Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wszyscy znamy przyspieszenie, V max, ale ciekawe jaka jest droga hamowania np. 750 E32 , czy w ogole E32. Czy jest to wynik podobny do wspolczenych samochod czy moze znacznie przekracza np. 45 metrow?

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nigdy nie mierzyłem u siebie, ale wydaje mi się, że przynajmniej u mnie jest to dużo poniżej 45m. Szkoda mi opon (pomimo abs na chwilkę się blokują koła) ale przy gwałtownym hamowaniu staje dęba na suchej :mrgreen: , bo na mokrej masa robi swoje. Wydaje mi się, że bez abs było by jeszcze krócej na suchej nawierzchni :?:
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
zaryzykowałbym stwierdzenie ze mój samochód zatrzymuje się po jakiś 40 metrach.
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

tez mam wrazenie ze hamuje bardzo dobrze, pewnie dzieki temu ze abs nie wlacza sie tak agresywnie jak w nowych "samochodach", ale myslalem ze moze ktos ma dostep do danych z jakis testow.

NIKI jakie masz klocki ham.? ja u siebie mam ATE, ale kiedys moj brat mial 750 i zalozyl MINTEX. TO specjalne, wyczynowe klocki, piszczaly przy hamowaniu lekkim i zżeraly tarcze, ale przy ostrym hamowaniu maszyna stawala jak wryta! mimo absu lecial pod koniec hamowania dym z opon

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

na pewno nie, ale nawet w E38 nie zwiekszyli mu mocy. Tzn. ma 326 km ,ale jest powiekszony do 5,4.

Po prostu ja bym sie bal ingerowac w sterowanie tego silnika. Moje zdanie jest takie ze Alpina moze tuningowac takie silniki. A poza tym wzrost mocy o 20 koni? Co to da? Bedzie miala zamiast 7,4 do 100 7,1? I 200 km/h osiagnie 2 sekudny wczesniej????

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Klocki mam ATE (właśnie moje BMW jest na przeglądzie i mi je wymieniają ;) )

A co to chip tuningu to na razie się tylko zastanawiam ;)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

ATE maja to do siebie ze nie za dlugo wytrzymuja....

ile na nich przejechales??

Moj brat 2500 km!! ale on mial albo gaz do dechy, albo pelne hamowanie, a jego 750 zakonczylo zycie na dachu.

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
wiesz zabij mnie ale nie wiem ile przejechałem :)
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
wszyscy znamy przyspieszenie, V max, ale ciekawe jaka jest droga hamowania np. 750 E32 , czy w ogole E32. Czy jest to wynik podobny do wspolczenych samochod czy moze znacznie przekracza np. 45 metrow?

 

Natrafilem ze dwa razy juz na taka pewna stronke gdzie sa podane drogi hamowania w BMW. Szczegolna uwage zwrocilem na 850 i bylo podane ze hamuje ze 100 km/h na odcinku 47 lub 48 metrow. Inne modele czyli e 32, e34 tez byly na tym poziomie. Zapamietalem rowniez ze byly duze roznice miedzy tymi samymi modelami z roznymi silnikami, czyli np. 520 a 525 mialy duza roznice w dlugosci hamowania (to taki przyklad, bo nie pamietam konkretnie czy akurat te modele mialy tak duza roznice)

Nie wiem skad ta strona ma dane czy sami to mierzyli, czy to dane producenta. Jak ja znajde to wrzuce link

Opublikowano
wszyscy znamy przyspieszenie, V max, ale ciekawe jaka jest droga hamowania np. 750 E32 , czy w ogole E32. Czy jest to wynik podobny do wspolczenych samochod czy moze znacznie przekracza np. 45 metrow?

 

Natrafilem ze dwa razy juz na taka pewna stronke gdzie sa podane drogi hamowania w BMW. Szczegolna uwage zwrocilem na 850 i bylo podane ze hamuje ze 100 km/h na odcinku 47 lub 48 metrow. Inne modele czyli e 32, e34 tez byly na tym poziomie. Zapamietalem rowniez ze byly duze roznice miedzy tymi samymi modelami z roznymi silnikami, czyli np. 520 a 525 mialy duza roznice w dlugosci hamowania (to taki przyklad, bo nie pamietam konkretnie czy akurat te modele mialy tak duza roznice)

Nie wiem skad ta strona ma dane czy sami to mierzyli, czy to dane producenta. Jak ja znajde to wrzuce link

 

47 czy 48????? To 10 metrow dluzej niz jakis np. golf IV z 90 koinnym dieslem!!

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

 

47 czy 48????? To 10 metrow dluzej niz jakis np. golf IV z 90 koinnym dieslem!!

 

No tak ale golfa IV zaczeto produkowac 8 lat pozniej, a przez ten czas dokonano pewnie jakiegos postepu technicznego w tej dziedzinie. Kiedys samochody mialy pewnie po 80 metrow drogi hamowania, dzisiaj niektore maja nieduzo ponad 30 (Porsche, BMW)

Opublikowano

No to ja się wypowiem :)

mam często okazje prowadzić właśnie Golfa IV z silnikiem TDI (110 koni) i z mojego doświadczenia wiem że na pewno droga hamowania Golfem jest dłuższa niż moją siódemką .

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
co do hamulcow , to wydaje mi sie mze sa bardzo dobre jak na ta mase samochodu - nie oszukujmy - to sa juz nie najnowsze samochody a w dodatku ciezkie.... jak dla mnie to hanulce sa wystarczajace - najwazniejsze - nie ma problemow z przegrzewaniem , jedyna wada sa szybko zuzywajace sie tarcze , ale moze to wina klockow...
Opublikowano
No to ja się wypowiem :)

mam często okazje prowadzić właśnie Golfa IV z silnikiem TDI (110 koni) i z mojego doświadczenia wiem że na pewno droga hamowania Golfem jest dłuższa niż moją siódemką .

 

ja wczesniej mialem peugeota 307 , on ma chyba droge ham 39m czy cos takiego, ale tez powiedzialbym ze 750 hamuje lepiej. Tak przynajmniej sie wydaje. A te 47 m to naprawde szok........

Swoja droga NIKI jak Ci sie jezdzi dieslem po przesiadce z Twojego BMW???

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano
Bardzo dobrze mi się jeździ :) Jest to samochód mojej dziewczyny więc mam z nim często do czynienia. Osiągi ma dobre spalanie symboliczne. Tylko jedno mnie drażni w tym aucie. Co dotyczy wszystkich Dieslii to mianowicie mega krótkie biegi :9 Jak Diesel to tylko z automatem.
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
wiadomo,że wspołczesne samochody mają krótszą drogę hamowania bo nawet samochody niższej klasy od bmw 7 mają średnicę obręczy większą a przynajmniej taką samą przy dużo mniejszej masie i mniejszych prędkościach maksymalnych. ale co się martwicie. siódemka nadrabia strefą zgniotu :-)
Bring More Women
Opublikowano

Zapraszam na testy do Legionowa, posiadam akcelerometr więc można sie pobawić, dodam że jego pomiary sa bardzo dokładne, niemal tak dokładne jak pomiary z tzw. piątego koła.

 

Moja e34 520i na suchym asfalcie zatrzymuje sie pomiędzy 37 a 39 metrem i bez znaczenia jest to że hamulce są ciepłe czy zimne powtażalność jest niemal identyczna, gożej jest na asfalcie gładkim, droga hamowania wydłuża sie do ok 41m.

Dla porównania Audi 100 zatrzymuje sie na 45 metrze

Polonez Caro bez ABS'u rzecz jasna potrzebuje niecałe 50m

Citroen Xara II VTS 36m na zimno a 40m na ciepłych heblach.

 

BMW ma bardzo dobre hamulce i być moż ewynik był by lepszy gdybym miał zdrowe tarcze hamulcowe, a te sa troche skorodowane :oops:

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Zapraszam na testy do Legionowa, posiadam akcelerometr więc można sie pobawić, dodam że jego pomiary sa bardzo dokładne, niemal tak dokładne jak pomiary z tzw. piątego koła.

 

Moja e34 520i na suchym asfalcie zatrzymuje sie pomiędzy 37 a 39 metrem i bez znaczenia jest to że hamulce są ciepłe czy zimne powtażalność jest niemal identyczna, gożej jest na asfalcie gładkim, droga hamowania wydłuża sie do ok 41m.

Dla porównania Audi 100 zatrzymuje sie na 45 metrze

Polonez Caro bez ABS'u rzecz jasna potrzebuje niecałe 50m

Citroen Xara II VTS 36m na zimno a 40m na ciepłych heblach.

 

BMW ma bardzo dobre hamulce i być moż ewynik był by lepszy gdybym miał zdrowe tarcze hamulcowe, a te sa troche skorodowane :oops:

 

 

No i wszystko jasne nawet 15 letnie BMW dotrzymuje kroku nowym samochodom :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano

No i wszystko jasne nawet 15 letnie BMW dotrzymuje kroku nowym samochodom :)

 

a odpowiedzialne za tak krótką drogę hamowania jest głównie zawieszenie i niemal idealny rozkład mas co nie zdaża sie nawet w nowym golfie.

Byłem zaskoczony wynikiem poloneza niecałe 50m i to przy hamowaniu polsacyjnym, myśle że jak by wcisną hebel na blokadzie to zatrzymał by sie gdzieś na 45m, całkiem niezłe poldek ma heble :D ale to był Lucas może dlatego, acz kolwiek róznica pomiędzy Citroenem a polonezem dochodzi do prawie 14m a to ponad 3 długości samochodu :duh: a to już jest nie do przyjęcia

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Zapraszam na testy do Legionowa, posiadam akcelerometr więc można sie pobawić, dodam że jego pomiary sa bardzo dokładne, niemal tak dokładne jak pomiary z tzw. piątego koła.

 

Moja e34 520i na suchym asfalcie zatrzymuje sie pomiędzy 37 a 39 metrem i bez znaczenia jest to że hamulce są ciepłe czy zimne powtażalność jest niemal identyczna, gożej jest na asfalcie gładkim, droga hamowania wydłuża sie do ok 41m.

Dla porównania Audi 100 zatrzymuje sie na 45 metrze

Polonez Caro bez ABS'u rzecz jasna potrzebuje niecałe 50m

Citroen Xara II VTS 36m na zimno a 40m na ciepłych heblach.

 

BMW ma bardzo dobre hamulce i być moż ewynik był by lepszy gdybym miał zdrowe tarcze hamulcowe, a te sa troche skorodowane :oops:

 

no to mi sie podoba!

bo jak uslyszalem o 48 metrach w 850i to mocno sie zmartwilem.....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

Znalazlem :dance:

 

To jest ta stronka i jak byk jest 47m. :evil:

 

http://www.autopower.se/modellguiden/e32.asp

Opublikowano
I to jest wlasnie ten postep techniczny ze e32 750 88' ma 48 metrow a juz 7 lat pozniej e38 750 ma 41 metrow dlugosci drogi hamowania :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.