Skocz do zawartości

530d Problem przepływomierza


mega815

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem, od jakiegoś czasu gdy chce szybko ruszyć... pedał w podłogę...i delikatnie mówiąc przez 2-3 sekundy nic sie specjalnie nie dzieje tzn. samochód rusz ale jak malar po czym następuje pełen ciąg.

Podobna sytuacja ma podczas jazdy, jadę 100KM/h i chcę trochę trochę przyśpieszyć i więc dodaję gazu a tu nic, dopiero po mocniejszym wciśnieciu zadziała kick down i samochód zaczyna bardzo szybko przyśpieszać. Problem pojawił się jakiś czas temu, więc podłączyłem komputer... Carsoft wyrzuca błąd: 0100- Air-mass flow sensor , więc wymieniłem przypływomierz na nowy co prawda nie oryginalny ale czytałem na forum, że nie ma różnicy, wyczyściłem EGR oraz elektrozawór sterujacy turbiną ale błąd nadal występuje, choć po wykasowaniu i odpaleniu samochodu nie pojawia się od razu tylko po przejechaniu 2-3km. Na postoju i chodzącym silniku na biegu jałowym błądu się nie pojawia. Prosiłbym o jakieś rady co teraz powinienem sprawdzić, czy jest to wina fabrycznie uszkodzonego przepływomierza czy coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
0100- Air-mass flow sensor

Tylko tyle było napisane :?: Może podłącz się pod inpę albo gt1. Być może obwód jest otwarty i trzeba przyczyny szukać w kabelkach :arrow: Carsoft bywa omylny.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a spróbuj odpiąć przepływomierz - te przewody ktore do niego są przypięte- i wtedy zrób jazdę próbną.

 

Auto powinno sie przestawić w ustawienia 'standardowe' i jeśli przepływka jest walnięta to w teorii przynajnmniej powinno jechać zdecydowanie lepiej.

 

U mnie po odpięciu przepływomierza nie było róznicy, z czego mądrzy ludzie wywnioskowali że... przepływomierz jest ok :) wiec u ciebie jesli przepływka była by walnięta to po jej odpięciu powinno sie poprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udalo mi się w koncu uruchomic INPĘ(nie miałem kiedy zainstalować) wykasowałem wszystkie błędy i na ulicę, gaz w podłogę i na początku wszystko było OK ale po chwili samochód dwa razy szarpnął i znowu to samo. Pojawiły się takie błędy:

http://www.candcomputer.pl/530d.pdf(dokładny wydruk błędów)

Prosiłbym o radę co dalej zrobić. Zastanawiam się jeszcze nad kwesią pompy paliwa, ponieważ na pewno któraś z pomp(prawdopodobnie ta w zbiorniku) jest do wymiany poniweaż ostatnio jak miałem ok. 8 litrów ropy w zbiorniku samochód nagle stanął na środku ulicy przy podjeździe pod lekką górkę, powiedzieli mi wtedy, że to wina pompy i czy to może też mieć jakiś związek z błędem przepływomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jak dostać siędo tej pompy, żeby ją wymienić? sorry wiem, że może dla nie których to głupie pytanie, ale jeżeli ktoś to już robił to będę wdzięczny za wskazówki. Czy zużycie tej pompy może powodować ten pierwszy błąd, chodzi mi o to czy jest szansa, że jak wymienię tą pompę pod siedzeniem wszystko wróci do normy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem pomoę która była w zbiorniku, ciśnienie paliwa trochę się poprawiło, jutro jadę jeszcze wymienie drugą pompę. Dzisiaj zrobiłem tak jak radził kolega krecik5 i okazało się, że samochód przy odłączonej wtyczce przepływomierza chodzi o niebo lepiej i nie wysepujążadne negatywne objawy. Dzwoniłem dzisiaj do ASO i Pan z którym rozmawiałem stwierdził, że przepływomierz może nie jest uszkodzony tylko wymaga adaptacji. Widziałem, że temat był pare razy poruszany na forum i były różne opinię, ale zobaczę bo zastrzegłem sobie w rozmowie, że jeżeli nie bedzie poprawy po tej adaptacji to usługa będzie gratis, żeby nie okazało się, że podłączą komputer skasują błąd i każą mi zapłacić 200zł. Tak jak pisałem wcześniej przepływomierz kupiony był pare dni temu więc trochę dziwne, żeby był popsuty chyba, że mam pecha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W niektórych modelach - zależy od rocznika i modelu adaptacja jest potrzebna, jest taka opcja w DIS ale tak jak piszę zależy jaki model i rok i czy przepływomierz został zastąpiony nowszym modelem o innych numerem.
Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety adaptacja nie przyniosła żadnych efektów, postanowiłem zamówić oryginalny przepływomierz Bosch-a tyle, że teraz występuje nowszy od mojego model przepływomierza (inny numer, który zmienił się podobno w 2001r), czy jeżeli zamontuje taki nowszy model to czy po adaptacji wszystko będzie ok? chciałbym się upewnić, że nie będzie przykrej niespodzianki, że coś będzie nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety adaptacja nie przyniosła żadnych efektów, postanowiłem zamówić oryginalny przepływomierz Bosch-a tyle, że teraz występuje nowszy od mojego model przepływomierza (inny numer, który zmienił się podobno w 2001r), czy jeżeli zamontuje taki nowszy model to czy po adaptacji wszystko będzie ok? chciałbym się upewnić, że nie będzie przykrej niespodzianki, że coś będzie nie tak.

Witam! jeżeli inny numer to trzeba programować DDE przy tym zmieniacz numer, tak jest napisane w TIS! JEŻELI MASZ DIS44 TO MOŻNA SAMEMU TO ZROBIĆ, PROGRAMOWANIE TRWA OD 4-16 MINUT! :!: ALE NAJPIERW DOBRZE POCZYTACZ TIS JAK TO ZROBIĆ I CO TRZEBA WPISACZ

:!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Jakie powinny być prawidłowe wartości przepływomierza dla 530d?

Po wymianie mam max 850, nie wiem czy jest to ok.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładowanie z tego co zauważyłem to było około 2 bary.

Niestety nie mam inpy tylko urządzenie diagnostyczne i ciężko samemu jechać i patrzeć.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie instalowania inpy, a powiedz co może się dziać jak będzie za mało pokazywało

bo ja nic nie odczuwam, przepławkę wymieniłem bo auto muliło.

Teraz znowu jeździ normalnie ale spytałem z ciekawości o te wartości.

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało powietrza to brak oczekiwanych osiągów, a nie pomyliły ci się wartości oczekiwane z otrzymaną ? bo dziwne żeby nowy przepływomierz zaniżał pomiar.

Na pewno musisz zrobić live data żeby było widać ciśnienie doładowania i przepływkę, najlepiej 4 bieg i pedał w podłogę. być może auto dobrze jedzie ale nie jest to jeszcze pełny potencjał :)

 

 

Na te wartości musisz patrzeć :

 

http://i.imgur.com/jG98WJj.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuje za odpowiedź :cool2: , postaram się to sprawdzić. :)

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

A czy ktoś może zerknąć na moje wartości przepływu powietrza i doładowania z podpieta i odpięta przeplywką :?:


Doladowanie z przeplywka


Doladowanie bez przeplywki


Masa bez przeplywki


Masa z przeplywka


Auto jest mułowate, sterowanie turbiny dochodzi do 65% (przy maksymalnym wcisnieciu pedała gazy dochodzi do 94% przez ułamek sekundy)

Świst turbiny słychać.

Czy podane wartości mogą świadczyć o uszkodzonej przeplywce, turbie czy sterowniku turbiny :?: A może jeszcze coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niezły odkop :shock:

Jak już masz taką tabelkę to trzeba było zrobić ładny wykres w exelu i wtedy widać o co chodzi. Jak słyszysz gwizd turbiny to dobrze z nią nie jest chyba, że to gwizd z nieszczelnego dolotu. Jakie ciśnienie wstępne paliwa na postoju i pod obciążeniem ? W jakim stanie EGR ? Przepływka to ostatnia rzecz jaką bym się interesował w 530D, ale możesz podać wartości na postoju aktualne/oczekiwane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o ciśnienie wstępne to btool niestety nie mierzy mi go. Poniżej dane z jazdy i z postoju. Po wartości pedała przyspieszenia widać kiedy wciskam gaz. Ciśnienie na listwie jest takie jak zadane więc to chyba nie tu leży problem. PS. To nie ja robię takie ładne tabelki :D


Jazda


Postoj


Po podmiane przeplywki teoretycznie na sprawną z tym samym numerem brak jakiejkolwiek zmiany. Błąd jaki wyskakuje to 4530 (1297) Zwiększona regulacja cisnienia, odstępstwo od normy.

Popatrzę jeszcze na ten EGR i bardzo zastanawia mnie położenie przepustnicy - nie zmienia się w ogóle a chyba powinno... W układzie dolotowym dość sporo oleju - wcześniej był ale mało.


Dolot


Świst turbiny słychać powyżej 3000 obr/min przy wyciśniętym gazie w podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tabelek nic nie wyszło, ja widzę całą stronę tekstu. Ten błąd to problem z ciśnieniem doładowania. Zdejmij rurę dolotową z turbo i zobacz czy w niej jest olej. Jeśli tak to znaczy, że do układu olej idzie z odmy, a nie z turbo. Jeśli tam masz sucho to turbina pluje olejem. Zostaw przepływkę w spokoju, ona nie ma takiego znaczenia jak w silnikach benzynowych.


Trzeba było kupić kabel do INPA, to jest stary silnik, niechętnie współpracuje ze nowymi skanerami co się potem wiąże z rozwiązywaniem dziwnych zagadek...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciągłem INPA, zainstalowałem i kabel też zainstalowałem poprawnie. Jutro podłącze auto do kompa bo dziś go nie mam. A czego dokładnie szukać :?: Na co zwrócić szczególną uwagę :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Brawo Ty :cool2:


E39 > engine > DDE 4 > i tutaj patrzysz zakładki Analog 1 oraz 2. Daj zdjęcia tych dwóch ekranów na postoju i będziemy patrzeć o co kaman. Ja umieszczam zdjęcia przez imgbb.com Możesz jeszcze zerknąć na korekty Analog 4. I jeszcze błędy, ale nie pamiętam, która zakładka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.