Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem , że temat wielekrotnie wałkowany, ale chce Was zapytać jak to w rzeczywistości jest z elastycznością...Chcę zmienic E39 na E60. Po przejażdzce kolegi E 60 530 d wiem co oznacza jazda takim autem, a szczególnie z tym silnikiem i kusi mnie diesel. Z danych katalogowych wynika, że 530d ma na 5 biegu od 80-120 przyspieszenie ponad 7 sekund, a moje E39 ok 14 s. Zrobiłem małe doświadczenie i przyspieszyłem na 3 biegu od 80-120 (na benzynie) i zajeło mi to sekunde wiecej niz 530d! Z tego co wiem to 530d w tym zakresie prędkości pracuje w swoim najlepszym (optymalnym) zakresie pracy, czyli ma najlepszą efektywność, tak jak 520i na 3 biegu. Nie chce absolutnie powiedziec wprost ze silniki maja porownywalne przyspieszenie bo nie maja, ale czy w codziennym użytkowaniu jeżdząc w optymalnym zakresie pracy silnika benzynowego i diesla przewaga diesla juz chyba nie jest tak druzgocąca? Ciekawe jakby porownać 530i do 530d , może ktoś zmierzyc przyspieszenie 530i na 3 biegu od 80-120 km/h? Nie pisze juz o kosztach eksloatacji, bo to kazdy uzytkownik naszego forum zna. Nie szukam dziury w całym , ale chce wybrac odpowiedni silnik dla siebie, jak powiem ze robie ok 20 tys km to pewnie doradzicie benzyne, ale majac diesla pewnie bym jezdził wiecej.
  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wiem , że temat wielekrotnie wałkowany, ale chce Was zapytać jak to w rzeczywistości jest z elastycznością...Chcę zmienic E39 na E60. Po przejażdzce kolegi E 60 530 d wiem co oznacza jazda takim autem, a szczególnie z tym silnikiem i kusi mnie diesel. Z danych katalogowych wynika, że 530d ma na 5 biegu od 80-120 przyspieszenie ponad 7 sekund, a moje E39 ok 14 s. Zrobiłem małe doświadczenie i przyspieszyłem na 3 biegu od 80-120 (na benzynie) i zajeło mi to sekunde wiecej niz 530d! Z tego co wiem to 530d w tym zakresie prędkości pracuje w swoim najlepszym (optymalnym) zakresie pracy, czyli ma najlepszą efektywność, tak jak 520i na 3 biegu. Nie chce absolutnie powiedziec wprost ze silniki maja porownywalne przyspieszenie bo nie maja, ale czy w codziennym użytkowaniu jeżdząc w optymalnym zakresie pracy silnika benzynowego i diesla przewaga diesla juz chyba nie jest tak druzgocąca? Ciekawe jakby porownać 530i do 530d , może ktoś zmierzyc przyspieszenie 530i na 3 biegu od 80-120 km/h? Nie pisze juz o kosztach eksloatacji, bo to kazdy uzytkownik naszego forum zna. Nie szukam dziury w całym , ale chce wybrac odpowiedni silnik dla siebie, jak powiem ze robie ok 20 tys km to pewnie doradzicie benzyne, ale majac diesla pewnie bym jezdził wiecej.

 

jesli bedziesz zawsze jezdzil w optymalnym zakresie obrotow benzyniakiem to oczywiscie bedziesz mial osiagi porownywalne jak mocniejszy diesel. Jedyna roznica jest taka ze w dieslu takie przyspieszanie na 5 biegu to caly czas niskie obroty, czyli cicho w kabinie, dzieci sie nie budzą itp. a w benzynie wskakujesz na ten moment na wysokie obroty i piłujesz

 

praktycznie calego posta napisales o osiagach - czy to znaczy ze to jest dla ciebie najwazniejsze kryterium? bo jesli chcesz jezdzic caly czas na granicy tych osiagow to bierz benzyne bez zastanowienia :)

Opublikowano
Wiem , że temat wielekrotnie wałkowany, ale chce Was zapytać jak to w rzeczywistości jest z elastycznością...Chcę zmienic E39 na E60. Po przejażdzce kolegi E 60 530 d wiem co oznacza jazda takim autem, a szczególnie z tym silnikiem i kusi mnie diesel. Z danych katalogowych wynika, że 530d ma na 5 biegu od 80-120 przyspieszenie ponad 7 sekund, a moje E39 ok 14 s. Zrobiłem małe doświadczenie i przyspieszyłem na 3 biegu od 80-120 (na benzynie) i zajeło mi to sekunde wiecej niz 530d! Z tego co wiem to 530d w tym zakresie prędkości pracuje w swoim najlepszym (optymalnym) zakresie pracy, czyli ma najlepszą efektywność, tak jak 520i na 3 biegu. Nie chce absolutnie powiedziec wprost ze silniki maja porownywalne przyspieszenie bo nie maja, ale czy w codziennym użytkowaniu jeżdząc w optymalnym zakresie pracy silnika benzynowego i diesla przewaga diesla juz chyba nie jest tak druzgocąca? Ciekawe jakby porownać 530i do 530d , może ktoś zmierzyc przyspieszenie 530i na 3 biegu od 80-120 km/h? Nie pisze juz o kosztach eksloatacji, bo to kazdy uzytkownik naszego forum zna. Nie szukam dziury w całym , ale chce wybrac odpowiedni silnik dla siebie, jak powiem ze robie ok 20 tys km to pewnie doradzicie benzyne, ale majac diesla pewnie bym jezdził wiecej.

 

jesli bedziesz zawsze jezdzil w optymalnym zakresie obrotow benzyniakiem to oczywiscie bedziesz mial osiagi porownywalne jak mocniejszy diesel. Jedyna roznica jest taka ze w dieslu takie przyspieszanie na 5 biegu to caly czas niskie obroty, czyli cicho w kabinie, dzieci sie nie budzą itp. a w benzynie wskakujesz na ten moment na wysokie obroty i piłujesz

 

praktycznie calego posta napisales o osiagach - czy to znaczy ze to jest dla ciebie najwazniejsze kryterium? bo jesli chcesz jezdzic caly czas na granicy tych osiagow to bierz benzyne bez zastanowienia :)

 

Panowie nie możecie porównywać małej i słabej benzyny z dużo większym dieslem. Bo w tym porównaniu z góry wiadomo, że ta benzyna poza kosztami serwisu nie ma żadnych innych atutów. Moim zdaniem jakiekolwiek porównanie 3.0d ma sens z 3.0i lub 4.4i Sam niedawno stanąłem przed takim wyborem, niestety nie było 4.4i, i wybierałem między "trójkami".

Uważam, że w wielu ważnych kryteriach porównania diesel, mimo iż udany przegrywa. Moje wnioski są takie:

1. Osiągi to delikatna przewaga benzyny, chociaż różnica jest tak niewielka, że dałbym po równo.

2. Fun z jazdy, kultura pracy wygrywa benzyna.

3. Odgłosy w kabinie to największa przewaga tego benzyniaka, nie szalejesz to masz cicho, a jak deptasz to jak na 3.0 masz bardzo fajne dźwięki.

4. Koszty utrzymania to wbrew pozorom również zdecydowana przewaga benzyny. Parę złoty które wydasz więcej na stacji wielokrotnie zaoszczędzisz w serwisie.

 

Akurat różnica w elastyczności nie miała dla mnie znaczenia. Jeśli jednak jest to dla Ciebie decydujący parametr bierz diesla. Nie ma sobie równych, mimo że w benzynie dzięki vanosom też jest nieźle.

Opublikowano
@ profi

w jednym miejscu piszesz ze osiagi benzynaa ma lepsze a drugim ze elastyczosc nie ma dla Ciebie znaczenia :lol:

to bez sensu. elastycznosc na trasie jest najwazniejsza

 

 

A w temacie jesli robisz 20,000tys rocznie glownie po miescie to bierz benzyne

 

Każdy sądzi według siebie.To Twoje zdanie.

Dla mnie liczy się wartość przyśpieszenia samochodu, bez znaczenia czy będę to robił na 2 czy 5 biegu. BTW osobiście wolę zredukować (prawie zawsze przy wyprzedzaniu) na niższy bieg żeby choć przez chwilę poczuć radość z jazdy i pociągnąć do czerwonego. Nie jeżdżę tylko po to by przemieścić się z punktu A do B, dlatego z powrotem z diesla przesiadłem się do benzyny, szkoda tylko, że nie większej.

 

A w temacie to uważam, że przewidywany przebieg nie jest wyznacznikiem doboru silnika i samochodu, tylko cel jakiemu ma służyć jego zakup oraz związane z tym oczekiwania.

Opublikowano

Nie wiem którą wersję silnika 3.0 R6 (231,258,272 KM) w benzynie masz na myśli ,ale moja 231 konna i 300 Nm osiąga 90% momentu w okolicach 1700 obr/min ,więc nie trzeba piłować ,żeby wyprzedzać - to nie Honda !! Do 3000 obr jest spokój i siła :) .

Jeszcze niedawno jak moja 530ia była w lepszej formie to zmierzyłem jak przyspiesza 80-120 kmh w kilku trybach na D,S i tryb manualny. Na trybie manualnym z załączonym 2 biegiem i przejściem na 3 czas ten wynosił 4.9 s . W trybie D ,biorąc pod uwagę czas redukcji to bywało ,że czas ten wynosił ok. 5.7 s. Na 5 biegu przyspieszała w ok. 12 s (z ręczną skrzynią wersja E39 530i przyspieszała na 5 w ok. 10.7 s).

Przez ok. 120 000 km (jak sprowadziłem to miała ok. 120 000) eksploatacji wymieniłem z poważniejszych rzeczy :

- czujniki Vanosa

- przepływomierz

- wisko

- separator oleju

i to chyba tyle z poważniejszych ,a reszta to normalne sprawy (zawieszenie ,świece,termostat,oleje i tarcza itd.)

 

Spalanie w mieście jak jest ciepło to ok. 13-15 l (to zależy jakie miasto ,bo jeżeli wielkości np. Płocka to może też spalić i 11 w mieście ). Jeżeli zimno to palił mi 16-20 l .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Wiem , że temat wielekrotnie wałkowany, ale chce Was zapytać jak to w rzeczywistości jest z elastycznością...Chcę zmienic E39 na E60. Po przejażdzce kolegi E 60 530 d wiem co oznacza jazda takim autem, a szczególnie z tym silnikiem i kusi mnie diesel. Z danych katalogowych wynika, że 530d ma na 5 biegu od 80-120 przyspieszenie ponad 7 sekund, a moje E39 ok 14 s. Zrobiłem małe doświadczenie i przyspieszyłem na 3 biegu od 80-120 (na benzynie) i zajeło mi to sekunde wiecej niz 530d! Z tego co wiem to 530d w tym zakresie prędkości pracuje w swoim najlepszym (optymalnym) zakresie pracy, czyli ma najlepszą efektywność, tak jak 520i na 3 biegu. Nie chce absolutnie powiedziec wprost ze silniki maja porownywalne przyspieszenie bo nie maja, ale czy w codziennym użytkowaniu jeżdząc w optymalnym zakresie pracy silnika benzynowego i diesla przewaga diesla juz chyba nie jest tak druzgocąca? Ciekawe jakby porownać 530i do 530d , może ktoś zmierzyc przyspieszenie 530i na 3 biegu od 80-120 km/h? Nie pisze juz o kosztach eksloatacji, bo to kazdy uzytkownik naszego forum zna. Nie szukam dziury w całym , ale chce wybrac odpowiedni silnik dla siebie, jak powiem ze robie ok 20 tys km to pewnie doradzicie benzyne, ale majac diesla pewnie bym jezdził wiecej.

 

jesli bedziesz zawsze jezdzil w optymalnym zakresie obrotow benzyniakiem to oczywiscie bedziesz mial osiagi porownywalne jak mocniejszy diesel. Jedyna roznica jest taka ze w dieslu takie przyspieszanie na 5 biegu to caly czas niskie obroty, czyli cicho w kabinie, dzieci sie nie budzą itp. a w benzynie wskakujesz na ten moment na wysokie obroty i piłujesz

 

praktycznie calego posta napisales o osiagach - czy to znaczy ze to jest dla ciebie najwazniejsze kryterium? bo jesli chcesz jezdzic caly czas na granicy tych osiagow to bierz benzyne bez zastanowienia :)

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem , że temat wielekrotnie wałkowany, ale chce Was zapytać jak to w rzeczywistości jest z elastycznością...Chcę zmienic E39 na E60. Po przejażdzce kolegi E 60 530 d wiem co oznacza jazda takim autem, a szczególnie z tym silnikiem i kusi mnie diesel. Z danych katalogowych wynika, że 530d ma na 5 biegu od 80-120 przyspieszenie ponad 7 sekund, a moje E39 ok 14 s. Zrobiłem małe doświadczenie i przyspieszyłem na 3 biegu od 80-120 (na benzynie) i zajeło mi to sekunde wiecej niz 530d! Z tego co wiem to 530d w tym zakresie prędkości pracuje w swoim najlepszym (optymalnym) zakresie pracy, czyli ma najlepszą efektywność, tak jak 520i na 3 biegu. Nie chce absolutnie powiedziec wprost ze silniki maja porownywalne przyspieszenie bo nie maja, ale czy w codziennym użytkowaniu jeżdząc w optymalnym zakresie pracy silnika benzynowego i diesla przewaga diesla juz chyba nie jest tak druzgocąca? Ciekawe jakby porownać 530i do 530d , może ktoś zmierzyc przyspieszenie 530i na 3 biegu od 80-120 km/h? Nie pisze juz o kosztach eksloatacji, bo to kazdy uzytkownik naszego forum zna. Nie szukam dziury w całym , ale chce wybrac odpowiedni silnik dla siebie, jak powiem ze robie ok 20 tys km to pewnie doradzicie benzyne, ale majac diesla pewnie bym jezdził wiecej.

 

jesli bedziesz zawsze jezdzil w optymalnym zakresie obrotow benzyniakiem to oczywiscie bedziesz mial osiagi porownywalne jak mocniejszy diesel. Jedyna roznica jest taka ze w dieslu takie przyspieszanie na 5 biegu to caly czas niskie obroty, czyli cicho w kabinie, dzieci sie nie budzą itp. a w benzynie wskakujesz na ten moment na wysokie obroty i piłujesz

 

praktycznie calego posta napisales o osiagach - czy to znaczy ze to jest dla ciebie najwazniejsze kryterium? bo jesli chcesz jezdzic caly czas na granicy tych osiagow to bierz benzyne bez zastanowienia :)

 

Absolutnie nie jezdze na codzien na max osiagach, pisząc posta chciałem się upewnic, bo nie miałem na tyle do czynienia z mocnymi dieslami czy rzeczywiscie diesel ma taka przewag nad benzyna jak mozna by sadzic z wielu testow i zachwytów na forum. Jesli chodzi o moje podejscie do wyboru silnika to najwazniejszy jest stan techniczny i koszty eksploatacji. Biorąc pod uwagę, ze bede kupowal E 60 z poczatku produkcji na pewno diesel bedzie mial przebieg większy niz benzyna i raczej bedzie drozszy w zakupie. Tak samo koszty ewentualnych napraw (wymian) osprzetu silnika, wiadomo spalanie na korzysc diesla. Ale to wszystko sa sytuacje najczesciej wystepujace, ale moze sie zdarzyc ze trafi sie np 525d drozszy od najtanszego 520i o kila tys z przebiegiem ponizej 150 tys i czy wtedy jednak nie warto go kupić. Może ja sie nadmiernie obawiam kosztów napraw diesla, moze niepotrzebnie? Przy okazji czy 525d mial od poczatku produkcji w E60 177 kM czy 163 kM bo takie ogłoszenia widze na mobile.

Opublikowano

jeśli nie planujesz jeździć tym autem więcej niż 100.000km w przeciągu najbliższych trzech lat

 

a róznica w cenie na korzyść benzyny bedzie około 10.000 zł, bo pewnie taka będzie

 

to kupuj dużą benzyne i ciesz się radością jazdy :)

jak policzysz dokladnie to koszty samego paliwa zwrócą sie dopiero po 80-90 tyś km, wiec nie za twojej kadencji, a jak sam zauważyles - diesla kupisz z przebiegiem około 200tyś km, a benzyne pewnie 120-130, wiec zdecydowanie korzystniej z serwisowego punktu widzenia wyjdzie ci benzynka, 200tkm to granica zaraz za którą jest duuuuuży punkt serwisowy i sporo wydatków.

 

 

Tylko szukaj jakiejś dużej tej benzynki bo to szkoda sie potem męczyć i żałować ze sie 5 tysięcy przyoszczędziło a teraz sie tira wyprzedzić nie da.

 

Psuć się i tak będzie, ale przynajmniej radość z jazdy większa i łatwiej będzie to psucie znieść :/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli nie planujesz jeździć tym autem więcej niż 100.000km w przeciągu najbliższych trzech lat

 

a róznica w cenie na korzyść benzyny bedzie około 10.000 zł, bo pewnie taka będzie

 

to kupuj dużą benzyne i ciesz się radością jazdy :)

jak policzysz dokladnie to koszty samego paliwa zwrócą sie dopiero po 80-90 tyś km, wiec nie za twojej kadencji, a jak sam zauważyles - diesla kupisz z przebiegiem około 200tyś km, a benzyne pewnie 120-130, wiec zdecydowanie korzystniej z serwisowego punktu widzenia wyjdzie ci benzynka, 200tkm to granica zaraz za którą jest duuuuuży punkt serwisowy i sporo wydatków.

 

 

Tylko szukaj jakiejś dużej tej benzynki bo to szkoda sie potem męczyć i żałować ze sie 5 tysięcy przyoszczędziło a teraz sie tira wyprzedzić nie da.

 

Psuć się i tak będzie, ale przynajmniej radość z jazdy większa i łatwiej będzie to psucie znieść :/

 

Uwazam bardzo podobnie jak Ty i mimo pokus diesla rozsadek podpowiada mi benzyne, a rzeczywistosc pokaze jak bedzie.

Opublikowano
Ja też szukałem benzyny 3.0i i nie moglem nic znależć.Same złomy z dużymi przebiegami tak jak diesle.Lecz trafił się 3.0d z niechęcią go kupiłem i nie żałuje sprawuje sie idealnie i bezawaryjnie,lecz niedosyt został bo w benzynce jest ciszej,ale 3.0d nadrabia momentem obr.I faktycznie benzyny 3.0i są droższe od diesli.
Opublikowano

Porownywalne auta w manualu np

-peugeot 207 1.6 benz -peugeot 207 1.6 hdi

-bmw 530i-bmw 530d

turbodiesel będzie miał lepsza elastycznosc od wolnossacej benzyny z racji wiekszego momentu obrotowego dostepnego przy takich samych obrotach. Porownujac elastycznosci na 4 biegu 60-100 i na 5 biegu 80-120 (pomiary sa dokonywane w testach wlasnie w takim przedziale predkosci i na takich biegach, zeby byl wspolny punkt odniesienia) turbodiesle wygrywaja takie porownanie.

 

A odpowiadajac na pytanie benz-diesel. Wszystko zalezy na jak dlugo kupuje sie auto,a także od przebiegow rocznych, jesli robi sie rocznie 50 - 60 tys km to warto wziasc diesla, bo wtedy to co sie zaoszczedzi na paliwie pokryje naprawy diesla i jeszcze zostanie w portfelu. Natomiast przy przebiegach 20 tys km , jak juz wczesniej ktos wspomnial, warto wziasc benzyne, zaplaci sie troche wiecej za przejechanie 100km, ale swiety spokoj bezcenny, w mysl zasady czego nie ma to sie nie popsuje. Moj kumpel ma E60 530i/258KM, czasem z nim jezdze wiec wiem jaki ma styl jazdy i jego 5 pali srednio liczone z tankowan 12,5 l/100km benzyny (15-16l miasto Poznań, 10l trasa.) Sprawdzajac technologie na autostradzie oczywiscie w Niemczech, przy predkosciach 220-240, pokazuje komp 18-19 l.

Opublikowano
@ profi

w jednym miejscu piszesz ze osiagi benzynaa ma lepsze a drugim ze elastyczosc nie ma dla Ciebie znaczenia :lol:

to bez sensu. elastycznosc na trasie jest najwazniejsza

 

 

A w temacie jesli robisz 20,000tys rocznie glownie po miescie to bierz benzyne

 

Każdy sądzi według siebie.To Twoje zdanie.

Dla mnie liczy się wartość przyśpieszenia samochodu, bez znaczenia czy będę to robił na 2 czy 5 biegu.

 

Elastycznosc jest mierzona przyspieszeniem chcialem tylko zauwazyc konczac jalowa dyskusje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@ profi

w jednym miejscu piszesz ze osiagi benzynaa ma lepsze a drugim ze elastyczosc nie ma dla Ciebie znaczenia :lol:

to bez sensu. elastycznosc na trasie jest najwazniejsza

 

 

A w temacie jesli robisz 20,000tys rocznie glownie po miescie to bierz benzyne

 

Każdy sądzi według siebie.To Twoje zdanie.

Dla mnie liczy się wartość przyśpieszenia samochodu, bez znaczenia czy będę to robił na 2 czy 5 biegu.

 

Elastycznosc jest mierzona przyspieszeniem chcialem tylko zauwazyc konczac jalowa dyskusje.

 

Ale dlaczego porownuje sie przyspieszenie na takim samym biegu w dieslu i benzynie , a potem wychodzi z tego ze diesel ma lepszą elastycznosc a z tego co widac po pomiarach przyspiesznia bez wzgledu na bieg benzyna 3.0 wygrywa z dieslem 3.0.

Reasumując powszechnie rozpowszechniany argument za dieslem ze ma lepsza elastycznosc jest dla mnie mało przekonywujący, bo lepsza elastyczność nie oznacza lepszego przyspieszenia.

  • Moderatorzy
Opublikowano

W benzynie musisz mieć bieg niżej, żeby osiągnąć to samo przyspieszenie co w dieslu. Tak wynika patrząc w dane katalogowe.

 

Uprzedzając fakty w benzynie nie da się mieć o 2 biegi niżej niż w dieslu, żeby mieć lepsze osiągi niż w dieslu.

Na przykladzie BMW 530i 258KM moc max przy 6600obr i 530d 218KM moc max przy 4000obr

maksymalne prekości na biegach:

Bieg/ 530i /530d

III / 145 / 112

IV / 195 / 158

V / 240 / 200

VI/ 268 / 239

 

Tylko,że przyspieszanie dieslem do 4000 obr. nie powoduje takiego warkotu jak przypsieszaniem beznyniakiem do 6600obr. W dieslu będzie ciszej

Opublikowano
@ profi

w jednym miejscu piszesz ze osiagi benzynaa ma lepsze a drugim ze elastyczosc nie ma dla Ciebie znaczenia :lol:

to bez sensu. elastycznosc na trasie jest najwazniejsza

 

 

A w temacie jesli robisz 20,000tys rocznie glownie po miescie to bierz benzyne

 

Każdy sądzi według siebie.To Twoje zdanie.

Dla mnie liczy się wartość przyśpieszenia samochodu, bez znaczenia czy będę to robił na 2 czy 5 biegu.

 

Elastycznosc jest mierzona przyspieszeniem chcialem tylko zauwazyc konczac jalowa dyskusje.

 

Ale dlaczego porownuje sie przyspieszenie na takim samym biegu w dieslu i benzynie , a potem wychodzi z tego ze diesel ma lepszą elastycznosc a z tego co widac po pomiarach przyspiesznia bez wzgledu na bieg benzyna 3.0 wygrywa z dieslem 3.0.

Reasumując powszechnie rozpowszechniany argument za dieslem ze ma lepsza elastycznosc jest dla mnie mało przekonywujący, bo lepsza elastyczność nie oznacza lepszego przyspieszenia.

 

Reasumujac ja uzylem skrotu myslowego ale Ty piszesz glupoty. Tutaj jest to dobrze opisane

http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-was-ist-das.html

i konkluzja goscia ktory zadal soie troche trudu zeby przedstawic liczby na poparcie wywodu jes taka ze cyt.:

Co ciekawe, na ogół w przypadku dwóch pojazdów o tej samej mocy lepiej będzie przyspieszał ten elastyczniejszy. Nie jest to jednak wiążąca zależność, bo zdolność do przyspieszania określa średnia moc w danym zakresie obrotów, a nie elastyczność.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@ profi

w jednym miejscu piszesz ze osiagi benzynaa ma lepsze a drugim ze elastyczosc nie ma dla Ciebie znaczenia :lol:

to bez sensu. elastycznosc na trasie jest najwazniejsza

 

 

A w temacie jesli robisz 20,000tys rocznie glownie po miescie to bierz benzyne

 

Każdy sądzi według siebie.To Twoje zdanie.

Dla mnie liczy się wartość przyśpieszenia samochodu, bez znaczenia czy będę to robił na 2 czy 5 biegu.

 

Elastycznosc jest mierzona przyspieszeniem chcialem tylko zauwazyc konczac jalowa dyskusje.

 

Ale dlaczego porownuje sie przyspieszenie na takim samym biegu w dieslu i benzynie , a potem wychodzi z tego ze diesel ma lepszą elastycznosc a z tego co widac po pomiarach przyspiesznia bez wzgledu na bieg benzyna 3.0 wygrywa z dieslem 3.0.

Reasumując powszechnie rozpowszechniany argument za dieslem ze ma lepsza elastycznosc jest dla mnie mało przekonywujący, bo lepsza elastyczność nie oznacza lepszego przyspieszenia.

 

Reasumujac ja uzylem skrotu myslowego ale Ty piszesz glupoty. Tutaj jest to dobrze opisane

http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-was-ist-das.html

i konkluzja goscia ktory zadal soie troche trudu zeby przedstawic liczby na poparcie wywodu jes taka ze cyt.:

Co ciekawe, na ogół w przypadku dwóch pojazdów o tej samej mocy lepiej będzie przyspieszał ten elastyczniejszy. Nie jest to jednak wiążąca zależność, bo zdolność do przyspieszania określa średnia moc w danym zakresie obrotów, a nie elastyczność.

 

w którym miejscu napisałem głupoty?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W EU benzynowe BMW nie są tańsze od dieseli. To tylko u nas w Polsce jest taki pierdolec na punkcie dieseli. Jak ktoś wcześniej mądrze napisał oszczędności na paliwie oddaje się w serwisie i to nie dlatego, ze diesele się psują, tylko dlatego, że ludzie wolą mieć auto nowsze ale z większym przebiegiem, bo przecież większy szpan przed znajomymi. Do tego szukają "najtaniej" więc kupują fury z cofniętymi przebiegami no to jak się mogą nie psuć takie auta. Nie jest problemem w EU znaleźć diesela nawet starszego 2004-2005 z małym przebiegiem (poniżej 100 tys km). Problem polega na tym, że to nie będzie tanie auto, bo wyznacznikiem wartości samochodu w cywilizowanych krajach jest bardziej przebieg niż rocznik.

 

Wg mnie diesel jest fajny z automatyczną skrzynią i dla kogoś kto preferuje spokojną jazdę. Cisza, spokój, duży ciąg w każdym momencie. Benzyna bardziej dla wielbicieli pięknego brzmienia BMW i ostrzejszej jazdy, bo żeby benzyna jechała to albo musi mieć 4.4 lub 4.8 albo trzeba często redukować.

Opublikowano
W benzynie musisz mieć bieg niżej, żeby osiągnąć to samo przyspieszenie co w dieslu. Tak wynika patrząc w dane katalogowe.

 

Uprzedzając fakty w benzynie nie da się mieć o 2 biegi niżej niż w dieslu, żeby mieć lepsze osiągi niż w dieslu.

Na przykladzie BMW 530i 258KM moc max przy 6600obr i 530d 218KM moc max przy 4000obr

maksymalne prekości na biegach:

Bieg/ 530i /530d

III / 145 / 112

IV / 195 / 158

V / 240 / 200

VI/ 268 / 239

 

Tylko,że przyspieszanie dieslem do 4000 obr. nie powoduje takiego warkotu jak przypsieszaniem beznyniakiem do 6600obr. W dieslu będzie ciszej

 

Jezdzilem w sumie ponad miesiac autem zastepczym 520i.

W porownaniu z moim 530DA to byla sielanka pod katem wrazen akustycznych.

Nie sadze, ze w 530i moze byc glosniej niz 520i !

Tymbardziej, ze 520i trzeba raczej sporo krecic zeby chcialo jechac.

Nawet blisko odciecia bylo znacznie ciszej niz w dieslu!

Opublikowano
W EU benzynowe BMW nie są tańsze od dieseli. To tylko u nas w Polsce jest taki [bAD] na punkcie dieseli. Jak ktoś wcześniej mądrze napisał oszczędności na paliwie oddaje się w serwisie i to nie dlatego, ze diesele się psują, tylko dlatego, że ludzie wolą mieć auto nowsze ale z większym przebiegiem, bo przecież większy szpan przed znajomymi. Do tego szukają "najtaniej" więc kupują fury z cofniętymi przebiegami no to jak się mogą nie psuć takie auta. Nie jest problemem w EU znaleźć diesela nawet starszego 2004-2005 z małym przebiegiem (poniżej 100 tys km). Problem polega na tym, że to nie będzie tanie auto, bo wyznacznikiem wartości samochodu w cywilizowanych krajach jest bardziej przebieg niż rocznik.

 

Wg mnie diesel jest fajny z automatyczną skrzynią i dla kogoś kto preferuje spokojną jazdę. Cisza, spokój, duży ciąg w każdym momencie. Benzyna bardziej dla wielbicieli pięknego brzmienia BMW i ostrzejszej jazdy, bo żeby benzyna jechała to albo musi mieć 4.4 lub 4.8 albo trzeba często redukować.

 

Bardzo dobry post.:clap:

 

Dla Kriss`a: 3.0 benzyna też daje radę (minimum do sensownej jazdy to 2.5L 192KM) - ta nie jest moją pierwszą. A co do głośności posłuchaj jasiuq1`a.

 

P.S. Kolego 2F2F proszę Cię nie rozpowszechniaj błędnych przekonań, tym bardziej, że Ci mniej doświadczeni w temacie nieświadomie będą dalej przekazywać ten mit.

Wydaje mi się, że na tym forum chodzi głównie o dzielenie się doświadczeniami i wiedzą: pewną, sprawdzoną, potwierdzoną i rzeczową pomoc innym.

Opublikowano
Nie wiem, u mnie praktycznie przy każdej prędkości podczas normalnej jazdy silnika w ogóle nie słychać, jedynie w czasie kickdownu albo jazdy na DS - ale wówczas ten odgłos jest bardzo przyjemny dla ucha. Oczywiście sprawa ma się inaczej w zimie - gdzie naturalnie diesel będzie dużo głośniejszy zanim osiągnie temperaturę roboczą.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano

 

P.S. Kolego 2F2F proszę Cię nie rozpowszechniaj błędnych przekonań, tym bardziej, że Ci mniej doświadczeni w temacie nieświadomie będą dalej przekazywać ten mit.

Wydaje mi się, że na tym forum chodzi głównie o dzielenie się doświadczeniami i wiedzą: pewną, sprawdzoną, potwierdzoną i rzeczową pomoc innym.

 

Kolego profi mitem jest co najwyzej Twoje twierdzenie ze benzyna ma lepsze osiagi. 3.0i ma lepsze przyspieszenie w bezuzytecznym zakresie 0-100kmh. O raptem 0,2 sekundy.

W uzytecznych zakresach 80-120kmh 3,0d jest o 1,9 sekundy szybsze na czwartym biegu i 3,3 sekundy na piatym. Takie sa zmierzone wartosci. I nie przekonuje mnie gadanie ze a co jesli w benzynie zredukujemy biegi. Who cares? A co jesli z diesla wyjmiemy 100kilo zeby wyrownac mase samochodow? Takie dywagacje sa bez sensu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.