Skocz do zawartości

Czy trzeba "odświeżać" oprogramowanie w sterowniku


Marcus 1959

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 351
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jest taka "żelazna zasada",której przestrzeganie zawsze pozwala zaoszczędzić kłopotów: "nie dotykać systemu,który sprawnie działa". Co innego jak coś jesteśmy w stanie poświęcić dla nauki...Wybór należy do Ciebie.

Sam wielokrotnie ryzykowałem zmieniając kompleksowo oprogramowanie w BMW,których wartość była dużą wielokrotnością Twojego E39. Do tej pory mi się udawało ,ale tak nie będzie przecież przez cały czas....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widziałem w gąszczu postów, że do 3.0 benzyny trochę było updatów, ktoś mi powie dokładnie ile? ;) I czy ktoś robił i było warto

VIN: JT62172

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy robił ktoś DIS-em v44 wymianę sterownika DME Exchange control unit? próbowałem ale pomimo podłączonego zasilacza 30A stabilizowanego z utrzymaniem napięcia 14V pojawiał się błąd żeby podłączyć zasilacz bo za małe napięcie, ale przy zabawach w module komfortu najpierw sprawdza napięcie i bez problemu przechodzi dalej, co jest grane?? czy jest coś celowo zmodyfikowane w tym DIS-ie żeby takowej zmiany nie móc dokonywać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ja robiłem update w sedanie 330i z 2003 roku, gość po wymianie softu mówił że auto znacznie lepiej jedzie ale po update softu wyszedł błąd jednej sondy mimo iż wcześniej go nie było, może być tak że update softu wiąże się z wymianą sond.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hmm, kurde, komplikuje się to wszystko troche bo rano nerwus podał mi info, że ze zmianą softu na nowszy mogła się wiązać wymiana przepływki ale nie ma pewności. Może ktoś podać coś co wiadomo na 100%, chodzi o zmiane softu w 330Ci, numery ze sterownika 7509942 i 7511905. Na siłe nie bede tego robił ale padło w paru miejscach tu na forum stwierdzenie, że jak są nowsze softy to warto je wgrać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok, to skoro wstrzeliłem się w 'neutralny' temat o sterownikach to może tu ktoś kto robił update w M54 napisze jak dalej ugryź temat. Wzorująć się na tym wątku http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=90753 doszedłem do momentu:

 

- Otwiera się nowy ekran. Wybieramy pozycję 5 "Programming" i klikamy w zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu. Na kolejnym ekranie klikamy ponownie zieloną strzałkę w prawym dolnym rogu.

 

i wybieram

 

1 - "DME programming" i znów ta sama co poprzednio zielona strzałka

 

Od tego momentu opcje są inne niż w opisie, zakładam, że na kolejnym ekranie który pojawia się u mnie poz. 1 to automatyczne szukanie updatu dla modułu ale u mnie nie znajduje nic nowszego niż mam, a w/g ETK jest kilkanaście nowszysch softów. Wybranie innej opcji prowadzi wprawdzie do scenów z opisu z linka ale nie jestem pewnien co do ich właściwego używania. /czy aby to na 100% da właściwy efekt, a nie uwali sterownik/

 

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy przepraszam ze tak się wstrzelam w srodek wątku, ale nie moge znaleźć w ETK czy do mojego sterownika silnika byly aktualizacje (co podejrzewam). Gdzie to jest w ETK ? Sterownik ma takie oznaczenia (INPA): soft nr: 7501888, official nr 1429763, asm nr: 7501887, exhaustvar: cat, number SG-Prog: 1.

Z tej ostatniej informacji wnioskuje, ze sterownik nie byl aktualizowany, a chyba potrzebuje, bo powyzej 25 C trace moc przy niskich obrotach, zadnych błędów, tylko czujnik temperatury pow dolotowego pokazuje tak 20 stopni wiecej niz na zewnątrz.

Auto E39, 523i. silnik M52B25TU.

 

Moze ktos powiedziec, gdzie sprawdzić w ETK czy są nowsze wersje softu do tego sterownika?\

Z góry dziekuje i pozdrawiam

 

missing power&torque.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
W ilevel jest napisane, poprawki byly chyba do 2004 roku

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dziąsek,

 

I-Level (Integration Level) to parametr określający stopień integracji oprogramowania w samochodach w których taka integracja (wzajemna kompatybilność) jest wymagana.I-Level w żadnym wypadku nie ma zastosowania do modelu E39,o którym mowa.Lepiej niczego nie napisać niż wprowadzać Forumowiczów w błąd...

 

Szukany nowy numer to 7528650 i ukazał się w połowie 2003roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, dzieki za konkretną odpowiedz.

To znaczy, ze soft z tym numerem mogę sobie wgrac NCS expertem? Mam interfejs, chodzi mi INPA i DIS, w DISie nie chodzi mi identyfikacja.

 

Jak "złapię kierunek" to juz przewalcze, nie mam niestety warunków na badanie tematu od samego początku...

 

Pzdr

WP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do w_a_p

 

Widzę,że nie masz bladego pojęcia co z czym, do czego jest, w jaki sposób i dlaczego... Przy braku tak elementarnej wiedzy flaszowanie jest skrajnie niebezpiecznym zabiegiem i często kończy się uszkodzeniem sterownika. Przemyśl powtórnie to co zamierzasz zrobić..Na Twoim miejscu dałbym sobie trochę czasu na douczenie się-wynikną z tego same pozytywy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcus zrobiłem update, trochę było nerwów bo programowanie ma dwa przebiegi, a po updacie ASC wywalało błąd.

 

Gratulacje!,

 

Pojawianie się błędów po programowaniu jest całkiem normalne. Kłopot byłby ,gdyby po ich wykasowaniu powracały ponownie.. Napisz jak sprawuje się auto tzn czy są zauważalne jakieś zmiany. To chyba najbardziej interesuje Forumowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcus

 

dzieki, ale od myslenia "czy" niewiele się zmieni. Obecnie frapuje mnie myśl "JAK", i za wszelkie wskazówki w tym kierunku będę niezmiernie wdzięczny.

 

Skoro jestem takim leszczem (może to być, tylko nieliczni rodzą się z tzw. wrodzoną wiedzą), to może starczy kilka punktów w stylu:

1. hardware

2. soft

3. zabezpieczenie/backup

4. programowanie

5. sprawdzenie

 

Bez obaw, słowo pisane nie jest mi obce i z przyjemnością poczytam. Natomiast nie jestem Chuckiem Norrisem żeby czytać cały internet, chyba, że jest to konieczne do wgrania softu.

 

Mogę prosić o kilka punktów - drogowskazów?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dzięki Marcus zrobiłem update, trochę było nerwów bo programowanie ma dwa przebiegi, a po updacie ASC wywalało błąd.

 

Gratulacje!,

 

Pojawianie się błędów po programowaniu jest całkiem normalne. Kłopot byłby ,gdyby po ich wykasowaniu powracały ponownie.. Napisz jak sprawuje się auto tzn czy są zauważalne jakieś zmiany. To chyba najbardziej interesuje Forumowiczów

 

Dziś odczytam jeszcze raz błędy bo przejadę z 50km, pokasowałem adaptację przy wgrywaniu nowego softu, zrobiłem kalibrację EWS-a i pokasowałem błędy jak pisało przy programowaniu. O samych zmianach ciężko coś mówić...pewnie gorzej nie jest. ;)

 

Programowanie leci praktycznie identycznie jak z tego linka http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=90753, przy 5. Programming wybieramy 1.DME... , potem 2. ...... i dalej już leci jak w opisie.

 

Samo programowanie to DWA przebiegi, więc jak raz pasek dojdzie do końca to nie wpadać w panikę bo poleci raz jeszcze, tym razem szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bax, dzieki.

Dwa pytania

1. potrzebuje do wgrania nowego softu identyfikacji pojazdu?

2. Czy nowy soft czeka na mnie w INPIE?

no i ciągle nie namierzyłem w tisie gdzie jest tabelka z numerami programow.

 

pzdr

WP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.