Skocz do zawartości

uszczelka pod głowicą M20B20+moment dokręcania głowicy


kwk222

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

dziś z kolegą ściągałem w jego M20 głowice, bo miał problemy z temperaturą itp.. do rzeczy..

 

po rozebraniu wszystkiego czas na ustawianie znaków. na głowicy znak idealnie się zgrał, dół silnika juz nie tam ciekawie. znak na wale był przesunięty do 5 mm inaczej jak ma być. to jeszcze nic, przyszło odkręcić śruby na głowicy. a Tu... jedna szpilka odkręcona w rękach, w jednej to zobaczcie sami

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img2.vpx.pl/up/20090403/dsc00044.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img2.vpx.pl/up/20090403/dsc00046.jpg

 

Normalnie kopara mi opadła jak to zobaczyłem, dobrze ze główka tak wpadła ze nie zahaczyła o sprężynę zaworową bo by biedy zrobiła :mur:

 

Głowica w planowaniu, nowe szpilki zamówione, pasek rozrządu, rolka też (stara przeżyła chyba że 2 wymiany).

 

do jutra wszystko tak wygląda

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img2.vpx.pl/up/20090403/dsc00049.jpg

 

i pytanie... z jakim momentem i w jakiej kolejności dokręca się głowicę?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie wiem jak w m20 ale sądze że podobnie jak w m50

1 dokręcamy śruby silą 30Nm

2 dokręcamy o kąt 90 stopni

3 po odczekaniu okolo 30 min dokręcamy ponownie o kąt 90 stopni.

Dokręcanie zaczynamy od środka a potem po skosie.Postaram sie dodać rysunek.

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w m20 ale sądze że podobnie jak w m50

1 dokręcamy śruby silą 30Nm...

 

W M20 także 30Nm,

+ 90st

+ 90st

(idąc za każdym razem od środkowych w stronę skrajnych)

 

12----10----4----2----6----8----14

======== B M W =========

13-----7-----5----1----3----9----11

 

Poza tym, w M20 śruby z łbem sześciokątnym zaleca się wymienić na torx (powód jest chyba właśnie widoczny na zdjęciu).

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wszystko mniej więcej kojarzę tylko zastanawiam się nad tymi +90st, czy po dokręceniu z siłą 30Nm cz dokręcić jeszcze wszystkie szpilki o 90stopni?

 

@EDIT:

 

a takie dokręcenie 2x90st jest konieczne? czy można tylko po raz tak zrobić?

 

po dokręceniu każdej szpilki po 30Nm i 90st cza zrobić jakiś odstępie czas i poszczególnych fazach dokręcania?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co kombinować i zastanawiać się, bo nie ma w przypadku M20 innego sposobu niż to, co już napisane.

Nowe szpilki dokręcone 30Nm wg kolejności, którą podaliśmy; potem na sztywno obrót każdej (wg tej samej kolejności) o 90stopni, po czym znów obrót o kąt 90stopni każdej od 1-14.

 

Założyć czapkę, wszystko dobrze podłączyć, wlać olej, wlać coolant (+odpowietrzanie) i jechać.

 

po dokręceniu każdej szpilki po 30Nm i 90st cza zrobić jakiś odstępie czas i poszczególnych fazach dokręcania?

Jedni mówią, że tak... inni, że nie trzeba.

Jak chcesz, to zrób sobie dla kilku oddechów przerwę między etapem II a III, ale nie na tyle długą, żeby zapomnieć, że masz tam jeszcze wrócić i dokręcić wszystko o następne 90st ;) Będzie dobrze.

Najważniejsze jest to, żeby dobrze skoncentrować się na kolejności i na tym żeby nie pominąć którejś ze śrub w każdym etapie (czyli im mniej zamieszania na planie, tym lepiej).

 

hej.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.