Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
No tak jak mowisz ale przy tych dolegliwosciach co opisales masz na dziedobry blad w pamieci, o odpalaniu juz nie mowie .Napisalem moze zakladajac ze wszystko zostalo sprawdzone.Ja w takich przypadkach podmieniam softy mod na ori i w ciagu 30min sprawa wyjasniona :wink:

 

Dokładnie takie zalecenie (zmiana softu na ori) dostał ode mnie "pieczek" w tym wątku viewtopic.php?f=73&t=173964&p=1261928#p1261928

Edytowane przez Marcus 1959
  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
jeśli chodzi o"koszmar odpalania" przy zużytych wtryskiwaczach to wszystko zależy od tego z jak wielką padliną mamy do czynienia. W przypadku,który opisywałem powyżej samochód (E39 3,0d 2002) zapalał na zimno i ciepło OK. Silnik zaczynał się wyczuwalnie trząść po trzech -czterech sekundach po uruchomieniu.Podczas jazdy organoleptycznie żadnych dolegliwości nie dawało się zauważyć. Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano

Witam,

 

Mam do was pytanie w związku ze swapem, który opisywałem w tym temacie kilka stron temu.

 

Została mi już ostatnia prosta czyli trochę elektroniki i oczywiście wychodzą pewne problemy i mam nadzieję, że podpowiecie mi najlepsze rozwiązanie.

 

Problem polega na tym, że po włożeniu m52b28tu do E36 w man. nie przeprogramowywałem EWS dawcy, który był na automacie, a udało mi się dostać nowy sterownik, EWS i pestkę z kluczyka z od auta z takim samym silnikem w manualu.

 

Problemem jest to, że u mnie w E36 był EWS 2, natomiast nowy sterownik ma EWS 3. Kumpel, który to przekłada mówi, że problemem jest połaczenie między EWS a pestką z kluczyka, ponieważ w E36 były jakieś inne wejścia i kostka która był wpięta do modułu EWS i przekazuje sygnał ma inne wyjścia i nie ma prawa to działać.

 

Moje pytanie brzmi, w jaki sposób to obejść, czy przełożenie kostki z samochodu z EWS 3 rozwiąże sprawę??

 

p.s. mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłem mój problem, w razie jakiś dodatkowych pytań piszcie :)

Opublikowano
Odpowiedź na wszystkie twoje pytanie powinieneś znaleźć w programie BMW WDS. Nie robiłem takich "sztuk",ale Twój Kolega na absolutną racje. Nie o kostkę tu chodzi a o sposób połączeń elektrycznych i same moduły. EWS3 i EWS 2 to są dwa całkiem różne systemy i wzajemna zamiana tych modułów bez zmiany sterownika do niczego nie sensownego nie doprowadzi.Ta "ostatnia prosta" możne być trudna do pokonania....Znajdź kogoś ,kto potrafi usunąć immo ze sterownika silnika-ja nie potrafię.
Opublikowano

Dzięki Marcus za zainteresowanie się tematem :)

 

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia, piszesz o braku zamiany sterownika, rozumiem, że chodzi Ci o sterownik silnika.

 

Otóż razem z EWS kupiłem sterownik silnika oraz pestkę z kluczyka, także te trzy elementy pochodzą z jednego samochodu.

 

Problemem jest tylko brak przesyłu sygnału z pestki do EWS (rozrusznik nawet nie ruszy) i tutaj miałem pytanie czy jest jakiś prosty sposób aby przeszczepić sam system przesyłu sygnału. :)

Opublikowano (edytowane)
Dzięki Marcus za zainteresowanie się tematem :)

 

Jedna rzecz mnie tylko zastanawia, piszesz o braku zamiany sterownika, rozumiem, że chodzi Ci o sterownik silnika.

 

Otóż razem z EWS kupiłem sterownik silnika oraz pestkę z kluczyka, także te trzy elementy pochodzą z jednego samochodu.

 

Problemem jest tylko brak przesyłu sygnału z pestki do EWS (rozrusznik nawet nie ruszy) i tutaj miałem pytanie czy jest jakiś prosty sposób aby przeszczepić sam system przesyłu sygnału. :)

 

Instalacja elektryczna silnika ,samochodu , EWS ,DME i "pestka" muszą do siebie pasować (najlepiej jak by pochodziły z tego samego samochodu). Nigdy tego nie robiłem i nie zamierzam, więc nie pomogę..

Edytowane przez Marcus 1959
  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam,

 

Mam do was pytanie w związku ze swapem, który opisywałem w tym temacie kilka stron temu.

 

Została mi już ostatnia prosta czyli trochę elektroniki i oczywiście wychodzą pewne problemy i mam nadzieję, że podpowiecie mi najlepsze rozwiązanie.

 

Problem polega na tym, że po włożeniu m52b28tu do E36 w man. nie przeprogramowywałem EWS dawcy, który był na automacie, a udało mi się dostać nowy sterownik, EWS i pestkę z kluczyka z od auta z takim samym silnikem w manualu.

 

Problemem jest to, że u mnie w E36 był EWS 2, natomiast nowy sterownik ma EWS 3. Kumpel, który to przekłada mówi, że problemem jest połaczenie między EWS a pestką z kluczyka, ponieważ w E36 były jakieś inne wejścia i kostka która był wpięta do modułu EWS i przekazuje sygnał ma inne wyjścia i nie ma prawa to działać.

 

Moje pytanie brzmi, w jaki sposób to obejść, czy przełożenie kostki z samochodu z EWS 3 rozwiąże sprawę??

 

p.s. mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłem mój problem, w razie jakiś dodatkowych pytań piszcie :)

 

Na forum wrzucałem link z dokumentacja do EWS'ow. Był tam przegląd systemów i łatwo obadać co potrzebujesz.

Rożnica miedzy EWS II a EWSIII to brak transmitera musisz się go pozbyć w pierwszej kolejności. Porównaj czy antena klucza jest taka sama używając ETK

Opublikowano
Witam. Prośba Panowie..może mi ktoś sprawdzić najnowszy soft do mojego autka WBAVU31020KY28479 Problem mam jeden..ikonka blokady kierownicy..próbowałem wszytskiego pozostaje aktualizacja CAS
Opublikowano
Podaj numer ,który masz aktualnie.Na tej podstawie ustalę nowy. Kolega tomek020 ma rację pisząc,,że w trybie "update" WinKfp zaproponuje Ci nowy numer.Pamiętać trzeba jednak o tym ,że Twoje auto BEZWZGLĘDNIE wymaga zachowania integracji oprogramowania. Najnowsze oprogramowanie dla "CAS III może wymusić wymianę oprogramowania w naprawdę wielu sterownikach-gdy tego nie zrobisz możne się poważnie "krzaczyć" w różnych miejscach. Optymalnym rozwiązaniem byłoby powtórnie wgrać to samo oprogramowanie,choć nie sądzę ,żeby jakiekolwiek flaszowanie w tym przypadku coś pomogło. Lepiej napisz ,jak na spowiedzi, co takiego robiłeś w aucie ,że masz taki skutek..
Opublikowano (edytowane)

To jest tak..błąd blokady kierownicy na żółto pojawił się nagle po przejechaniu 200 metrów.. Na pewno kilka dni, tygodni przed pojawieniem się błędu bawiłem się inpą czyli live data i próba zmiany id wtryskiwacza który wymieniłem, i reset CAS w inpa. Po pojawieniu się błędu zajrzałem do inpy czy komp zarejestrował błąd..błąd był ale wykasowałem i już się od tamtej pory w inpie nie pojawia. Tak już chyba od trzech tygodni ikonka blokady wita mnie po otwarciu centralnego zamka. Pare dni temu naładowałem akumulator podpiąłem próbowałem kasować błąd sposobem opisanym w tym poście viewtopic.php?f=70&t=175934 i dalej to samo. Numery

http://img813.imageshack.us/img813/599/32570050.jpg

http://img72.imageshack.us/img72/9629/31523063.jpg

Edytowane przez alvarokr
Opublikowano

Rozumiem,że chodzi ci o przeprogramowanie sterownika CAS .

Dlaczego więc przysłałeś mi zrzuty z numerami identyfikacyjnymi od DDE zamiast od twojego CAS?

Wklej takie same zrzuty,ale sterownika CAS.

Opublikowano
Już poprawione..pośpiech heh Mała poprawka w CAS mam ciągle jeden i ten sam błąd 9A0D ASW SONSTIGER INFO FAHLER..idzie go skasować INPA z pamięci modułu ale tylko na jakiś czas, a z wyświetlacza błąd i tak nie znika. Jest taka opcja jak adaptacja kierownicy..pytam bo jeden z kolegów forum też miał problem z żółtą blokadą i w serwisie adaptowali mu kierownicę za 150zł i pokazali co zrobić kiedy następnym razem błąd wyskoczy ponownie
Opublikowano (edytowane)

Twój nowy numer CAS to 9147224 ( dla Sp daten v43)

 

Jeszcze raz przestrzegam o ryzyku związanym z flaszowanien takich sterowników jak CAS. Nieudane flaszowanie unieruchomi całe auto.

 

Ponadto przez całe lata było z kierownicą OK czyż nie? Oprogramowanie jakie było takie jest -nie zużywa się, więc problem raczej nie tkwi w oprogramowaniu.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano
Twój nowy numer CAS to 9147224 ( dla Sp daten v43)

 

Jeszcze raz przestrzegam o ryzyku związanym z flaszowanien takich sterowników jak CAS. Nieudane flaszowanie unieruchomi całe auto.

 

Tak z ciekawości ile było aktualizacji CAS w moim modelu?

Opublikowano
Twój nowy numer CAS to 9147224 ( dla Sp daten v43)

 

Jeszcze raz przestrzegam o ryzyku związanym z flaszowanien takich sterowników jak CAS. Nieudane flaszowanie unieruchomi całe auto.

 

Ponadto przez całe lata było z kierownicą OK czyż nie? Oprogramowanie jakie było takie jest -nie zużywa się, więc problem raczej nie tkwi w oprogramowaniu.

 

Właśnie też mnie to dziwi jak to możliwe ze ikonka blokady pojawiła się nagle w podczas jazdy. W sumie raz w upalne lato zdarzyło mi się że blokada zaświeciła na czerwono i nie mogłem odpalić ale poryszyłem kierą włożyłem kluczy i błąd zniknął

Opublikowano
Twój nowy numer CAS to 9147224 ( dla Sp daten v43)

 

Jeszcze raz przestrzegam o ryzyku związanym z flaszowanien takich sterowników jak CAS. Nieudane flaszowanie unieruchomi całe auto.

 

Ponadto przez całe lata było z kierownicą OK czyż nie? Oprogramowanie jakie było takie jest -nie zużywa się, więc problem raczej nie tkwi w oprogramowaniu.

 

A jak taki CAS padnie i nie można go flashować przez winkpf ani emergancy flash to jak wygląda sprawa założenia używki takiego modułu? Sama synchronizacja wystarczy? Czy trzeba coś kombinować?

 

Odpuściłem sobie jak na razie aktualizację CAS i pytam z ciekawości jak by mnie skusiło i by padł.

Z tego co kojarzę, to w e6x taki błąd występował przy active steering i pomagała aktualizacja tego modułu chyba, nie jestem pewien. I czy myślę o tym samym błędzie co kolega pisze.

Mi się przy active steering pojawia kontrolka żółta z wykrzyknikiem jak w czasie zapalania samochodu za szybko ruszę kierownicą, błąd sam znika jak parę razy pokręcę w lewo i w prawo do końca kierownicą. Ale raz chyba jak mi aku padł miałem zółtą kontrolkę z kłódką i kasowanie błędów pomogło.

Opublikowano (edytowane)
Twój nowy numer CAS to 9147224 ( dla Sp daten v43)

 

Jeszcze raz przestrzegam o ryzyku związanym z flaszowanien takich sterowników jak CAS. Nieudane flaszowanie unieruchomi całe auto.

 

Ponadto przez całe lata było z kierownicą OK czyż nie? Oprogramowanie jakie było takie jest -nie zużywa się, więc problem raczej nie tkwi w oprogramowaniu.

 

A jak taki CAS padnie i nie można go flashować przez winkpf ani emergancy flash to jak wygląda sprawa założenia używki takiego modułu? Sama synchronizacja wystarczy? Czy trzeba coś kombinować?

 

Odpuściłem sobie jak na razie aktualizację CAS i pytam z ciekawości jak by mnie skusiło i by padł.

Z tego co kojarzę, to w e6x taki błąd występował przy active steering i pomagała aktualizacja tego modułu chyba, nie jestem pewien. I czy myślę o tym samym błędzie co kolega pisze.

Mi się przy active steering pojawia kontrolka żółta z wykrzyknikiem jak w czasie zapalania samochodu za szybko ruszę kierownicą, błąd sam znika jak parę razy pokręcę w lewo i w prawo do końca kierownicą. Ale raz chyba jak mi aku padł miałem zółtą kontrolkę z kłódką i kasowanie błędów pomogło.

Emergency flash to w dosłownym tłumaczeniu programowanie w trybie ratunkowym oferowane przez NFS przeznaczone do E60,E61,E65 RR1,E98X,E0F. NFS czyli New Flash System korzysta z baz danych WinKfp i ma zastosowanie w autach ,w których niezbędne jest flaszowanie kaskadowe dla zachowanie integracji oprogramowania.

Oprogramowanie sterownika CAS to jedno a wkodowane do niego immobilisera to całkiem co innego.Raz zakodowany immobiliser (fabrycznie wprowadzone dane immobilisera) w CAS nie da się zakodować ponownie. Używkę założyć się da ,ale trzeba przenosić dane z jednego do drugiego.WinKfp ani inne oprogramowanie BMWna cic się zda.Tu potrzebny jest elektronik potrafiący się "dogadać" z "kościami" w których to wszystko jest zapisane .Ja nie dotykam się do CAS ani innych tego typu systemów bezpieczeństwa z oczywistych chyba dla wszystkich względów.Jeśli jest konieczność wymiany CAS to w grę wchodzi tylko wymiana na nowy z serwisu.Moduły CAS nie są drogie..

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano
Emergency flash to w dosłownym tłumaczeniu programowanie w trybie ratunkowym oferowane przez NFS tylko dla trzech rodzajów BMW w sytuacjach 'krytycznych". NFS czyli New Flash System korzysta z baz danych WinKfp,ale jest wyspecjalizowany do obsługi tylko tych trzech modeli E (nie pamiętam których,ale na pewno E60,E9XX)

Czyli w E91 EMERGENCY FLASH uratuje CAS kiedy winkfp go uwali?

Opublikowano
Podaj numer ,który masz aktualnie.Na tej podstawie ustalę nowy. Kolega tomek020 ma rację pisząc,,że w trybie "update" WinKfp zaproponuje Ci nowy numer.Pamiętać trzeba jednak o tym ,że Twoje auto BEZWZGLĘDNIE wymaga zachowania integracji oprogramowania. Najnowsze oprogramowanie dla "CAS III może wymusić wymianę oprogramowania w naprawdę wielu sterownikach-gdy tego nie zrobisz możne się poważnie "krzaczyć" w różnych miejscach. Optymalnym rozwiązaniem byłoby powtórnie wgrać to samo oprogramowanie,choć nie sądzę ,żeby jakiekolwiek flaszowanie w tym przypadku coś pomogło. Lepiej napisz ,jak na spowiedzi, co takiego robiłeś w aucie ,że masz taki skutek..

 

Pogrzebałem chwile w realoem i wychodzi na to że u mnie jest CAS2 i nowszy numer od mojego to CAS2 6943797 później są kolejne nowsze ale już do CAS3 i jest ich całkiem sporo..zgadza się?

Opublikowano

Być może popełniłem błąd w typowaniu numeru dla ciebie .Sprawdziłem ponownie i okazuje się ,że numer,który masz obecnie jest ostatnim dla CAS2.Nie ma go jednak na liście w SP-datenV43.Jest więc zmieniony na inny.Wygląda na to ,że wraz ze zmianą oprogramowania zmieniła się nazwa sterownika z CAS2 na CAS 3ELV Resztę doprecyzuję później .Teraz nie mam czasu.

 

Emergency flash to nie dokonuje żadnych cudów. Wszystko zależy od tego jak sterownik jest uszkodzony.Każdy przypadek jest trochę inny.

U mnie w papierach twój CAS nazywa się jeszcze inaczej -CAS260 .Do typowania oprogramowania ETK się nie nadaje..

Opublikowano
Twoj CAS to 260 i odpal WinKFP updatezusb zaznacz CAS 260 ok DONE i on wdlug HWH zaproponuje Ci nowy po co tam grzebac,zagladac ,pytac :?:

 

Emergency Flasch jest doby wtedy kiedy WinKFP nie moze dokonczyc programowania

 

Na razie muszę nabyć jakiegoś drugiego lapka żeby zainstalować te wszystkie programy diagnostyczne na czystym winxp bo na moim win7 są same problemy.Przy okazji ..może być tablet z windowsem mini xp do inpy/nfs/winkfp i disa?

Opublikowano
Co prawda nie wiem o co chodzi z tym windowsem mini, ale tablet moze byc.

windows mini czyli goły bez zbędnych rzeczy np. kalkulatora, wygaszaczy itp itd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.