Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, nigdy w życiu nie wgrywajcie softu nie wiadomo skąd i nie wiadomo w jakim stanie technicznym było auto z którego pochodzi ten soft.

Do Marcusa - jaka dajesz gwarancję ze parametry zmienione w tym sofcie ( dawka paliwa, podniesienie ciśnienia turbiny czy też kąt wtrysku) nie rozwalą szyny paliwowej, wtrysków i turbiny ???

Przecież taki zabieg może całkowicie rozwalić samochód.

 

Jak ktoś chce podnieść moc swojego auta to niech to robi z głową:

- po pierwsze diagnostyka i sprawdzenie kondycji, turbiny wtrysków

- po drugie sprawdzenie mocy auta na hamowni - to że silnik pracuje dobrze nie znaczy że moc jest dobrze przenoszona na koła !!!

- po trzecie zmiana oryginalnego softu który jest w aucie gdyż to jest zmiana oprogramowania na którym auto chodzi i które dotychczas współpracowało z autem bez niespodzianek.

- po czwarte, ponowne sprawdzenie na hamowni jaki jest wynik i czy auto nie kopci jak "Stefan Batory"

- po piąte korekta programu, jeszcze nie widziałem żeby ktoś po pierwszej zmianie softu nie korygował go ( bo niema identycznych dwóch aut i niema identycznych programów)

 

To tak w skrócie KAŻDY MA WŁASNY ROZUM I KAŻDY MOŻE ZEPSUĆ SWOJE AUTO NA ŻYCZENIE

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

 

Mam do was pytanie w związku ze swapem, który już jest prawie skończony tylko został problem ze sterownikiem.

 

Kolega, który przekładał silnik m52tub28 z E38 anglik z automatem, do mojej E36, powiedział mi że sterownik, który był w E38 o nr 1430844 ( 5wk90329, DME MS42) ze względu na jakiś specjalny rodzaj transmisji danych ze sterownikiem automatu nie może być wykorzystany do sterowania tym silnikiem z manualna skrzynią ponieważ mogą wystąpić problemy w działaniu.

 

Chciałbym was zapytać czy to prawda oraz jeżeli ewentualnie trzeba kupić inny sterownik odłączony od auta z manualną skrzynią to musi mieć ten sam nr części jak ten z automatu czy można dostać jakiś inny z nowszym programem, który też będzie działać( widziałem na allegro że były takie same sterowniki o nr 1430844 z ręczną skrzynią ale tylko w anglikach)??

 

Proszę o jakąś pomocną odpowiedz, ponieważ nie chcę na darmo kupować złego sterownika.

Opublikowano (edytowane)
Panowie, nigdy w życiu nie wgrywajcie softu nie wiadomo skąd i nie wiadomo w jakim stanie technicznym było auto z którego pochodzi ten soft.

Do Marcusa - jaka dajesz gwarancję ze parametry zmienione w tym sofcie ( dawka paliwa, podniesienie ciśnienia turbiny czy też kąt wtrysku) nie rozwalą szyny paliwowej, wtrysków i turbiny ???

Przecież taki zabieg może całkowicie rozwalić samochód.

 

Jak ktoś chce podnieść moc swojego auta to niech to robi z głową:

- po pierwsze diagnostyka i sprawdzenie kondycji, turbiny wtrysków

- po drugie sprawdzenie mocy auta na hamowni - to że silnik pracuje dobrze nie znaczy że moc jest dobrze przenoszona na koła !!!

- po trzecie zmiana oryginalnego softu który jest w aucie gdyż to jest zmiana oprogramowania na którym auto chodzi i które dotychczas współpracowało z autem bez niespodzianek.

- po czwarte, ponowne sprawdzenie na hamowni jaki jest wynik i czy auto nie kopci jak "Stefan Batory"

- po piąte korekta programu, jeszcze nie widziałem żeby ktoś po pierwszej zmianie softu nie korygował go ( bo niema identycznych dwóch aut i niema identycznych programów)

 

To tak w skrócie KAŻDY MA WŁASNY ROZUM I KAŻDY MOŻE ZEPSUĆ SWOJE AUTO NA ŻYCZENIE

 

Samochód z kiepskim mechanicznie silnikiem i osprzętem w zasadzie nie kwalifikuje się do zabiegów podnoszących moc ..

Każdy chętny na podniesienie mocy powinien być o tym fakcie poinformowany i podjąć decyzję sam. Nawet najlepiej zmodyfikowane oprogramowanie nie zwalnia właściciela samochodu z używania rozumu podczas jazdy. Głupek szybko zniszczy swoje auto nawet z fabrycznym oprogramowaniem...

 

Nawet szanujące się i uznane firmy tuningowe mają duże bazy zmodyfikowanego oprogramowania ,które wykorzystywane jest z powodzeniem do innych identycznych aut seryjnych i to zazwyczaj bez żadnych poprawek.Gdyby ich nie używały powtórnie to nikt by tego nie archiwizował. Gdyby w silnikach seryjnie produkowanych występowałyby aż takie różnice (wymagające indywidualizacji oprogramowania) o jakich pisze Kolega to producent miałby z oprogramowaniem duży problem,bo trzeba byłoby je dostosować do konkretnej jednostki napędowej a o tym jeszcze nie słyszałem.

Nie neguję sensu wprowadzania korekt do "gotowców" ale raczej tylko w sytuacjach ,gdy auto przygotowywane jest do jazdy wyczynowej,gdzie o zwycięstwie/przegranej decydują czasem setne części sekundy lub gdy właściciel auta czuje się dowartościowywany tym ,ze ma dodatkowy przyrost mocy powiedzmy o 2 KM na posiadane już 250KM i to w wąskim zakresie obrotów silnika. Cała ta otoczka związana serwowaniem kawy na skórzanych sofach i wielokrotne próby na hamowni w mojej ocenie służą w przeważającej ilości przypadków nie realnym korzyściom dla klienta a uzasadnieniu wysokiej ceny takiej usługi.

 

Podsumowując twierdzę,że będąc w posiadaniu DOBRZE zmodyfikowanego oprogramowania do seryjnego silnika bez obaw można je zaimplementować do innych identycznych jednostek przy założeniu ,że będą one spełniały wymagania co do ich stanu zużycia.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano (edytowane)
Witam,

 

Mam do was pytanie w związku ze swapem, który już jest prawie skończony tylko został problem ze sterownikiem.

 

Kolega, który przekładał silnik m52tub28 z E38 anglik z automatem, do mojej E36, powiedział mi że sterownik, który był w E38 o nr 1430844 ( 5wk90329, DME MS42) ze względu na jakiś specjalny rodzaj transmisji danych ze sterownikiem automatu nie może być wykorzystany do sterowania tym silnikiem z manualna skrzynią ponieważ mogą wystąpić problemy w działaniu.

 

Chciałbym was zapytać czy to prawda oraz jeżeli ewentualnie trzeba kupić inny sterownik odłączony od auta z manualną skrzynią to musi mieć ten sam nr części jak ten z automatu czy można dostać jakiś inny z nowszym programem, który też będzie działać( widziałem na allegro że były takie same sterowniki o nr 1430844 z ręczną skrzynią ale tylko w anglikach)??

 

Proszę o jakąś pomocną odpowiedz, ponieważ nie chcę na darmo kupować złego sterownika.

 

Oprogramowanie ECU do silnika pracującego z automatem nie pozwoli na uruchomienie silnika ,jeśli EWS nie będzie "widział" ,że dźwignia zmiany biegów nie jest w położeniu "P" Z tego powodu samochód z manualną skrzynią nie nadaje się bez dodatkowych "zaklęć" do współpracy z automatem.

Trzeba przeprogramować sterownik i zakodować EWS pod manualną skrzynię (po uprzednim zmodyfikowaniu głównego klucza pojazdu). Wtedy wszystko powinno być OK.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano

Kolego a co zrobisz jak komus bedzie poddymial lub ktos bedzie nie zadowolony z przyrostow :?: Zrobisz pop2 ?Czesto kozystam z uslug (profesjonalnego tunera)i zadko kiedy mod 1 jest wystarczajacy a zakladam ze Twoj jest wlasnie tym pierwszym optymalnym,slaby ktory mozna sciagnac z latwoscia z neta :nienie:

 

Od wgrania zmodyfikowanego oprogramowania u mnie każdy ma tydzień na podjęcie ostatecznej decyzji czy pozostaje przy tym co zostało wgrane czy przywracamy oprogramowanie ,które było poprzednio.W tym czasie niedowierzający mogą sobie pojechać na dowolnie wybraną hamownię i uzyskać "niezależną opinię" oraz wyniki na papierze. Założę się z każdym ,że przy okazji wizyty na hamowni niejeden "tuner" skopiował sobie całą zawartość sterownika a teraz sprzedaje to za grubą kasę swoim klientom.

 

P.S.Nie wiem skąd przekonanie,że skopiowanie wersji finalnej (dobrej) jest trudniejsze od skopiowania jakiejś wersji przejściowej.

Proponuję ponadto skończyć już tą jałową dyskusję podobną do tej o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkanocnymi". Każdy w Polandii, jak powszechnie przecież wiadomo zna się najlepiej na wszystkim i w związku z tym zadecyduje sam co ma zrobić nie zależnie od tego co przeczyta w internecie.Ponadto nie żyję z podnoszenia mocy w silnikach i nie zamierzam,żeby tak było w przyszłości.

Opublikowano

Bez hamowni to można golfa 3 tuningować, wątpię by ktoś co ma hamownię próbował coś zgrywać, chyba jakiś dłubaj w stodole co to robi, ja bym się nie odważył wgrywać coś bez hamowni, nie do takiego samochodu.

Mam znajomego, co tak wgrywał sobie sam gotowe wsady do golfa 4, po około 2 tyg zaczęło mu ślizgać sprzęgło i po niedługim czasie padło, mówiłem mu w czym rzecz, ale stał na swoim, zmienił sprzęgło, nie minęło miesiąc-dwa wał urwał mu się i wyleczył się szybko z "tuningowania".

To jest tylko i wyłącznie moje zdanie! Każdy robi co uważa sam za słuszne.

 

Pozdr.

Opublikowano (edytowane)
Bez hamowni to można golfa 3 tuningować, wątpię by ktoś co ma hamownię próbował coś zgrywać, chyba jakiś dłubaj w stodole co to robi, ja bym się nie odważył wgrywać coś bez hamowni, nie do takiego samochodu.

Mam znajomego, co tak wgrywał sobie sam gotowe wsady do golfa 4, po około 2 tyg zaczęło mu ślizgać sprzęgło i po niedługim czasie padło, mówiłem mu w czym rzecz, ale stał na swoim, zmienił sprzęgło, nie minęło miesiąc-dwa wał urwał mu się i wyleczył się szybko z "tuningowania".

To jest tylko i wyłącznie moje zdanie! Każdy robi co uważa sam za słuszne.

 

Pozdr.

 

Generalnie podzielam zdanie Kolegi w tym temacie.Kolega prezentuje poglądy bardzo zbliżone do moich.

Podam jednak taki oto przykład: Ja i Kolega mamy dwa identyczne pod względem stanu technicznego oraz roku modelowego BMW E60 530d. Czy jeśli Kolegi auto ma zaimplementowany bardzo dobry soft podnoszący moc a ja go skopiuję i wgram do swojego samochodu to silnik mojego auta będzie po takim zabiegu miał gorsze parametry i będzie bardziej podatny na uszkodzenie niż silnik Kolegi?

 

W Polsce jest chyba zaledwie kilka osób od tuningu elektronicznego diesli,którzy NAPRAWDĘ znają się na rzeczy. Z"dziełami sztuki" niektórych pozostałych miałem już kontakt poprzez właścicieli samochodów ,którzy przywozili do mnie sterowniki w celu przywrócenia oprogramowania fabrycznego w miejsce tuningowanego (bo sterownik w żaden sposób nie chciał się przeprogramować albo tuner nie wykonał kopii oprogramowania fabrycznego )i przy okazji opowiadali swoje dające dużo do myślenia smutne historie dotyczące tuningowania za dobrze ponad 2000zł własnych aut..

Edytowane przez Marcus 1959
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
wstaw wykres z hamowni przed i po to pogadamy, bez tego subiektywne odczucie kolegi jest równe efektowi placebo.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jezeli mamsz na mysli mnie to nie mam zamiaru nikomu nic udowadniac wykresami przeciez mozna je sciagnacz z sieci, jak chcesz to dam ci moj wsad do e60 ktory pomiesza ci troche wnecznosciami bez zadnego poddymiania i nierownej pracy silnika na biegu jalowym i mozesz mi wierzyc ze po schamowaniu Twojego auta bedzie :shock:

 

Mam małego "różowego" słonia w butelce. Zapraszam możesz się nim pobawić, gwarantuje ze :mad2:

Człowiek auto za min. 50k PLN to bzdura bezcześcić takim wsadem. Tutaj nie ma różnicy czy to go wrzucisz czy inny szarlatan garażowy.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Pozwole sobie odświeżyć temat.

Mam prośbę czy może mi ktoś podesłać lub podać nr pliku .ODA do silnika M62B35TU (E39 535i 5HP24 ME7.2)

Konkretnie chodzi mi o mapy paliwa do tego silnika.Posiadam mapki z M62B35LEV / ME7.2 i zastanawia mnie to LEV TU

Czy jest tam jakaś konkretna różnica.

Będę wdzięczny za sugestje i wszelką pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
Pozwole sobie odświeżyć temat.

Mam prośbę czy może mi ktoś podesłać lub podać nr pliku .ODA do silnika M62B35TU (E39 535i 5HP24 ME7.2)

Konkretnie chodzi mi o mapy paliwa do tego silnika.Posiadam mapki z M62B35LEV / ME7.2 i zastanawia mnie to LEV TU

Czy jest tam jakaś konkretna różnica.

Będę wdzięczny za sugestje i wszelką pomoc.

Pozdrawiam

 

Dla sterownika ME7.2 i silnika M62 3,5i przewidziano tylko oprogramowanie dla następujących regionów geograficznych : (tylko takie wersje znalazłem)

 

dla Japonii -EURO3

dla rejonu Gulf

dla wersji EOBD

 

W sumie jest ich (chyba) 5 rodzajów ,które uwzględniają skrzynie automatyczne,manualne.

 

Problem powstaje zazwyczaj podczas wymiany silnika a właściwie jego zamiany z M62B44 na M62B35.Kiedyś ćwiczyłem taki problem. Sterownik od 4.4i dał się przeprogramować na 3.5i .Niby wszystko pasowało, ale nie można było dobrać właściwego oprogramowania do sterownika Me7.2 tak ,żeby silnik 3,5i prawidłowo pracował.Żadna z wersji oprogramowania wymieniona powyżej nie pasowała, a to są jedyne możliwe opcje do sterownika ME7 i M62B35TU . Ostatecznie, z braku kasy u właściciela auta nie rozwikłałem "tej zagadki". Należy pamiętać ,że w takim przypadku zawsze jest konieczna wymiana przepływomierza.Ten od M62B44TU nie pasuje do M62B35TU.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano

Trafiłeś w 10 :)

Klient po zajechaniu 4,4 wsadzil 3,5 całą elektryke "przetrzepałem" wyeliminowałem wszystkie awarie

Ale samochód na wsadzie od M62B44LEV wkreca sie tylko do 4500 obrotow ,podczas jazdy to padaka niesłychana ;(

Natomiast jak wpakuje mu M62B35LEV wali paliwem i można wiaderko podstawić pod wydechy.

Juz skończyły mi się koncepcje i prosze o jakieś sugestie.

Opublikowano

Przy wymianie silnika na M623,5iTU konieczna jest także wymiana przepływomierza na numer 1433566.

Trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić przepływomierz tzn czy jest o odpowiednim numerze i czy nie jest uszkodzony..

Nie polecam żadnych zamienników,bo przeważnie są gorsze od uszkodzonych oryginałów BMW.

Opublikowano (edytowane)

Marku dziękuje za sugestie i porade tel.

Zgodnie z zaleceniem po odpięciu przepływki samochod zaczoł pracować normalnie

Przepływomierz założony był od innego modelu BMW

Zamówiłem dedykowany do tego modelu powinienem mieć na jutro.

Jak go tylko otrzymam podam info co sie zmieniło i czy samochod żyje.

Edytowane przez konio_speedway
Opublikowano
Poniżej wklejam link do zdjęć z inpy.

 

http://imageshack.us/g/97/img20120104114335.jpg/

 

Czy te dane wystarczą do określenia jaka to wersje sterownika i softu?

Czy jest do niego nowsze oprogramowanie? Jak tak to skąd je wziąć?

Sam nie mogę sprawdzić bo nie mam ETK, a w tym online coś nie mogę tego znaleźć.

 

Nie znam się na tych sterownikach i nigdy się za takie stare rzeczy nie biorę.Z elektroniką jak ze starymi ludźmi -mogą nie przeżyć prostej operacji.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Poniżej wklejam link do zdjęć z inpy.

 

http://imageshack.us/g/97/img20120104114335.jpg/

 

Czy te dane wystarczą do określenia jaka to wersje sterownika i softu?

Czy jest do niego nowsze oprogramowanie? Jak tak to skąd je wziąć?

Sam nie mogę sprawdzić bo nie mam ETK, a w tym online coś nie mogę tego znaleźć.

 

01 Sterownik DME M.1.7.3 1 09/1995 01/1996 12141432521 ZAKOŃCZONO

 

Numer czesci bmw masz na 2 screen na pozycji 1

Do takiego auta update nie bedzie, dwa nie wgrasz tego zwyklym kablem ADS.

Opublikowano (edytowane)

Do takich sterowników nie ma oprogramowania,ponieważ tuż przed wgraniem nowego softu następuje skasowanie całej zawartości pamięci.W tym wypadku najprawdopodobniej musi się to odbyć pod specjalną lampą UV. Użyte słowo "najprawdopodobniej" oznacza,że sposób kasowania pamięci uzależniony jest od zastosowanego jej typu, bowiem możliwe jest również zastosowanie pamięci jednokrotnego zapisu.Po takim kasowaniu tzn "po całości" bezpowrotnie utracone zostają informacje ,które umożliwiają komunikację urządzenia ze światem zewnętrznym".

 

Reasumując takie sterowniki programuje tylko raz u producenta i nie ma do nich żadnych nowych wersji oprogramowania.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano

Pewnie niektórych interesuje jak sprawa z nieszczęsną padliną.

Więc podziele się wrażeniami.

W trakcie wyszło kilka nowych informacji mianowicie iż wszystkie podzespoły założone w silniku były z 4,4

Sonda za katalizatorem brak sygnału (kostka zaśniedziała) 3 pozostałe w należytym stanie.

A co najważniejesze wyszło dlaczego silnik 4,4 padł.

Zapchany w 99% katalizator na 1 rzędzie.Po wczorajszej akcji tnięcia samochod zaczoł normalnie pracować i jeździć.

Ale co dziwne na mapach z 3,5 nie pracowało auto po wgraniu 540i JAP-EU3 i wykasowaniu błędów dosłownie z wszystkiego włącznie z radiem

samochód wykazuje chęć do życia elegancko przyśpiesza itd.

Co do przepływki zamówiona była używka od 3,5 fakt jest mniejsza średnicowo ale co sie okazało wkład do niej jest z tymi samymi numerami co

przepływka od 4,4 i tu sie tylko zastanawiam czy tak jest w orginale czy ktoś zmieniał wkład.

Klientowi, pozostało oczym został poinformowany wymienić katalizatory po jednej stronie ponieważ 1 brak całkowity (nie było) a z 2 katalizatora pozostało 50%

PS. jeśli ktoś by kiedyś reanimował katalizator w tym modelu tnijcie na środku po szwie katalizator składa się z 2 składanych części zawsze coś pozostaje i samochód tak nie będzie głupiał jak z usuniętym.

Opublikowano (edytowane)

Różne średnice obudowy przepływomierza to w tych samych warunkach zupełnie inne odczyty zasysanej przez silnik masy powietrza .

Taki przepływomierz pracuje w oparciu o zasadę zmieniającej się oporności (rezystancji) w zależności od temperatury "drutu" pomiarowego.W największym skrócie: Im większy /szybszy/ przepływ powietrza (większa masa powietrza) tym drut pomiarowy zimniejszy i tym samym większa różnica rezystancji względem tego gdy przepływu powietrza nie ma wcale.

 

Mając różne obudowy przepływomierzy i pasujący do nich tylko jeden element pomiarowy otrzymamy przepływomierze o całkowicie różnych parametrach.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano
...wsad do e60 ktory pomiesza ci troche wnecznosciami bez zadnego poddymiania i nierownej pracy silnika na biegu jalowym i mozesz mi wierzyc ze po schamowaniu Twojego auta bedzie :shock:

witam

Tak z ciekawosci zapytam;

Czy nierowne obroty silnika na biegu jalowym (przy prawidlowych korekcjach wtryskow) w silniku ze zmieniona mapa oznaczaja skopany badz niedopracowany wsad?

Opublikowano (edytowane)

witam

Tak z ciekawosci zapytam;

Czy nierowne obroty silnika na biegu jalowym (przy prawidlowych korekcjach wtryskow) w silniku ze zmieniona mapa oznaczaja skopany badz niedopracowany wsad?

 

Może ,choć jest to mało prawdopodobne.W pierwszej kolejności obstawiam zużyte mechanicznie wtryskiwacze,które "przelewają","leją" lub cierpią na obie te dolegliwości naraz. W takim przypadku pompa CR na wolnych obrotach ma na tyle niewielką wydajność ,że nie może dostarczyć paliwa do wtryskiwaczy pod odpowiednio wysokim ciśnieniem . Skutkiem tego ciśnienie na szynie jest zbyt niskie i wówczas silnik pracuje nierówno.Kilka miesięcy temu miałem takiego "zucha" który zadowolony jeździł na zmodyfikowanym u mnie oprogramowaniu aż w końcu pojawiła mu się identyczna przypadłość.Wykonana próba sprawności wtryskiwaczy na stanowisku probierczym wykazała ich duże zużycie...Inpa nie jest do ustalenia stanu wtryskiwaczy wiarygodnym narzędziem . Po ich wymianie ( wtryskiwaczy) wszystkie bóle ustąpiły..

Edytowane przez Marcus 1959

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.