Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ASO to tak naprawde warsztat samochodowy firmowany i wspierany przez danego producenta. Znam mechanika z ASO Renautl który popoudniami i w weekendy dorabia w zwykłym warsztacie jako specjalista od Renautl. Jeśli chodzi o ASO BMW to ceny są doś wysokie ale niestety płacimy za markę :? I często mimo wszystko nie jasteśmy usatysfakcjonowani. Ja bedąc w ASO Olszowiec w Poznaniu z E46 jestem co najmniej zawiedziony. Usunięcie usterki było nie skuteczne a zapłaciłem dość dużo nawet jak na serwis. Usterke usunoł dopiero mechanik i specjalista od elektroniki kasując połowę tego co serwis. Czasowo wyszło podobnie. I historia mojego kolegi z wrocławia który miał usterke w X3 i odwiedzał po koleji 3 mechaników wszyccy oczywiscie "specjalisci" od BMW stracił pieniądze a usterka i tak była po za tym u jednego uległ uszkodzeniu sterownik. Zrozpaczony udał się do ASO BMW Jasiak tam usterki usuneli i wszystko zrobili jak należy. Inna sprawa że jak mu powiedzieli ile sie należy to przez 3 dni nie mógł spać no ale to w końcu Bawaria. Ja osobiscie jeżdze do zaprzyjażnionego mechanika a on jak czegos nie wie to mówi nie zrobie ci tego jedź do ASO i mówi tak każdemu klijentowi dlatego go polecam bo przyanjmniej sprawy nie pogorszy.
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Hehe - fajnie się was czyta i wasze kwoty mnie trochę przerażają.

Jakbym miał wydać 1400zł za garnitury + życzenia miłego dnia ( no oczywiście kawa gratis ) - to bym się pochlastał.

 

Ja robię tak:

1. Jadę do kumpla na kanał

2. Wjeżdżam na kanał

3. Przebieram się w brudne ciuchy

4. Odkręcam sobie osłony

5. Spuszczam olej + wyjmuję filtr oleju

6. Zakładam nowy filtr oleju

7. Zakręcam korek spustowy w misce olejowej - gdy przestaje kapać ( jakieś 15 minutek )

8. Nalewam sobie nowego oleju aż na miarce jest połowa

9. Odpalam samochód aby "filtr zassał olej" i sprawdzam sobie czy poziom oleju jest OK. Jeśli jest OK - zostawiam - jeśli nie OK - dolewam

10. Odkręcam osłonę filtra paliwa

11. Odkręcam opaski zaciskowe

12. Wymieniam filtr paliwa

13. Hamulce to sobie też sprawdzam ( tarcze suwmiarką w miarę potrzeby a klocki organoleptyczne :P ). W razie potrzeby NO PROBLEM żeby je wymienić.

14. Dodatkowo sprawdzam sobie poziom płynu we wspomaganiu, hamulcowego, w chłodnicy + ewentualne ich wymiany w razie konieczności lub terminu

15. Dodatkowo sprawdzam sobie co "gra" pod spodem auta - luzy w zawiasie, stan układu wydechowego, tylny most - olej itp - co mi tam przychodzi na myśl.....

16. Kasuje sobie terminy przeglądów w kompie i mam koniec....

 

I płacę za to 2browary za udostępnienie kanału....

 

Oczywiście nie neguję tego, że jeździcie po mechanikach czy ASO - ale jak ktoś lubi grzebać i wie o co biega - to takie proste czynności serwisowe można wykonać samemu a 1400zł przeznaczyć na inne szczytne cele.

 

Minusem jest to, że nie mam wpisu do książki dokonanego przez ASO no i NIE DOSTAJĘ KAWY GRATIS :-(.

Plus - wykonuję sobie kiedy chcę, zawsze mam zalane i wymienione to co chcę ( w życiu nie kupiłbym oleju z beczki !!! ) no i nie wydaję majątku na garnitury panów z ASO.

Powiecie - OK ale brak historii serwisowania powoduje iż auto ciężej się sprzedaje.

A ja ze swojej strony powiem tak - JAK KTOŚ KUPUJE AUTO - z mojego samochodu będzie na bank zadowolony. JAK KTOŚ KUPUJE KSIĄŻKĘ SERWISOWĄ - to niestety tego dokumentu nie wypełniam - ale mam za to faktury na części - co jest równie ważne....

 

Pzdr,

Opublikowano
Gdybym miał kogoś kto ma kanał i nauczyłby mnie tych czynności to możliwe że też nauczyłbym się tego robić. W obecnej sytuacji jednak szybciej zarobie te 1400zł niż sam wymienię te rzeczy łącznie z szukaniem kanału i nauką.
Opublikowano
Kanał i wymiana to nie problem, ale co zrobisz ze starym olejem, dasz do frytek...?

 

Ja osobiście zalewam do beczki 200L - a kolega jak już mu się napełni oddaje na przepał - sąsiad ma szklarnie które w zimie są ogrzewane przez piec na przepalony olej. Oczywiście nie jest to zbyt ekologiczne - ale bardziej ekologiczne niż wylewanie w matkę naturę.

 

Pzdr,

 

P.S. Nie przepadam za frytkami - wolę dolać do grilla na rozpałkę, oczywiście samym olejem nie rozpalę więc w ruch idzie także papa :P:P

 

A potem na to pyszną karkóweczkę......

Opublikowano

Ja za przegląd przed zakupem auta zapłaciłem w ASO 450zł (akurat nie miałem z kim obejzec auta) Przegląd + jazda prubna trwała ok 2,5h. Jak dla mnie autko przetrzepane maxymalnie. Byłem przy przegladzie mechanik wszystko mi wytłumaczył powiedział co i jak. Pokazał co i kiedy wymienic i na co miec uwagę w przyszłości. Autko w porównaniu do wieku OK! Do kupienia! Bo wiadomo jakieś pierdułki zawsze wyszły, za które opr.. dostał sprzedający od pana w garniturze od którego dostałem raport z przeglądu + na moją prośbę sciągnoł 3 ostatnie serwisy z niemiec co i przy jakim przebiegu było robione (bo oczywiscie sprzedajacemu gdzies ksiązka serwisowa zgineła), było to niestety dawno '04. Zrobiłem 10000km po obsłudze exploatacyjnej i jak narazie ok.

A co do czynności o których pisze kolega "piotr2569" fakt jak się ma miejsce i narzędzia można wszystko zrobić samemu. :)

Opublikowano
1400zł brutto,ale większość użytkowników płaci:

minus vat 22%, minus dochodowy 19% daje realna kwotę 930 zł. :8)

Napije się kawy, mam wpis w książce serwsowej

 

 

Przebijam stawkę. Inspekcja II w 330i 2200 zł brutto :duh: Z pomocą przychodzą chłopcy z forum BMW i: 490 zł robocizna ASO + części markowe poza serwisem 750 zł daje razem kwotę 1240 zł brutto minus vat 22%, minus 19% dochodowy daje relalną kwotę 833 zł zamiast 1515 zł :mrgreen: Kawa nawet lepiej smakuje, a wpis wygląda tak samo. 4 maja mam przegląd :mrgreen:

Opublikowano
1400zł brutto,ale większość użytkowników płaci:

minus vat 22%, minus dochodowy 19% daje realna kwotę 930 zł. :8)

Napije się kawy, mam wpis w książce serwsowej

 

 

Przebijam stawkę. Inspekcja II w 330i 2200 zł brutto :duh: Z pomocą przychodzą chłopcy z forum BMW i: 490 zł robocizna ASO + części markowe poza serwisem 750 zł daje razem kwotę 1240 zł brutto minus vat 22%, minus 19% dochodowy daje relalną kwotę 833 zł zamiast 1515 zł :mrgreen: Kawa nawet lepiej smakuje, a wpis wygląda tak samo. 4 maja mam przegląd :mrgreen:

 

Czyli części kupujesz markowe w jakimś sklepie i z nimi idziesz do ASO na wymianę ? Bo nie za bardzo zrozumiałem Twój post. Czy może ustawiasz się z mechanikami z ASO po pracy ?

Opublikowano
Czy mogę im patrzeć na "łapy" to nie wiem, ale na pewno tak zrobię z "kawunią" w dłoni. :mrgreen: Wcześniej zadzwoniłem do ASO z pytaniem o przegląd i czy mogę przyjechać z własnymi częściami. Odpowiedź była "tak" a cena 490zł. (BMW Misiak, Kraków) dla mnie najlepsza oferta cenowa, mam najbliżej. Dla ciekawostki podam ceny innych ASO BMW: M-Cars, Kraków -600zł, Sikora, Bielsko-B. 700zł, Bawaria Mot., Katowice - 350 zł, Rzeszow też się nie popisał, ale cena była z sufitu. Teraz jest promocja u Misiaka, wymiana oleju gratis, ale co z tego skoro Castrol SLX 0W30 kosztuje 79zł za litr :mad2: Podsumowując, gdyby BMW PL respektowała zapisy euro-plus gwarancji, nawet dałbym im zarobić, a tak niech się wypchają, a wpis w książeczce muszę mieć w razie draki.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Jestem świeżym użytkownikiem ( 3 tyg.) 320D E90 przed zakupem zrobiłem przegląd przedzakupowyw serwisie 750 zł 3 godz.

zbadali dokładnie karoserie i elektronike wyszły jakieś pierdoły nie żutujące na ogólny stan techniczny,

ale nie zauważyli że tylny amortyzator jest zalany olejem i praktycznie nic nie trzymał,przy najblizszym przeglądzkie im to przypomne :nienie:

Ale wracając do sensu przeglądów w ASO poprzedni mój samochód Audi A4 (B6) od poczatku do końca serwisowany tyle że przeglądy w Audi sa

o jakieś 50% tańsze :evil: i z powodu tego że autko miało pełną historie serwisową sprzedało sie na drugi dzień po ukazaniu ogłoszenia

za konkretne pieniądze , gdyby nie miało udokumentowanego serwisu to napewno sprzedawało by się dłużej i za mniejsze pieniądze,

dlatego przeliczając gdybym auto serwisował nie w ASO zaoszczędził bym może 2000-2500 zł.

Ale jeśli miałbym auto starsze niż 5-6 lat z przebiegiem powyżej 250000 to bym raczej serwisował poza ASO.

 

generalnie jestem zwolennikie ASO bo przekonałem sie już kilkakrotnie że niema nic za darmo.

  • Moderatorzy
Opublikowano
750 to dość drogo - normalna cena przedzakupowego testu to 300 PLN...albo przepłaciłeś albo jedyny dealer monopolista w Twojej okolicy i do tego kiepski jak nie zauważyliu wycieku....

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
750 to dość drogo - normalna cena przedzakupowego testu to 300 PLN...albo przepłaciłeś albo jedyny dealer monopolista w Twojej okolicy i do tego kiepski jak nie zauważyliu wycieku....

 

 

Też byłem zdziwiony tą kwotą :evil:

ale we Wrocku jest to jedyne ASO BMW i chyba dlatego tak kasują aż boję sie jechać na przegląd w grudniu :norty:

  • 3 lata później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

u mnie

przy 50000 za wymiane filtrów powietrza, filtra oleju, oleju(moje graty) , świec, diagnostyka układu paliwowego+ jakieś drobiazgi z katalogu bmw 3800-(wstępny koszt)

dodatkowo 3500 za Wymiana drążka kierowniczego , Spr.geometrii kół osi przód i tył, Ustawienie zbieŜnosci przedniej i tylnej

Wymiana dysz sprysk. reflektorów ,Korek wlewu paliwa - Niemcy ,Dysza sprysk prz L/P - ,Drążek kierowniczy L

Łącznik stabilizatora Nakrętka M10-10ZNS3 Nakretka 1 Szt.

 

dużo to czy nie , jakie wasze spostrzeżenia?

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jakoś dużo!! Który dealer?

 

Inchcape Motor na prymasa tysiąclecia...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dziś dostałem sprostowanie:

 

Serwis olejowy 109,78 Przegląd podstawowy 73,19 Wymiana filtra powietrza 146,37 Wymiana mikrofiltra klimatyzacji 36,59 Wymiana świec zapłonowych 148,75 182,96 Diagnostyka UKŁ. PALIWOWEGO 878,22 Świeca 4 Szt. 443,05 Ucho holownicze 134,05 Wspornik 82,04 Ksiązka serwisowa 01410011972 80,07 Filtr oleju N42 55,42 Korek wlewu paliwa 72,43

 

Razem:2.294,17 to zupełnie co innego niż 3800pln...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jeśli kogoś by interesowało, to w ASO w Gdyni, Inspekcja II w e39 BEZ wymiany świec zapłonowych, to koszt ponad 1800zł (i to po zastosowaniu rabatów na robociznę i części - z tego co widziałem to nie wyższych jednak niż 20%).

To samo u porządnego mechanika ze specjalizacją w BMW wyszło mi 700zł. Byłem w stanie dopłacić za oryginalną pieczątkę, ale nie aż tyle.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Opublikowano

No to ja też dostałem FV i pieczątkę do książki, a ile taniej ;)

Te 1800zł to jest z częściami, jak bym przywiózł swoje, to straciłbym rabaty. Dodatkowo uwzględniając brak wymiany świec to kosztorys wygląda podobnie..

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Po moich ostatnich doświadczeniach z ASO w Warszawie stwierdzam, że najlepiej to umieją brać kase,

o resztę to najlepiej poszukać warsztatu z autoryzacja BMW, a jak masz jakiś poważny problem lub nie typowy dla modelu,

to pisać do siedziby głównej w Polsce i lub DW w Monachium, żeby napisali gdzie potrafią pomóc...

sprzedam Cobb access port v3 pod silnik N55
  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Powróce do tematu ASO - Podkarpacie - Rzeszów - Świlcza

Ponieważ za 2800 km zbliża mi się wymiana oleju

Za ok 6000 km II inspekcja - "duży przegląd"

za 3 m-ce wymiana płynu hamulcowego

wpadłem umówić się na wizytę do Rzeszowa swoim E60 za 3 tygodnie przed swoim urlopem na w/w czynności. Ma kosztować wszystko 2300 zł. Dużo to czy mało w porównaniu do innych ASO :?:

Opublikowano
Zgadza się, ale byłoby to dla mnie przeszkodą gdybym jeździł F10 a nie E39 ;)
Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.