Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
JAk w temacie. Zastanawie mnie jak głośna powinna być praca turbiny. Słychać jak się załącza przy ok. 1800 obr/min ale wydaje mi się, że turbina trochę hałasuje i teraz nie wiem jak głośne są silniki 150KM. Rozumiem, że trudno na odległość coś doradzić. Ale może ktoś z posiadaczy e46 320d 150KM by się podzielił swoimi uwagami.
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
JAk w temacie. Zastanawie mnie jak głośna powinna być praca turbiny. Słychać jak się załącza przy ok. 1800 obr/min ale wydaje mi się, że turbina trochę hałasuje i teraz nie wiem jak głośne są silniki 150KM. Rozumiem, że trudno na odległość coś doradzić. Ale może ktoś z posiadaczy e46 320d 150KM by się podzielił swoimi uwagami.

 

U mnie też turbinkę słychać tak od 1900obr, ale tylko na zewnątrz. Jak zamknę drzwi to w środku jej nie słychać. Turbo pracuje więc musi dawać jakieś odgłosy.

Damy radę !!!!!!!!!!!!!!!!
Opublikowano
Ale u mnie w środku wydaje mi sie że jest za głośno. Rozumiem, że powinien być słyszalny świst, ale u mnie , to nie świst tylko coś takiego jak huk.
Opublikowano

Witam!

Wrzuć filmik na youtube czy na jakiś serwer to ocenimy czy dźwięk jest niepokojący.

Coś takiego jest?

Jeśli tak to nie za fajnie...

pozdro

sex, drugs and BMW...
Opublikowano

Witam,

 

Panowie moja turbosprężarka wydaje taki sam dzwiek jak na filmiku ktory przeslal SEMER,czy to znaczy ze mam juz sie rozgladac za nowym turbo (320d 150KM 2002r)??

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam,

 

Panowie moja turbosprężarka wydaje taki sam dzwiek jak na filmiku ktory przeslal SEMER,czy to znaczy ze mam juz sie rozgladac za nowym turbo (320d 150KM 2002r)??

 

Pozdrawiam

Kolego ewidentnie uważaj na turbo-w zasadzie dopóki koła kompresji nie trą o obudowy to podjedź do firmy, która zajmuje się regeneracją, naprawami turbo i niech oni sprawę obadają-bo być może wystarczy tylko zużyte elementy wymienić i wsio-nie trzeba będzie całośći wymieniać.

Bierze olej-jest rozszczelniona?

I znowu rocznik 2002!

LUDZIE NIE KUPUJCIE 320d od 09.01-05.03 TAM TURBO PADA NAGMINNIE!!!!!!!!!

Pozdro

sex, drugs and BMW...
Opublikowano

Witam

 

Hmm czy bierze olej ...... na 10 tys km jakies 0,7 l ,, a czy jest rozszczelniona to niewiem :/ ... ale ten odglos wytepuje jak silnik jest mocno zimny, jak nabierze temp roboczej efekt ustaje ..... gdzie w warszawie moge pojechac zeby ktos mi powiedzial czy da sie cos jeszcze zrobic zeby troche jeszcze pojezdzic??? (podobno turbosprezarek VNT sie nie naprawia???)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sorry ale jak wyje Ci tak jak na filmie to chyba zbyt dobrze nie jest ... mi zjada 1-ltr na 10 tys mniej wiecej ale jazda juz nie taka jak kiedys ... w tym miesiacu sciagam i wyslam do sprawdzenia.
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Kurczę, moje turbo zaczyna tak brzmieć, jak to z filmiku. Na razie nie jest jeszcze tak głośno, ale to na pewno ten dźwięk. Dodam, że mam 525d d39 (163KM) z 2002 roku... Znacie może jakiegoś fachowca w okolicach Ustronia, Cieszyna czy Bielska Białej? Dzięki i pozdrawiam!
Opublikowano

To jest poprawna praca turbiny. Moze ale nie musi tak pracować. Jeśli do tego jeszcze masz zrobiony program i uluźniony wydech (np brak kata) to tak będzie.

Czym silnik cieplejszy tym dzwięk będzie ciszchy. Poza tym po przekroczeniu 2000obr/min tego dzwięku już nie bedzie, a dopiero wtedy ładowanie jest zbliżone do max.

 

SEMPER -> w kazdym aucie pada. Składas ie na to wiek, przebieg i nieodpowiednia eksploatacja.

Opublikowano
Boję się tylko o tyle, że wcześniej w ogóle tego nie było. Teraz na zimnym silniku lekko to słychać, później milknie. Jestem muzykiem i ucho mam wyczulone, tak że wiem, że wcześniej jej nie słyszałem. Tyle, że dobijam już do 300 tys km... Natomiast turbo na pewno jest szczelne. Zwykły mechanik nie stwierdził usterki. Ale zastanawiam się, czy nie jechać do gości od regeneracji. Pewnie lepiej jest zrobić z nią, zanim padnie, jeżeli ma paść. Z drugiej strony- to droga zabawa i jak nie trzeba, to wolałbym nie robić...
Opublikowano
Nie bierz do bani tylko jeździj. Niestety dobra, fachowa regeneracja to koszt około 2tys.zł Ja bym to powierzył tylko jednej firmie w PL. Zaopatrują sie tam wszyscy czołowi tjunerzy w naszym kraju. Reszta to loteria.
Opublikowano
To jest poprawna praca turbiny. Moze ale nie musi tak pracować. Jeśli do tego jeszcze masz zrobiony program i uluźniony wydech (np brak kata) to tak będzie.

Czym silnik cieplejszy tym dzwięk będzie ciszchy. Poza tym po przekroczeniu 2000obr/min tego dzwięku już nie bedzie, a dopiero wtedy ładowanie jest zbliżone do max.

 

SEMPER -> w kazdym aucie pada. Składas ie na to wiek, przebieg i nieodpowiednia eksploatacja.

 

w 100% zgadzam się z tym co napisał kolega WOWO. Taki dźwięk, choć o zdecydowanie mniejszym natężeniu jest słyszalny niemal w każdym egzemplarzu tego modelu. Jednak warto zerknąć wcześniej do turbinki co się tam dzieje.

Jeśli chodzi o częste awarie turbosprężarek w tym modelu. Ogromnym grzechem w tym przypadku jest zaniedbywanie (niewiedza) o filtrze odmy. Większość posiadaczy tego auta nawet nie słyszała, że w ich aucie wogóle "takie coś" jest i to się powinno wymieniać !! :shock: Jeszcze jedna uwaga... czy akurat w tych rocznikch 09,01 - 05,03 filtr odmy nie był filcowo-gąbkowy ?? a dopiero w późniejszych rocznikach zastosowano plastikowy separator ?? W moim aucie jak go kupiłem był jeszcze starego typu i cały dolot miałem mocno zaolejony, a po wymianie na nowy już tylko śladowe ilości oleju w dolocie. Może właśnie ten filtr starego typu, jeszcze do tego mocno zabrudzony przyczyniał się do awarii turbo ?? Ja swojego mechanika, który bardzo dobrze się zna na autach tej marki zapytałem o ten problem, a on odpowiedział mi: " Wymień odme i dbaj o turbo tak jak w każdym aucie powinno się dbać a do turba nie będziesz musiał zaglądać"

ps. teraz w serwisie można zakupić filtr odmy ( separator )tylko nowego typu i pasuję bez problemu do aut w których był zastosowany fabrycznie stary filcowy.

Pozdrawiam

Opublikowano
O tyle by się zgadzało, że dźwięku tego do tej pory nie było. Od pewnego czasu jednak miałem dziury w połączeniach elastycznych na wydechu i trochę na tym pojeździłem, zanim wymieniłem. W tym czasie pojawił się ten dźwięk. Jednak po naprawieniu wydechu dźwięk pozostał. Czy mam rozumieć, że mam się niczym nie przejmować i po prostu jeździć? Ten filtr odmowy to od całego silnika, rozumiem? Czy to jest też gdzieś przy turbinie osobno? Mechanik patrzył i mówił, że turbina jest szczelna...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W moim przypadku zaczęło się od pojawienia się dźwięków identycznych z tymi słyszalnymi na nagraniu połączone to było z odczuwalnym słabszym przyspieszaniem samochodu (zaczynał jechać od ok 3000, wcześniej ładnie ciągnął od ok 2000). Na drugi dzień udałem się do serwisu celem zdiagnozowania turbiny i silnika. Stwierdzono, że turbina pracuje i ładuje prawidłowo a dźwięk jest wynikiem najprawdopodobniej jakiejś drobnej nieszczelności (ew omamów słuchowych). Dwa tygodnie później wyjechałem na urlop, 250km od domu, turbo zaczęło jęczeć, silnik stracił moc a po przejechaniu kilku kilometrów postawiłem "zasłonę dymną". :evil: Nerwy, laweta, nowe turbo... i przygotowuję się do konfrontacji z serwisem celem zwrotu kosztów lawety, oleju i filtrów (dzień po pojawieniu się dźwięków z turbiny byłem umówiony na wymianę oleju i filtrów, podejrzewając konieczność ewentualnej wymiany turbiny zrezygnowałem i zrobiłem wymianę dopiero po zdiagnozowaniu silnika i poinformowaniu mnie, że jest ok). Gdyby usterka została wykryta nie robiłbym niepotrzebnie wymiany oleju i nie jeździłbym z turbiną na wykończeniu.
Opublikowano
Witam!

Wrzuć filmik na youtube czy na jakiś serwer to ocenimy czy dźwięk jest niepokojący.

Coś takiego jest?

Jeśli tak to nie za fajnie...

pozdro

 

Witam,

Kupiłem 320d 150KM z końca 2003r na początku lipca 2009. Autko ostatnio serwisowane w lipcu 2008, ostatni przegląd lipiec 2009. Jakiś miesiąc temu wymieniłem olej (castrol gtx 10w 40) razem z filtrem. Od tego czasu przejechałem może 1200-1500km. Przed wymianą turbina pracowała normalnie bez żadnych świstów podczas przyspieszania, ale w ostatnią środę zauważyłem że mniej więcej od 1500 obrotów przy mniejszych biegach i od 2000 obrotów przy jeździe na autostradzie na 6 biegu pojawia się świst z turbiny. Nie jest to nic donośniego, ale podobny dźwięk jak na filmiku tylko ciszej. Od środy zrobiłem 250km i nie zauważyłem spadku mocy, brak dymu z wydechu, spalanie w normie, a nawet lepiej niż normie ponieważ średnie spalanie mierzone na odcinku 5000km obniżyło się po zrobieniu 250km o 0,2l.

Czy taki efekt może być przyczyną wymiany oleju? Nie mam pojecia jaki olej byl stosowany wczesniej, ale do tego modelu zalecany jest castrol edge 0w30 i stad moje obawy o to ze jakis specjalisa wymienil mi olej w silniku na jakis badziewny. Moge wymienic olej jeszcze dzisiaj, ale nie wiem czy jest sens jesli to turbina zaczyna sie odzywac.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czemu zalałeś olej 10W40 jeśli auto jest sprawne to powinno się lać 0W30

Ludzie leją taką smołę a później się dziwią że turina pada.

Pozdrawiam
Opublikowano
Czemu zalałeś olej 10W40 jeśli auto jest sprawne to powinno się lać 0W30

Ludzie leją taką smołę a później się dziwią że turina pada.

 

Ok, zaufałem "specjaliście" i mam za swoje. Czy jak teraz zaleje 0w-30 castrol edge to poprawie czy pogorsze sprawę?

Opublikowano

Witam !

 

Dołacze sie do tematu :-)

Niedawno kupiłem E46 320d z 07.2004r. tez słysze swist turbo czego nie bylo w popszednim modelu ktory miałem przed liftem.

Jednak chcialem zapytac czy w moim wypadku tez trzeba wymieniac filtr odmy po jakims czasie ? Mam przejechane 116tyś.

We wczesniejszej buni miałem 320tyś nic nie wymieniałem i było dobrze !

Tam sie zastanawiam czy my tutaj niekiedy zbytnio nie popadamy w panike po niektorych postach i wymieniamy wszystko "na ślepo" ...a kasa leci !

 

POZDRAWIAM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tych silników powinno się lać 0W30 lub 5W30 i nic innego a to ze względu właśnie na turbinę , taki olej jak napisałem jest w stanie szybko się "przecisnąć" szczeólnie na zimnym silnikukiedy turbina potrzebuje smaru, pozatym jest jeszcze odma która zalepia się nawet olejem 0W nie wspominając o 10W , więc zasada jest prosta, lać zalecany olej , nie katować na zimnym i studzić po ostrej jeżdzie no i oczywiście zmieniać olej i odme rególarnie.
Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.