Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od 2 miesięcy zastanawiam sie nad zmianą foteli w beemce, jak kupiłem welur mi nie przeszkadzał, ale zaczyna mnie coraz bardziej irytować.

 

W poprzednim aucie miałem skóry i dochodze do wniosku ze welur pasuje do lanosa a nie beemki :norty:

 

Mam pare pytań i prosze o pomoc:

 

- mam fotele pół elektryczne, czy jak doposaże w fotele komfortowe z pełną elektryką to bedzie to działać? Gdzieś czytałem ze jest potrzebny sterownik, bo może być problem z pełną elektryką.

 

-Jak wygląda wymiana tekich foteli np. kupionych na allegro? Fotel i kanapa pół biedy, ale martwie sie o boczki w dzwiach. Nie chce uszkodzić bocznych airbagów. Chodzi mi o poziom trudności od 1 do 10 ze coś może pójść nie tak i przy zderzeniu bocznym przykleje sie do bocznej szyby :twisted2:

 

-Ostatnie pytanie to w zasadzie ankieta:

Są firmy obszywające tapicerke skórą, w takim przypadku moge dobrać kolor, fakture, ściegi. Np. czarna tapicerka plus czerwone ściegi.

Lepiej wybrć ori fotele skóra czy bawić sie w obszywanie i "fikuśne" wzory?

Hmmmm
Opublikowano
Jak trafisz na dobrego rzemieślnika (jest ich trochę) to będzie dużo lepiej niż "fabryczne". Skóra w ori jest naprawdę wytrzymała, natomiast dosyć toporna (mało przyjemna w "dotyku"), a jakość obszycia słaba w porównaniu z tym co zrobi "na miarę" dobry fachowiec w Polsce. Z drugiej strony jak będziesz kiedyś odsprzedawał auto to wielu będzie marudzić, że to nie "oryginał" (co zrobić taka przypadłość) chociaż nawet w tym drugim przypadku wyposażenie też nie będzie Ci się zgadzać ze specyfikacją fabryczną. Ostatnia rzecz to cena. I tym chyba bym się kierował. Jeśli chcesz kupić używane to napewno najtaniej wyjdzie kupienie ich z innego samochodu. Nowe - lepiej zlecić obszycie tych foteli co masz.
Opublikowano
Moim zdaniem fikuśne wzory będą chamsko wyglądać. Jak chcesz w jakiejś firmie zrobić to moim zdaniem bez wygłupów, zrobiłbym tak, żeby wyglądało jak ori. Na szmatach 5er faktycznie niebardzo ;)
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

Od 2 miesięcy zastanawiam sie nad zmianą foteli w beemce, jak kupiłem welur mi nie przeszkadzał, ale zaczyna mnie coraz bardziej irytować.

 

W poprzednim aucie miałem skóry i dochodze do wniosku ze welur pasuje do lanosa a nie beemki :norty:

 

Mam pare pytań i prosze o pomoc:

 

- mam fotele pół elektryczne, czy jak doposaże w fotele komfortowe z pełną elektryką to bedzie to działać? Gdzieś czytałem ze jest potrzebny sterownik, bo może być problem z pełną elektryką.

 

-Jak wygląda wymiana tekich foteli np. kupionych na allegro? Fotel i kanapa pół biedy, ale martwie sie o boczki w dzwiach. Nie chce uszkodzić bocznych airbagów. Chodzi mi o poziom trudności od 1 do 10 ze coś może pójść nie tak i przy zderzeniu bocznym przykleje sie do bocznej szyby :twisted2:

 

-Ostatnie pytanie to w zasadzie ankieta:

Są firmy obszywające tapicerke skórą, w takim przypadku moge dobrać kolor, fakture, ściegi. Np. czarna tapicerka plus czerwone ściegi.

Lepiej wybrć ori fotele skóra czy bawić sie w obszywanie i "fikuśne" wzory?

 

Nie masz w aucie weluru tylko normalny materiał. Pokaż mi Lanosa z welurem a będziesz kozak. :wink:

 

Kup całe wnętrze bo wyjdzie Ci taniej niż zrobienie skóry a kupisz sobie od razu fotele sportowe albo komforty. Boczki to nie problem, po prostu zamieniasz, a jak kupisz boczki od jasnego wnętrza albo coś to możesz przełożyć tylko skórzaną część (zrobią Ci to ładnie Ci z Retkini) i będziesz miał jak w Individualu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie jestem fanem inwencji własnej w temacie tapicerki - seria to seria. Dorabianie sobie skory też uważam za rzecz zrozumiałą w lanosie, ale nie w BMW. Jak zmienia, to tylko na ori - mozna dostac komplety na allegro w dobrej cenie do E60, w dowolnych kolorach.

 

Skóra w E60 (ta standardowa, nie wiem jak sie nazywala bo interesowalem sie jak zmienialem auta ostatnim razem a to bylo troche czasu temu) jest kiepskiej jakosci. Widzialem ją w E60 i nie wyglądała za fajnie przy przebiegu już 60-80 tys km. A dostać lepszą jest ciężko w seryjnym aucie, Ty możesz sobie włożyć co chcesz - więc masz okazje kupić lepszą skórę.

 

Ja w swojej mam perforowaną Nascę - standard swego czasu w E65. W E60 była chyba na zamówienie. W E65 można było w indywidualach mieć skóre najwyższej jakości (np. z merynosów), więc w E60 pewnie też.

 

Nie jestem pewny, ale wydaje mi sie ze tutaj jest wlasnie ta najslabsza skóra (jakos dziwnie wygladaja elementy tego wysówanego "podnóżka" czy oparcia "pod głową"):

http://www.allegro.pl/item593439157_bmw_5_e60_skory_kpl_srodek_tapicerka_hit.html

Tutaj też tak to wyglada, ale wersja po lifcie (wygodne zagłówki!):

http://www.allegro.pl/item595350004_idealne_fotele_skora_bmw_e60_e61_komfort_pakiet.html

Opublikowano
Nie jestem fanem inwencji własnej w temacie tapicerki - seria to seria. Dorabianie sobie skory też uważam za rzecz zrozumiałą w lanosie, ale nie w BMW. Jak zmienia, to tylko na ori - mozna dostac komplety na allegro w dobrej cenie do E60, w dowolnych kolorach.

 

Skóra w E60 (ta standardowa, nie wiem jak sie nazywala bo interesowalem sie jak zmienialem auta ostatnim razem a to bylo troche czasu temu) jest kiepskiej jakosci. Widzialem ją w E60 i nie wyglądała za fajnie przy przebiegu już 60-80 tys km. A dostać lepszą jest ciężko w seryjnym aucie, Ty możesz sobie włożyć co chcesz - więc masz okazje kupić lepszą skórę.

 

Ja w swojej mam perforowaną Nascę - standard swego czasu w E65. W E60 była chyba na zamówienie. W E65 można było w indywidualach mieć skóre najwyższej jakości (np. z merynosów), więc w E60 pewnie też.

 

Nie jestem pewny, ale wydaje mi sie ze tutaj jest wlasnie ta najslabsza skóra (jakos dziwnie wygladaja elementy tego wysówanego "podnóżka" czy oparcia "pod głową"):

http://www.allegro.pl/item593439157_bmw_5_e60_skory_kpl_srodek_tapicerka_hit.html

Tutaj też tak to wyglada, ale wersja po lifcie (wygodne zagłówki!):

http://www.allegro.pl/item595350004_idealne_fotele_skora_bmw_e60_e61_komfort_pakiet.html

 

Skóra w e60 kiepskiej jakości? W jakim sensie? Skóra dakota należy do skór grubych, dlatego może nie jest tak bardzo przyjemna w dotyku, ale za to bardzo trwała. Pytałem się w salonie o porównanie Dakoty i skóry Nasca i ta druga właściwie nie różni się grubością ani fakturą - jest tylko minimalnie bardziej delikatna. Także akurat pomiędzy tymi dwoma rodzajami skór nie ma zbyt dużej różnicy.

 

Btw. ja mam w aucie Dakotę i 60k km na liczniku - wnętrze wygląda jak nowe, więc może Zodiac widziałeś jakąś e60 z mocno przekręconym licznikiem i grubasem na pokładzie.

 

Skóra z pierwszego linka to Exclusive Walknappa. Jest ona dużo bardziej miękka i delikatniejsza od Dakoty i skóry Nasca i stanowi swego rodzaju rarytas. Te elementy w okolicach zagłówka i "przedłużenia" siedziska takie właśnie mają być.

 

Ja osobiście nie wiem czy kupiłbym taki zestaw z allegro - niewiadomo czy nie była przeprowadzana jakaś gruntowna renowacja typu malowanie itd jak również nikt nie powie, ile km ktoś na niej wysiedział. Chyba że w aucie masz 200k nakulane i to dla Ciebie nie stanowi różnicy.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja bym wolał takie z allegro. Zawsze możesz obejrzeć i ocenić stan a zakup oryginalnych wyjdzie Cię zdecydowanie taniej. Po drugie masz jakość BMW a nie wiadomo jak będą wyglądały szwy i skóra po 50-100 tys km w takiej dorabianej. Po trzecie możesz zamiast zwykłych foteli mieć comforty albo sportowe i to za śmieszne tak naprawdę pieniądze w porówaniu do obszywania całego wnętrza.
Opublikowano
Nie jestem fanem inwencji własnej w temacie tapicerki - seria to seria. Dorabianie sobie skory też uważam za rzecz zrozumiałą w lanosie, ale nie w BMW. Jak zmienia, to tylko na ori - mozna dostac komplety na allegro w dobrej cenie do E60, w dowolnych kolorach.

 

Skóra w E60 (ta standardowa, nie wiem jak sie nazywala bo interesowalem sie jak zmienialem auta ostatnim razem a to bylo troche czasu temu) jest kiepskiej jakosci. Widzialem ją w E60 i nie wyglądała za fajnie przy przebiegu już 60-80 tys km. A dostać lepszą jest ciężko w seryjnym aucie, Ty możesz sobie włożyć co chcesz - więc masz okazje kupić lepszą skórę.

 

Ja w swojej mam perforowaną Nascę - standard swego czasu w E65. W E60 była chyba na zamówienie. W E65 można było w indywidualach mieć skóre najwyższej jakości (np. z merynosów), więc w E60 pewnie też.

 

Nie jestem pewny, ale wydaje mi sie ze tutaj jest wlasnie ta najslabsza skóra (jakos dziwnie wygladaja elementy tego wysówanego "podnóżka" czy oparcia "pod głową"):

http://www.allegro.pl/item593439157_bmw_5_e60_skory_kpl_srodek_tapicerka_hit.html

Tutaj też tak to wyglada, ale wersja po lifcie (wygodne zagłówki!):

http://www.allegro.pl/item595350004_idealne_fotele_skora_bmw_e60_e61_komfort_pakiet.html

 

Raczej jednak wezme ori :)

 

Zodiac - dzwoniłem jeszcze zanim podałeś te aukcje i te drugie fotele po lifcie według sprzedającego pasują tylko do kombi

 

Nikt nie odpowiedział na pytanie czy pełna elaktryka bedzie pasować, czy bedzie potrzebny dodatkowy sterownik.

 

Ogólnie pomysł ze obszywaniem skóry podrzucił mi gość z salonu Hondy z 2 lata temu jak oglądałem nowego accorda - powiedział ze te ori są beznadziejne i ze moze mi polecić zakład gdzie zrobią to lepiej :twisted2:

 

No ale to była Honda :mrgreen:

 

Poszukam ori komfortowych najlepiej z tymi zagłówkami,sprowadzone z Anglii, tam przynajmiej "prawidłowa" strona nie jest wysiedziana

 

PS. W anglii dobre jest to ze kierowca może wypić i wsiąść do auta bo prowadzi zawsze pasażer :mrgreen: :dance: :twisted2: :roll2:

Hmmmm
Opublikowano
Skóra w e60 kiepskiej jakości? W jakim sensie? Skóra dakota należy do skór grubych, dlatego może nie jest tak bardzo przyjemna w dotyku, ale za to bardzo trwała. Pytałem się w salonie o porównanie Dakoty i skóry Nasca i ta druga właściwie nie różni się grubością ani fakturą - jest tylko minimalnie bardziej delikatna. Także akurat pomiędzy tymi dwoma rodzajami skór nie ma zbyt dużej różnicy.

 

Ano skórka ta nie jest mistrzowska, nie ma co się czarować, że jest niezwykłej jakości bo poprostu nie jest. Owszem Merino jest idealne, tylko bardzo kosztowne.

O Dakotę i Nascę trzeba wyjątkowo dbać aby była miękka i dobrze zachowana - wystarczy obejrzeć E60 z lat 2004-2005 żeby zauważyć takie ślady zużycia jakie starsze samochody nosiły po wiele większych przebiegach i trudach.

 

Do całokształtu dochodzą kombinacje - bok i kawałek pleców fotela obszyty jest eko wynalazkiem, co kiedyś się nie zdarzało.

 

Ale takie czasy, ekonomia górą....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale i tak skóra w BMW nawet najtańsza jest lepsza niż w Audi czy Volvo. W Volvo np. po 50 tys km są już grube pęknięcia i skóra wygląda jak w BMW z przebiegiem 250 tys km.
Opublikowano

 

Do całokształtu dochodzą kombinacje - bok i kawałek pleców fotela obszyty jest eko wynalazkiem, co kiedyś się nie zdarzało.

 

Ale takie czasy, ekonomia górą....

 

Dokładnie, prawdziwą skóra jest jedynie pasek po środku na siedziskach i oparciach, reszta to eko. Oglądałem kiedyś jakiś program - koleś z Java Car Design obszywał komuś Carrerę - wyjęli tylną ławkę, rozcieli "skórę" i doszedł do wniosku, że jakością dorównuje ceracie....

 

Myślę, że jedynie pełnej naturalnej skóry można się spodziewać w Merino (nie wiem czy to jest to samo co Nappa Exclusive, ale z szycia - nie) w e60 albo w Club w e65. Reszta to właściwie ten sam patent czyli mix eko z naturalną.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

guteg --> Club w E65 z tego co wiem jest tylko w siedzeniach sportowych (standard). Natomiast indywiduale maja skure Merino (z Merynosów). Standardowo jest Nasca.

 

Swoją drogą widziałem Nascę zwykła i perforowaną na żywo - ze zwykłej robi się straszna szmata po paru latach. Perforowana wydaje sie troche bardziej trwalsza, ale moze to złudzenie.

Opublikowano
Zodiac: To dziwne, bo jeden z salonów miał 745d z ex ag z fotelami komfortowymi i skórą club. Zdaje się, że nawet obecnie Sikora ma 745d ze skórą Club i komfortami (o ile dobrze pamiętam). Z fotelami sportowymi na wyłączność występuje skóra Pearl.
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Myślę, że jedynie pełnej naturalnej skóry można się spodziewać w Merino (nie wiem czy to jest to samo co Nappa Exclusive, ale z szycia - nie) w e60 albo w Club w e65. Reszta to właściwie ten sam patent czyli mix eko z naturalną.

 

Skóry Merino/Nappa (owcza/wołowa) zdecydowanie są skórami naturalnymi, choć i tak pewne elementy poszycia mogą być wykonane z eko-materiału. Już w dotyku poznać, bo są miękkie i cieniutkie co wcale nie jest jednoznaczne, że nie będą trwałe.

 

Dakota/Nasca - tego nie wiem jakie jest pochodzenie tych tapicerek - czy są to skóry naturalne czy eko?

 

A co to Club ?

Opublikowano

Skóra Club to skóra licowa i zdaje się, że jest to najwyższa jakość skóry jeśli nie licząc merino z individuala. Nie widziałem na żywo, ale na fotografiach bardzo smacznie wygląda.

 

Dakota i Nasca to przynajmniej w teorii skóry naturalne. I owszem, są elementy wykonane z naturalnej skóry (szeroki pas na siedzisku, szeroki pas na oparciu - to na pewno, a reszta prawdopodobnie eko - wystarczy spojrzeć na elementy obicia "krawędzi" tylnej kanapy i już wszystko jasne). To są skóry grube, na pewno bardzo wytrzymałe, ale w dotyku nie do końca przyjemne.

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Jeśli się odpowiednio dba o tapicerkę skórzaną w aucie to Dakota może być bardzo miła w dotyku :D I mięciutka jak kaczuszka :lol:

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Nie jestem fanem inwencji własnej w temacie tapicerki - seria to seria. Dorabianie sobie skory też uważam za rzecz zrozumiałą w lanosie, ale nie w BMW. Jak zmienia, to tylko na ori - mozna dostac komplety na allegro w dobrej cenie do E60, w dowolnych kolorach.

 

Skóra w E60 (ta standardowa, nie wiem jak sie nazywala bo interesowalem sie jak zmienialem auta ostatnim razem a to bylo troche czasu temu) jest kiepskiej jakosci. Widzialem ją w E60 i nie wyglądała za fajnie przy przebiegu już 60-80 tys km. A dostać lepszą jest ciężko w seryjnym aucie, Ty możesz sobie włożyć co chcesz - więc masz okazje kupić lepszą skórę.

 

Ja w swojej mam perforowaną Nascę - standard swego czasu w E65. W E60 była chyba na zamówienie. W E65 można było w indywidualach mieć skóre najwyższej jakości (np. z merynosów), więc w E60 pewnie też.

 

Nie jestem pewny, ale wydaje mi sie ze tutaj jest wlasnie ta najslabsza skóra (jakos dziwnie wygladaja elementy tego wysówanego "podnóżka" czy oparcia "pod głową"):

http://www.allegro.pl/item593439157_bmw_5_e60_skory_kpl_srodek_tapicerka_hit.html

Tutaj też tak to wyglada, ale wersja po lifcie (wygodne zagłówki!):

http://www.allegro.pl/item595350004_idealne_fotele_skora_bmw_e60_e61_komfort_pakiet.html

 

Raczej jednak wezme ori :)

 

Zodiac - dzwoniłem jeszcze zanim podałeś te aukcje i te drugie fotele po lifcie według sprzedającego pasują tylko do kombi

 

Nikt nie odpowiedział na pytanie czy pełna elaktryka bedzie pasować, czy bedzie potrzebny dodatkowy sterownik.

 

Ogólnie pomysł ze obszywaniem skóry podrzucił mi gość z salonu Hondy z 2 lata temu jak oglądałem nowego accorda - powiedział ze te ori są beznadziejne i ze moze mi polecić zakład gdzie zrobią to lepiej :twisted2:

 

No ale to była Honda :mrgreen:

 

Poszukam ori komfortowych najlepiej z tymi zagłówkami,sprowadzone z Anglii, tam przynajmiej "prawidłowa" strona nie jest wysiedziana

 

PS. W anglii dobre jest to ze kierowca może wypić i wsiąść do auta bo prowadzi zawsze pasażer :mrgreen: :dance: :twisted2: :roll2:

 

 

Co do foteli z Anglii, to nie jest takie piękne. Trzeba przełozyć czujnik AirBag z fotela kierowcy, poza tym nie wiem jak w e60 z wiazkami do podłączenia foteli komfort jak masz półelektrykę/ mozę zaistnieć potzreba przerobienia wiązek.

 

W e39 kupiłem ori zamiast obszywać i wyglądały i jeździły naprawdę OK.

Opublikowano

Hej.

Obawiam się że będziesz mial problemy. W zależności od roku produkcji samochodu są inne wtyczki. Modele 2003-2005 są w inny sposób podłączone niż 2005-2007. A przy zmianie siedzień standardowych na komfortowe to trzeba liczyć się z programowaniem samochodu.

Kilka osób na forum opisywało już swoje problemy zwiazane z zamianą foteli.

Pozdrawiam

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

witam, podpinam się pod temat? udało się coś ustalić jak to jest w e60?

------------

 

o ja gupia pała...

 

TORA już podawał temat z innego forum, przeróbka ze zwykłych z pamięcią na komfortowe:

viewtopic.php?f=73&t=58212&p=404327&hilit=wymiana+foteli#p404327

 

ale i tak szukam, jak jest z półelektrycznych na "zwykłe z pamięcią" :mrgreen:

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.