Skocz do zawartości

Ile pali twoja bemka


mpower01

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...

BMW e39 2002r 3.0d m57 223ps (virus)

Brak klapek wirowych

Brak katalizatorów

Pełny przelot

Kapcie przód 235/35/19' tył 255/30/19'

I tutaj podam dwie wersje spalania ponieważ auto fabrycznie wyszło w automacie który wyzionął ducha :evil: , po czym nastąpił swap na manuala... :oops:

 

w Automacie:

Miasto: 9/11

Trasa: 7/9

W Manualu:

Miasto: 7,4/9

Trasa: 6,5/8

BMW e46 2002r 316ti compact ( słynny n42b18 z vvti :D ) <---- mojej kobiecie nie przeszkadzał :cool2:

Kapcioszki 195/65/15

Auto w całkowitej serii

 

Miasto: 8/11 pb

Trasa: 7/10 pb

Na gazie spalanie oscylowało się bardzo podobnie jak w przypadku PB

 

I moje ostatnie auto:

BMW e90 2011r 2.0d N47D20C ( wersja ED )

Kapcie: 225/45/17

 

Miasto: 5,7/7,5

Trasa: 3,9/6,5

Z czego to 3,9 to naprawdę jazda emeryta za ciężarówka, średnio jadać do 150km/h spalanie jest poniżej 4,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby kogoś interesowało ile pali BMW X1 i dlaczego im większy silnik tym lepiej to wniosek może nasunąć się sam analizując poniższe dane:

BMW X1 2.3D 204 KM (2 turbiny) - z virusem 250-260 KM, DPF out, kapcie 225/45/18" run flat

 

Styl jazdy - dość dynamiczny. Miasto (Gdańsk) plus autostrada średnio 150-160 km/h, czasem chwilowo szybciej

Spalanie z ostatnich 4000 KM = 9,3 l/km

Spalanie przy prędkościach do 120-130 km/h = 7-7,5 l/km

 

Wniosek: duże spalanie, 3 litrowy diesel w X3 czy X5 , które są sporo cięższe (X1 1700kg) będzie palił mniej albo podobnie przy nieporównywalnie większym komforcie, momencie i mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Twoje wnioski chyba zbyt daleko idą :lol:

 

Idąc dalej Twoim tropem wychodziłoby, że ciężarówka 40 tonowa z 6 litorwym silnikiem powinna jeszcze mniej palić, bo jest cięższa i ma większy silnik :D

 

Poza tym tu jest cała masa zmiennych, technologia wtrysku paliwa, zużycie komponentów, napęd, masa, opory, przełożenia skrzyni, dyfra, opony i największa niewiadoma - kierowca. Żadnych konkretów nie podajesz.

 

 

Gadasz coś jak koleś od którego kupowałem 3 litrową benzynę i jak debil w zaprarte mi wmawiał, że pali mniej niż 2 litrowy silnik w tej samej budzie, bo ma większy zapas mocy. g#### prawda i tyle. Fizyki nie oszukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj, twoja wypowiedź aż ocieka ironią. Nikt tu nie porównuje 6 litrowego silnika. Mogłeś się powstrzymać.

 

Może źle napisałem pisząc, że im większy silnik tym lepiej (nie miałem tu na myśli 4-5 litrowych potworów), ale wygląda na to, że taki 2litrowy silnik będzie zużywał podobną ilość paliwa co 3 litrowy. Na przykładzie takiej X3 wiem, bo obiema wersjami jeździłem. I jest tu mowa o dieslu a nie benzynie.

 

Konkretów? Jak ci mam wyliczyć w jaki sposób jest zużyty napęd czy dyfer? Jeżeli cię to satysfakcjonuje to powiem, że auto w stanie idealnym. I co, już wiesz w jakim stanie jest? Technologia wtrysku paliwa? O czym ty piszesz i w jakim celu...

 

Napisałem ten post, żeby ewentualnie komuś pomóc, bez żadnego ściemniania, że "mi to pali 4,5 czy 5 litrów". Tak wygląda to w realu. Auto jest dość ciężkie, ma napęd na 4 i to powoduje moim zdaniem zwiększone zużycia paliwa. I w tym momencie raczej lepiej sprawowałby się 3 litrowy. A jeśli nawet ma zużywać 0.5 litra więcej to w czym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje wnioski chyba zbyt daleko idą :lol:

 

Idąc dalej Twoim tropem wychodziłoby, że ciężarówka 40 tonowa z 6 litorwym silnikiem powinna jeszcze mniej palić, bo jest cięższa i ma większy silnik :D

 

Poza tym tu jest cała masa zmiennych, technologia wtrysku paliwa, zużycie komponentów, napęd, masa, opory, przełożenia skrzyni, dyfra, opony i największa niewiadoma - kierowca. Żadnych konkretów nie podajesz.

 

 

Gadasz coś jak koleś od którego kupowałem 3 litrową benzynę i jak debil w zaprarte mi wmawiał, że pali mniej niż 2 litrowy silnik w tej samej budzie, bo ma większy zapas mocy. g#### prawda i tyle. Fizyki nie oszukasz.

Nie do końca tak jest. Ja mam po Chipie ustawione tak obroty ze przy Ok 1200 łapie turbo. Czyli pięknie sie zbiera. A np.dizel 1.5 laguna z cała rodzina to zeby to jakoś szło dajesz obroty 3000. I tu wychodzi spalanie. Uwierz lub nie. Mam 3.0 247 km e60 na trasie i w mieście pali mniej niż zony scenic 1.9 Dci a komfort jazdy, bezpieczeństwa w wyprzedzaniu itp bez porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Twoje wnioski chyba zbyt daleko idą :lol:

 

Idąc dalej Twoim tropem wychodziłoby, że ciężarówka 40 tonowa z 6 litorwym silnikiem powinna jeszcze mniej palić, bo jest cięższa i ma większy silnik :D

 

Poza tym tu jest cała masa zmiennych, technologia wtrysku paliwa, zużycie komponentów, napęd, masa, opory, przełożenia skrzyni, dyfra, opony i największa niewiadoma - kierowca. Żadnych konkretów nie podajesz.

 

 

Gadasz coś jak koleś od którego kupowałem 3 litrową benzynę i jak debil w zaprarte mi wmawiał, że pali mniej niż 2 litrowy silnik w tej samej budzie, bo ma większy zapas mocy. g#### prawda i tyle. Fizyki nie oszukasz.

Nie do końca tak jest. Ja mam po Chipie ustawione tak obroty ze przy Ok 1200 łapie turbo. Czyli pięknie sie zbiera. A np.dizel 1.5 laguna z cała rodzina to zeby to jakoś szło dajesz obroty 3000. I tu wychodzi spalanie. Uwierz lub nie. Mam 3.0 247 km e60 na trasie i w mieście pali mniej niż zony scenic 1.9 Dci a komfort jazdy, bezpieczeństwa w wyprzedzaniu itp bez porównania.

To nie wiem jak to robisz, albo jak zajechany jest ten 1.9dCi.

 

Miałem i mam rownorzednie Lagune 2.0dCi (miałem 1.9dCi palila trochę mniej i wersja 120KM i poprawiona 130KM), miałem 3.0HDI biturbo, miałem 2.0HDI 163km itp. itd.

 

Chyba że 3.0 po chipie spali az o tyle mniej niż 2.0d po chipie...

 

szok.

po co dpfy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

e39 523i 170 KM

opony 195/65/15 (zima) 235/45/17 (lato)

mieszany: 10-11 l

trasa: 9,4-10 l (prędkość średnia 150-160 km/h, czasami 200 km/h)

 

Od miesiąca jazda na lpg i spalanie w cyklu mieszanym 12,5-13 l, co mnie bardzo cieszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Mały UpDate z mojej strony :)


E46 330i M54B30 koła 225/45/17 - postanowiłem sprawdzić min i max jak to wygląda, tak więc:


Trasa, tempomat 110km/h - 7,4 :8)

Miasto, korki i trochę cięższa noga - 15,2 :twisted:


Niżej to chyba się już nie da, za to w tym mieście jeszcze był zapas pod stopą:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

e39 530i touring

opony: 225/55/16

Autostrada, sam w aucie 120 - 140km/h: 12l gazu/100

Trasa 5 osób + załadowany bagażnik, S7 kraków - wawa (cześć dwupasmowa szybkeigo ruchu czesć zwykła dk) 14,2l / 100 gazu

miasto: kraków, jazda do pracy i spowrotem w godzinach mocno zakorkowanych: 14,5l / 100 gazu

mierzone poprzez dolewanie po korek na tej samej stacji i dzielenie przez liczbę przejechanych kilometrów :)


spalania na benzynie jeszcze nie mierzyłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

318i

Najgorsze spalanie 10.19l/ 100km

Najlepsze spalanie 6.71l/100km

Średnie spalanie 8.32l/100km

Średnie wyliczone z dystansu 15 tyś km. na podstawie faktycznego zużycia (tankowanie do pełna). Wskazania komputera zazwyczaj zaniżone o ok. 0.5l/100 km. zwłaszcza na krótkich dystansach. W trasie bardziej zbliżone do prawdziwego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

X5 E70, 3.0 235 km.


AC always ON.


Dane z dystrybutora :

Miasto - 12,5 L

Trasa - jazda do 140 km/h - 10,0 L

Jazda do 200 km/h - 14,0 L


Dane z komputera :

śr. spalanie - 11,9 L

Przy przebiegu - 5489 km


Moc fabryczna, opony 20'.

Przebieg ~ 322 tyś km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

e93 N53B30 218KM manual

Trasa jazda eco: 7.2/100km

Trasa jazda dynamiczna 8-9


W miescie Warszawa ok 10-13 tylko ja w korkach nie stoję, jeżdżę w mało ruchliwych godzinach.


Spalanie w trasie najbardziej ekonomiczne jest w granicach 100-110 wtedy mamy troche ponad 7 litrów, przy 120-140 jest rosnie o litr, przy 150 jadąc na tempomacie mamy ok 9


F31 318d automat:

Trasa przy eco min 4,8 :mrgreen:

Trasa normanie ok 6


Najwiekszym plusem diesla w porowaniu do benzyny jest to ze przy predkosci przelotowej w trasie 150km/h nadal mamy male spalanie :)

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.