Skocz do zawartości

geometria zawieszenia w z3


stefanek81

Rekomendowane odpowiedzi

w zwyklym Z3 (nie wiem jak jest w M) nie ma zadnej regulacji zawieszenia (zadnych katow ani zbieznosci na tylnej osi) procz regulacji zbieznosci koj przednich. Ustawienie geometrii w Z3 polega na SPRAWDZENIU kata pochylenia oraz zbieznosci kol tylnych, sprawdzniu kata pochylenia kola, kata pochylenia sworznia zwrotnicy, wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz regulacji zbieznosci kol przednich. Jesli ktorys z odczytanych parametrow bedzie inny niz podaje producent to znaczy ze albo ktorys element zawieszenia jest krzywy, albo sa wyrobione lub nieprawidlowo zamontowane tuleje metalowo gumowe zawieszenia lub punkty mocowania zawieszenia do karoserii sa poprzestawiane wzgledem punktow fabrycznych (co moze swiadczyc o wypadkowej przeszlosci auta i nieudolnej naprawie blacharskiej). W takiej sytuacji pozostaje usuniecie luzow zawieszenia i wymiana uszkodzonych elemetow na nowe oraz ponowna kontrola w/w parametrow oraz oczywiscie regulacja zbieznosci kol osi przedniej. Ja u siebie sprawdzalem geometrie jakies 3 tyg temu po wymianie wybitej prawej koncowki drazka w stacji obslugi pojazdow PZMot w Bydgoszczy. Maja tam najnowszej generacji sprzet oraz bardzo dobrego fachowca ktory zna sie na geometrii zawieszenia kol. W moim aucie wszystkie parametry sa w normie a zbieznosc kol zostala poprawnie wyregulowana i auto na drodze prowadzi sie znakomicie. Nie sciaga, nie myszkuje itd. Dlaczego polecam ustawienie zbieznosci w renomowanych firmach?? Dlatego ze osoba znajaca sie na geometrii kol jezdnych bedzie potrafila dobrac dopowiednia zbieznosci oraz katy zawieszenia biorac pod uwage parametry odczytane z przyrzadow. Jak wszyscy wiemy producent samochodu podajac parametry geometrii zwykle podaje rzadana wartosc oraz odpowiednie widelki (odchylki w jedna jak i w druga strone) wlasnie po to aby diagnosta mogl dobrac odpowiednia wartosc biorac pod uwage parametry odczytane z przyrzadow. Dlaczego to takie wazne?? Dlatego ze np. jesli katy ktore sa nieregulowane odczyne z przyrzadow beda mialy wzorcowa wartosc to zbieznosc rowniez powinnismy ustawic na wzorcowa wartosc ale jesli np katy odczytane z przyrzadow beda blisko jednej lub drugiej skrajnej granicy to nieprawda jest ze jesli ustawimy zbieznosc na jakakolwiek wartos miszczaca sie w podanych przez producenta widelkach to wszystko bedzie git. Powinnismy ustawic zbieznosc blisko skraju widelek i pozostaje jeszcze kwestia czy na skraju w plusie czy w minusie. Dlatego wlasnie potrzeba jest osoba majaca pojecie o geometrii kol jezdnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.