Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po raz kolejny, jako swieży posiadacz jedynki, pomimo poasiadania instrukncji w języku polskim urodziły mi się dwa pytania.

 

1. Tryb AUTO - Rozumiem, że sprężarka klimy pracuje cały czas, nawet gdy na dworze zima ??

 

2. Try automatyki obiegu zamkniętego, kiedy ta funkcja jest w stanie gotowości ? Jak dioda "A" w kółku sie pali, czy jak nie ??

 

Pozdrawiam

Grafet

Opublikowano

1. Tryb AUTO może działać i z klimą i bez. Zawsze jak włączamy AUTO to zapala się klima - ten przycisk ze "śnieżynką". Jak nie chcesz klimy, a chcesz AUTO to po prostu naciśnij "śnieżynkę", aż się wygasi. Przy zapalonej śnieżynce zawsze działa sprężarka.

2. Zapalone A w kółku ze strzałkami to automatyczne sterowanie zamknięciem obiegu powietrza, samo kółko to obieg wewnętrzny, a oba zgaszone to nawiew z zewnątrz świeżego górskiego powietrza.

Opublikowano

Dzięki, z tego co widzę to tryb AUTO to taki ręcznny automat skoro trzeba włączać i wyłączać śnieżynkę. W moim Scenicu tryb AUTO włącza klimę w zależności od temperatury. Czy to nie prostsze i wygodniejsze ?? Trochę się dziwię takiemu rozwiazaniu w BMW, podobnie ma Saab.

 

Pozdrawiam

Grafet

Opublikowano
Nie jest to jednak powód, dla którego tęskniłbym za Golfem...

 

Oczywiście, że nie !! :) Zastanawiam sie tylko jaki jest cel takiego rozwiązania ? Byc moźe takowy jest, a o nim nie wiem :lol:

 

Pozdrawiam

Grafet

Opublikowano
Nie wiem w czym problem? Ale my Polacy mamy tendencje do robienia problemów :) . Ja mam ustawioną klimę na 19 stopni , na AUTO. Czy zima , czy słota , czy upał...... mam stałą temperaturę w aucie. Włączony jest przysisk "A" .. czyli automatycznye zamknięcie ,lub otworzenie dopływu powietrza z zewnątrz.Jak masz syf na zewnątrz on się zamyka .. jak nie . to nie . Nie zauważyłem różnicy spadku mocy z włączoną klimą... by może mikrofiltr będzie zużywał się szybciej ale myslę ,że to normalka i wszystko zależy od środowiska gdzie jesteś. Ja mam syf :cry:
Opublikowano
Nie wiem w czym problem? Ale my Polacy mamy tendencje do robienia problemów :) . Ja mam ustawioną klimę na 19 stopni , na AUTO. Czy zima , czy słota , czy upał...... mam stałą temperaturę w aucie. Włączony jest przysisk "A" .. czyli automatycznye zamknięcie ,lub otworzenie dopływu powietrza z zewnątrz.Jak masz syf na zewnątrz on się zamyka .. jak nie . to nie . Nie zauważyłem różnicy spadku mocy z włączoną klimą... by może mikrofiltr będzie zużywał się szybciej ale myslę ,że to normalka i wszystko zależy od środowiska gdzie jesteś. Ja mam syf :cry:

 

Ja nie robie problemu, tylko uważam, że takie rozwiazanie jest dziwne, bo mozna prościej. Rozumiem, że zimą spręzarka powietrze chłodzi, a nagrzewnica je nagrzewa ? jeśli tak jest to troche bez sensu żeby mnieć włączoną śniezynkę. Nie chodzi mi o spadek mocy, tylko szukam z ciekawości przyczyny takiego rozwiazania. A swoją drogą włączona sprężarka non stop to chyba nie potrzebne zużycie paliwa.. Co do przycisku "A" zrozumiałem i nie dyskutuję.

Opublikowano

Człowieku! Z takimi rozważaniami to napisz do biura konstrukcyjnego w Bawarii a nie na forum.Jak masz problem ze zużyciem paliwa z klimą czy bez w tym dieslu to życzę powodzenia i propozycja podjęcia działalności w partii "Zielonych".

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jesteście pewni, że włączenie śnieżynki włącza bezwarunkowo sprężarkę?

Praca sprężarki przy minus 25 stopni może się źle zakończyć. W niektórych samochodach nie da się włączyć klimatyzacji przy ujemnych temperaturach. Praca sprężarki obciąża silnik - ale prawdę mówiąc robiłem testy w swoich poprzednich samochodach jeżdząc z klimą i bez i nie było różnic. Pewnie dałoby się to łatwiej zmierzyć przy słabszych silnikach.

Opublikowano
Człowieku! Z takimi rozważaniami to napisz do biura konstrukcyjnego w Bawarii a nie na forum.Jak masz problem ze zużyciem paliwa z klimą czy bez w tym dieslu to życzę powodzenia i propozycja podjęcia działalności w partii "Zielonych".

Pozdrawiam.

 

Uwielbiam posty nic nie wnoszące do tematu.... Może gdybym miał problem to bym do owego biura napisał, a ponieważ nie mam zadałem pytanie na forum z ciekawości, nie z oszczędności. Czytaj ze zrozumieniem.

Skończmy temat, bo ta dyskusja do niczego nie prowadzi.

Pozdrawiam

Grafet

Opublikowano

Temat do skończenia oczywiście a ja czytam uważnie.

Napisałeś:włączona sprężarka to dodatkowe zużycie paliwa.

Czyli propozycja auta bez klimy i co za tym idzie sprężrka nie pracuje i co za tym idzie auto zużywa mniej paliwa i co za tym idzie czytam dokładnie i co za tym idzie dokładnie wiem co piszę.

Powodzenia.

Opublikowano

Panowie,to jest forum MIŁOŚNIKÓW marki,było juz wiele dziwnych pytań (sam wstydzę się za niektóre swoje)-ale po to jest forum.

Kolega Grafet zapytał i nie widzę w tym nic złego-i pamiętajmy,że wszystko tutaj to słowo pisane więc nie zawsze mozna dobrze odczytać intencje autora.

Zwroćcie uwagę,że 1,5 roku temu było tu..kilka postów..a dzisiaj jest parę stron-wiec chyba dobrze,że co rusz podawane są kolejne pytania (włączajac w to pytania dziwnej treści)-forum się rozrasta i za parę lat będzie kopalnią wiedzy dotyczącej każdej pierdólki w serii 1.

 

Nawet kolega Kubicar potrafił jak sie okazało byc miły i spoko,więc i innym nie powinno to sprawiać problemu :dance:

Pozdro dla wszystkich :8)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Jesteście pewni, że włączenie śnieżynki włącza bezwarunkowo sprężarkę?

Praca sprężarki przy minus 25 stopni może się źle zakończyć. W niektórych samochodach nie da się włączyć klimatyzacji przy ujemnych temperaturach. Praca sprężarki obciąża silnik - ale prawdę mówiąc robiłem testy w swoich poprzednich samochodach jeżdząc z klimą i bez i nie było różnic. Pewnie dałoby się to łatwiej zmierzyć przy słabszych silnikach.

Ale u kogo klima ponizej najnizszej wartosci na skali sie wlancza....klima chyba ponizej 15 stopini na dworze sie nie odpali nawet panowie.. :) W serii 1 i innych nowych sprezarka po wlaczeniu pracuje caly czas tylko zawor wysokocisnieniowy na sciance grodziowej reguluje doplyw cieczy roboczej(gazu)w starszych klimach bylo slychac jak sprezarka sie zalancza i wylancza a tu chodzi non stop..ale jak powiadam bodajze ponizej plus 15 nie wlaczy sie..na logike po co niby skoro ponizej chyba 16 auto nie zbije wewnatrz...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.