Skocz do zawartości

nawiew środkowy - czy reaguje na ustawienia klimatronica?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Jakis czas temu zauważyłem że w moim aucie temperatura nawiewu centralnego (tego miedzy pasażerem a kierowcą) nie reaguje na sterowanie z klimatatronika. Reaguje jedynie na pokretło od ręcznego sterowania ciepło-zimno.

 

Sterowanie dmuchawą z klimatronika działa dobrze.

 

Wydaje mi sie że wcześniej klimatronik sterował również temperaturą tego nawiewu ale prawde mówiąc pewien nie jestem - wiec prośba/pytanie do innych użytkowników - jak to jest u was?

Zbir
Opublikowano
Kimatronik steruje również środkowym nawiewem. Ale jak włączysz nawiew ciepłegop powietrza, a ustawione będziesz miał na pokrętle na zimne to nie bedzie dmuchać.
Opublikowano

pokrętło mam ustawione 'na środku' (biała kreska widoczna), a mimo to jak ustawie 32 stopnie na klimatroniku to ze środkowego leci letnie powietrzne.

 

Z pozostałych nawiewów leci w tym czasie gorące powietrze. Też tak masz?

Zbir
Opublikowano
Chyba jak chcesz mieć ciepło to trzeba ustawić kółeczko na nawiewach na 3 kropeczki czerwone. Jak masz kreseczkę to wydaje mi się że miksuje 50/50 powietrza ciepłego z zimnym, więc tych 32 stopni nie będzie.
Opublikowano

Przy 18-19 st. na recznym ustawieniu klimy i środkowym na 3 czerwone kropki, po pewnym czasie jest mi za gorąco i wtedy zamiast mieszać w panelu klimy przekręcam pokrętło na niebieskie kropki i leci chłodne a jak zamknę na 3 niebieskie to od razu zimne leci.

Ale ostatnio testuję funkcję "AUTO" i jest ok, choć dziwi mnie czemu jak w środku robi się goraco i włącze AUTO , nie ruszając temperatury to wiatrak zamiast zmniejszać się , wzrasta ???

Też tak macie ?

Opublikowano

Ja jeżdżę praktycznie zawsze na AUTO ale z tego co zauważyłem to np.: tak jak ty ustawiam temp. na 18st. i kiedy jest już gorąco w aucie to wentylator nadal dmucha mocno. Po prostu nasze odczucie gorącego jest nieco inne niż odczucie czujnika temperatury. W aucie jest powiedzmy 17st. i jak się siedzi w kurtce to jest gorąco ale wentyl dmucha bo jest jeszcze poniżej nastawionej temperatury. Dlatego jak na manualu ustawisz 18st. i wentyl na minimum, to jak ci się zrobi gorąco (17st. dla czujnika) i wciśniesz AUTO to wentyl się rozpędza bo brakuje jeszcze jednego stopnia do zadanej temperatury. Generalnie jak się jeździ w t-shircie czy koszuli to "działanie" nawiewu wraca do normy - dmucha wtedy kiedy trzeba :)

Ot, moje wytłumaczenie mało techniczne ;)

Opublikowano

Hehe, bo my są proste chłopoki i najlepiej do nas prosto się goda hej :lol:

A tak na poważnie, to nie do końca miałem to na myśli.

Chodziło mi bardziej o to że jak na manualu dmucha sobie np. 18 st. to po chwili robi się goraco. I to mnie nie dziwi.

Chodzi mi raczej o to że wtedy jak przałącze na AUTO i wiatrak idzie do góry to na chłopski rozum powinno się jeszcze cieplej robić.

A tu wręcz przeciwnie. temp ta sama wiatrak mocniej dmucha , a w aucie zaczyna robić się przyjemnie tak jak chcemy.

 

I jeszcze coś z ostatniej chwili zaobserwowane :P

Wróciłem przed chwilą z wypadu po marketach i jak to w deszcz przy wsiadaniu w mokrych rzeczach boczne szybki zaczynały parować . Przez ciekawość włączyłem AUTO i o dziwo szyby zaczeły odparowywac momentalnie jak przy klimie włonczonej :shock:

 

Na jakiej zasadzie automat reguluje sobie gdzie puszczać powietrze więcej a gdzie mniej i kiedy się to zmienia ? , A możliwe jest że przy deszczowej pogodzie zmienia ustawienia bardziej na szyby ?

Opublikowano

Kolega ostatnio miał problemy z klimatronikiem w E39 i dałem mu temperaturomierz z czujką na kablu. Czujkę wsadził w tą kratkę na klimatroniku, gdzie jest czujnik temperatury tegoż właśnie. Temperatura w tej krateczce była sporo niższa niż odczuwalna przez kierowcę czy mierzona mniej więcej pośrodku auta. To tak względem temperatur... (Jakby pojawiły się wątpliwości na temat miernika to pochodzi on z wyższej półki).

 

A co do twojego problemu to jeszcze taka kwestia mi się nasuwa: jak w manualu masz 18st. i jest ciepło albo nawet za ciepło to AUTO to wychwyci i podkręca wentyl jednocześnie wprowadzając domieszkę chłodniejszego powietrza żeby temp. w całym aucie doprowadzić do należytego porządku.

 

A z tego co ja zaobserwowałem u siebie a co dotyczy twojej ostatniej wątpliwości: na początku AUTO dmucha najbardziej na szyby (co tłumaczy twoje szybkie odparowywanie), a to po to żeby zapewnić optymalny obieg powietrza po całej budzie. Powietrze leci sobie pod dachem na nie zatrzymuje się na mojej papie i to ma sens. W końcu ci, co siedzą z tyłu też chcą mieć ciepełko...

 

No i pozdrowienia dla policzanina :)

Opublikowano
Chyba jak chcesz mieć ciepło to trzeba ustawić kółeczko na nawiewach na 3 kropeczki czerwone. Jak masz kreseczkę to wydaje mi się że miksuje 50/50 powietrza ciepłego z zimnym, więc tych 32 stopni nie będzie.

 

póltora roku jeżdze tym autem i do dzis nie rozumiem po co jest klimatronik z funkcją AUTO (czy nawet bez tej funkcji, bez znaczenia) skoro i tak żeby osiągnąć oczekiwany efekt trzeba użyć (oprócz klimatronika) również pokretła :)

 

Nawet do instrukcji użytkownika zajrzałem ale nie znalazłem tam odpowiedzi na te zagadke

 

 

Ale ostatnio testuję funkcję "AUTO" i jest ok, choć dziwi mnie czemu jak w środku robi się goraco i włącze AUTO , nie ruszając temperatury to wiatrak zamiast zmniejszać się , wzrasta ???

Też tak macie ?

 

u mnie też tak jest, dlatego nie jeżdze na AUTO - wkurza mnie głośna praca dmuchawy, nie wiem czy to normalne

Zbir
Opublikowano

póltora roku jeżdze tym autem i do dzis nie rozumiem po co jest klimatronik z funkcją AUTO (czy nawet bez tej funkcji, bez znaczenia) skoro i tak żeby osiągnąć oczekiwany efekt trzeba użyć (oprócz klimatronika) również pokretła :)

Ja nie kręce pokretłami (to środkowe na panelu mam ustawione między czerwonym a niebieskim), śmigam na AUTO i jest lux. Niewiem co u was z tą dmuchawą ale u mnie jak złapie odpowiednią temperaturę w aucie to obroty wentylatora spadają i wcale go nie słychać.

Opublikowano
Niewiem co u was z tą dmuchawą ale u mnie jak złapie odpowiednią temperaturę w aucie to obroty wentylatora spadają i wcale go nie słychać.

 

spadają na ile? u mnie bodajże na 3 czy 4 poziom, możę nie jest głośno ale słychać dmuchawe, dlatego ja jeżdze na MANUAL i na 1-2 poziomie

 

 

A rano przy tych mrozach to też nie włączasz sobie max ciepełka na ręce przy pomocy pokrętła? :)

Zbir
Opublikowano

Mozna przestawic sobie siłe dzialania nawiewu, wtedy nawet na max bedzie cicho.

 

Mozna takze skorygowac ustawienia odczuwalnej temp o kilka stopni - np wyswietlana bedzie wtedy 23 a w praktyce bedzie 20 lub wyswietlana 23 a w rzeczywistosci 26 itd.

 

Co do ustawienia auto - reguluje ustawieniami klapek w srodku przy nagrzewicy doprowadzajac powietrze jak mu sie aktualnie podoba (na szyby czy tez na nogi)np zaraz po starcie, jesli tak ustawimy na kompie, otwiera obieg i wietrzy wnetrze grzejac szyby (dlatego mocniej dmucha- odparowanie wilgoci). Klimatronic jest ogolnie bardziej skomplikowany niz by sie wydawalo

 

Pokretlo środkowe to w rzeczywistosci mechanicznie regulowany mieszalnik (klapka cieple/zimne), dlatego na ustawieniu "kreseczka" zawsze bedzie chlodniej lub cieplej (pewnie chodzi o to kto jaką temp na twarz lubi)

Xdrive

Koder

Opublikowano

Ja tez nie jezdze na auto, bo mnie denerwuje jak mu sie zachce właczyc nadmuch na max, robi sie wtedy mały przeciag w aucie :)

Manual zawsze ustawiony na 1, temp 20.

Srodkowa kratka reaguje na zmiane na climatronicu, ale np jesli masz ustawiona na max czerwone, to bedzie zawsze ciepło leciało (mniejsze lub wieksze w zaleznosci od temp na wyswietlaczu). Ja w zimie mam cały czas na max czerwone i nie ruszam, zawsze leci z niego ciepło, mniejsze lub wieksze. W lecie natomiast max niebieskie i tez leci chłodne powietrze.

Once you get locked in to a serious drug collection the tendency is to push it as far as

you can...

http://www.motostat.pl/user_images/2680/icon3.png

Opublikowano
A rano przy tych mrozach to też nie włączasz sobie max ciepełka na ręce przy pomocy pokrętła? :)

Nie muszę, bo na początku jak samochód jest nie nagrzany to nawiew ze środkowego panelu jest zamknięty (i dobrze bo po co ma mi wiać na ręce zimnym powietrzem), a jak się trochę nagrzeje zostaje automatycznie otwarty i wieje ciepłym. A ja do niczego się nie dotykam :)

Jak kolega E46 zauważył to jest trochę bardziej skomplikowane niż się wydaje. Np. zimą najpierw otwierany jest nawiew na nogi i na szyby. Na nogi dlatego iż ciepłe powietrze jak wiadomo unosi się do góry i dzięki temu że wieje od dołu następuje samoczynna cyrkulacja i temperatura powietrza szybciej się ustala w całym samochodzie na stałym poziomie. Na szyby wiadomo po co. W lecie natomiast możecie zauważyć że najpierw otwiera się nawiew środkowy. Jak dla mnie działa wszystko ok.

Opublikowano

Witam Panowie.

 

Skoro ze środkowego nawiewu leci chłodniejsze powietrze niż na szyby i nogi to może rozwiązanie jest takie:

1. dogrzanie zaparowanych szyb

2. ciepłe powietrze jest lżejsze od zimnego więc z natury idzie w górę i miesza się z nieco chłodniejszym z środkowych nawiewów (kolega z e91 też tak ma). Daje to dodatkową cyrkulację powietrza wewnątrz auta. Może taka jest idea tego rozwiązania???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.