Skocz do zawartości

5XX (sedan) - hak holowniczy, zakup + montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów,

chciałbym poprosić o podzielenie się uwagami tych z Was, którzy montowali w swoich autach hak...

Ja planuję przejść taką operację za niedługo i nie chciałbym wyważać już otwartych drzwi...

Po doświadczeniach z poprzednim autem, w którym miałem hak zamocowany na stałe tym razem pod uwagę biorę jedynie hak z odłączanym zaczepem (ale nie na śruby, ale automat)...

Wiem, że poza samym hakiem będę musiał dokupić ramkę i klapkę do zderzaka oraz wyciąć zderzak, aby je zamontować oraz poradzić sobie z instalacją elektryczną (bez względu na to, czy będę miał moduł do haka, czy też nie)...

Proszę o uwagi/wskazówki/spostrzeżenia dotyczące samego montażu, ewentualnych problemów i niespodzianek...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Witam

z tego co wiem montaż fabrycznego haka nie jest trudny, wywalasz amortyzatory zderzaka i w ich miejsce przykręcasz belkę haka z gotowym wyjściem na zderzak. Nie wiem jak w sedanie ale u mnie w touringu oprócz wycięcia w zderzaku jet także wycięta część belki zderzaka, ale z tym też nie powinno być problemu. Co do elektryki to podłączenie też nie jest przecież trudne, w sumie dzięki Twojej instrukcji mam w swoim aucie multifunkcyjną kierownicę :modlitwa: , więc wątpię żebyś miał kłopot z podłączeniem gniazda przyczepy :D . Ale pewnie najlepiej podłączyć przez moduł, działa wtedy kontrola świateł i przy cofaniu rozłącza PDC, do tego ciekawe czy przy zwykłym podłączeniu bez modułu, po podpięciu przyczepy nie wariują kontrolki świateł.

Niespodzianek unikniesz kupując nowy zestaw (firmowy z wypinaną kulą kosztuje pewnie majątek) albo kupując ze szrotu ale kiedy wymontuje go ktoś myślący, żeby były wszystkie śruby, wiązka nie ucieta przy samym gnieździe itd.

pozdrawiam

www.nowak-motocykle.pl
Opublikowano
[...]pewnie najlepiej podłączyć przez moduł, działa wtedy kontrola świateł i przy cofaniu rozłącza PDC, do tego ciekawe czy przy zwykłym podłączeniu bez modułu, po podpięciu przyczepy nie wariują kontrolki świateł.

 

Najpierw to trzeba mieć PDC :mrgreen...

 

Niespodzianek unikniesz kupując nowy zestaw (firmowy z wypinaną kulą kosztuje pewnie majątek)

 

Niom... 1500-1600 PLN...

 

[...]albo kupując ze szrotu ale kiedy wymontuje go ktoś myślący, żeby były wszystkie śruby, wiązka nie ucieta przy samym gnieździe itd.

pozdrawiam

 

Właśnie znalazłem takie cacko i wygląda na jakby kpl i w dobrym stanie...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czesc,

 

wlasnie tez mysle nad zalozeniem haka, mam pewne watpliwosci:

 

- czy warto wydac wiecej na hak oryginalny? widze, ze na allegro zamienniki chodza po 300 zl, uzywki orygninalne 750-1000 zl

- do czego jest modul? czy jest niezbedny? ja mam pdc, wiec chyba bedzie przydatny, chyba nie wszystkie zamienniki to maja EDIT wlasnie dostalem infor od jednego handlarza, ze u mnie musi byc modul (rocznik 2001), u niego modul kosztuje 350 zl...

- jak jest z rejestracja zalozonej uzywki? nie trzeba pokazywac jakis papierow odnosnie homologacji?

- czy trzeba ciac zderzak? nie ma problemu z zalozeniem zaslepki? kupno w aso?

 

dzieki za podpowiedzi

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
jeśli chodzi o wbicie używanego haka do dowodu to muszą być trzy rzeczy: tabliczka znamionowa, cecha wybita na główce haka (jakieś cyferki) i przegląd na stacji diagnostycznej - wydadzą papierek (nie pamiętam ile kosztuje) i do wydziału komunikacji żeby wbili hak w dowód.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odnośnie modułu:

Jeśli hak montuje ktoś do np wożenia bagażnika rowerowego z belką świetlną lub prostych przyczepek tylko z głównymi lampami z tyłu to moduł nie jest potrzebny. Natomiast do przyczepek, które mają obrysówki świecące dodatkowo na bokach lub inne światła dodatkowe oprócz głównych lamp - moduł jest konieczny(inaczej bez niego będą wariować kontrolki i elektronika auta).

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzieki za odpowiedz! mi wlasnie chodzi o lekka przyczepke (na motocykl) lub bagaznik na rowery... ale wolalbym miec wszystko tak jak powinno byc

 

czy jesli kupie hak z wiazka, ale bez modulu, to modul moge dokupic (np. w aso)? poza tym, czy bez modulu pdc nie bedzie czasem mi wyc przy malej predkosci + cofaniu?

 

czy ktos moze poelcic miejsce, gdzie moglbym zamontowac hak w warszawie?

 

dzieki

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

cena modułu w aso jest/może być zabójcza, coś mi sie kołata 3-5 tysi za kompletny hak z modułem, ile za sam moduł, ciężko stwierdzić

 

hak z ASO jest ten sam który u braci za odrą kosztuje 500E - westfalii z wypinaną główką.

 

za hak nasz polski cena z montazem to około 800-1000zł /do E61/ w tym moduł

 

ja do tej pory montowałem swoje haki /akurat nie w bmw/ w HDS Hak Pol w wawrze na ul. Marsa, nie było z nimi problemów nawet po kilku latach eksploatacji.

 

W E61 mam hak fabrycznie zamontowany - wspomnianą wyżej westfalię własnie. Wtyk elektryczny niemiecki - 13 pinowy + przejsciówka na nasze polskie. Po podłączeniu przyczepki PDC przestaje krzyczeć o przeszkodzie z tyłu. No i auto dość dokładnie wykrywa która żarówka w przyczepce nie działa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dostalem oferte na oryginalny hak z demontazu za 250 zl (to chyba dobra cena?), ale bez modulu, w poniedzialek zadzwonie do aso, aby sie dowiedziec ile modul kosztuje

 

dzieki za namiar na zaklad! na wawer nie bedzie mi sie pewnie chcialo jechac, wolalbym cos na ursynowie

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no to dobre wiesci masz dla mnie :)

 

na jakiejs wygaslej juz aukcji znalazlem info nt. cen modulow

 

"Przedmiotem aukcji jest profesjonalny hak holowniczy z kulą demontowaną na 2- śruby do samochodu

BMW E-39 SEDAN

 

W tym modelu samochodu należy stosować tylko indywidualne wiązki elektryczne lub uniwersalne moduły sterujące. Instalacja elektryczna jest wyposażeniem dodatkowym.

UWAGA !!!

Instalacja elektryczna na zwykłej wiązce przewód 7-żyłowy + gniazdo bez dodatkowego sterowania nie będzie działać. Jeżeli mie nie wierzysz to przejdź się do lokalnego dealera BMW.

 

 

Koszt wiązki uniwersalnej z gniazdem 7-bieg 20,- zł

Koszt wiązki moduł uniwersalny do sterownia oświetlenia w przyczepie typu CAN z gniazdem 7-bieg 230,-zł

Posiadam również wiązki fabryczne dedykowane do danego auta i łączone na oryginalnych konektorach w zależności od auta z funkcją Checkcontrol , ze złączem CANbus , z funkcją rozłączania czujniki cofania, , Aktywacja TSC oraz przewodem zasilającym.

Wiązki te występują z gniazdem 7-bieg jak i również 13-bieg pod KEMPING

Koszt wiązki fabrycznej prostej od 140zł, po rozbudowane z modułami i ceną dochodzącą nawet do 1500,- zł Brutto."

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

nie wiem co jest fabrycznie zamontowane

 

trzeba by zajrzec pod auto i pomacać gdzie się kable kończą

 

daleko na Kabaty nie masz, jak chcesz to przyjedz i pomacamy co fabryka montuje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raszyn nie chce wspolpracowac w tym zakresie :)

 

sam jestem z Kabat, wiec daleko nie mamy do siebie, dzieki za propozycje, nie chce Ci zajmowac czasu... i tak sie na tym nie znam i mam dwie lewe rece do takich spraw :)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ok, myslalem, ze chodzi Ci o p. Adama z Raszyna... juz dzwonile do hakpolu, montaz 150 zl, maja jakies standardowe moduly stosowane w razie, gdy po montazu wyskakuja jakies bledy, modul ten nie bedzie jednak wylaczal np. pdc... wolalbym jednak miec tak jak fabryka przykazuje, poszukam kompletu oryginalnego...

 

dzieki!

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

O rany hmmm

 

HDS na Marsa montuję przeważnie uniwersalne moduły sterujące oświetlenie przyczepy.

Jest to proste urządzenie które oszukuję całą elektronikę samochodu.

Wiązka taka nie ma nic wspólnego z systemem elektronicznym samochodu.

Wcześniej był jakiś post że do E39 można kupić wiązkę dedykowaną za 150 zł co jest bzdurą może pomyliłeś z modelem e36 to bym się zgodził.

Wszystkie wiązki do E39 od początku produkcji miały sterowniki firmy siemens .

Montaż wiązki uniwersalnej z modułem wiąże się z wieloma niegodnościami i o wiele szybciej szwankują niż wiązki dedykowane.

Wiązka dedykowana do e39 jest montowana na fabrycznych konektorach do tego jest prowadzony przewód z bezpośrednim zasilaniem z akumulatora oraz część przewodów mieści się pod konsolą od strony pasażera.

Koszt takiej wiązki to wydatek około 400 zł produkt nie jest z firmy brink bosal czy westfalia bo tam starczy Ci na 60% ceny ale firmy zewnętrznej która dostarcza na spory rynek w Niemczech.

W razie pytan służę pomocą

 

Janusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.