Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

larocco

Mam przejechane 116tyś.

We wczesniejszej buni miałem 320tyś nic nie wymieniałem i było dobrze !

 

widzialem kilkanascie aut E46 320D z przebiegami powyzej 200 000km i kilka powyzej 340 000 km z rocznika 2004-2005 i w wszystkich byly orginalne turbiny od nowosci - oczywiscie sprawne. wszystkie te auta byly serwisowane w ASO i olej byl wymieniany na: 5w30, 0w30, 0w40 pod marka bmw. olej byl wymieniany co wskazanie komputera czyli co 35000 -42000 km rzeczywistego przebiegu.

padanie turbo po modernizacji chyba mozna jedynie "zgonic" na nieprawidlowa eksploatacje albo wade materialową. no chyba, ze turbo sie sypie po naprawde duzym przebiegu. osobiscie wydaje mi sie, ze przyczyna jest zly olej albo palowanie auta do czerwonego.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

hunter

co ile wymieniają olej????????????????

chyba się pomyliłeś

 

z lat 2004-2005 - nie wiem jak z starszymi jest w E46 wymienia sie olej wg wskazania komputera czyli wg. jego co 30 000km. w praktyce rzeczywiste okresy wymian sa co 35-42 tys km - komputer wydluza okresy - jakos inaczej liczy przebieg - bierze pod uwage charakterystyke jazdy.

 

jezeli twoje auto bylo serwisowane w ASO to mozesz sprawdzic w ksiazce serwisowej albo w komputerze w ASO :mrgreen:

jezeli nie bylo serwisowane w ASO to kto wie jak czesto i jakim olejem zalewano auto??

oczywiscie olej serwisowy longszajs! - pomimo zlych opini na temat castrola - ja tez nie jestem nim zachwycony - auta te jezdza naprawde z duzymi przebiegami i nic sie nie dzieje.

 

p.s.

to ze auto jest serwisowane w ASO to atut czy nie? :mrgreen:

Opublikowano

Witam,

wroce do mojej glosniej turbiny, zauwazylem ze zbiera sie syf w przewodzie wlotowym IC, a dokladnie przy pozycji nr 9 na tym schemacie.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS72&mospid=47635&btnr=11_3521&hg=11&fg=40

 

Czy to moze byc powod nadmiernego swistu turbiny?. Olej juz wymieniony na 0w-30 i narazie auto jezdzi po 300km bez wyciekow oprocz tego jednego ktorego zauwazylem juz

przed wymiana oleju ;).

 

Pozdrawiam

 

http://lukasarts.info/fotka/IC.jpg

 

Czy to tak pospawali w fabryce?? Moze ktos zajrzy jak to wyglada w innej 320d...

http://lukasarts.info/fotka/IC2.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Maly update jesli ktos jeszcze czyta ten watek ;)

 

Wymienilem olej, przejechane 1500km, z 10w-40 na 0w-30 castrola, bez wyciekow, po wymianie filtra powietrza i separatora oleju ubylo troche na bagnecie...

 

Czy separator oleju wchlania olej?

Przed wymiana przejechalem jakies 1000km i nic nie ubylo, bagnet byl na max, po wymianie zeszlo do poziomu sredniego

 

Dalej kopci mi na czarno przy gwaltownym przyspieszaniu i przyspieszenie jest nie takie jak wczesniej. Zauwazylem ze plastik idacy od filtra powietrza przez przeplywomierz i dalej jest upocony przy koncowce. Dokladnie chodzi o element 3 tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=13_0962&hg=13&fg=20 Widac upocenie przy kocu tam gdzie nr 6 na schemacie. Dzisiaj ide zamowic przeplywke boscha i bede wymienial, mam nadzieje ze to pomoze ;)

 

Pozdrawiam

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nagrałem filmik, gdzie słychać, jak pracuje to moje turbo. http://www.youtube.com/watch?v=_McjmfrQC4Q To jest nagrane na zimnym silniku. Na ciepłym jest o wiele ciszej... Nagranie nie jest idealne, bo aparat wycisza dźwięk przy nagraniu, ale będzie słychać, o co chodzi... Co to może być? Mam dodatkowo mocne kopcenie, które potrafi pojawić się nawet po krótkim postoju na stacji benzynowej- czyli ruszam na ciepłym silniku, a odjeżdżając zostawiam zasłonę dymną- i zawsze w pewnym momencie kopcenie ustaje jak nożem obciąć... Sprzedawać grata, czy jeszcze ratować?
Opublikowano
Nagrałem filmik, gdzie słychać, jak pracuje to moje turbo. http://www.youtube.com/watch?v=_McjmfrQC4Q To jest nagrane na zimnym silniku. Na ciepłym jest o wiele ciszej... Nagranie nie jest idealne, bo aparat wycisza dźwięk przy nagraniu, ale będzie słychać, o co chodzi... Co to może być? Mam dodatkowo mocne kopcenie, które potrafi pojawić się nawet po krótkim postoju na stacji benzynowej- czyli ruszam na ciepłym silniku, a odjeżdżając zostawiam zasłonę dymną- i zawsze w pewnym momencie kopcenie ustaje jak nożem obciąć... Sprzedawać grata, czy jeszcze ratować?

Witam

Wymieniłeś filtr odmy? Nic nie kopci na zimnym jak jedziesz? Na ciepłym po postoju jaki to jest dym niebieski czy czarny, czy ruszasz mocniej czy normalnie?

Auto ma moc, czy dopiero na wyższych obrotach, spalanie w normie? Na komputerze byłeś sprawdzić błędy? To tyle pytań, odpowiedz na wszystkie to może coś wymyślimy.

Co do świszczenia, słyszałem większe :8) a BMKI jeżdżą dalej bez problemów. Słychać ten świst w kabinie jak jedziesz?

 

Pozdrawiam

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano

Witam podłaćzam sie to tematu.

Mam podobnie tzn. pd roku około słuchać delikatne świszczenie turbiny - moc jest jaka była turbina sprawdzona na kompie i podaje prawidłowe ciśnienie troche oleju w tym plastikowym dolocie jest, a co najfajniejsze to mam takjak na Twoim zdjeciu tzn tez mam delikatnie upocony ten czujnik i spaw jest identyczny.

Chciałbym również zapytac czy to tak ma być, czy szukamy moze dziury w calym - olej mam zalany 5w30 castrol edge.

Opublikowano
Wszystkie filtry wymienione w tym ODMA, filterki przy turbo i EGR czyszczone, EGR czyszczony (nie był bardzo zasyfiony), turbo trochę zaolejone, ładuje Ok. Gdy był odłączony czujnik ładowania ciśnienia to dym tak bardzo nie był śmierdzący i drażniący, jak po podłączeniu tego czujnika ciśnienia w kolektorze (dym biały wpadający w siwy). Ale byłem na analizatorze spalin i skład jest OK. Kataa tego pierwszego nie ma. Dym jest jak zimny lub jak ostro gaz w dól ale jak kierujęto tego nie widzę dymu, tylko jak ktoś inny jedzie to z boku można to zaobserwować ale to nie jest jakaś sciana dymu. Mam renówkę też diesla ale w niej nie mogę zaobserwować czegoś takiego. Moc wydaje mi się ok, ale może mi sięwydawać. na kompie byłem i co jakiś czas wywala mi błąd przeładowania turbiny.Na postaoju jest ok dymu w ogóle nie widać tylko jak jest zimny lub jak przygazuję to trochę puści "bąka" ale dym jest koloru takiego biały wpadający w siwy.
Opublikowano

Chyba nie wymieniałem filtru ODMY... To jest ODMA jakaś główna, czy turbo ma swoją?

Kopci na zimnym. Czasami zdarzy się tak, że kopci strasznie nawet na dość rozgrzanym silniku, ale później jak ręką odciął- przestaje.

Przy gazowaniu po postoju raczej robi się czarny. Ale jak już go "przedmucha" to przy gazowaniu leci niebieski.

Na zimnym nie katuję, a na ciepłym- jest różnie. Czasami jeżdżę bardzo spokojnie, czasami pałuję...

Ma moc, chociaż ostatnio pojawiło się takie dziwne piszczenie przy przyspieszaniu (http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI) i podczas tego dźwięku jest jakby minimalnie słabszy...

Spalanie między 5 a 6.5 litra, zależnie od jazdy.

Ostatni raz na komputerze byłem chyba z klimą i chyba pokazał jakiś błąd jednego wtryskiwacza. Miałem wtedy coś takiego, że kolebało czasami silnikiem. Ale wymieniłem filtr paliwa i po 200-300 km przestało kolebać i już to nigdy się nie robiło.

Opublikowano
Chyba nie wymieniałem filtru ODMY... To jest ODMA jakaś główna, czy turbo ma swoją?

Kopci na zimnym. Czasami zdarzy się tak, że kopci strasznie nawet na dość rozgrzanym silniku, ale później jak ręką odciął- przestaje.

Przy gazowaniu po postoju raczej robi się czarny. Ale jak już go "przedmucha" to przy gazowaniu leci niebieski.

Na zimnym nie katuję, a na ciepłym- jest różnie. Czasami jeżdżę bardzo spokojnie, czasami pałuję...

Ma moc, chociaż ostatnio pojawiło się takie dziwne piszczenie przy przyspieszaniu (http://www.youtube.com/watch?v=tTJOZEg2HdI) i podczas tego dźwięku jest jakby minimalnie słabszy...

Spalanie między 5 a 6.5 litra, zależnie od jazdy.

Ostatni raz na komputerze byłem chyba z klimą i chyba pokazał jakiś błąd jednego wtryskiwacza. Miałem wtedy coś takiego, że kolebało czasami silnikiem. Ale wymieniłem filtr paliwa i po 200-300 km przestało kolebać i już to nigdy się nie robiło.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

Kup na początek pozycję nr. 15 i wymień, w twoim modelu chyba nie musisz całej odmy wymieniać, jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi.

Wymiana tego filtra powinna w znacznym stopniu zlikwidować kopcenie.

Co do piszczenia to ciężko stwierdzić, ale radze ci żebyś sprawdził luzy na wirniku turbiny osiowy i promieniowy. I od razu możesz zajrzeć do dolotu powietrza, najprościej wyjmując zawór AGR http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2333&hg=11&fg=40 pozycja nr.10 Pewnie przyda mu się małe przeczyszczenie, i czy przepadkiem tam nie widać małych opiłków metalu.

W intercoolerze może też być spora ilość oleju, radzę go spuścić.

 

Powodzenia

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

Opublikowano
Jeśli dymi na czarno, to wymiana odmy nic nie pomoże. Problemem jest nadmiar paliwa do powietrza. Problem leży w filtrze paliwa, wtryskach, lub turbosprężace. Trzeba wszystkie te elementy zdiagnozować.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Bolo 73 ma rację. Nie dawno taki łącznik mi się zepsuł i było to słyszalne dokładnie tak jakby turbina głośno pracowała (co już przechodziłem wcześniej). Dźwięk był słyszalny szczególnie przy puszczeniu gazu. Mechanicy szukali czy wszystko dobrze z turbiną, mówili, że jak najbardziej i ten dźwięk to normalna praca turbiny. To że łącznik jest uszkodzony odkryłem przypadkiem przy innej sprawie (zapaliłem samochód i dodałem gazu, gdy mechanik był w kanale). Po wymianie (80zl) cisza.

 

Co do dźwięku turbiny: w pełni sprawna turbina w kabinie jest niesłyszalna. Po regeneracji lub jeśli auto ma duży przebieg zwykle gwiżdże (tak było w moim przypadku, co mnie denerwowało dlatego kupiłem wtedy fabrycznie nową turbinę i nie słychać jej zupełnie.) Słychać świst kiedy jedzie się z otwartym oknem.

Opublikowano
Hmm... Ale to nie chodzi o ten łącznik, co są takie dwie plecionki druciane między kolektorami i resztą wydechu? Bo to mam wymienione.... O którą część chodzi? Gdzie się znajduje ten łącznik?
Opublikowano
Nie oglądałem łącznika, który wymieniał mój mechanik, ale myślę, że cały układ musi być szczelny. Ten łącznik u mnie był gdzies z przodu. :D
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
a ja dodam od siebie, że taki świst turbiny to mi przypomina jak np samolot kołuje na lotnisku, a tam na pewno nie mają padniętej turbinki, a takie podobne dźwięki wydaje :)
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

panowie w mojej bawarce mam taki objaw że tylko zmieniając biegi 1-2-3 miedzy 2100 a 2500 obr słychać dźwięk jak by turbo było rozpędzone i przy wysprzęgleniu takie zejście(dźwięk trochę podobny do filmiku

Jak jadę na tych obrotach to nie ma tego dźwięku. Błędów nie ma, dolot sprawdziłem i wydaje się być wszystko szczelne, doładowanie w normie, nie kopci, ciągnie ładnie od dołu. Mam się martwić?
Opublikowano

a czy jest jakis zawór upuszczający cisnienie :?: bo ten odgłos przypomina cos takiego

:arrow: to jest pierwszy diesel sorry za lakoniczne pytania :|

Opublikowano

Witam

Mam dwie E46 150PS CR.

Jedna 150 tyś. przebiegu druga 270 tyś. Dwie świstają ....... nie puszczają oleju i utrzymują ciśnienie zadane w programie.

 

Wowo na samym początku wyczerpał temat.

Turbina ma świszczeć i nie jest to objawem niczego złego.

Po rozgrzaniu silnika świst cichnie........

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdrowa turbina świszcze ale nie może być jej słychać w aucie w czasie jazdy.

Pamiętajcie świst świstowi nie równy, moją ledwo słychać a momentalnie pompuje tye co trzeba.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.