Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

test ciekawy

akurat przezylem takie "uderzenie" (jak w crash test)

koszt naprawy w serwisie dla E65 - 35 tys brutto

nie liczac poduszek i czegokolwiek z wnetrza i uszkodzen silnika itd.

 

tak wiec nie chcialbym tego przezyc jeszcze raz i nikomu nie życze :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A tu jest E32 :) Wydaje mi się że nawet w E32 dach mniej się wgiął niż w E65 :)

 

Primo to chyba porównujesz do F01, secudno to troche inaczej poleciał - podejrzewam że w E32 dach zostałby w środku po akcji jaką pokazali przy okazji F01 :wink:

 

E39 przy takim teście widze nawet się za bardzo nie pogiął: http://www.youtube.com/watch?v=7e1TT0w2qUQ

 

Ale może ktos znajdzie jakieś konkretne filmiki dla porównania?

Opublikowano
A tu jest E32 :) Wydaje mi się że nawet w E32 dach mniej się wgiął niż w E65 :)

 

Primo to chyba porównujesz do F01, secudno to troche inaczej poleciał - podejrzewam że w E32 dach zostałby w środku po akcji jaką pokazali przy okazji F01 :wink:

 

E39 przy takim teście widze nawet się za bardzo nie pogiął: http://www.youtube.com/watch?v=7e1TT0w2qUQ

 

Ale może ktos znajdzie jakieś konkretne filmiki dla porównania?

 

Dokładnie pomyliłem E65 z F01-02 - dla mnie to i tak modele niestety nie do osiągnięcia chyba że bym się zapożyczył i przestał jeździć autem :)

 

Czemu sądzisz że dach F01-02 jest mocniejszy niż E32? Szczerze w to wątpię. Jedynie to co pokazane na filmie z dachowaniem - to zapadnięcie się dachu to pewnie jakaś kontrolowana strefa zgniotu - ja tak to zrozumiałem co moim zdaniem jest złośliwością producenta do użytkowników aut używanych :) Po takim czymś już ciężko naprawić auto.

Wkurza mnie że producenci idą w tym kierunku. Genialnych zderzaków na amortyzatorach z E32/E34 też już chyba w nowszych modelach nie ma?

 

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czemu sądzisz że dach F01-02 jest mocniejszy niż E32?

 

Nie no, nie jestem specjalistą w tym temacie, ale widac na filmikach że E32, podobnie jak E39, został puszczony bokiem i potem sobie przekoziołkował. Natomiast przy F01 siła ciężkości poszła całkowicie na dach - na nim auto praktycznie wylądowało.

 

Wcześniej takich testów nie robili raczej wiec pewnie tylko w wersji live możnaby zobaczyc, jak sie dach w E32 zachowa :)

Opublikowano
Miałem gdzieś fotki E39 po dachu ale nie mogę znaleźć.Drzwi sie nie otwierały,przednie słupki połamały się jak "zapałki"...

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Opublikowano
No ale dachowanie dachowaniu nie równe. Niektóre auta mogły zaliczyć takie dachowanie, że nawet czołg po czymś takim by się powyginał więc jedyne sensowne porównanie to to na podstawie testów gdzie obowiązują dane warunki przeprowadzenia testu.
Opublikowano

Witam.

10 lat temu swoją pierwszą e32 dachowałem robiąc 100 metrową wycinkę lasu.

Powyrywało Macphersony , pozdejmowało przednie błotniki , wyszkliło wszystkie okna , poobijało dookoła. W środku 4 osoby bez pasów bez jednego zadrapania. Bumka poszła do Częstochowy na ''papier'' bo nic innego nie dało się z niej wykrzesać.

Leżała kołami do góry a wszystkie drzwi się otwarły. Tylnego lewego zagłówka w jasnej skórze nie odnaleziono.

 

Nie chciałbym tu nikogo obrazić ale wydaje mi sie że kiedyś wszystkie auta - nie tylko BMW - były twardsze , teraz wszech obecny plastik i trochę '' ryżem '' zalatują..

Pozdrawiam Kanap

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam.

10 lat temu swoją pierwszą e32 dachowałem robiąc 100 metrową wycinkę lasu.

Powyrywało Macphersony , pozdejmowało przednie błotniki , wyszkliło wszystkie okna , poobijało dookoła. W środku 4 osoby bez pasów bez jednego zadrapania. Bumka poszła do Częstochowy na ''papier'' bo nic innego nie dało się z niej wykrzesać.

Leżała kołami do góry a wszystkie drzwi się otwarły. Tylnego lewego zagłówka w jasnej skórze nie odnaleziono.

 

Nie chciałbym tu nikogo obrazić ale wydaje mi sie że kiedyś wszystkie auta - nie tylko BMW - były twardsze , teraz wszech obecny plastik i trochę '' ryżem '' zalatują..

Pozdrawiam Kanap

No to możemy sobie ręce podać. Ja przy 140km/h na autostradzie A4 wyleciałem w pole a następnie w rów i dalej tylko koziołki . Auto doszczętnie skasowane ( fakt faktem ,że drzwi się nie otwierały wyszedłem przez przednia szybę) a u mnie kilka siniaków i nic więcej. Ale wtedy człowiek był młody i głupi , bo jako pierwsze auto kupuje sobie 750iL. Ale to nie zmienia faktu ,że nie widzę szans ,żebym z tego wypadku w innym aucie wyszedł bez szwanku.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Pamiętajcie że własnie o to chodzi, aby auto pochłonęło jak najwięcej siły uderzenia.

 

Kiedyś amerykańscy inżynierzy stworzyli auto, które miało sztywny szkielet, który nie pochłaniał siły. Auto po crash-tescie wyglądało jak nowe, a kierowca był martwy od przeciążenia przy 2x mniejszej prędkości niż w normalnym aucie.

 

A co do narzekań o bezpieczeństwo nowych BMW, to proszę was. Auta są dużo bezpieczniejsze, mamy wiele asystentów, wspomagaczy a w ostateczności komplet poduszek, odpowiednią konstrukcje auta i komplet innych rzeczy, które stare auta nie miały.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.