina i zawory nie dostaja tak od razu po dupie bo temperatura spalin jest tez nizsza.

Ktos powie ze co z tego skoro przy wyzszych obrotach (2700-3000 zalezy jaki silnik) prawidlowo dzialajacy EGR sie zamyka i nie wpuszcza spalin a tym samym wzrasta temperatura i cisnienie spalania. Tak tylko ze zwykle silnik jest juz w tedy w optymalnej temperaturze pracy.

 

Wiec chyba kazdy sie zgodzi ze zaslepienie EGR ma jakis wplyw na trwalosc silnika. Bo okaze sie ze silnik ktory byl projektowany i liczony z prawidlowo dzialajacym EGR nagle pracuje w innych warunkach. Zeby sie dowiedziec jaki ma to wplyw trzeba by przeliczyc od nowa bilans cieplny silnika, przeliczyc tzw misje ktora obejmuje statystyczna liczbe: zimnych/cieplych startow, niskich-wysokich obrotow, czas pracy itp, policzyc naprezenia, wytrzymalosc zmeczeniowa/termiczna itp. itd. Dopiero wtedy mozna jednoznacznie powiedziec jaki ma to wplyw na silnik.

Moze sie okazac ze trwalosc spadnie np o 10%, czy to duzo jesli silnik zamiast np. 500k zrobi tylko 450k? Pewnie dla niektorych to bez znaczenia jesli uzytkuja samochod kilka lat/kilkadziesiat kkm a pozniej ktos inny sie martwi.

 

Tak samo jest z chip tuningiem - 'bedzie pan zadowolony' ale zaden tuner nie powie wam ilosciowo jaki bedzie mialo to wplyw na trwalosc silnika, skrzyni itd bo po prostu nie jest w stanie - nie robil zadnych obliczen, testow.

 

To wasze samochody i silniki wiec mozecie robic z nimi co chcecie. Wazne jest aby zdawac sobie sprawe jakie beda tego konsekwencje.

Opublikowano
Spotkalem sie z opinia ze EGR jest tez w jakims sensie zabezpieczeniem przed przeladowaniem turbiny, slyszal ktos taka teorie?
Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Wszystko co pisze "maroek" to racja. Ja dodam do tego, że mialem okazje jechać dluższy czas za 320d z odlaczonym egr - czuć owiele mocniej spaliny. Czasem nawet do tego stopnia, ze musialem zrobic odstęp kilkuset metrowy (!).

 

Nie zmienia to faktu, ze sam mam egr odłączony i dobrze mi z tym :mrgreen: a o NOx niech sie martwią ekolodzy

Xdrive

Koder

Opublikowano

Dzięki za poparcie,dodam że przy prawidłowo zrobionej mapie ingerencja jest tez w sterowanie EGR,chyba że psełdo chiptuner zwiększy tylko dawke paliwa !!!

 

Zaślepiajcie EGR będę miał więcej klientów...

Opublikowano
Ciekawi mniej jak gorące spaliny mogą obniżać temperaturę spalania - poza tym że mała ilość tlenu utrudnia spalanie?

Chyba sam sobie odpowiedziales, nie?

 

Niektorym 'pseudo-inzynierom' na tym forum wydaje sie ze sa madrzejsi od sztabu ludzi odpowiedzilnych za projektowanie i poznjesza eksploatacje silnikow i samochodow. I ze moga dobrowolnie ingerowac w zasade dzialania silnika bez zadnych konsekwecji.

 

Zadaniem EGRu jest glownie obnizenie szkodliwych substancj -tlenkow azotu w spalinach poprzez obnizenie temparatury spalania w pewnym zakresie pracy silnika. Tlenki azotu wydzielaj sie przy wysokim cisniniu i temperaturze spalania. Jednak gdy czesc spalin trafi spowrotem do komory spalania, to tym samym obnizy sie zawartosc tlenu i temperatura spalania jak i cisnienie spadnie. Po za tym te spaliny ktore wracaja spowrotem nie sa juz takie gorace bo zwykle przelatuja przez chlodniczke EGR (nie wiem czy w tds tez byly stosowane). I tu kolejna zaleta prawidlowo dzialajacego EGR - silnik szybciej sie nagrzewa. Dodatkowo pracuje ciszej bo cisnienie i temp. spalania sa nizsze, zwlaszcza w poczatkowej fazie pracy po tzw zimnym starcie. No i turbina i zawory nie dostaja tak od razu po dupie bo temperatura spalin jest tez nizsza.

Ktos powie ze co z tego skoro przy wyzszych obrotach (2700-3000 zalezy jaki silnik) prawidlowo dzialajacy EGR sie zamyka i nie wpuszcza spalin a tym samym wzrasta temperatura i cisnienie spalania. Tak tylko ze zwykle silnik jest juz w tedy w optymalnej temperaturze pracy.

 

Wiec chyba kazdy sie zgodzi ze zaslepienie EGR ma jakis wplyw na trwalosc silnika. Bo okaze sie ze silnik ktory byl projektowany i liczony z prawidlowo dzialajacym EGR nagle pracuje w innych warunkach. Zeby sie dowiedziec jaki ma to wplyw trzeba by przeliczyc od nowa bilans cieplny silnika, przeliczyc tzw misje ktora obejmuje statystyczna liczbe: zimnych/cieplych startow, niskich-wysokich obrotow, czas pracy itp, policzyc naprezenia, wytrzymalosc zmeczeniowa/termiczna itp. itd. Dopiero wtedy mozna jednoznacznie powiedziec jaki ma to wplyw na silnik.

Moze sie okazac ze trwalosc spadnie np o 10%, czy to duzo jesli silnik zamiast np. 500k zrobi tylko 450k? Pewnie dla niektorych to bez znaczenia jesli uzytkuja samochod kilka lat/kilkadziesiat kkm a pozniej ktos inny sie martwi.

 

Tak samo jest z chip tuningiem - 'bedzie pan zadowolony' ale zaden tuner nie powie wam ilosciowo jaki bedzie mialo to wplyw na trwalosc silnika, skrzyni itd bo po prostu nie jest w stanie - nie robil zadnych obliczen, testow.

 

To wasze samochody i silniki wiec mozecie robic z nimi co chcecie. Wazne jest aby zdawac sobie sprawe jakie beda tego konsekwencje.

No panie inżynierze. A jak do tej całej teorii trwałości silnika zastosujesz silniki Mercedesa OM601 czy OM602 ? Pierwotnie bez EGR a po wprowadzeniu norm euro dołożono EGR bez żadnych zmian w konstrukcji silnika.

EGR działa tylko przy niskim obciążeniu silnika kiedy nie potrzebujemy jego pełnej mocy. Nie został specjalnie stworzony do obniżania wysokiej temperatury spalania a do zmniejszania emisji gazów poprzez obniżenie temp spalania podczas spokojnej jazdy. Raczej ciężko tu mówić o jego zbawiennym wpływie na temperaturę w silniku. Jako że nie jest on w ogóle używany w momentach kiedy temperatura spalania w silniku jest najwyższa i kiedy to silnik najbardziej się zużywa, twierdzę że jego wpływ na żywotność jest znikomy/żadny.

Nadszedł już ten czas Ty dobrze o tym wiesz.

Bierz ile chcesz, tylko zaloguj się - WWW.OTWARTAPESTKA.INFO :)

Opublikowano

W moim garażu nikt nie wyjechał z zaślepionym EGR em!!!

Starajcie się usunąć usterkę a nie skutek,po to dają nam programy serwisowe do korekcji,ale bez odpowiedniej wiedzy możesz tylko wstawić bilon 5 groszowy na zaślepkę!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.