Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

mam pytanie, jakiś czas temu wymieniłem termostat z grzałką na nowy oryginalny, ponieważ stary był nieszczelny i przepuszczał przez obudowę przy wtyczce,

na starym termostacie temperatura mocno spadała przy ostrym dodaniu gazu, lub ostrej jeździe, czyli widać było że działa,

natomiast na nowym termostacie, w trasie czy jadę 100 czy 160 czy też mocno przyśpieszam temperatura jest od 90 do 93 st.

wczesniej potrafiła spaść do 80 st. i wydaje mi sie że wcześniej było dobrze.

teraz po ostrej jeździ włącza mi sie wentylator klimy, a wiem że nie powinien,

temepratura pracy jest w normie bo nie przekracza 95-96 st. (miasto)

92 - 94 trasa,

zastanawia to że włącza się wentylator klimy...

jak macie w swoich samochodach?

w szczególności silniki M52TU i M54

Opublikowano
Jak mi się włączał wentylator klimy (bez włączonej klimatyzacji) to miałem zepsute wisko . Co do termostatu to wg. mnie temperatura powinna się utrzymywać ok. 90 C ,a nie spadać .
Opublikowano
U mnie też przy mocniejszym wciśnieciu gazu potrafiła się schłodzić do 80 ale po chwili temp wracała do normy. Myślałem że to parownik od gazu zabiera ciepło ale tak samo było na benzynie. Kiedyś też zauważyłem że po szybkiej jeździe autostradowej jak wpadłem na parking włączył się wentylator klimy. Wisco miałem sprawne. Podobno w M52TU i M54 wentylatorem klimy steruje komp i to on decyduje kiedy go właczać. Nie wiem czy miałem dobrze ale temp nie przechodziła mi nigdy pow 96 a taka jest właśnie podawana na OEM temperatura pracy termostatu dla M52TU
Opublikowano
Jak mi się włączał wentylator klimy (bez włączonej klimatyzacji) to miałem zepsute wisko . Co do termostatu to wg. mnie temperatura powinna się utrzymywać ok. 90 C ,a nie spadać .

 

czy sprawdzałeś u siebie w ukrytym menu BC jak to wyglada na drodze?

i jakie wartości przyjmuje?

moje wisko jest sprawne,

 

a co do temperatury, to chyba się sugerujesz tą wskazówką która jest w pionie od 80 st do pewnie z 110 st. jak nie więcej. co nie znaczy że jest wszystko ok.

w M54 termostat otwiera się na 97 lub 96 (nie pamietam dokładnie)st.

 

po to jest termostat z grzałką, przynajmiej tak mi się wydaje żeby komputer miał wpływ na otwieranie,

moze się myle,

Opublikowano

czy sprawdzałeś u siebie w ukrytym menu BC jak to wyglada na drodze?

i jakie wartości przyjmuje?

moje wisko jest sprawne.

 

W ten sposób nie sprawdzałem . Sugerowałem się tylko wskazówką na zegarach . Teraz gdy mam sprawne wisko to wiatrak klimy mi się nie włączył jak do tej pory ,nawet po szybkiej jeździe ,chociaż ostatnie km przed celem staram się przejechać spokojnie . Jak miałem uszkodzone wisko to zdarzało się ,że wiatrak pracował też po zgaszeniu silnika ,może to prawidłowo ,ale teraz tego nie mam.

Opublikowano

Sprawdziłem u siebie elektronicznym wskaźnikiem w OBC . Po rozgrzaniu silnika - na analogowym środek ,a na elektronicznym 94-96 C - przy ostrzejszym przyspieszaniu do 130 lub 160 kmh temperatura spada poniżej 90 C tak do 83 C ( temp. na zewnątrz 7 C) . Po powrocie do spokojnej jazdy ok. 90-100 kmh temp. rośnie do 94 C na trasie . W czasie testów wyskoczył komunikat ,który wyłączył pomiar . Zgasiłem silnik i powróciłem do testu temp. i teraz ciekawostka ,że po ponownym przyspieszaniu do 130-160 i 180 kmh (robiłem to na pustej trasie) temp. utrzymywała się już na 94 C cały czas i nie spadała .

 

Chciałem się też zapytać czy wskazuje wam temperaturę oleju (test nr. 16) bo mi nie pokazuje tzn. test się uruchamia ,ale zamiast temp. są dwie kreski .

Druga sprawa to czy też wam się nie pokrywa prędkość z zegarem analogowym tzn. elektr. wskazuje np. 96 ,a analogowy 100 .

Trzecia sprawa to wskaźnik temp. zewnętrznej tzn. w czasie jazdy na trasie temp. pokrywa się ,ale np. po zgaszeniu silnika temp. w ukrytym menu pokazuje wyższą ,niż komputer.

Opublikowano

dzieki za test, z tego co piszesz masz wzorcowo, choć trochę dziwne że za drugim razem już tak nie reagował, ale pewnie pare razy to przećwiczysz,

co do temperatury oleju sprawdzę i dam znać o co kaman,

co do prędkościomierza mam podobnie,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie tak to wygląda:

Ruch miejski 88-94 stopnie

trasa - jazda zgodnie z przepisami 85-90 stopni

prędkości ok 140km/h 77-80 stopni

przy prędkości 180 spadła do 73 stopni

 

Temperatura powietrza - 6-7 stopni

 

Temperatura oleju u mnie także nie działa. Podejrzewam że to opcja zarezerwowana tylko dla M5, u nas pewnie nie ma tego czujnika.

 

Różnica między prędkościami ze wskazówki i z komputera to norma. Licznik który widzie kierowca celowo zawyża prędkość. Tak jest w każdej marce.

 

U mnie także na zgaszonym silniku pokazywana temperatura zewnętrzna jest wyższa.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

u mnie wygląda na to ze jest dobrze,

temperatura na trasie 80 - 85 st.

w mieście 88 do 95st.

generlanie nie przekracza 97 st.

ale co mnie dziwi że wentylator klimy się na trasie przy ostrej jeździe się załącza, nie mogę tego zbytnio zrozumieć,

czy ktoś wie dokładnie od czego zalezy praca wentylatora klimy?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.