Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja po bardzo pozytywnych doświadczeniach z Bridgestone Blizzak kupiłem Potenza RE050A za 1.950zł / komplet w rozmiarze 225/45/17 - fotki w linku z podpisu.

 

Kupiłem tu: http://moto.allegro.pl/item593250789_bridgestone_re050a_225_45_17_225_45r17_91y_nowa.html.

 

Nic jeszcze nie mogę powiedzieć po przejechaniu 400km ale po zmianie rozmiaru z R15 i szerokości z 195mm na razie jestem pozytywnie zaskoczony.

 

Osobiście brałem pod uwagę jeszcze: Toyo, Falken i Kumho.

 

M330d: też szukam E30 - daj znać jak coś będzie fajnego może do DE pojedziemy :D.

Opublikowano

I co te re50a nie są RFT ? :shock:

 

Mam dwie E30 na oku, nawet 3, do konca tygodnia coś wybiorę. Ale ja szukam tylko w rejonie Berlina.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Bridgestone Blizzak - zimowe -nie sa najlepsze, testowalem je tej zimy i są gorsze od nokiana i pirellii, cenowo są odrobine tansze od nokiana a od pirelli to juz duzo, w nastepnym roku wrócę chyba do nokiana, pirelli są za drogie. testowałem je na śniegu, lodzie i błocie posniegowym. guma w bridgstone jest chyba za twarda, w pirelli i nokianie jest o wiele miększa co w tem -15 -10 daje się odczuć. no i ma stary bieżnik jak gumy z konca lat 90 tych.

 

nie testowałem ich na wodzie przy tem +6 stopni.

 

jak ktoś nie szaleje to różnice są chyba niezauważalne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I co te re50a nie są RFT ? :shock:

 

Mam dwie E30 na oku, nawet 3, do konca tygodnia coś wybiorę. Ale ja szukam tylko w rejonie Berlina.

 

Są i RFT i zwykle balony.

 

Daj na PW jak możesz bliższe namiary na E30: jaka, gdzie za ile itp.

Opublikowano

Odnośnie opon nie będę rzucał konkretnymi modelami. Ale mogę powiedzieć, że z własnego doświadczenie wolę kupić używane markowe zamiast noname nówki. Miałem sytuację z samochodem (nie moim), ale w rodzinie. Za czasów studiów brat użyczył mi furę (wyjechał). W miedzy czasie prośbom abym mu zmienił mu opony w polówce. Miał założone mischeliny – stare – bieżnik w miarę ale juz ze starości pękały. Po zmianie na nonami nówki (niestety już nie pamiętam firmy) samochód stracił przyczepność na mokrym (na suchym podobna odczucia). Ja zwróciłem na to uwagę. Brata o tym powiedziałem. Nie wiem czy mnie nie posłuchał czy się zagalopował, ale przy pierwszym deszczu w trasie na zakręcie pojechał prosto i zlądował w rowie.

 

A odnośnie opon to mam zaufanie do goodyear-ów (zimówki) i mischeliny lub dunlop lato. Na tych się nie zawiodłem oponach.

 

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Każdy ma swojego bzika.

Polecam na lato Pirelli P7, na zimę Pirelli SnowSport

P7 205/55R16 91 V można kupić za niecałe 300 pln, w dodatku w zamówieniu zażyczyłem sobie nie starsze niż 25 tydz. 2008 - i dostałem co chciłem w dwa dni. Opona wygrała ADAC na 2009r.

Edytowane przez Shogun070
Opublikowano

czesc,

 

tez mam do kupienia oponki na lato do 330d w rozmiarze 225/45/R17 i sie zastanawiam co wybrac.

 

Na zime kupilem sobie GoodYear Ultragrip Performance II - nowosc na zime 2008/2009 i opony to totalna porazka. Porównuje je do Dunlopów Winter Sport, na ktorych jezdzilem w poprzednim aucie... niestety GoodYearów nigdy juz nie kupie.

 

Na lato mysle o Dunlop SP SPORT MAXX, cena jest całkiem dobra i mysle, ze moge zaufac tej firmie.

Jesli chodzi o Bridgestone, to w zeszlym sezonie jezdzilem na takich i byly calkiem dobre i dosyc miekkie, ale chyba dunlopy (letnie) lepiej sie trzymaly przy szybkim pokonywaniu zakretów.

 

Takze hunter daj znac co kupiles i podziel sie wrazeniami :)

Opublikowano

Michały Pilot Sport PS2. Najlpesza opona z jaką miałem do czynienia.

 

Polecam, rewelacyjna przyczepność na suchym i mokrym.

 

 

PS.

Temat rzeka, każdy pisze i będzie pisał co innego.

Także kup sobie opony na jakie Cię stać, wedle własnego uznania, itd..

 

Pzdr.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Piszecie nie na temat :mrgreen: :mrgreen:

 

hunter napisał, że szuka najbardziej komfortowych opon - cokolwiek to znaczy :wink: a każdy doradza, które są wg. niego najlepsze na rynku, na suchym i na mokrym :wink:

 

ja nie mam bladego pojęcia jakie mogą być takie opony, testu też żadnego takiego nie widziałem...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

Witam,

Ja bym doradzał jednak nowe i sprawdzone marki:Conti,Michelin,Dunlop,GoodYear,Yokohama.Jeździłem kilka lat wstecz tylko na używkach i zawsze coś:a to nierównomiernie wytarte,a to mikropęknięcia,"guma używana" :D nie wiadomo jak była składowana w jakich warunkach itd.Do tej pory brałem z firmy baloon -dosyć dobre ceny i co ważne opony zawsze tegoroczne.

Pozdrawiam.

p.s www.baloon.pl

Opublikowano

A ktos ma w bmw Toyo T1-r lub PX4 ? Wiem ze opony jakby troche do japonczykow ale coz poczac - goodyeara f1 nie chce, chce jodelke a innych juz nie ma na rynku :duh: .

 

Rozmiar planuje 215/45/17 .

 

jakies oponie nt tych opon ?

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Witam

 

Cały poprzedni sezon letni jeździłem na niskoprofilowych (195/50R15) GoodYear Excellence (prod. francuskiej). Opona świetnie zachowuje się na suchym i niewiele gorzej radzi sobie na mokrej nawierzchni, byłem bardzo pozytywnie zaskoczony i zawsze czułem się pewnie. Ponadto auto świetnie hamowało na tych oponach w każdych warunkach. Do tego trzeba przyznać, że są ciche. Nie jest to górna półka goodyeara,ale opona jest naprawdę godna polecenia i co ważne dla autora postu, pomimo niskiego profilu bardzo komfortowa.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Fabrycznym rozmiarem dla E46 jest 205/55 R16 91(93) V (przynajmniej do mojej).

To chyba najbardzie komfortowy rozmiar kapci dla trójki E46, idealna proporcja szerokości do wysokości, 55% z 205 daje już niezłą poduchę powietrzną amortyzującą drgania a jeszcze nie za wysoką na tyle by doprowadzać do pogłębiania przechyłów w zakrętach.

Nie darmo zaproponowałem włoskie Pirellki P7 - patrzcie test 2009 ADAC.

Wiem, może trochę lobbowany tester - ale jednak potentat finansowy, mogący pozwolić sobie na naprawdę solidne zaplecze badawczo-techniczne i odrobinę niezależnej rzetelności.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fabrycznym rozmiarem dla E46 jest 205/55 R16 91(93) V (przynajmniej do mojej).

To chyba najbardzie komfortowy rozmiar kapci dla trójki E46, idealna proporcja szerokości do wysokości, 55% z 205 daje już niezłą poduchę powietrzną amortyzującą drgania a jeszcze nie za wysoką na tyle by doprowadzać do pogłębiania przechyłów w zakrętach.

Nie darmo zaproponowałem włoskie Pirellki P7 - patrzcie test 2009 ADAC.

Wiem, może trochę lobbowany tester - ale jednak potentat finansowy, mogący pozwolić sobie na naprawdę solidne zaplecze badawczo-techniczne i odrobinę niezależnej rzetelności.

 

Do e46 z silnikiem 3.0 (taki jak u mnie ) można włożyć minimum koła 17"

Pozdrawiam
Opublikowano

jeśli gramy o komfort i względny spokój na koleinach to przede wszystkim 205/50 zamiast 225/45 - zmieniłem niedawno i naprawdę różnica jest olbrzymia.

 

Co do marki to polecam testy

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=93

 

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=101

 

- ujęli mnie narzędziem testu ;)

 

 

Kupiłem contisport 3 i jestem bardzo zawowolony

 

pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli gramy o komfort i względny spokój na koleinach to przede wszystkim 205/50 zamiast 225/45 - zmieniłem niedawno i naprawdę różnica jest olbrzymia.

 

Co do marki to polecam testy

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=93

 

http://www.tirerack.com/tires/tests/testDisplay.jsp?ttid=101

 

- ujęli mnie narzędziem testu ;)

 

 

Kupiłem contisport 3 i jestem bardzo zawowolony

 

Komfort na 205 jest dużo większy, wiem bo miałem zimówki takie, teraz założyłem balony 225 na oryginalnych 8 calowych felgach i muszę trzymać kierownicę dość mocno :mad2:

Niestety żeby przejść na letnie 205 musiałbym felgi zmienić

Dalej szukam opon, już mnie głowa boli, chyba na razie będę jeździł na tych co są conti 2, jeszcze mają z 4mm bierznika więc na spokojnie będę dalej szukał i trzymał mocno kierownice.

pozdrawiam

Pozdrawiam
Opublikowano

Ja mialem zimę 205 Dunlop sport na takich felgach jak Twoje, czyli 8 cali. Rzeczywiście opona jest trochę naciągnięta, ale jest OK.

Zadzwoń do mnie to dam Ci pojeździć na letnich Bridgestone Turanza (dedykowane do e46) i zobaczysz jaki jest komfort. Ja prawie nie widzę różnicy pomiędzy zimą 205, a latem 225

Opublikowano
A ktos ma w bmw Toyo T1-r lub PX4 ? Wiem ze opony jakby troche do japonczykow ale coz poczac - goodyeara f1 nie chce, chce jodelke a innych juz nie ma na rynku :duh: .

 

Rozmiar planuje 215/45/17 .

 

jakies oponie nt tych opon ?

 

TOYO nieznam i jakoś mi sie do nich nie spieszy bo tak jak ktoś wcześniej napisał one zaczynały chyba od tych najniższych cen a nagle teraz wyrosła na marke!

Jak jodełke to polecam te sprawdzone prze zemnie lubie czasami ostro pojezdzić po zakrętach!

 

[/url]http://www.opony.com/opony/46284_bfgoodrich_g___force_profiler.html

 

teraz opony markowe sa produkowane w made in wyrzuc więc polecam sprawdzać dużo conti i fuldy

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja prawie nie widzę różnicy pomiędzy zimą 205, a latem 225

Ja też jakoś nie jeśli chodzi o komfort, albo koleiny... za to na 225 odczuwalnie lepsza trakcja. Co prawda jedne zimowe, drugie letnie, ale...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Panowie jak kupie pożądne opony to też nie będę widział różnicy.

Na dzień dzisiejszy mam conti 2 i guma jest twarda jak kamień do tego są zużyte i głośne.

Jak kupie coś normalnego to oczywiście napiszę

Pozdrawiam
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Na dzień dzisiejszy mam conti 2 i guma jest twarda jak kamień do tego są zużyte i głośne.

To może one są już zwyczajnie skończone i dlatego masz takie wrażenia?

Ja mam letnie Conti SportContact3 i to zdecydowanie najlepsze opony na jakich jeździłem do tej pory.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Na dzień dzisiejszy mam conti 2 i guma jest twarda jak kamień do tego są zużyte i głośne.

To może one są już zwyczajnie skończone i dlatego masz takie wrażenia?

Ja mam letnie Conti SportContact3 i to zdecydowanie najlepsze opony na jakich jeździłem do tej pory.

 

Ja wczoraj wrzuciłem swoje koła letnie , conti2. Mogą nie wytrzymać do konca sezonu, jesli wpadnę parę razy na tor, ale nadal, złego słowa nie mogę powiedzieć :)

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

ja w swoim sztruclu mam orginalne z gwiazdka z pierwszego montażu 225/50/r16 continentala, zimowe mam 205/55/r16

 

225 są na polskie drogi fatalne (za szerokie), ale mieszkam w niemczech a tutaj sa troche lepsze drogi :mrgreen: i jednak zostane przy nich - po drodze na nich jezdzi sie jak przyklejony zakrety i hamowanie ok. nie ma sensu ich chyba wyrzucac (bieżnik jest ok 7 mm) i zmieniac na sezon - zjade je a pozniej sie zastanowie.

 

tak na marginesie to troche glupio ze strony inzynierow bmw wsadzac do E46 320D opone 225/50/r16!!

Opublikowano

Jeśli w zawieszeniu jest wszystko OK, głównie tuleje tylne wahacza (przód) to jest to bardzo dobry rozmiar.

Bardzo dobrze mi się jeździ po polskich drogach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.