Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

czy w silniku m50 (e30 520i 24v) reguluje sie zawory? kurcze troszke po wymianie oleju sie uspokoily ale nadal klepia jak szalone stad moje pytanie.

 

Jak to jest w touringu z ta szyba i klapa. No albo mam cos zepsute albo nie konsam jak to dziala - tzn. dziala jak chce. Wysiadam podchodze do klapy i nie chce sie otworzyc ani szyba ani klapa. A czasem podejde do samochodu zamknietego otworze zamkiem w klapie i normalnie otwiera sie i szyba i klapa. No zero medologii w tym dzialaniu.

Opublikowano
Silniki M50 mają hydrauliczne niwelatory luzów zaworowych i nic się przy nich nie rusza. Jeżeli zaczynają klepać, to poszukaj tematu o ich wymianie i przygotuj kasę.
Kai
Opublikowano
Silniki M50 mają hydrauliczne niwelatory luzów zaworowych i nic się przy nich nie rusza. Jeżeli zaczynają klepać, to poszukaj tematu o ich wymianie i przygotuj kasę.

Tak jak pisze KAi.

I jeszcz jedno jeżli klepią ci przez pierwsze kilka sekund na zimnym silniku (przy starcie) to jeszcze niech jeździ ale jak cały czas nawet na zagrzanym silnku to już lipa.

Szykuj kasę - Kai dobrze pisze.

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
a co masz jakiegos swapa - e30tka z silnikiem M50 ??

A no właśnie - nie zwróciłem uwagi???

Bienias, w E30 nie były wstawiane fabrycznie M50 lecz M20 więc przekładka?

http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Silniki M50 mają hydrauliczne niwelatory luzów zaworowych i nic się przy nich nie rusza. Jeżeli zaczynają klepać, to poszukaj tematu o ich wymianie i przygotuj kasę.

 

Można jeszcze zaryzykować i wlać syntetyka z górnej półki o lepkości 5W/40, 5W/50. Często pozwala to usprawnić stare popychacze na tyle, że przestają stanowić problem. Potwierdzone w moim M40.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
Tak to prawda - można próbować (dobrym syntetykiem) ale jeżeli już klepią na gorącym silniku to już raczej porażka. Z tego co się orientuję można usprawnić popychacze jeżeli klepią np przy starcie na zimny i po paru sekunadach czy kilkunastu przestają ale jeżeli klepią cały czas to mój optymizm się tutaj kończy.
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Tak to prawda - można próbować (dobrym syntetykiem) ale jeżeli już klepią na gorącym silniku to już raczej porażka.

 

Nie do końca tak.

 

U mnie było już dramatycznie. Popychacze "gdakały" okazjonalnie, ale co gorsze, w jednym cylindrze czasami "przycierały się" po rozgrzaniu, zwłaszcza gdy pogoniło się silnik powyżej 4000 obr/min, nawet przez kilka sekund :!: Przestawały domykać zawory i silnik zaczynał pracował na pół gwizdka, na trzy i pół cylindra, jak rozregulowana maszyna do szycia.

 

Moja teoretyczna znajomość zasad pracy popychaczy hydraulicznych podpowiadała, że może pomóc tylko jedna operacja, według powszechnej wiedzy warsztatowej szalona w silniku o (licznikowym) przebiegu 165 tys. km.

 

Nie miałem już nic do stracenia, wykonałem ją. Przy następnej wymianie zażyczyłem sobie syntetyka Quaker State DeLuxe 5W/40. Mechanik pukał się wymownie w czoło, ale "Klient naś pannnnnn" :!: ;-)

 

Pierwsze odpalenie po wymianie, "werbelki" w głowicy zagrały przez 3 sekundy, że aż wystraszony mechanik podskoczył, i..... to był ich ostatni występ :!:

 

Nieśmiało wyjechałem na ulicę, a po 30 kilometrach jazdy zacząłem się poważnie zastanawiać któremu świętemu wrzucić datek do skarbonki za cud, który nastąpił.

 

Potem gryzłem się tylko, że mogłem zalać syntetyka dwie wymiany wcześniej. :duh:

 

Ten "zbyt dobry" olej dał mi 20 tys. km ABSOLUTNEGO spokoju i kilka miesięcy czasu na zebranie kasy potrzebnej na regenerację głowicy u profesjonalisty. Przypuszczam, że 9 na 10 właścicieli na moim miejscu nawet by jej nie robiło, bo przez ten czas nie występowały już żadne niepokojące objawy.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
a kto mi powie jak jest w e36 z silnikiem M43 ???Domyslam sie ze tam tez luzów sie nie reguluje. :?: :?:
DARK SIDE OF POWER!
Opublikowano

[...]

Nie miałem już nic do stracenia, wykonałem ją. Przy następnej wymianie zażyczyłem sobie syntetyka Quaker State DeLuxe 5W/40. Mechanik pukał się wymownie w czoło, ale "Klient naś pannnnnn" :!: ;-)

[...]

 

No to Ci się udało... Ja natomiast w ten sposób skończyłem silnik w poprzedniej mojej E34 (M20B20). Jeździł na mineralce, a przy drugiej wymianie (około 190Mm) wlali mi kretyni syntetyka i było już tylko gorzej. Miałem stać i patrzeć im na ręce - teraz już wiem, gdzie nie jeździć, bo to nie był ich jedyny błąd. Zacząłem po kolei słyszeć wszystko w silniku, tuleje, panewki i potem chodził jak stary diesel... przepłukało mu wszystko. Na koniec zamknął się termostat i silnik wymieniłem (zrobiłem nią ponad 70Mm w 10 miesięcy).

Kai
Opublikowano

Podzielcie się doświadczeniem... jak długo można(!?) pojeździ na stukających przez te 3 sekundy? Poprzedniemu właścicielowi już klepały, ale nie wiem jak długo. Mi od ok. 4-5tkm - niestety przy mojej jeździe to jest raptem miesiąc czasu - zdarza się, że nie chcą ucichnąć, ale pomaga wyłączenie silnika. Odpalam, czekam chwilę, jak nie cichną gaszę i od razu zapalam... i spokój. Jeżdżę na syntetyku Mobil 1 - 5W50, becia wg mojej wiedzy cały czas hulała na syntetyku a ma już prawie 300 tkm. Z kasą naprawdę krucho a zrobienie ich 50/szt. x 24...!!! :mad2:

Dodam, że poza tymi zas...nymi regulatorami nic więcej nie słychać... poza piękną rzędówką :D

- to ja przepraszam! ...i znikł
Opublikowano
Podzielcie się doświadczeniem... jak długo można(!?) pojeździ na stukających przez te 3 sekundy? Poprzedniemu właścicielowi już klepały, ale nie wiem jak długo. Mi od ok. 4-5tkm - niestety przy mojej jeździe to jest raptem miesiąc czasu - zdarza się, że nie chcą ucichnąć, ale pomaga wyłączenie silnika. Odpalam, czekam chwilę, jak nie cichną gaszę i od razu zapalam... i spokój. Jeżdżę na syntetyku Mobil 1 - 5W50, becia wg mojej wiedzy cały czas hulała na syntetyku a ma już prawie 300 tkm. Z kasą naprawdę krucho a zrobienie ich 50/szt. x 24...!!! :mad2:

Dodam, że poza tymi zas...nymi regulatorami nic więcej nie słychać... poza piękną rzędówką :D

 

Jak cichnš, to dobrze, gorzej, jakby już cały czas "grały".

Kai
Opublikowano
ro czesto zdarza sie tak, ze przewosy sa gdzies przelamane, a ida one w touringu bodajze kolo tylnego lewego zawiasu. albo (co sie z tym moze wiazac) masz dzies chwilowy zanik masy lub napiecia. ja tez tak mialem, i objawialo sie to calkowita przypadkowoscia dzialania. raz dzialalo, raz nie.

Rafi DJYendruh


sharky: srebrne E24 635 CSiA

Citroen XM oraz GMC Savana

GG # 142068

[email protected]

Opublikowano
ro czesto zdarza sie tak, ze przewosy sa gdzies przelamane, .

Ja mam podobny problem tylko ze nie dziala mi tylko otwieranie szyby na tylnej klapie, otowrzyc ta szybe mozna bardzo sporadycznie i zupelnie nie wiem gdzie szukac bledu - a jak dostarcze prad bezposrednio do tego przelacznika to powinna sie otworzyc? Gdzie szukac przyczyny?

Juron

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.