Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Tak jak w temacie, mam problem z wymiana kola pasowego na wale korbowym. Czy ktos sie orientuje jaki gwint(prawy czy lewy?) jest na srubie mocujacej kolo pasowe do walu? Probuje odkrecic ale sruba jest jak przyspawana! Uzywam nasadki 22(zestaw na 3/4' kwadrat, z przedluzka ok.75cm) ale nawet nie drgnie! Nie chce czegos upier... Czasami na wale korbowym sa montowane sruby z lewym gwintem(silnik wiruje w prawo, wiec zapobiega to wykrecaniu) ale nie wiem jak jest w tym silniku. Poza tym jak skutecznie zablokowac wal korbowy aby sie nie obracal? normalnie BMW uzywa specjalnego klucza z zebami do blokowania kola pasowego. Bede wdzieczny za pomoc. Zygmunt.
Opublikowano
wiem ze robil mi to mechanik bo wymienial simmering i tez dlugo czasu minelo zanim to ruszyl blokowal jakims kluczem wlasnej roboty ktory umieszczal w okolicach skrzyni ale dokladniej nie powiem
Opublikowano

Obawiam sie ze klucz do kol nie podejdzie. Musi byc klucz katowy.

W piatek bede probowal odkrecnia wlasnie katowym.

Gorzej z zakreceniem 100Nm +60st + 60st+30st.

Ciezko bedzie pociagnac tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.