Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A ja myślałem,że wątek tego forum dotyczy kosztów utrzymania M3... a z tego co widzę - gaz,gaz,gaz :-) Niech każdy decyduje za siebie... Powiem wam tylko tyle,że w realiach M3 jest rzeczywiście drogie w utrzymaniu - Pozdrowienia
  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bad_Boy: mnie nic nie dręczy Ty masz jakieś urojone pojęcie na temat tego kto montuje gaz i dlaczego. W większości gaz montują ludzie którzy kupują auto po najniższych kosztach w dodatku najczęściej przynajmniej 10 letnie i od razu kalkulują , że jak założą gaz to zaoszczędzą dodatkowo. Taki wynalazek jeździ potem przez następnych parę lat aż się coś w nim zesypie bo właściciel ani myśli dołożyć do auta i wymienić nawet to co wymaga wymiany po tych 150-200k km. Tak właśnie jest z obecnie sprowadzanymi BMW, to co kiedyś nie opłacało się zwozić z uwagi na opłaty, po wejściu do uni zjechało do polski. Ceny aut w kraju drastycznie spadły, to co przyjechało kosztuje tyle że byle szczyl kupuje BMW ale niestety trzeba za coś jeżdzić więc montuje gaz i jeżdzi aż się auto rozypie. I nie mów mi że jest inaczej bo mam granice pod nosem i wiem co klepią i docierają miejscowi mechanicy-blacharze -lakiernicy. Praktycznie nie kupisz dobrze utrzymanego auta w sensownym wieku za przyzwoite pieniądze bo przez spadek cen aut wszyscy ci co mieli dopieszczone fury stracili kilka tysięcy zł, a zza granicy to już możesz przywieć albo kilkunastoletnie auto albo nowe ale najczęsciej po dzwonie.

Większość tych BMW z lat 90-95 które najczęściej ostatnio trafiły do nas nie mają szans na przyzwoite traktowanie bo kupują je ludzie dla któych liczy się szpan posiadania i najniższe możliwe koszty eksploatacji 'rekompensowane tjunungiem' prosto ze wsi i instalką gazową oczywiście najtańszą jaką sie da zainstalwoać.

 

Bax - dobrze gadasz - święte słowa !!!!!! ja tez zasilam klub " niezaradnych i nie umiejących oszczędzać". nie wstawiam gazu bo mnie stać na benzynę i w nosie mam przerabianie auta na kuchenkę gazową.

Ale nic nie mam do "gazowników" - niech tylko nie podsumowują jeżdzących na benzynie jako nieudanych popierdółek - juz pisałem , że oszczedzac mozna na wszystkim - nie tylko na benzynie , wiec nie ma sie co wywyższac.

A propos- ciekawe czy w Belgii i Holandii dobrze się MAybach sprzedaje...pewnie nie , bo gaz cięzko zamontowac... :lol: :lol: :lol: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: Buahaha

Opublikowano
Co do kosztow to jeszcze nikt nie wspomnial ze do M3 powinno sie lac benzyne 98 oktanowa :!:

 

 

z tego co wiem to tylko do 3,2.

535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano
Co do kosztow to jeszcze nikt nie wspomnial ze do M3 powinno sie lac benzyne 98 oktanowa :!:

 

 

z tego co wiem to tylko do 3,2.

 

3.0 tez :roll2:

Opublikowano
A kolega M3 ma 3.0 i ma naklejke na wskazniku paliwa ze musi byc 98 :!:
Opublikowano
też zawsze słyszałem że M3 trzeba lać 98, ale tu jest inaczej. wiec albo ktoś ma tu coś zamienione albo było róznie, ta u nas nie jest z niemiec tylko ze szwajcarii może to ma znaczenie??? choć watpię.
535d M-pakiet, M5 E39
Opublikowano

wtrace sie do rozmowy bo nie wytrzymam:

1: czesci do m3 np : amortyzatory przod ok 900zł sztuka za bilstein b6 oryginał w podobnej cenie , sprzeglo okolo 1000zł ( mi udało sie kupic za 700zł ze wzgeldu na znajomosci w serwisie) , łozysko tylnego koła 200 -250zł , swiece 80zł sztuka , cewka zapłonowa ok 250 -350zł w zaleznosci od producenta ,silentblok wachaczy przednich po 100zł , sworznie po 70 -120zł przod , tylne silent bloki od 80zł , tulej pływajace 150z zł sztuka, klocki hamulcowe przod srednio 200zł jurida , tylne 100zł , czesci silnikowe jedynie nowe i cenby juz odpowiednio wysokie np: komplet vanosow około 7000zł itp., nowy wydech około 9000zł ale raczej nie spotka sie nikogo zeby był zmuszony go wymienic .czesci blacharskie pasuja od zwyłych e36 , zaiweszenia sa juz jednak inne - tylko niektore elementy sa takie same jak w zwykłych e36

2. w wiekszoci nowszychmodeli powinno sie lac paliwko 98 ale na gaz jest w polsce kilka sztuk ///M miedzy innym z radomia (www.mpwr.prv.pl) - te silniki chodza nawet na zwykłym gazie wiec sie zastanowcie bo co niektorzy zyja w epoce fso+ gaz , kto na czym jezdzi to jego sprawa ale wg mnie gaz w ///M jest do przezycia i w przypadku wtrysku gazu IV generacji i V generacji osiagi sa bardzo mocno zblizone do tych co na paliwie spadek mocy +-5 % !!

3. przestanciesie tak podniecac co niektrorzy, bo jak ktos na forum powiedział niektorzy ludzie mysla o m3 ze to zwykłe bmw serii 3 ( tak samo jest na odwrot dla niektorych 316= m3).

4. to auto jest niedokazdego kto ma pieniadze czy ich nie ma , tymi autami trzeba umiec jezdzic i miec pojecie o jezdzie , ja niestety jednym ///M5 spadłem ze skrapy i prawie tragicznie sie to dla mnie skonczyło...

5. podsumowujac - piszcie na temat bo kilof sie pyta jakie sa koszty utrzymania czylio chodzi mu o to co i ile kosztuje jak sie cos popsuje , a paliwo to jest inna sprawa bo mka da sie zrobic za 30zł 100km na gazie nie tracac osiagow w przypadku porzadnej instalacji gazowej a da sie zrobic za 70zł 100km na paliwie - wiec kto chce niech sobie leje paliwko a ten kto ma ochote sie duzo wiecej pobawic samochodem niech załozy sobie gaz - nie wazne czy to do ///M czy do 316

to tyle!!

ps: to jest moja opinia po wieloletnim kontakcie i przygodach z m powerami.

jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano

2. niektorzy zyja w epoce fso+ gaz , kto na czym jezdzi to jego sprawa ale wg mnie gaz w ///M jest do przezycia i w przypadku wtrysku gazu IV generacji i V generacji osiagi sa bardzo mocno zblizone do tych co na paliwie spadek mocy +-5 % !!

3. przestanciesie tak podniecac co niektrorzy, bo jak ktos na forum powiedział niektorzy ludzie mysla o m3 ze to zwykłe bmw serii 3 ( tak samo jest na odwrot dla niektorych 316= m3).

4. to auto jest niedokazdego kto ma pieniadze czy ich nie ma , tymi autami trzeba umiec jezdzic i miec pojecie o jezdzie , ja niestety jednym ///M5 spadłem ze skrapy i prawie tragicznie sie to dla mnie skonczyło...

5. podsumowujac - piszcie na temat bo kilof sie pyta jakie sa koszty utrzymania czylio chodzi mu o to co i ile kosztuje jak sie cos popsuje

 

-jasne - porsche turbo 996 tez pewnie śmiga na gazie :)

-nikt sie chyba nie podniecał :) ja nie lubie autek małych , jak np m3, zwlaszcza,ze załatwia je kazda piatka czy siodemka z V8 + kompressor (np ac schnitzer, mk-motorsport) . niemniej racja - m3 trzeba umiec jezdzic...ale czy w 325 nie mozna wywinąc bąka i sie rozkwasic ???

-ceny czesci moze przeciez kazdy sam sobie sprawdzic.... :roll:

 

pozdro

Opublikowano
-jasne - porsche turbo 996 tez pewnie śmiga na gazie

jak tylko masz takie auto to powiem ci ze na zyczenie polece ci warsztat ktory ci je zagazuje i bedziesz zadowolony .

nikt sie chyba nie podniecał ja nie lubie autek małych , jak np m3, zwlaszcza,ze załatwia je kazda piatka czy siodemka z V8 + kompressor (np ac schnitzer, mk-motorsport)

rozmawiamy o seryjnym m3 ktore nie ma silnika z dopalaczem :)

ale czy w 325 nie mozna wywinąc bąka i sie rozkwasic ???

oczywiscie ze sie da ale sam sobie odpowiedz na pytanie czym szybciej sie to uda zrobic

-ceny czesci moze przeciez kazdy sam sobie sprawdzic....

 

chyba o tej pory w tym watku nikt nie podał konkretów utrzymania i kosztow czesci ... :roll:

pozdrawiam

jak ja kocham m-powery !!
Opublikowano

chyba o tej pory w tym watku nikt nie podał konkretów utrzymania i kosztow czesci ... :roll:

 

no - cos w tym jest :D

 

porsche - hmmm, nie rzucił mi sie nigdzie w oczy zakład montujacy LPG do bokserów...ale postep to postep :D

co do bączków- nie wiem jak e36 //m3 ,ale jezdziłem e46 i musze przyznac,ze ma taką trakcje, ze az mnie zatkało i naprawde trudniej je było wytracic z rownowagi niz e36 325 ..ale to moze zasługa tych wszystkich technologicznych sztuczek - asc+t, dyfer 40% ze sprzegłem wiskotycznym...

 

pozdro

Opublikowano

 

no - cos w tym jest :D

 

porsche - hmmm, nie rzucił mi sie nigdzie w oczy zakład montujacy LPG do bokserów...ale postep to postep :D

co do bączków- nie wiem jak e36 //m3 ,ale jezdziłem e46 i musze przyznac,ze ma taką trakcje, ze az mnie zatkało i naprawde trudniej je było wytracic z rownowagi niz e36 325 ..ale to moze zasługa tych wszystkich technologicznych sztuczek - asc+t, dyfer 40% ze sprzegłem wiskotycznym...

 

pozdro

 

Elektronika czyni cuda, ale wystarzy ją wyłączyć i potrafi zaskoczyć nawet kierowców mających duuże doświadczenie w prowadzeniu szybkich samochodów. Ale na plus należy zaliczyć to, że bardziej zorientowani kierowcy w normalnych poślizgach z łatwością wyprowadzą BMW z poślizgu (i to jest zaleta większości modeli BMW).

Opublikowano
Tomas_M5, powiedz jak jest z cenami części do M5, głównie elementów zawieszenia i hamulców w porównaniu do "zwykłego" E34 :?:
lechu
Opublikowano

miniuś : dzieki,

zdecydowanie rozwiales moje watpliwosci ..

M3 jednak dopiero za pare latek ...

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
Tomas_M5, powiedz jak jest z cenami części do M5, głównie elementów zawieszenia i hamulców w porównaniu do "zwykłego" E34 :?:

 

nie ma tragedii, tu jest link do takiego internetowego ETK z cenami, wybierz sobie M5 i sprawdź ceny, a potem inne auto i porównaj. 90% cen sie pokrywa, drozsze sa hamulce, amorki, spręzyny i tym podobne które musza być wieksze czy mocniejsze ale generalnei nie ma tragedii.

 

http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

sprzegło kompletne oryginalne kupiłem po rabatach za 1200 zł, tarcze przód komplet Jurid 500, klocki Ferrodo 200, generalnie można powiedzić że utrzymanie tego auta nie odbiega bardzo od innych sportowych aut.

 

ja gdybym kupował teraz to tylko BMW M lub ewentualnie 540, 740 jeśli audi to S lub RS, bo koszty utrzmania sa identyczne jak zwykłych aut, a frajda z jazdy nie do porównania.

535d M-pakiet, M5 E39
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam wszystkich!

Dawno nie przeczytalem do konca takiej dlugiej dyskusji.

Srednio co 5ty post to cos ciekawego, bo reszta to jalowa wypowiedz.

Kolega pyta o kosztach utrzymania, wiec wydaje mi sie ze poza wspomnieniem ze spalanie ok 15 reszta nie ma nic do rzeczy. Wiadomo ze w trasie spali mniej a w miescie scigajac sie z S4 spali wiecej, wiec nalezy przyjac ta poprawke i tyle.

Cieszy mnie jednak ze sa jeszcze zagorzali fanowie BMW, lepsze to niz by ich w ogole nie bylo, ale punkt widzenia zmienia sie od punktu siedzenia. Dodam jeszcze definicja "fan BMW" dla mnie to nie znaczy ktos kto uwaza ze zakladanie gazu do M3 to zenada, wiekszym fanem jest gosc jezdzacym E24 bo takie auto trzeba kochac zeby nim jezdzic, to nie auto dla lansu.

Mnie z kolei serce sciska ze jednak kazy moze kupic sobie BMW i ze E36 Coupe stalo sie lansiarskim wozem, nastepca opla Cabibry.

"Wylewny jestem bo mnie boli nie?...." Chociaz bryla E36 Coupe podoba mi sie i jezdzilem kilkoma takimi autami to jednak bym nie kupil chyba ze wzgledu na popularnosc tego auta. Poszedla bym w kierunku E36 Touring full M-Pakiet i swap S50 lub S52 lub kupic mloda E36 Touring i rozbita M3 i przelozyc wszystko. Stworzyc cos w rodzaju M3 Touring.

 

Dostrzeglem jednak ze kazy w kazym poscie ma jaks tam racje.

Ja preferuje swapy, te same auto dajace lepsze wrazenia z jazdy. Bylem o krok od wstawienia silnika M5 z E34 3.6 315KM do E30 ale zblokowaly mnie koszta patrzac na to perspektywicznie. Glowica, uszczelki, zawory czy łanczuszek do takiego koszta to kosmiczne ceny albo szukanie w necie 3 miesiace. Zszedlem na ziemie i wkladam M52B28 ale bez TU za to z dyfrem 4.10.

Na forum jest kilka osob, ktorych ich wypowiedzi trzeba traktowac bardzo powaznie i nie nalezy odbierac tego cynicznie, do takich osob nalezy MINIUŚ i jeszcze paru innych... Oni wiedza co mowia, ich opinie opieraja sie wieloletnim doswiadczeniu, czyli na praktyce a nie na teorii ksiazkowej.

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje ze nikogo nie urazilem.

 

P.S.

Miniuś Ty pewnie kojazysz mnie... Znamy sie w zasadzie tylko telefonicznie...

Opublikowano
"Czy leci z nami pilot" a moze precyzyjniej :"czy na tym forum jest w ogole moderator". Oslabilo mnie, ze na najbardziej uporzadkowanym forum BMW dopuszcza sie do bezsensownej gadaniny o LPG a nie o tym ku czemu temat byl zalozony!!!! Zrobcie koledzy z tym porzadek!!!
Opublikowano
Uffff, przeczytałem całe 7 stron w wiekszosci nic nie wnoszących do tematu watku postów i stwierdzam, że nie ma takiego tematu na tym forum, który nie przekszałciłby się w ogólnonarodową dyskusje o wyzszości benzyny nad gazem, lub beznyny nad dieslem przynajmniej. Dlaczego nikt nie może odpowiedzieć poprostu na pytanie? Nie wiem, nie podejmuje dyskusji, a nie wymadrzam się na temat, czy M-ka powinna czy tez nie powinna być zagazowana, kazdy ma swój gus, wydaje swoje pieniądze na utrzymanie auta i wara komu do tego na czym jeździ. Najśmieszniejsze są teksty w stylu "moim zdaniem gaz w M-ce to profanacja", "ja bym do M-ki nigdy gazu nie zalozył" itp. nie zakładajcie, nie kupujcie, ale nie ma nikt z nas prawa komukolwiek narzucać co chce zrobić z własnym autem?! Kolega zapytał tylko ile kosztują części eksploatacyjne? Cz aż tak cięzko jejst odpowiedzieć na zadane pytanie nie dorabiając do tego własnej ideologii?

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Opublikowano

a czy ktoś zwrócił uwagę, że temat założony został 18 czerwca 2005 roku :?:

 

Po co odgrzewać stare tematy :?:

 

I racja, że z prostego pytania powstała kolejna kłótnia o LPG... Panowie wielcy przeciwnicy "gazu" proponuję Wam następnym razem gdy spotkacie na swojej drodze BMW z instalacją gazową to zepchnijcie ją z drogi bo przecież taki "profanator" nie jest wart takiego auta.

 

Żałosne... :mad2:

www.ifp.pl

www.bmw-e30.pl

Opublikowano

obserwując rynek:

 

M-ka po tjunningu lub zagazowana szybciej (duuużo) traci na wartości.

namęczy sie czlowiek z tym gazem, a na koniec wyjdzie, że

nic nie zaoszczędził

 

:duh:

BMW Sauber F1 Team; only Pb
Opublikowano
Jezuuuuu ,ale mnie korci żeby coś dopisać :mrgreen: , ale wtedy to by juz druga połowa forum sie na mnie wyobrażała, a moze i by sie nawet jakieś ostżeżenie uzbierało :mrgreen: , no ale i tak narazie bliżej mi do M-pakietu niż do M-Powera , więc opuszczam już ten temat...

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

ja tylko dodam, że niedawno sprzedałem moje cudńsko, ale kilka miesięcy przed tym wymieniałem zawieszenie - i tak:

- miałem M pakiet w zawiasach - starałem sie wymienić na równie dobry, wsadziłem oryginalne Sachsy. same amorki kosztowałły 1800 zł, bez sprężyn + odbojniki + montarz + itd. wyszło prawie 3.000 zł. to mniej więcej koszt wymiany zawiechy w M pakiecie, podejrzewam że w M3 podobny lub wyższy.

 

czy to wystarczy żemy zamknąć temat? ;-) sama cena zauppu M3 e36 no dopiero pestka.

 

PS za 35 tys nie życzę kupować M3. W Niemczech ładnie zadbane e36 M3 3.2 kosztuje znacznie ponad 10-13 tys Euro,więc radzę się zastanowić :-) owszem, można kupć taniej, jednak nie polecam.

e36 320i

e39 525i

f36 428i

f15 40d - obecnie

e30 330i - w trakcie budowy


http://www.wheelandsteel.com

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.