Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

w_a_p

""Marcus - poczytaj o vanosach, problemach z nimi zwiazanych i sposobie walki z zagadnieniem stosowanym przez serwis.""

 

Przeczytałem twój ostatni post kilkakrotnie i sorry, ale chyba nie do końca rozumiem to ,co chciałeś w nim przekazać. Albo ja mam jakiś zły dzień i nie jestem w stanie zrozumieć prostego tekstu,albo post Twój jest napisany pospiesznie-bez przemyślenia i w związku z tym nie do końca wyszło ci przekazanie tego co zamierzałeś.

Dzięki za wskazanie obszarów,w których moja wiedza wymaga Twoim zdaniem pilnego uzupełnienia, ale jeśli nie wypowiadam się w tym wątku na temat ,który zalecasz mi zgłębić (ujęty w cudzysłowu powyżej) to wcale nie oznacza ,że mam braki w wiedzy w tym zakresie i powinienem ją niezwłocznie uzupełnić,żeby utrzymać poziom merytoryki wypowiedzi na tyle wysoki,żeby móc udzielić odpowiedzi na Twoje posty.

 

W moim poprzednim poście nie było w stosunku do Ciebie ani grama sarkazmu, napastliwości ani próby ataku na Twoje ego.Powtórzę wiec ponownie: Dobrze ,że udało Ci się z pozytywnym skutkiem wykonać upgrade oprogramowania i jesteś z tego zadowolony. Czym innym jednak jest własne odczucie poprawy a zazwyczaj czym innym wyniki obiektywnych pomiarów np na hamowni..Użyte przeze mnie sowo "zazwyczaj" oznacza,ze od każdej reguły są wyjątki .

To tyle tytułem sprostowania.

Edytowane przez Marcus 1959
Opublikowano

Vanosy w wersji "TU" chodzą przysłowiowe 5-6 lat, a potem silnik chodzi tak, jakby ich nie było. Czyli muli na niskich obrotach i generalnie nie jedzie, a im cieplej, tym gorzej. Oczywiście w inpie wszystko gra, żadnych błędów. Wszystko "prawie" ok. bo auto się wkręca jak dwucylindrowiec.

"Hobbici" zmieniają uszczelki z beisan systems - i ja tez to popełniłem. Była poprawa, ale na krótko. Szczególnie przy wyzszych temperaturach auto nie jechało.

Co ciekawe - znajomy serwis BMW sprzedał 1 sztukę vanosa w trakcie swojej kilkunastoletniej działalności. U nich nie ma tematu wymiany/naprawy vanosa. Wgrywają nowy soft do silnika i po sprawie.

Co także ciekawe - tym razem fix aplikowany przez serwis działa, jak widzę na własnej skórze. Nowa wersja softu zdaje się uwzględniać pojawiające się z czasem nieszczelności/odchyłki vanosa i odpowiednio inaczej nim steruje. Jak wiadomo ciśnienie oleju w silniku jest "znaczne", więc jest czym szafować.

 

Dlatego jeszcze raz w temacie: warto odswiezac oprogramowanie w sterowniku :)

 

Następny do golenia jedzie sterownik klimatyzacji. Ciekawe, czy poprawili "symbolikę" działania klimatronika. Ustawienie na 20 stopnie przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni powoduje w środku Szpicbergen, trzeba ustawić 24, bo inaczej sople z nosa. Chłodzi zdecydowanie za mocno.

A jak się na zewnątrz zrobi 30, to te 24 na klimatroniku rzeczywiscie czują się jak 24, czyli tylko troche chlodniej niz na zewnątrz.

Poza tym irytuje mnie ta lodownia ze srodkowych nawiewow. Ciagnie jak z zamrazarki. Kurna do audi to sie nawet nie umywa.

Opublikowano

w_a_p

 

Mam "pod opieką" kilka benzyniaków M52TU oraz M54.Każdy z nich ma już po 10 lat i więcejoraz przebiegi od 180 tys do 350 tys km. Tylko w jednym z tych egzemplarzy wystąpił opisany przez Kolegę problem z uszkodzonym vanosem,który usunąłem poprzez wymianę wadliwego zespołu na FABRYCZNIE NOWY z ASO.Od tej pory nie ma z tym absolutnie żadnych kłopotów. Moje doświadczenia stoją w całkowitej sprzeczności z twierdzeniem Kolegi ,że okres żywotności vanosów to 5-6 lat. Bez powiązania czasu z przebiegiem samochodu w odniesienia do tego elementu dyskusja na ten temat ma poziom merytoryczny przedszkola, bo czy vanos też będzie do wymiany, gdy ktoś przez 6 lat przejedzie 60 tys km?

Nie mam pojęcia,dlaczego w Kolegi "znajomym serwisie" vanosy się nie sprzedają- może to jest skutek przerażająco niskiej kultury technicznej użytkowników BMW w miejscu zamieszkania Kolegi . Całkiem inną i powszechnie znaną kwestią jest umiłowanie Polaków do "druciarstwa". Dlatego miedzy innymi niemalejącą popularnością cieszą się takie "wynalazki" jak uszczelnienia do vanosów z Beisan Systems .Oczywiście nie twierdzę, że wymiana uszczelnień w pewnych warunkach na jakiś czas nie pomaga. Jednak w dłuższym okresie wymiana zespołu na nowy zawsze będzie tańsze niż wielokrotne dłubanie przy tym samym bez zadowalającego efektu..

 

Na zużycie vanosa w M52TU i M54 ( i w konsekwencji wadliwe jego działanie) składają się dwa najważniejsze elementy: zużycie teflonowych uszczelnień tłoków oraz zużycie cylindrów (aluminium) ,w których te tłoki się poruszają. Oba te uszkodzenia zawsze występują łącznie ,więc wymiana samych uszczelek,jak sam tego Kolega doświadczył, sensu żadnego nie ma.. Gdybyś przed naprawą wiedział jak to działa oraz co i się tam zużywa to nigdy nie padł byś ofiarą jankesów ( nie dałbyś zarobić amerykanom i w konsekwencji nie byłbyś później niezadowolonym z efektów naprawy).

 

W kontekście tego ,co napisałem powyżej, inaczej jak Kolega twierdzę ,że upgrade oprogramowania w DME nie poprawi/naprawi/ w najmniejszym stopniu wadliwej pracy vanosa spowodowanej jego mechanicznym,temperaturowym i chemicznym zużyciem.("U nich nie ma tematu wymiany/naprawy vanosa. Wgrywają nowy soft do silnika i po sprawie."). Ponadto, sorry ,ale muszę to napisać- Kolegi uzasadnienie zbawiennego wpływu wymiany oprogramowania ("Nowa wersja softu zdaje się uwzględniać pojawiające się z czasem nieszczelności/odchyłki vanosa i odpowiednio inaczej nim steruje.....") jako panaceum na zużyty nastawnik vanos świadczy o tym,że Kolega nie bladego pojęcia o tematyce w której zabiera głos.

Nie mam i nie miałem nigdy do nikogo pretensji o to ,że czegoś nie wie-wszyscy niestety cierpimy na niedostatki wiedzy. Natomiast delikatnie mówiąc,ciśnienie mi się gwałtownie podnosi jak czytam na forum publicznym coś, co jest odzwierciedleniem braku podstawowej wiedzy osoby która się tam wypowiada... Jeśli Kolega chce to postaram się w miarę zrozumiale wyjaśnić jak działa regulacja zmiennych faz rozrządu w BMW (vanos).

 

Nie jestem pewien w jakim aucie chce Kolega walczyć z klimatronikiem poprzez wymianę oprogramowania panelu sterowania, ale jeśli jest to E39 to informuję ,że koncern BMW nie przewidział w tym modelu możliwości update oprogramowania w innych sterownikach jak silnik i skrzynia biegów (gdy jest automatyczna). W niczym innym update nie wykonasz,choćby dlatego, że nie istnieje inne oprogramowanie do pozostałych sterowników ani sposób na jego implementację przez złącze diagnostyczne.

 

Tutaj również przyczyny wadliwego działania urządzenia nie tkwią w jego oprogramowaniu...

Opublikowano (edytowane)
Następny do golenia jedzie sterownik klimatyzacji. Ciekawe, czy poprawili "symbolikę" działania klimatronika. Ustawienie na 20 stopnie przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni powoduje w środku Szpicbergen, trzeba ustawić 24, bo inaczej sople z nosa. Chłodzi zdecydowanie za mocno.

A jak się na zewnątrz zrobi 30, to te 24 na klimatroniku rzeczywiscie czują się jak 24, czyli tylko troche chlodniej niz na zewnątrz.

Poza tym irytuje mnie ta lodownia ze srodkowych nawiewow. Ciagnie jak z zamrazarki. Kurna do audi to sie nawet nie umywa.

 

Kodowaniem IHKA sobie skoryguj odchyły od ustawienia żądanej temperatury w klimatronicu. Co do samej klimy to na wylocie z nawiewów przy max temp. schładzania powinno być ok. 2-3 st. C.

 

Nie jestem pewien w jakim aucie chce Kolega walczyć z klimatronikiem poprzez wymianę oprogramowania panelu sterowania, ale jeśli jest to E39 to informuję ,że koncern BMW nie przewidział w tym modelu możliwości update oprogramowania w innych sterownikach jak silnik i skrzynia biegów (gdy jest automatyczna). W niczym innym update nie wykonasz,choćby dlatego, że nie istnieje inne oprogramowanie do pozostałych sterowników ani sposób na jego implementację przez złącze diagnostyczne.

 

Tutaj również przyczyny wadliwego działania urządzenia nie tkwią w jego oprogramowaniu...

 

Zgadza się. W e39 nie ma aktualizacji reszty modułów poza skrzynią i silnikiem. Można to w prosty sposób sprawdzić w INPA.

Edytowane przez M-ka
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czy mogę prosić o sprawdzenie czy znajduje się nowe oprogramowanie do mojego e46?

Jest to e46 318d (115 koni mechanicznych) z 2002 roku.

 

Poniżej numery jakie odczytałem z disa.

 

part number, basic control module 7786887

part number, programmed control module 7789658

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
'użyj programu "bmw coding tool" jak masz sp daten dla e46 to sprawdzi automatycznie
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Mam sp daten w wersji v43, według tych danych nie ma aktualizacji do mojego silnika.

Jaka jest najnowsza wersja sp daten?

Opublikowano

@mwerd

 

wg. ETK masz najświeższego softa z 2001 roku,

niepotrzebne najnowsze SP-daten, bo do e-46 już od dawna nikt nie robi aktualizacji

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

Ogromna prośba o sprawdzenie najnowszego softu do sterownika DDE (320d 09./2003):

basic control module 7793443

programmed control module 7794100

 

oraz skrzyni automat:

 

basic control module 7552700

programmed control module 7563638

 

Nie potrafię tego znaleźć w TISIE niemieckim dogranym do DISa.

 

Z góry dzięki

 

Pozdrawiam

 

Miłosz

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mógłby ktoś rzucić okiem czy były jakieś nowe aktualizacje do skrzyni? Oraz czy aktualizacje softu skrzyni można przeprowadzić w disie jeśli tak to gdzie tego suzkać? posiadam wersję disa v44, atko: bmw e46 jest z 2003.

http://i.imgur.com/RULBXl.jpg

Z góry dzięki!

Opublikowano

Zrobiłem wymianę oleju w skrzyni A5S390R, czy powinienem wgrać jakiś nowy sterownik do od skrzyni ? Nie chcę tuningować auta, tylko zadbać o właściwe parametry.

Czy sam to mogę zrobić, czy ktoś może pomóc?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Według inpy assemble nr sterownika mojej skrzyni to 7558362. Winkfp proponuje update tym samym nr = brak update. W DDE/DME option helper jest opcja wyższego oprogramowania 7558364. sp daten v46.Na etk online brak info na temat sterowników automatycznych skrzyń biegów do e60 530d. Aktualizować ?
peace & love
Opublikowano

Jeśli masz ten sam program co proponuje Winkfp to nie ma sensu aktualizować jeszcze raz skrzyni.

DME/DDE dotyczy ecu silnika i w tym przypadku mogło Ci odnaleźć nowszy soft. Jeśli nie masz "czipa" to możesz aktualizować, no chyba że chcesz się go pozbyć :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Według inpy assemble nr sterownika mojej skrzyni to 7558362. Winkfp proponuje update tym samym nr = brak update. W DDE/DME option helper jest opcja wyższego oprogramowania 7558364. sp daten v46.Na etk online brak info na temat sterowników automatycznych skrzyń biegów do e60 530d. Aktualizować ?

 

A podaj part number jednego i drugiego sterownika !

Opublikowano
Jeśli masz ten sam program co proponuje Winkfp to nie ma sensu aktualizować jeszcze raz skrzyni.

DME/DDE dotyczy ecu silnika i w tym przypadku mogło Ci odnaleźć nowszy soft. Jeśli nie masz "czipa" to możesz aktualizować, no chyba że chcesz się go pozbyć :)

DDE/DME option helper to program, który wyszukuje wszystkie wersje sw we wszystkich ecu family dla danego sp daten. Part nr muszę sprawdzić, ale z tego co pamiętam był o cyfrę niższy lub wyższy od assembly nr. Czyzby do sterownika tej skrzyni był tylko jeden soft? Żadnych poprawek?

http://images.tinypic.pl/i/00208/0n8g91dld2l2_t.jpg

peace & love
Opublikowano
A to sorry, mój błąd bo akurat nie znam tego programu :)
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Zbichu ,

 

W e60 oraz KAŻDYM INNYM BMW wymagającym zachowania stopnia integracji oprogramowania nie wymienia się oprogramowania tylko w jednym sterowniku. Żeby warunek konieczny był spełniony ( zalecenie producenta) zazwyczaj trzeba przeflaszować od kilku do trzydziestu kilku sterowników. Wymiana oprogramowania tylko w DDE/DME nie dość ,że nic nie zmieni na lepsze to dodatkowo może przynieść poważneujemne skutki uboczne-czyli,że będzie znacznie gorzej jak było...

Opublikowano
A podaj part number jednego i drugiego sterownika !

Part nr sterownika egs jest: 7539073. Sterownik silnika jest po chipie.

Zbichu ,

 

W e60 oraz KAŻDYM INNYM BMW wymagającym zachowania stopnia integracji oprogramowania nie wymienia się oprogramowania tylko w jednym sterowniku. Żeby warunek konieczny był spełniony ( zalecenie producenta) zazwyczaj trzeba przeflaszować od kilku do trzydziestu kilku sterowników. Wymiana oprogramowania tylko w DDE/DME nie dość ,że nic nie zmieni na lepsze to dodatkowo może przynieść poważneujemne skutki uboczne-czyli,że będzie znacznie gorzej jak było...

 

Dlatego chcę w tym samochodzie zmienić program skrzyni, bo DDE jest po chipie. Rozumiem, że program skrzyni i silnika zmieniamy, ale jaki jeszcze twoim zdaniem sterownik należy zaktualizować by nie zaburzyć integracji?

peace & love
Opublikowano

Najważniejsza zasada obchodzenia się z samochodem brzmi: nie dotykaj tego co jest sprawne i dobrze działa.W twoim sterowniku silnika ( jest "po chipie") zmieniono tylko maleńki fragment oprogramowania-ten odpowiadający za uzyskiwaną moc silnika.Pozostałe 90 % oprogramowania w sterowniku DME/DDE odpowiada między innymi za komunikację z innymi sterownikami,prawidłową interpretację sygnałów z osprzętu,sterowanie nim itd zostało w stanie nienaruszonym.Twój "chip" niczego złego więc nie wniósł w równie ważnych innych obszarach ...

Jeśli wskutek naniesionych przez BMW jakichś zmian w oprogramowaniu należy przeflaszować wskazane przez oprogramowanie diagnostyczne sterowniki to oznacza,że bezwzględnie należy tak zrobić.W Polandii oczywiście króluje druciarstwo i bylejakość a swoje luki w wiedzy "fachoffcy" zastępują przypuszczeniami,które udają prawdę obiektywną. Ja od dawna wyzbyłem się złudzeń i przestałem się czemukolwiek dziwić.Nawet temu,że za chwilę mogę zostać tutaj wyzwany od niedouczonych debili przez tych ,którym wydaje się ,ze wszystkie rozumy pozjadali i jedyne co im do szczęścia jeszcze potrzebne to wypisywanie "swojej prawdy objawionej "na forach internetowych..

Opublikowano

"Dlatego chcę w tym samochodzie zmienić program skrzyni, bo DDE jest po chipie.."

 

A skąd weźmiesz ten odpowiedni program do skrzyni,który będzie pasował do zmodyfikowanego oprogramowania silnika?? Może się mylę ,ale ja nie znam ani jednego przypadku , żeby BMW pisało oprogramowanie skrzyń specjalnie pod zmodyfikowane sterowniki silników..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.