Skocz do zawartości

M3 - jakie rzeczywiste koszty utrzymania ??


kiloff

Rekomendowane odpowiedzi

Swoją drogą ciekawe dlaczego nie wkładają gazu do samochodów WRC i F1 ??? Przecież to nie niszczy silnika a jest zdecydowanie taniej.

O ile jestem w stanie zrozumieć ludzi wkładających nowoczesną instalkę do np. V8 o tyle seria M z gazem to jest chory pomysł. Każdemu kto na niego wpadnie życzę porządnego strzału w kolektor pierwszego dnia jazdy na tanim i ekologicznym paliwie.

 

1)masa

2)Koszty paliwa w aucie WRC są mniej istotne jeżeli weźmiemy pod uwagę, że koszt np przedniej piasty do Subaru Imprezy WRC to wydatek równy wartości M3 e36 w dobrym stanie.

 

Wracając do tematu

Kup M3 jeśli możesz. Ja nie mogę ze wzgledu na liczebność rodziny i dlatego kupię Imprezę STi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Bartek...wole obnizac koszty eksploatacji niz poziom intelektualny tego forum tak jak Ty...ludzie! przestancie sie wywyzszac tym, ze nie jezdzicie na gazie!!! Poczekamy troszke...bena zdrozeje to sie przekonamy...i zaloze sie ze nie pochwalicie sie nowa super instalka wtryskowa...albo uniesiecie sie honorem i fura bedzie stala w garazu :twisted2: I nie bede jezdzil golfem czy tym podobnym tylko dlatego zeby moc wlozyc gaz...nie widzialem jeszcze Bmki zepsutej od wtrysku...i nie wkurzac mnie!!! :wink:

...zreszta...mowcie co chcecie...czas wszystko zweryfikuje!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Jestem tu nowy! Kolega 850i mowi o mojej M3 :) Koszty utrzymania M3.. Paliwo jak paliwo wiadomo trzeba lac (zalecane 98) ! Mi przy dosc sportowej jezdzie( no bo na co mi M3) pali srednio 15 litrow i tyle niestety trzeba liczyc! Oleju wchodzi 7 litrow jak do mnie, leje chyba najlepszy olej do BMW Castrol TWS (przeznaczony do M5)! A wiec z wymiana filtrow, wykasowanie zaplacilem 560zl! Czesci mechaniczne-zalezy o ktorej M3 mowim S50 (3,0) czy S52 (3,2)! Niestety czesci do S52 jest o wiele ciezej dostac a co za tym idzie cena rowniez jest wyzsza! Ogolnie z czesci mechanicznych nic jeszcze nie wyminialem i mam nadzieje ze jeszcze dlugo nie bede musial, ale z tego co sie dowiadywalem od kolegow ktorzy maja M3 (S50) nie sa wiele drozsze od czesci do zwyklej trojki.. ( mowa o takich czesciach jak klocki, tarcze, amortyzatory, sprezyny itp.) Ktos na forum madrze napisal! Koszty zaleza od stanu auta jakie kupisz....a uwierzcie naprawde ciezko w Polsce znalesc M3 w dobrym stanie - ja sam szukalem ponad rok czasu i udalo mi sie znalazlem!

A wiec Panowie zbieramy na M3.... auto naprawde mile zaskakuje i to nie przez pierwszy tydzien jazdy ale przez caly okres uzytkowania...

Pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i te osiagi M3 :norty: Zakochalem sie w tym aucie :mrgreen: Ja chce M3 :cry2: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi przy dosc sportowej jezdzie( no bo na co mi M3) pali srednio 15 litrow i tyle niestety trzeba liczyc!

kurcze, to ekonomia jak sie patrzy... i mowie absolutnie serio... jesli w tych granicach moge liczyc swoja krowke na depnieciu (ile konkretnie nie wiem bo nie licze, znam tylko z trasy wynik) to na taki zaprzeg konikow jak m3 to extra wynik..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze sie zastanawialem jak jest z zywotnoscia tych silniczkow (w koncuto prawie 100KM z 1litra pojemnosci - w przypadku nowszej prawie rowne) ... na allegro jest cabrio z przebiegiem 160kkm i ma od 80kkm nowy silnik .. hmm .. czyzby az tak szybko te silniki potrafily wyzionac ducha ?? jakos nie wieze, ze jak ktos kupil nowe cabrio M3, to ja tak zazynal ze po 80kkm silnik dokonczyl swego zywota ...

 

malutki OT: w WRC i F1 leje sie paliwo o "ciut" wiekszej liczbie oktanowej niz LPG ..

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek...wole obnizac koszty eksploatacji niz poziom intelektualny tego forum tak jak Ty...

 

A Ty dalej swoje...

Jeżeli Twój poziom intelektualny jest tak wysoki to przeczytaj jeszcze raz mój pierwszy post w tym temacie. Potem postaraj się go zrozumieć. Gdyby się nie udało to wyjaśniam: nie jestem przeciwnikiem NOWOCZESNEGO gazu (chociaż nie posiadam) w dużych pojemnościach. Lepiej jeździć na gazie E38 niż na benzynie Golfem 1.6. Jestem przeciwnikiem chorych oszczędności typu gaz w M3. Albo kogoś stać na utrzymanie takiego samochodu albo kupuje tańszy.

Jak dawno temu kupowałem 540 to za podobną kasę mogłem mieć M5. Wybrałem 540 i nawet teraz (mimo decyzji o zmianie samochodu) jestem z tego wyboru zadowolony. Nie mam problemów emocjonalnych dlatego, że mogłem mieć w tej samej budzie szybszy samochód.

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jeszcze sie zastanawialem jak jest z zywotnoscia tych silniczkow

 

malutki OT: w WRC i F1 leje sie paliwo o "ciut" wiekszej liczbie oktanowej niz LPG ..

 

1. Ja bym raczej się zastanawiał nad jakością utrzymania i obsługi tych silników przez poprzednich właścicieli.

 

2. To był żart oczywiście :duh:

"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ja bym raczej się zastanawiał nad jakością utrzymania i obsługi tych silników przez poprzednich właścicieli.

 

 

hmm to tam nie wystarczy tak jak w zwyczajnej - wymiana oleju i filtra co 10-12kkm i nie wciskac gazu do konca zanim sie nie rozgrzeje ??

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

@kiloff

Przebrnąłem przez cały wątek :wink:

Konkluzja - chyba jednak najlepiej będzie jak zadzwonisz do ASO i zapytasz o ceny przykładowych elementów eksploatacyjnych do M3 i np. 328.

A potem napisz tutaj jak to jest, żeby rozwiać wątpliwości :cool2:

 

Ludzie kupują nowe auta za troche wiecej niz stara uzywana M-ka i zakłądają do nich gaz i jeżdzą i jakoś nikt nie ma problemu że ktoś założył sobie gaz do Golfa V.

Trzeba jasno powiedzieć że M-ka e36 to już nie jest auto do tego aby wyróżniać się.Jeżeli ktoś chce sobie akurat ją kupić bo lubi tą marke to jego wybór i niech jeździ nią na takim paliwie na jakie go stać.

Paweł - mnie tam kwestia gazu w BMW ani ziębi, ani grzeje - ale w tym przypadku to nie jest kwestia kasy, a przeznaczenia auta.

Tak mi się wydaje...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek...zacytowane przez Ciebie zdanie odnosi sie do Twoich jakze niefajnych zyczen ze strzalami w kolektor i teksatami o plytach na lusterku [sory, ale prostackie wg mnie to bylo i bezpodstawne (prawie jakbys mnie nazwal burakiem i polglowkiem)]...Zgodze sie, ze dziwnie wygladaloby jezdzenie M3ka na gaz...ale gdybym mial pewnosc ze nic sie nie stanie, ze osiagi beda porownywalne itp. to zalozylbym wtrysk do emki!!! Tak poza tym...strzal w kolektor przy wtrysku chyba tylko wyjatkowe przypadki moga miec :lol: ...nie wiem czy to w ogole osiagalne!!! ;] W kazdym razie widze, ze Ty przynajmniej nie jestes zatwardzialym przeciwnikiem gazu i najbardziej boli Cie sprawa eMek =) Zwracam wiec honor...peace.

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się i moją opinią, ponieważ w marcu już wychodziłem do banku po kasę na M3 s52 96 rok i w przedpokoju moja druga połowa skutecznie wybiła mi ją z głowy, za co zresztą nie mam juz teraz pretensji.

Otóż przede wszystkim interesowałem się samochodem z silnikiem 321 koni i najlepiej 4drzwi, miał to być tzw. cichociemny samochód. W mojej okolicy był tylko jeden taki niedaleko Polkowic - pojechaliśmy tam m3 mojego dobrego znajomego Marka -on ma 286 PS 93 rok. Jako że właściciel emki okazał się być wyluzowanym facetem a przy tym tak jak my miłośnikiem BMW i dobrej zabawy, zrobiliśmy kilka prób szybkościowych i tu uwaga - do prędkości jaką mogliśmy rozwinąć - ok. 160 km/h - nie ma żadnych różnic w przyspieszeniu, dzięki sprawnej zmianie biegów i nieco mniejszym poślizgu przy starcie, emka ze starym silnikiem wyszła nawet o pół metra do przodu. Różnice w wystroju wnętrza na korzyść modelu 96, ładniejsza kierownica, fotele, boczki, itp. Wreszcie koszty utrzymanie, wg sprzedawcy można tym autem spalić ok. 11 litrów w trasie bez większych wyrzeczeń, normalne spalanie to ok. 16 litrów średnio. Auto Marka z silnikiem s50 pali średnio 14-15 litrów, we Wrocławiu jednak około 18, jednak on twierdzi że jadąc nad morze średnia wyszła mu 12 litrów jadąc dość nierówno, w przedziałach 80 - 180 km/h. Olej jak już ktoś wspomniał 7 litrów, filtry do emki robi już np. Filtron, trochę gorzej z np.klockami czy tarczami, kolega kupuje tylko w Niemczech gdyż nie ufa Brembo w Polsce. Jego BMW ma tendencje do przegrzewania się po dłuższym świrowaniu autem, nie zauważyliśmy tego w m3 które chciałem kupić. I jeszcze ważna rzecz - obaj panowie podkreślają konieczność częstej wymiany tylnych opon - a tu nie wchodzi inna felga jak co najmniej 17 cali :| I dobrze :mrgreen:

W sumie koszty nie tak straszne jak można sądzić, ale jednak rozglądam się za 540 e34. Moim zdaniem wciska w fotel niewiele gorzej (6 bieg manual) niż m3 286 PS, a jest o wiele bardziej komfortowa i dużo mniej nerwowa jak emka, którą pokonywanie szybszych zakrętów wymaga sporo doświadczenia od kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztow to jeszcze nikt nie wspomnial ze do M3 powinno sie lac benzyne 98 oktanowa :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztow to jeszcze nikt nie wspomnial ze do M3 powinno sie lac benzyne 98 oktanowa :!:

 

i to jest wlasnie jedyny argument, dla ktorego bym sie zastanowil czy zakladac gaz (chociaz z drugiej strony gaz ma ponad 100 oktanow..)

 

w piatek bede w rzeszowie , podjade do serwisu i sie popytam z ciekawosci o ceny czesci ..

 

el presidente: hmm jak narazie to wlasnie zony ani rodziny nie mam, i dlatego sie nad M3 zastanawialem .. bo podejrzewam, ze pozniej to juz tylko kombi z dizlem pozostanie ;)

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz to Ci porównam ceny, tylko powiedz jakie modele dokładnie porównać (silnik, rocznik, nadwozie) i jakie konkretnie podzespoły - tylko aby nie było ich ze 30 !

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taka dygresja- najczesciej przeciwnikami gazu sa posiadacze tanich aut, ludzie niezaradni i nie umiejacy oszczedzac. Osiagi na wtrysku gazu- nawet minimalnie lepsze jak na benzynie- a koszta o polowe nizsze. Bax- piszesz o honorze Bmw a sam jezdzisz 316- masz pewnie problemy z Dieslami na starcie, i wlasnie przez takie myslenie jezdzisz takim autem. Ja jezdze e46 i zarobilem na ten samochod oszczedzaj miedzy innymi na paliwie- jakies 6 000zl rocznie(wtrysk gazu). taka informacja- wiesz ze 70 % benzynowych aut w Belgii i Holandii jezdzi na gaz ? Zapewniam Cie za maja z czego zyc i jezdza lepszymi autami. Trzeba miec fantazje i pieniadze, synku... :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do kosztow to jeszcze nikt nie wspomnial ze do M3 powinno sie lac benzyne 98 oktanowa :!:

 

i to jest wlasnie jedyny argument, dla ktorego bym sie zastanowil czy zakladac gaz (chociaz z drugiej strony gaz ma ponad 100 oktanow..)

 

w piatek bede w rzeszowie , podjade do serwisu i sie popytam z ciekawosci o ceny czesci ..

 

el presidente: hmm jak narazie to wlasnie zony ani rodziny nie mam, i dlatego sie nad M3 zastanawialem .. bo podejrzewam, ze pozniej to juz tylko kombi z dizlem pozostanie ;)

 

Mała rada w Rzeszowie tzn dokładnie w Krasnym jest chyba najgorszy salon Bmw tam poprostu z części nie mają nic na stanie tragedia, no i obsługa fatalna, ale zapytać możesz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
taka dygresja- najczesciej przeciwnikami gazu sa posiadacze tanich aut, ludzie niezaradni i nie umiejacy oszczedzac. Osiagi na wtrysku gazu- nawet minimalnie lepsze jak na benzynie- a koszta o polowe nizsze. Bax- piszesz o honorze Bmw a sam jezdzisz 316- masz pewnie problemy z Dieslami na starcie, i wlasnie przez takie myslenie jezdzisz takim autem. Ja jezdze e46 i zarobilem na ten samochod oszczedzaj miedzy innymi na paliwie- jakies 6 000zl rocznie(wtrysk gazu). taka informacja- wiesz ze 70 % benzynowych aut w Belgii i Holandii jezdzi na gaz ? Zapewniam Cie za maja z czego zyc i jezdza lepszymi autami. Trzeba miec fantazje i pieniadze, synku... :D

 

Widzisz synku 'z dojczlandi' landu marzań niedowartościowanych polaczków, 99% chcących założyć gaz myśli o autach przynajmniej 10 letnich i starszych, co lepsze te 99% przyjechało do nas w ostatnim czasie właśnie zza odry /i okolic/ i przyjechały bez gazu, dopiero 'experci' od oszczędności w polsce mają genialne pomysły o wsadzeniu gazu np. do M3. Więc jak, niemcy takie głupie i nieoszczędne że gazu nie założyły?

 

Moje 316 kupowałem jako pierwsze auto, pare lat temu z założenia że nigdy nie będe miał w nim gazu i zapewniam Cię że nia mam ani 18 ani 25 lat i o "problemach z dieslami na starcie" nie mam pojęcia bo nie pretenduje do najszybszego auta w okolicy. Nie dowartościowuje się autem, ani jego osiągami jak ludzie z kompleksami i 'małymi' więc nie mierz wszystkich swoją miarą synku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie koszty nie tak straszne jak można sądzić, ale jednak rozglądam się za 540 e34. Moim zdaniem wciska w fotel niewiele gorzej (6 bieg manual) niż m3 286 PS, a jest o wiele bardziej komfortowa i dużo mniej nerwowa jak emka, którą pokonywanie szybszych zakrętów wymaga sporo doświadczenia od kierowcy.

 

Nic bardziej mylnego !!! . Na zakupy - M3ka moze spokojnie wybrac sie nawet moja babcia i zapewniam , ze ...nie bedzie to podroz w jedna strone :) . A licencje rajdowca trzeba okazac dopiero wtedy , gdy chce sie zrezygnowac z ogranicznika predkosci . M3 - to bezpieczne auto , myslec trzeba , jak w kazdym innnym samochodzie , niezaleznie czy sie nim "spaceruje" , a czy zasuwa na wyscigowym torze .

MKa E46 M3'03

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bax- to nie tylko w POlsce zaklada sie gaz- bo jak juz pisalem w Holandii i Belgii 70 % aut benz jezdzi na gaz- sa to auta przewaznie nowe i dobre. Niemcy sa bardzo konserwatywnym narodem i ciezko przekonuja sie do takich wynalazkow- chociaz i tu coraz czesciej widze auta na gaz, nawet na ziemny. Powtarzam to kazdego indywidualna sprawa- ktos umie liczyc i zaklada, a ktos zarabia 1300 zl i wydaje 500 zl na paliwo- jego wybor. Moj kolega jezdzi audi TT w gazie- i zadna to profanacja dla niego. Bax- zapraszam na priv zeby wyjasnic dreczace Cie sprawy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Bad_Boy: mnie nic nie dręczy Ty masz jakieś urojone pojęcie na temat tego kto montuje gaz i dlaczego. W większości gaz montują ludzie którzy kupują auto po najniższych kosztach w dodatku najczęściej przynajmniej 10 letnie i od razu kalkulują , że jak założą gaz to zaoszczędzą dodatkowo. Taki wynalazek jeździ potem przez następnych parę lat aż się coś w nim zesypie bo właściciel ani myśli dołożyć do auta i wymienić nawet to co wymaga wymiany po tych 150-200k km. Tak właśnie jest z obecnie sprowadzanymi BMW, to co kiedyś nie opłacało się zwozić z uwagi na opłaty, po wejściu do uni zjechało do polski. Ceny aut w kraju drastycznie spadły, to co przyjechało kosztuje tyle że byle szczyl kupuje BMW ale niestety trzeba za coś jeżdzić więc montuje gaz i jeżdzi aż się auto rozypie. I nie mów mi że jest inaczej bo mam granice pod nosem i wiem co klepią i docierają miejscowi mechanicy-blacharze -lakiernicy. Praktycznie nie kupisz dobrze utrzymanego auta w sensownym wieku za przyzwoite pieniądze bo przez spadek cen aut wszyscy ci co mieli dopieszczone fury stracili kilka tysięcy zł, a zza granicy to już możesz przywieć albo kilkunastoletnie auto albo nowe ale najczęsciej po dzwonie.

Większość tych BMW z lat 90-95 które najczęściej ostatnio trafiły do nas nie mają szans na przyzwoite traktowanie bo kupują je ludzie dla któych liczy się szpan posiadania i najniższe możliwe koszty eksploatacji 'rekompensowane tjunungiem' prosto ze wsi i instalką gazową oczywiście najtańszą jaką sie da zainstalwoać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
taka dygresja- najczesciej przeciwnikami gazu sa posiadacze tanich aut, ludzie niezaradni i nie umiejacy oszczedzac. Osiagi na wtrysku gazu- nawet minimalnie lepsze jak na benzynie- a koszta o polowe nizsze.

Taka dygresja - nudni jesteści już z tym gazem, a Ty BB w szczególności...

Mnie to wali czy ktoś jeździ BMW na benzynę, ropę czy gaz.

Ja nie mam gazu - chyba jestem niezaradny z tym swoim tanim autem... :mrgreen:

 

kiloff - jak tam porównanie cen części ?

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.