Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

pisałam Wam już o mojej dyskotece... No to, żeby była jasność strzeliła mi śruba przy alternatorze. Mechanik naprawił mi to w ciągu 2 h. Niezły jest - tak przynajmniej myślałam. No nic, minął tydzień, a ja swoim świeżo zreperowanym pojazdem, znalazłam się we wrocku. Odpalam, żeby wyjechać z podwórka, a tu kolejny strzał! Cholera!! Znów to samo. Trzeba było znaleźć kogoś, kto się na tym zna, bo ASO zaproponowało mi jedynie diagnozę, a naprawę, jak się miejsce znajdzie w kolejce. No bez przesady! No i udało się. Namierzyłam przyjemnego młodego gentelemena, który zajął się moją Bumisią. Naprawił usterkę wywołaną robotą poprzedniego konowała. No i po dwóch tygodniach użytkowania, moja Mała zaczęła wydawać dziwny odgłos... Piszczy przy odpalaniu i gaszeniu silnika. Nie dzieje się to w żadnym innym przypadku. Zmieniłam rolki wokół paska alternatora i... nic! Jeden z miejscowych "fachmanów" stweirdził, że to koło zamachowe. Trochę mnie to zmartwiło, bo to już duży koszt, ale ten mnie pocieszył, że chodzi o jakieś male koło z przodu. Hmm..

Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam

A.

Opublikowano
Witam,

pisałam Wam już o mojej dyskotece... No to, żeby była jasność strzeliła mi śruba przy alternatorze. Mechanik naprawił mi to w ciągu 2 h. Niezły jest - tak przynajmniej myślałam. No nic, minął tydzień, a ja swoim świeżo zreperowanym pojazdem, znalazłam się we wrocku. Odpalam, żeby wyjechać z podwórka, a tu kolejny strzał! Cholera!! Znów to samo. Trzeba było znaleźć kogoś, kto się na tym zna, bo ASO zaproponowało mi jedynie diagnozę, a naprawę, jak się miejsce znajdzie w kolejce. No bez przesady! No i udało się. Namierzyłam przyjemnego młodego gentelemena, który zajął się moją Bumisią. Naprawił usterkę wywołaną robotą poprzedniego konowała. No i po dwóch tygodniach użytkowania, moja Mała zaczęła wydawać dziwny odgłos... Piszczy przy odpalaniu i gaszeniu silnika. Nie dzieje się to w żadnym innym przypadku. Zmieniłam rolki wokół paska alternatora i... nic! Jeden z miejscowych "fachmanów" stweirdził, że to koło zamachowe. Trochę mnie to zmartwiło, bo to już duży koszt, ale ten mnie pocieszył, że chodzi o jakieś male koło z przodu. Hmm..

Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam

A.

 

Witaj

 

 

Może chodzi o koło pasowe które poprzez paski napędza takie urządzenia jak : alternator , pompę od wspomagania itd . z tego co mi wiadomo to właśnie koło pasowe jest z tłumikiem drgań skrętnych , które ulega uszkodzeniom .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak jak kolega pisze koło pasowe, lubi czasem dostać luzu i jest do wymiany:)

Natomiast problem pisku przy gaszeniu i zapalaniu może także dotyczyć koła dwumasowego jeżeli występuje już duży luz na nim, oraz może to być przyczyna bardzo błacha, mianowicie napinacz paska który podczas gaszenia i zapalania poprostu troszke luzuje pasek, ja tak mam u siebie i najprostrzym sprawdzianem jest polać troszke wody na napinacz i zgasić silnik bądz zapalić i jeżeli będzie cisza to odpowiedz gotowa :)))

Póki nie ma duzego luzu spokojnie można jeździć, ja już ponad rok:)))

Opublikowano
Czymkolwiek jest koło pasowe alternatora, to na chłopski rozum, nawet mi to pasuje, bo byłoby to konsekwencją nieudolności elektromechanika. Ok. Ale koło dwumasowe? Rozumiem, że jest to coś w rodzaju tarczy sprzęgła? Nie mylę się? No to powinny byc jakieś inne objawy oprócz piszczenia? Poza tym, właśnie przekroczyłam magiczny próg 50 tkm. Czy to nie za wcześnie na takie usterki?
Opublikowano
Czymkolwiek jest koło pasowe alternatora, to na chłopski rozum, nawet mi to pasuje, bo byłoby to konsekwencją nieudolności elektromechanika. Ok. Ale koło dwumasowe? Rozumiem, że jest to coś w rodzaju tarczy sprzęgła? Nie mylę się? No to powinny byc jakieś inne objawy oprócz piszczenia? Poza tym, właśnie przekroczyłam magiczny próg 50 tkm. Czy to nie za wcześnie na takie usterki?

 

Witaj

 

Przy kole pasowym jeśli jest uszkodzone może występować przy gaszeniu silnika lub zapalaniu stuk . A jeśli chodzi o koło zamachowe dwumasowe mogą występować trudności w wrzuceniu danego biegu jak i mogą być odczuwalne drgania na pedale sprzęgła lub karoserii . ( Koło zamachowe dwumasowe to coś takiego co działa jako tłumik drgań skrętnych , który działa tak aby drgania które wywołuje cały zespół napędowy były odczuwalne w minimalnym stopniu jak i przy puszczaniu sprzęgła cały zespół napędowy nie skręcał się na boki a zmiana biegów była łagodna )

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.