Skocz do zawartości

TDS - nierowna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

znowu chcialem prosic o porade :mad2: Mam maly problem z moja beti. Niekiedy jak juz sie zagrzeje to zaczyna "telepac". Chdzi jak by na 5 garow. Nie mam pojecia dlaczego. Najgorsze, ze nie zawsze. Sa takie momenty, ze jej odwala a czasami przez tydzien chodzi ok. Olej i wszystkie filtry sa nowe (bo widzialem juz podobne porady na forum i jak szukalem :search: :D ). Jest tak, ze czasami jade po miescie i jest ok. Stane na swiatlach i "telepie" i tak juz albo do zgaszenia silnika albo nagle jej przechodzi. Za cholere nie wiem co to moze byc. Obroty sa na normalnym poziomie, tzn "telepanie" nie jest spowodowane spadkiem obrotow. Po prostu nagle jak by jeden z garow sie "odcinal" :(

 

Pomozcie prosze :modlitwa:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Pewnie pompa na wykończeniu :(

Jest:

F45 2016r oraz e61 2005r

Były:

E38 740d 2000r

E90 320d 2005r

525 tdsA '95 Chip na 172 KM

Kawasaki ZX-12R '04 na Power Comander III

740iA '93;


Pozdrawiam

Michał

Opublikowano
:cry2: nie stresuj mnie :( To teraz jak juz jest wstepna diagnoza to moze ktos mi podpowie, czy warto bawic sie w regeneracje pompy i ile moze taka impreza kosztowac? Z tego co sie orientuje to nowa pompa to jakies 3000zl.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Masz pompę wyśrubowana na maxa, steelwerk pompy jest zbyt przesuniety w strone kabiny, popytaj mechaników wiedzą o co chodzi.

Sam tego nie reguluj, niech zrobi to ktoś kto ma kompa.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Masz pompę wyśrubowana na maxa, steelwerk pompy jest zbyt przesuniety w strone kabiny, popytaj mechaników wiedzą o co chodzi.

Sam tego nie reguluj, niech zrobi to ktoś kto ma kompa.

 

Krzysiek.

 

Czy to, ze jest teraz "wysrubowana" oznacza, ze po regulacji bedzie spadek mocy??? Rozumiem, ze przez takie ustawienie wiecej pali. Czy moglbys mi prosze napisac cos wiecej o tym? Zostawie autko do regulacji tylko chcialbym wiedziec jakie beda tego nastepstwa. Moc pozostaie ta sama?

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

Witam. U mnie po regeneracji pompy wtryskowej z uszczelnieniem moc nie spadła wogóle a spalanie jakby spadło choć może się mylę. Napewno po tym zabiegu silnik chodzi równiej i z większą kulturą i oczywiście odpala bez porównania . Pompe wykręcił i wkręcił mi mój mechanik a za regenerację z gwarancją zapłaciłem 420zł.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
W porownaniu do ceny nowej pompy to zadna tragedia ;) Dzieki za informacje :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Masz pompę wyśrubowana na maxa, steelwerk pompy jest zbyt przesuniety w strone kabiny, popytaj mechaników wiedzą o co chodzi.

Sam tego nie reguluj, niech zrobi to ktoś kto ma kompa.

 

Krzysiek.

 

Czy to, ze jest teraz "wysrubowana" oznacza, ze po regulacji bedzie spadek mocy??? Rozumiem, ze przez takie ustawienie wiecej pali. Czy moglbys mi prosze napisac cos wiecej o tym? Zostawie autko do regulacji tylko chcialbym wiedziec jakie beda tego nastepstwa. Moc pozostaie ta sama?

 

Może byc spadek mocy ale to zależy od pompy - dobra czy już na wyczerpaniu. Jak dobrze ustawią to moc powinna być a palic bedzie mniej i telepac silnikiem nie bedzie - ale znow wszystko zalezy w jakim stanie jest pompa. Wazne jest aby kat wtrysku tez ustawic i sprawdzic doladowanie turbiny.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
To widze, ze czeka mnie maly boj. Nie od razu Rzym zbodowano :D Dzieki za porade ;)

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
P.S. Czy przecietny warsztat sprawdzi turbo i szczelnosc intercoolera, czy potrzeby jest jakis sprzet specjalistyczny???

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Doładowanie turbiny:

wyjdzie na diagnostyce komputerowej - jak jest to komputer nie pokaże błędu, jak nie ma to albo czujnik doładowania jest uszkodzony albo przewód do tego czujnika jest zatkany ablo turbina walnięta. Ale nie martw się na zapas - turbiny w tds-ach są raczej wytrzymałe jak użytkownik dobrze się z silnikiem obchodzi (olej wymiana na czas, nie daptany silnik jak jest zimny, nie przegrzana turbina np. po długiej trasie zatrzymanie i od razu wyłączony silnik, itp,). Jak to sprawdzić: przy kolektorze ssącym masz na początku zawór EGR z podłączonym czarno-niebieskim przewodem, potem w kolektorze od dołu podłączony jest przewód czarny. Ten czarny od dołu to jest ten od doładowania turbiny. Idzie do takiego czujnika. Zdejmij go i przeczyść np. WD 40, sprayem do czyszczenia silników, ropą, czym kolwiek co rozpuści olej, potem go dobrze przedmuchaj, wysusz i załóż ponownie. Jak był zatkany powinna być poprawa. Jak czcesz sprawdzić czujnik to albo zdejmij ten czarny przewód albo odłącz od niego wtyczkę i zobacz jak auto wtedy jeżdzi. Wnioski nasuną się same. Jak jest pogorszenie po zdjęciu wtyczki czy przewodu to znaczy że czujnik raczej działa. Ale to tylko tak wstępnie stwierdzisz bo komputer wykaże na 100% czy jest dobry czy nie. Po odłączeniu tego czujnika auto wkręca się trudno na obroty idzie ciężko i to tak do 2500-3000 obr/min. Więcej pójdzie ale z wielkim trudem. Podłączasz czujnik i jedzie lekko i kręci obroty do 5000 tyś bez kłopotów.

 

Intercooler:

to też raczej nie jest ale żeby go sprawdzić to trzeba go wyjąć (spuszczenie płynu z chłodnicy, wyjęcie chłodnicy razem z intercoolerem) zatkać jedno z wejść, podłączyć sprężarkę i do baniaka z wodą. Jak jest cacy to tak jak z dętką nie będzie uchodzić powietrze, sam to zrobisz nie jest trudne.

 

Przewody od turbo:

sprawdz tez przewody od turbiny az po kolektor ssący czy nie są dziurawe, jak są to też może być przyczyną spadku mocy lub dużego zuzycia paliwa, auto jedzie ale nie tak i pali.

 

Jak Twoje auto ma moc to raczej wszystko jest ok., nie ma co szukać. W całej zabawie chodzi o pompę wtr. Jak jest dobra to będzie wszystko jak trzeba. Trzeba wyregulować steelwerk pompy - to coś na pompie do czego idzie ten gruby kabel - wyregulować kąt wtrysku i będzie cacy. Moc może delikatnie się zmniejszyć ale to tak jest - mniej paliwa mniej mocy - może inaczej nie moc spadnie ale auto będzie reagowało na gaz delikatniej nie tak szybko jak teraz.

 

Ważne aby to robił nie "p.Kazio" tylko ktoś kto ma kompa i wie co robić.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

Dziekuje Ci bardzo za szczegolowy opis :D W weekend popatrze na intercooler i turbine ale prawdopodobnie, tak jak pisales, to nie to jest przyczyna bo mocy mu nie brakuje. Poszukam jakiegos warsztatu zajmujacego sie pompami. CO do spadku mocy to dla mnie nie problem. Nie depcze go wiec tego nie odczuje az tak bardzo.

 

P.S. Czy ktos sie orientuje w kosztach takiej regulacji? Chcialbym wiedziec, czy chca mnie naciagnac, czy nie. Nie mam pojecia czy to bedzie 50 czy 200zl.

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano

We Wrocławiu firma Jetronic bierze 250 zł z pełną diagnostyką i regulacją, inni biorą tak 100-200 z regulacją kąta wtrysku. Wiecej nie zapłacisz. popytaj w ASO lub w Boschu może za podobną kasę Ci zrobią i na bank będzie fachowo.

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
Dzieki za info :D Z drugiej strony to mozna dorzucic 200zl i miec zregenerowana pompe. Poszukam w Szczecinie jakiegos speca od tych tematow i zobaczymy jak tutaj kroja :wink: Jak za regulacje zawolaja 250zl a regeneracje 450 to moze zalatwie temat od razu i bedzie spokoj. Mam nadzieje, ze po regeneracji pompy nie trzeba juz tregulowac... :mad2: Chyba, ze sie myle to pozostane na razie przy samej regulacji :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nikt nie zrobi Ci regeneracji pompy za 450 zł. To tylko jest wymiana uszczelnień a nie regeneracja :!: :!: :!:

Jak masz dobrą pompę - a tak zakładamy na razie - to nie wolno jej nawet wyciągać z auta a nie wspomnę już o rozbieraniu na części i grzebaniu w niej. Nie ruszać tego jak dobre bo po co. Jak ktoś to raz ruszy to wtedy może byc klops. Najpierw trzeba to wszystko sprawdzić, wyregulować, pojezdzić i jak wtedy coś będzie nie tak, telepanie silnikim, słabo będzie palić, będzie słabe to auto, to wtedy dopiero pod młotek pompa.

 

Te pompa to też nie taka prosta sprawa - naprawić. Trzeba wiedzieć co naprawić lub wymienić. Bo albo nie daje ciśnienia i wtedy auto jest słabe, żle pali i kopci, albo żle dawkuje paliwo i wtedy rzuca silnikiem, buja obrotami i wtedy do wymiany steelwerk. Koszty spore i jak dla mnie to lepiej jest wtedy zastanowić się nad wymiana na nową.

 

Krzysiek.

 

P.S. Jak chcesz coś więcej wiedzieć to dzwoń - wszystkiego nie jestem w stanie opisać - 0603-11-35-34.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

U mnie po regeneracji naszcęscie nie musiałem jechać na regulacje bo pompa została złożona z wielką precyzją a to też ma znaczenie , natomiast koleś w omedze tds po włożeniu pompy po regeneracji nie poznał auta bo obroty miał tak niskie że z garażu nie mógł wyjechać a bez komputera nie dało sie tego wyregulować , mało tego bo po regeneracji, z pompy ciekło mu bardziej niż przed nią. Dlatego zgadzam sie z Krzyśkiem że nie można z takim problemem jechać do p."Kazia" :naughty:

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzieki chlopaki :D Krzysiek - jak regulcja nie pomoze (a wybieram sie) to pozwole sobie zadzwonic do Ciebie po porade :wink: Dzieki bardzo :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

Dwonilem dzisaj do serwisu Boscha, ktory zajmuje sie regulacjami i naprawami pomp wtryskowych. Ufff... A wiec tak:

 

Diagnostyka przed wyjeciem pompy na komputerze 196zl

Wyjecie i zalozenie pompy - 270zl

Regulacja i sprawdzeie pompy na sotle pomierniczym 183zl

Ustawienie dawki 42zl

 

Tak wiec kompleksowe zalatwienie tematu sprawdzenia i wyregulowania pompy to okolo 700zl... Chyba sie z wackiem na glowy zamienili :duh:

 

Za taka kase to pewnie juz bym spokojnie zrobil regeneracje pompy :mad2:

Poza tym w jednym z serwisow powiedzieli mi, ze to pompa rotacyjna i nie moze podawac paliwa tak, zeby na ktorys z cylindrow nie poszlo bo ona ma tylko jeden tlok. Nie wiem na ile maja racji. Stwierdzili jednak, ze objawy nierownej pracy nie musza byc spowodowane pompa. Takie telepanie generalnie jest jak sie motor mocno zagrzeje. Tylko, ze u mnie wskaznik stoi pionowo jak pal i ani o milimetr za srodek nie wychodzi. Dzisiaj sprawdzilem, ze jak jechalem spokojnie to bylo ok. Jak "podeptalem" to na pierwszych swiatlach mialem telepanie. Moze to wydajnosc ukladu chlodniczego cos ma tutaj do tego? Tylko czemu temperatura nie wzrasta? :mad2: Mam ostatnio ubytki plynu w ukladzie ale uzupelniam. Za kazdym razem jednak jakies 50km po dolewce uklad zaczyna tracic stan i jak by sie leciutko zapowietrzal. Kurde... Sam juz nie wiem :cry2: Ustawienie kata tez podobno nie bo auto by mialo problemy z odpalaniem (pali na dotyk) i chodziloby nierowno przez caly czas a nie od swieta. Tylo czemu ta cholera potrafi mi zassac 20l na sete??? Rece opadaja :(

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano

Witam,

 

Dzisiaj sprawdzilem, ze jak jechalem spokojnie to bylo ok. Jak "podeptalem" to na pierwszych swiatlach mialem telepanie. Moze to wydajnosc ukladu chlodniczego cos ma tutaj do tego?

 

wprawdzie nie jestem ekspertem ale mam czasami podobnie tak jak Ty... tzn. problemy z zapaleniem samochodu (jak zapali to strasznie zadymi). Potem gdy jezdze spokojnie (max 2000 obrotow) to jest w porzadku. Wystarczy, ze przygazuje i przy nastepnym wcisnieciu sprzegla obroty mi skacza. Musze dodac ga i delikatnie odjac-wtedy sie wszystko uspokaja. W moim przypadku jest pompa do wymiany.

Opublikowano
Niedobrze :( Mialem cicha nadzieje (i jeszcze mam) ze to jednak cos innego... Dzieki za informacje :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Jest lepiej :D Znalazlem serwis w Szczecinie -Anmar. Zajmuja sie diagnostyka komputerowa pomp i ukladow wtryskowych :D Za sprawdzenie komputerowe 75zl a cala impreza z regulacjami, ustawieniem rozrzadu (pompy), regulacja dawki i w ogole powinna sie zamknac w 250zl - tak przynajmniej mi powiedziano. 250zl to ponoc gorna granica jezei chodzi o wszystkie regulacje nie wymagajace wyjecia pompy. Za 75 to jade jak w dym na ten test :D zreszta nawet te 250 za kompleksowa regulacje to nie to samo co u Boscha :duh:

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Opublikowano
Jutro postaram sie zalatwic przynajmniej diagnostyke na poczatek (wiecej nie dam rady) to wieczorem naskrobie co i jak :D Z doladowaniem tez chetnie zerkne tylko musze woltomierz podpiac :D

BMW - Bedziesz Mial Wrazenia

Pozdrawiam

Reaven

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.