Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przedwczoraj zdobylem się na „odwage” i zrobiłem update softu w moim klekocie DISem.

Trochę nerwów przez te około 20 kilka minut i musze przyznać że było warto.

Podczas pierwszej jazdy „banan nie schodzi z twarzy” jak to mawia dzisiejsza młodzież :)

Troche zaczęło padać i mimo że mam ciężkiego touringa+pełen bak i dobre 15kg klamotów w bagażniku, to tył gubił trakcję na 3 biegu, co wczesniej było niemożliwe :shock:

Wyczuwalny przyrost momentu z samego dołu, silnik pracuje spokojniej, bardziej płynniej przyspiesza, jest cichszy. Aż normalnie się nie chce wierzyć. Mój egzemplarz jest z stycznia 2001, czyli pierwsze wersje 193km, co by tłumaczyło niedopracowanie pierwotnego softu.

Na dniach będę to samo robił u brata w 528i 99’, zdam oczywiście relacje z efektów.

 

Mam do takiego auta oprogramowanie sterownika podnoszące moc silnika do 235KM i moment obrotowy do 496Mm.To wszystko potwierdzone badaniami na hamowni. Silnik równo ciągnie od najniższych obrotów/brak najmniejszej turbodziury".Spalanie pozostaje na tym samym poziomie co przed upgrade.

Opublikowano
Powiedzcie mi, co mam zrobic, jak update DEE SSSem trwa juz 3 godziny?;/

Przerwac i jeszcze raz rozpoczac?

Taki update robi się w około 20 minut. Typuję na to ,ze SSS jest delikatnie mówiąc "z internetu"= do kitu

Opublikowano (edytowane)

DISv44 nie ma najnowszych aktualizacji dla mojego DEE.

 

Do WinKFP sciagnalem SP2.40 daten, ale tez nie bylo softu 7545670.

 

Proszę o jakieś sugestie.

Edytowane przez gizmo07
Opublikowano
Odlaczylem SSSa podczas aktualizacji (po 5 godzinach;p) bez konsekwencji.

 

DISv44 nie mial najnowszych aktualizacji dla mojego DEE.

 

Do WinKFP sciagnalem SP2.40 daten, ale tez nie bylo softu 7545670.

 

Proszę o jakieś sugestie.

 

Ten soft jest obowiązujący od lipca 2004,więc powinien być w V44.

Nie jestem jasnowidzem i nie wiem dlaczego u Ciebie go nie ma..

"Zabawy" z wadliwie działającym oprogramowaniem niestety często się źle kończą.

Gdyby jednak stało się coś złego to na szczęście wiesz gdzie mnie szukać...

Opublikowano

A jaka jest "sciezka" komend zeby zrobic update DISem?

Bylo podawane dla DDE, a dla DME jest troche inaczej.

 

1. Determine Customer Service measures.

2. Exchange control unit.

3. Exchange EPROM

4. Aligment EWS-DME

5. Clear adaption values.

 

Dałem 1. i rozpoczął się "automatic determination for customer Service measures".

a po tym tescie komunikat "No measures available for this control unit."

Czyli w sensie ze brak aktualizacji? No ale ja mam stary soft z 2002r. :(

Opublikowano

Panowie jeśli ktoś ma ETK to mógłby sprawdzić czy był upgrade softu do DME do mojego E36?

Niestety w ETK online nie ma takiej opcji.VIN EU88331

Opublikowano

Udal mi sie upgrade;D

 

Panowie, a czy dysponuje ktoś listą zmian, które zostały nanoszone na poszczególne wersję softu?

Moze w TISie jest to rozpisane?

Opublikowano

może ktoś sprawdzić jaki jest najnowszy sterownik do mojego silnika M43, nr VIN JJ04737. Ogólnie z moją bunią wszystko ok ale drażni mnie fakt, iż od zawsze był problem z reakcją na pedał gazu, jeśli z wolnych obrotów gwałtownie wcisnę buta to beta muli strasznie, natomiast jeśli dodaje gaz równomiernie to wszystko jest ok. Podejrzewam że to pewnie nie dopracowany sterownik, ewentualnie kto podjąłby się upgradu w okolicy krakowa?

 

teoretycznie mam działającego DIS'a i kodowanie działa gdyż aktywacja BC przebiegła bez najmniejszych problemów ale trochę boję się zabierać za sterownik silnika.

Opublikowano (edytowane)
może ktoś sprawdzić jaki jest najnowszy sterownik do mojego silnika M43, nr VIN JJ04737. Ogólnie z moją bunią wszystko ok ale drażni mnie fakt, iż od zawsze był problem z reakcją na pedał gazu, jeśli z wolnych obrotów gwałtownie wcisnę buta to beta muli strasznie, natomiast jeśli dodaje gaz równomiernie to wszystko jest ok. Podejrzewam że to pewnie nie dopracowany sterownik, ewentualnie kto podjąłby się upgradu w okolicy krakowa?

teoretycznie mam działającego DIS'a i kodowanie działa gdyż aktywacja BC przebiegła bez najmniejszych problemów ale trochę boję się zabierać za sterownik silnika.

 

 

 

 

Najnowszy soft do tego auta to 7 510 899.Z uwagi na dzielącą nas sporą odległość w takich przypadkach upgrade wykonuję "korespondencyjnie" tj sterownik dostarcza mi poczta.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano
Udal mi sie upgrade;D

 

Panowie, a czy dysponuje ktoś listą zmian, które zostały nanoszone na poszczególne wersję softu?

Moze w TISie jest to rozpisane?

 

Taka lista (chyba) nie istnieje. Producent wypuszcza nową wersję oprogramowania a serwis ją wgrywa bez wchodzenia w szczegóły powodów ,dla których nowa wersja powstała

Opublikowano
Najnowszy soft do tego auta to 7 510 899.Z uwagi na dzielącą nas sporą odległość w takich przypadkach upgrade wykonuję "korespondencyjnie" tj sterownik dostarcza mi poczta.

 

Wszystko fajnie, tylko problem w tym że nie bardzo mogę unieruchomić auto na kilka dni :/

 

 

Trochę się pogubiłem, może mi ktoś wytłumaczyć kiedy aktualizujemy DDE a kiedy DME?

Opublikowano

Trochę się pogubiłem, może mi ktoś wytłumaczyć kiedy aktualizujemy DDE a kiedy DME?

Z tego co sie zdarzylem zorientowac, to DDE to sterownik w Dieslu, a DME to sterownik w benzynie.

Opublikowano
Najnowszy soft do tego auta to 7 510 899.Z uwagi na dzielącą nas sporą odległość w takich przypadkach upgrade wykonuję "korespondencyjnie" tj sterownik dostarcza mi poczta.

 

podłączyłem się dzisiaj do buni i wychodzi na to że mam najnowszy soft, trochę to dziwne bo z tego co znalazłem to jest to soft z lipca '99, czyli od tego czasu nie wyszła żadna nowa poprawka, czyżby BMW zapomniało o tym silniku

 

http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0211/min_soft8996.jpg

Opublikowano
Marcus 1959 mógłbyś sprawdzić czy do mojego żelaza były jakieś aktualizacje?Chyba że MS41.0 nie daje się programować?
Opublikowano

Zadobyłem w końcu ETK.Coprawda z 2005 roku ale do mojego chyba wystraczy :D .

Według ETK była tylko jedna modernizacja softu DME i nowsza wersja to jeśli dobrze sprawdziłem 1 706 139.

Może ktoś potwierdzić?

Z drugiej strony przy wersji sterownika MS41.0 nie ma napisu FLASH więc raczej nie jest on programowalny bez wymiany epromu.

Opublikowano
Zadobyłem w końcu ETK.Coprawda z 2005 roku ale do mojego chyba wystraczy :D .

Według ETK była tylko jedna modernizacja softu DME i nowsza wersja to jeśli dobrze sprawdziłem 1 706 139.

Może ktoś potwierdzić?

Z drugiej strony przy wersji sterownika MS41.0 nie ma napisu FLASH więc raczej nie jest on programowalny bez wymiany epromu.

 

Wystarczy zdjąć obudowę i popatrzeć na kości. Jeśli jest tam taka z przezroczystym okienkiem zaklejonym naklejką z numerami to mamy do czynienia ze sterownikiem ,który wymaga wymiany tej pamięci przed reprogramowaniem. Jeśli "okienka" nigdzie nie ma to można próbować programować bez żadnych specjalnych zabiegów.

Opublikowano

Dokopałem się dzisiaj w DIS i okazało się że mój sterownik jest już na pamięci flash.Więc nie powinno być już problemów z updatem.

Wolną chwilą pobawię się z nowym softem :) .

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam

Marcus czy moglbys podac krok po kroku jak sprawdzic jaka jest ostatnia wersja oprogramowania majac VIN tak jak inni podaja?? Mam ETK 01.2011 i rozumiem ze to w tym programie. dzieki

Opublikowano
witam

Marcus czy moglbys podac krok po kroku jak sprawdzic jaka jest ostatnia wersja oprogramowania majac VIN tak jak inni podaja?? Mam ETK 01.2011 i rozumiem ze to w tym programie. dzieki

 

ETK nie jest najlepszym sposobem do sprawdzania "nowości w oprogramowaniu".Do tego służą albo odpowiednie tabele albo samo oprogramowanie do flaszowania. Ponadto w samochodach wymagających pełnej kompatybilności oprogramowania WSZYSTKICH sterowników w ramach konkretnego auta nie jest możliwa (bez ujemnych skutków) wymiana softu tylko w jednym z nich.

Dla samochodów nie wymagających flaszowania kaskadowego należy w ETK przejść z zakładki 'informacje dodatkowe" do zakładki "interpretacja" i tam wpisać numer sterownika zaprogramowanego. Po tym otworzy się lista sterowników "nowszych "i "starszych" -będą daty.

Opublikowano
witam

Marcus czy moglbys podac krok po kroku jak sprawdzic jaka jest ostatnia wersja oprogramowania majac VIN tak jak inni podaja?? Mam ETK 01.2011 i rozumiem ze to w tym programie. dzieki

 

ETK nie jest najlepszym sposobem do sprawdzania "nowości w oprogramowaniu".Do tego służą albo odpowiednie tabele albo samo oprogramowanie do flaszowania. Ponadto w samochodach wymagających pełnej kompatybilności oprogramowania WSZYSTKICH sterowników w ramach konkretnego auta nie jest możliwa (bez ujemnych skutków) wymiana softu tylko w jednym z nich.

Dla samochodów nie wymagających flaszowania kaskadowego należy w ETK przejść z zakładki 'informacje dodatkowe" do zakładki "interpretacja" i tam wpisać numer sterownika zaprogramowanego. Po tym otworzy się lista sterowników "nowszych "i "starszych" -będą daty.

 

No to tym sposobem sprawdzilem sobie. Aby sie upewnic zobacz jakie jest najnowsze do pu05581 i powiedz zeby przestrzedz w ktorych autkach trzeba robic kompleksowo aktualizacje sterownikow. dzieki i pozdrawiam

 

PS. majac NCS i pliki ista v40 rowniez moge jakos to sprawdzic??

Opublikowano (edytowane)
Witam czy ktos mógl by sprawdzic jakie jest najnowsze opragromowanie mój vin: FS19530 Edytowane przez luki2206

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.