Skocz do zawartości

kupno bmw z homologacją ciężarową a akcyza i użytkowanie


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Kiedyś też tak uważałem, ale wg przepisów sprzed wejścia do Unii VAT można odliczyć od KAŻDEGO SAMOCHODU CIĘŻAROWEGO O ŁADOWNOŚCI POWYŻEJ 500kg i nie ma to związku z żadną homologacją wydawaną dla samochodów osobowych przerobionych na ciężarowe w Polsce. Przymus posiadania kratki wynika z tego, że wg "ROZPORZĄDZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia" samochód ciężarowy to samochód posiadający stałą przegrodę oddzielającą przestrzeń ładunkową od pasażerskiej. "Homologacja ciężarowa" dotyczy tylko i wyłącznie samochodów osobowych przerobionych w Polsce na ciężarowe i nie dotyczy ona aut, które do Polski przyjechały jako ciężarowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Teoretycznie. Jeśli ktoś zapragnie kupić X6 lub X1 w DE, to automatycznie kwalifikowane jest jako samochód ciężarowy czy trzeba procedurę kwalifikacji przeprowadzić w PL czy w DE?

 

jak kupisz w automacie to będziesz miał automatycznie ;) hehehe, żart!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

TU JEST TROCHE NA TEMAT:

Chcąc przerejestrować samochód ciężarowy na auto osobowe należy przedstawić w wydziale komunikacji świadectwo homologacji i zaświadczenie o przebudowie pojazdu. Nie obejdzie się też bez wizyty na stacji kontroli pojazdów.

Ze względu na potrzebną dokumentacje nie da się przerobić auta z ciężarowego na osobowego na własną rękę ani w zaprzyjaźnionym warsztacie działającym w szarej strefie. Modyfikacji samochodu należy dokonać w firmie posiadającej uprawnienia do przebudowy pojazdów (PKD 50.20 i PKD 50.30). Po dokonaniu przeróbki czeka nas wizyta na stacji diagnostycznej. Jeśli wszystko pójdzie w porządku z ważnym badaniem technicznym udajemy się do wydziału komunikacji.

 

 

Aby przerejestrować samochód ciężarowy na auto osobowe, trzeba tam przedstawić następujące dokumenty: zaświadczenie o przebudowie pojazdu - zawierające opis dokonanych zmian i świadectwo homologacji potwierdzające, że dany model samochodu jest przystosowany konstrukcyjnie do funkcjonowania jako auto osobowe. Oprócz tego należy przedłożyć kserokopie dokumentu poświadczającego, że firma, która przerobiła samochód posiada do tego odpowiednie uprawnienia.

 

W przypadku aut sprowadzonych z zagranicy należy postarać się również o zaświadczenie o zwolnieniu z akcyzy. Przywieziony do kraju samochód posiada status pojazdu ciężarowego, który z mocy prawa nie podlega opodatkowaniu. W momencie przerejestrowania auta na osobowe wydział komunikacji przesyła informacje o tym fakcie do innych urzędów i może się okazać, że nowy właściciel będzie potem ścigany za nieopłacenie akcyzy. Wniosek o zwolnienie z akcyzy należy złożyć u naczelnika urzędu celnego, który powołuje biegłego w celu sprawdzenia auta i dokumentów pojazdu. Jeśli badany samochód zostanie zakwalifikowany jako auto ciężarowe jego właściciel otrzyma dokument poświadczający zwolnienie z akcyzy. Koszty postępowania wyjaśniającego ponosi Skarb Państwa. W przypadku odmownej decyzji importer może się odwołać do Izby Celnej.

 

ZNAJDA SIE PEWNIE TACY CO POWIEDZA ZE ŁEEEE TAM NIGDY NIE DOJDA BADZ COS W TEN DESEN - JA OSOBISCIE LUBIE DOBRZE SPAC WIEC POKI NIE BEDZIE TO NA 1000% LEGALNE I LOGICZNE TO ..... NIE WCHODZE

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W przypadku aut sprowadzonych z zagranicy należy postarać się również o zaświadczenie o zwolnieniu z akcyzy.

 

To akurat nie jest prawda. Reszta artykułu się zgadza, co do konsekwencji to na razie nikt nie wie czy Urzędy Celne są w stanie narobić problemów bo sprawy są w toku i pewnie za kilka miesięcy będziemy mądrzejsi. Zresztą ich decyzje spowodują sprawy sądowe itd itd. Na razie sami celnicy przyznają, że nie wiedzą jak się za to zabierać w ogóle i co o tym myśleć.

 

Co do zaświadczenia o zwolnieniu z akcyzy to jest to dobrowolne. Jak ktoś chce to może sobie coś takiego organizować, ale użycie w artykule słowa "należy" sugerowałoby, że trzeba, a to akurat jest nieprawda, bo nie ma takiego przepisu, który wymaga takiego zaświadczenia przy przerejestrowywaniu samochodu i żaden wydział komunikacji nie ma podstaw do żądania takiego zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam informację z wiarygodnego źródła, że tylko w jednym województwie wszczęto 3 000 postępowań pod kątem niezapłaconego podatku akcyzowego od tzw. ciężarówek. Zaczynają od najstarszych spraw, tak żeby nie uległy przedawnieniu, i obecnie wertują pojazdy zarejestrowane w latach 2006-2008.

 

Notabene jeden z krakowskich handlarzy sprzedających właśnie tzw luksusowe LKW już zwinął interes po kontroli, którą przeprowadził u niego Urząd Celny. W Wielkopolsce też miały miejsce kontrole i skutek jest taki, że wielu handlarzy już dolicza akcyzę do ceny samochodu.

 

Jeszcze pół roku temu wielu "cwaniakowało" twierdząc, że "ciężarówki" bez akcyzy są legalne a potem można przerobić na osobowe bez żadnych konsekwencji. Obecnie grzecznie twierdzą że akcyzę należy płacić.

"Cwaniakują" jeszcze tylko ci, którzy mają firmy w Niemczech a nie w Polsce zarejestrowane, bo ich polskie prawo nie sięgnie, a cała odpowiedzialność w takim przypadku spada na wprowadzonego w błąd klienta, którego nieuczciwi handlarze naciągnęli na nic nie wartą przeróbkę samochodu na LKW. Klient zapłacił za to parę tysięcy zł, a teraz zapłaci tak czy inaczej akcyzę 18,6 % plus odsetki i dodatkowo będzie musiał korygować VAT w US jeśli kupił na firmę.

 

Jest szansa, żeby klienci wprowadzeni w błąd przez handlarzy, odzyskali całość lub część kosztów. Warunkiem jest posiadanie dokumentacji (e-maile, faksy, umowy, nagrania itd), z której będzie wynikało jasno, że handlarz namawiał klienta na przeróbkę samochodu w celu ominięcia podatku akcyzowego. Są artykuły w Kodeksie Prawa Karnego mówiące o nakłanianiu do niekorzystnego rozporządzania majątkiem czy mieniem.

Sprawa cywilna pewnie potrwa lata, ale zdecydowanie przyspieszy ją zgłoszenie o popełnieniu przestępstwa do prokuratury przez poszkodowanego klienta, w którym przedstawi dowody na okoliczność niekorzystnego rozporządzania mieniem i namawiania do popełnienia przestępstwa karno-skarbowego.

 

Pozostaje życzyć powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzialam w tej brazy juz od 0k. 20 lat! Robilem juz z ciezarowek osobowki; z osobowek ciezarowki a z normalnych pojazdow samochody specjalistyczne np. z normalnej bmw kombi 530, x6 x5 x3....samochod opancerzony lub karetke a t4 betoniarke.

Jeszcze nikt nie byl w stanie mojej przerobki zakwestionowac wiec ci co nie maja zielonego pojecia niech sie lepiej nie udzielaja .

Oczywiscie auto musi spelniac wszystkie wymogi ktore sa wymagane w danym kraju aby go przerobic np.z pkw na lkw i nikt tego nie zabroni bo mamy jedno prawo unijne :-)

Kazdy moze z swoja wlasnoscia robic co mu sie podoba a jezeli chodzi o kompletne odpisanie watu od lkw sprowadzanych to juz bedzie pod gorke bo beda rzadac w Polsce zaswiadczenia od produceta czy dilera a takiwgo sie na auto sprowadzone nie dostanie, no chyba ze diler sprowadzi na wasze zamowienie za male 10.000zlotych od auta :shock: . Oczywiscie w chwili zakupu auto musi byc juz przerobione na lkw i kupujacy wystepuje w Polsce o zwolnienie z akcyzy .Potem rejstruje je jako ciezarowe, dostawcze na swoje nazwisko.Potem po np tygodniu wkreca sie siedzenia bo z niemiec przyjerzdzaja tylko 2 osobowe lkw i dopiero wtedy mozna z niego zrobic ciezarowke 5-7-8 10 osobowa z kratka. Reszta jest juz z gorki i nie ma zadnego problemu z zalatwieniem w polsce zaswiadczenia o legalnym przerobieniu z ciezarowego dwuosobowego na ciezarowke kilkuosobowa. Przciez nikt nie zaspawuje w niemczech okien czy orginalnych mocowan do pasow !!!! :D Jezeli jest wtedy potrzeba to dalej uzytkuje autko w firmie odpisuje wat np za raty leasingowe czy bankowe i amortyzuje do 80.000 zl tak wiec jedyne "ale" to 19 % watu ktore trzeba by zaplacic w niemczech a moze i NIE ? :mrgreen: Pozdrawiam wszystkich ktorzy placa Akcyze ktora tak naprawde jest NIELEGALNA !!!

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, masz firmę w Niemczech to podlegasz pod niemieckie prawo i niemiecki fiskus, a jak wiadomo tam nie ma podatku akcyzowego od samochodów.

I masz racje, w Niemczech nikt nie spawa kotwiczeń foteli i pasów czy szyb bocznych, bo czy samochód jest PKW czy LKW i tak VAT jest do odliczenia na firmę a akcyzy przecież nie ma!

 

W Polsce natomiast jest inne prawo podatkowe i inne zasady płacenia podatków.

 

Natomiast co do twojego twierdzenia cyt. " Pozdrawiam wszystkich ktorzy placa Akcyze ktora tak naprawde jest NIELEGALNA !!! " to proponuję, żebyś TAK NAPRAWDĘ oświecił nas wszystkich gdzie takie mądrości wyczytałeś ????

Podaj orzeczenia sądów polskich czy europejskich, przytocz podstawę prawną, podziel się z nami swoją bajeczną wiedzą.

Myślę, że każdy czytający to forum chętnie skorzysta z twoich "mądrych rad", a może zarobisz na tym kokosy jako doradca podatkowy :mrgreen:

 

Zatem czekamy, udowodnij swoją tezę :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi się głośno ;)

 

http://motoryzacja.interia.pl/hity_dnia/news/kazde-auto-bez-akcyzy-sprowadze,1522249,415

http://moto.onet.pl/1623645,1,kazde-auto-bez-akcyzy-sprowadze,artykul.html?node=13

 

"Każde auto bez akcyzy sprowadzę!"

24 sierpnia 2010

Onet.pl

 

Samochody sprowadzane

W Polsce nasila się zjawisko sprowadzania samochodów zarejestrowanych zagranicą jako "ciężarówki". Taka klasyfikacja pojazdów pozwala na uniknięcie płacenia akcyzy.

Związek Dealerów Samochodów wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w sprawie nasilającego się zjawiska unikania płacenia akcyzy za samochody sprowadzone do Polski.

 

W liście ZDS czytamy, że od kilku miesięcy nasila się zjawisko sprowadzania do Polski samochodów osobowych rejestrowanych zagranicą jako ciężarówki i unikania w ten sposób płacenia akcyzy za ich nabycie. I nie byłoby w tym nic nagannego, bo polskie prawo nie przewiduje akcyzy na auta ciężarowe, gdyby nie fakt że tymi „ciężarówkami” są w zdecydowanej większości luksusowe auta osobowe o wartości znacznie powyżej 100 tysięcy złotych. Co więcej w ogłoszeniach, coraz bardziej „odważnych” pośredników, pojawiają się oferty sprowadzenia do Polski dowolnie wybranego modelu auta jako „ciężarówki”.

 

Zdecydowana większość sprowadzanych w opisany sposób samochodów nawet nie próbuje udawać spełniania norm auta ciężarowego. Jednak tak skrupulatne w innych mniej istotnych przypadkach organy celne i skarbowe, a przede wszystkim służby rejestrujące pojazdy nie podejmują dotychczas żadnych działań, aby przeciwdziałać temu coraz bardziej powszechnemu zjawisku.

 

Związek Dealerów Samochodów wzywa Ministerstwo Finansów do natychmiastowego zajęcia się tym problemem i szybkiego zakończenie sytuacji, w której władza państwowa toleruje oczywiste naruszanie prawa narażające budżet państwa na straty, które ZDS szacuje na przestrzeni całego roku 2010 na ponad 100 milionów złotych.

Edytowane przez escalade
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem nowym na tym forum i powinieneś kojarzyć że na codzień zajmuję się importem samochodów, więc przechodziłem tę drogę, sprowadzałem również samochody ciężarowe (np. Clio, Megane). Na przeglądzie pierwszym pokazujesz dowód rejestracyjny i wszystko jedno czy to niemiecki czy francuski czy hiszpański jest tam zapis, że auto jest ciężarowe i tylko to decyduje jak określą to auto na przeglądzie. Nikt nie patrzy ile masz siedzień, czy jest odgrodzona ładownia itd. Firmy, które kupowały ode mnie takie auta rejestrowały je a potem dopiero załatwiały sobie homologację do odliczania VAT.

 

 

PREZESIE, pochwal się w końcu jaki masz wynik pokontrolny Urzędu Celnego w sprawie sprzedawanych przez ciebie "ciężarówek" :wink:

 

A może zwinąłeś już interes bo tak cicho siedzisz :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Żałosne są te twoje posty. Musisz być jakimś urzędasem z kompleksami albo innym tego typu przypadkiem, bo twoja pasja i radość związana z potencjalnymi problemami ludzi, którzy uniknęli płacenia akcyzy jest zatrważająca. Stawka akcyzy 18,6% to chory i nie mający żadnej logiki podatek i bardzo dobrze, że ludzie go omijają. Ty tego nie rozumiesz, szkoda.

 

Co do moich spraw, to zmartwię Cię, ale problemów mieć nie będę i akcyzy nie będę musiał płacić, podobnie jak cała reszta ludzi, którzy sprowadzili auto jako 2 miejscową ciężarówkę. Ci, którym się to nie podoba, będą musieli ścisnąć sobie cztery litery z żalu i tyle. Nie ma podstaw prawnych do dowalenia się do prawidłowo przerobionych ciężarówek. Nie zmienia to faktu, że rząd powinien z tą chorą akcyzą zrobić porządek, mam nadzieję, że szykowany podatek ekologiczny ją zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu, że rząd powinien z tą chorą akcyzą zrobić porządek, mam nadzieję, że szykowany podatek ekologiczny ją zastąpi.

Jak nie kijem go, to palka... :cry2:

Oczywiscie, bedzie to podatek uzalezniony wylacznie od pojemnosci skokowej silnika, nie od normy emisji spalin. Nie oczekuje rozsadku od polskiego, nieudolnego rzadu i sejmu.

Posiadacze "luksusowych" samochodow o pojemnosci powyzej 2000ccm pozostana dojnymi krowami.

Powinnismy pomykac poltoralitrowymi pyrkawkami w stylu skody, czy jakiegos innego clio, megane...

 

Co do unikania placenia akcyzy - Panowie, kombinujmy, nie dajmy sie oskubac aparatowi skarbowemu :!: Mam czyste sumienie wyrazajac taki poglad, przeciez i tak te pieniadze ida w kosmos...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do moich spraw, to zmartwię Cię, ale problemów mieć nie będę i akcyzy nie będę musiał płacić, podobnie jak cała reszta ludzi, którzy sprowadzili auto jako 2 miejscową ciężarówkę. Ci, którym się to nie podoba, będą musieli ścisnąć sobie cztery litery z żalu i tyle. Nie ma podstaw prawnych do dowalenia się do prawidłowo przerobionych ciężarówek. Nie zmienia to faktu, że rząd powinien z tą chorą akcyzą zrobić porządek, mam nadzieję, że szykowany podatek ekologiczny ją zastąpi.

 

Zwróć uwagę na zasadniczą różnicę jaka jest pomiędzy 2-osobowymi samochodami ciężarowymi, które wyjechały z fabryki jako ciężarowe (przykładem mogą być Megane VAN czy Clio VAN które sprzedawałeś), a samochodami które wyjeżdżając z fabryki były OSOBOWE a tuż przed sprzedażą do Polski stały się na papierze ciężarówkami. Wg ciebie jest różnica czy nie ma?

 

Zadzwoń do producenta, podaj VIN i sprawdź jak twoje Clio VAN czy Megane VAN się "urodziło" ;)

A potem weź jakikolwiek numer VIN od kogoś kto sprzedaje np. BMW X6 z tzw. "przeróbką na LKW" i zrób to samo.

Zaręczam, że żadna X6 nie urodziła się "ciężarna".

 

Może takie proste doświadczenie pozwoli Ci poznać różnicę

 

A co to znaczy wg ciebie "prawidłowo przerobiona ciężarówka" ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to się mylisz, bo prawie żadne auto ciężarowe (pochodzenia osobowego) nie wychodzi z fabryki jako ciężarowe. I mylisz się również że ma to jakiekolwiek znaczenie jak wyszło z fabryki. Ważne jest czy spełniało warunki kodu 8704 gdy wjechało do Polski.

 

Prawidłowo przerobiona ciężarówka, to taka, która spełnia warunki kodu 8704 oraz polskich przepisów akcyzowych, czyli tylko i wyłącznie 2 miejscowa.

 

Moje Clio wyszły z fabryki jako osobowe a mimo tego Urząd Celny postanowił mierzyć w nich podłogę przestrzeni ładunkowej. Po co skoro wg twojej teorii już powinno być po sprawie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mmw, nie gniewaj się, to był żart, a raczej cynizm z przepisów które są chore u podstaw. W DE można normalnie w świecie od zakupu coupe odliczyć vat itp., a u nas ktoś kto jest np. artystą malarzem żeby odliczać vat musi sobie kupić ciężarówkę. :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tylko i wyłącznie 2 miejscowa.

 

 

Ciekawe czy MB SLK 63 lub Z4 335is przeszedłby ten kod :mrgreen:

 

Zobacz tylko na allegro, są już "fachowcy" którzy robią z nadwozia typu coupe "samochody specjalne", haha, oczywiście również bez akcyzy. :D

 

Pomijam fakt że ktoś oferuje "oszustwo", ale dziwie się tym którzy naiwnie z takich usług korzystają :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się mylisz, bo prawie żadne auto ciężarowe (pochodzenia osobowego) nie wychodzi z fabryki jako ciężarowe. I mylisz się również że ma to jakiekolwiek znaczenie jak wyszło z fabryki. Ważne jest czy spełniało warunki kodu 8704 gdy wjechało do Polski.

 

Świadectwo Zgodności (skrót z angielskiego COC) z homologacją fabryczną danego modelu, które jest wydawane dla każdego nowego pojazdu który opuszcza fabrykę jako wyprodukowany, kompletny i gotowy do sprzedaży, zawiera absolutnie wszystkie dane techniczne pojazdu wymagane przy rejestracji. W tym dokumencie jest podana kategoria (np: M1, M1G, N1 itd), typ nadwozia (np kombi, limusine, VAN, KASTEN), liczba miejsc siedzących, ilość rzędów siedzeń, ładowności itd. Właśnie dzieki tym danym można sklasyfikować dany pojazd pod katem taryfikatora CN i kodu 8703 lub 8704, bądź innych.

 

Zatem twoje vany (clio i megane) w takim właśnie dokumencie COC posiadają zapis że opuściły fabrykę jako 2-osobowe, z jednym rzędem siedzeń, samochody typu VAN.

 

Teraz rozumiesz różnicę?

 

Prawidłowo przerobiona ciężarówka, to taka, która spełnia warunki kodu 8704 oraz polskich przepisów akcyzowych, czyli tylko i wyłącznie 2 miejscowa.

 

A czy znasz dokładnie zapisy not wyjaśniających do kodu 8703 i 8704 ? Jeśli tak to zacytuj te noty, może masz inne.....

 

Moje Clio wyszły z fabryki jako osobowe a mimo tego Urząd Celny postanowił mierzyć w nich podłogę przestrzeni ładunkowej. Po co skoro wg twojej teorii już powinno być po sprawie?

 

Proponuje odpisz numer nadwozia, podaj na forum to sprawdzę za Ciebie, a jak nie to sam zadzwoń do producenta i poproś żeby sprawdził ilość miejsc siedzących i rzędów siedzeń w przytoczonym CLIO VAN, które widnieją w fabrycznej kartotece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja chyba lepiej wiem jak te auta wyszły z fabryki, niż ty, zapewniam.

 

Nie chce mi się rozwijać, bo szkoda prądu, ale zadam ci jedno pytanie. Na jakiej podstawie stwierdzasz, że ma znaczenie w jakim stanie auto wyszło z fabryki, a nie ma znaczenia stan faktyczny w momencie importu samochodu i pierwszej rejestracji w Polsce? Dlaczego wg Ciebie obowiązek zapłaty akcyzy przed pierwszą rejestracją w Polsce ma coś wspólnego z tym czy auto wychodząc z fabryki kwalifikowało się do kodu CN 8703 czy CN 8704?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prezesie, na naukę nigdy nie szkoda czasu a tym bardziej prądu :D

A może nie znasz not do CN 8703? To powiedz otwarcie a nie [MOD: zapraszam do regulaminu, mówi co nieco o takich zwrotach] :mrgreen:

Wkleję to sobie poczytasz jak chcesz.

 

Zatem czytaj i się ucz, a jak nie to nie czytaj, inni poczytają i czegoś się dowiedzą. Może będą inaczej patrzeć na pewne zagadnienia i mniej ufać kombinatorom :lol: :lol:

 

Jeśli auto wyszło z fabryki jako nowe w specyfikacji pozwalającej zakwalifikować je do kodu 8704 i tak też zostało zarejestrowane np w Niemczech, a później zostało nabyte i zarejestrowane w Polsce to jak najbardziej podatek akcyzowy nie jest należny. Bo to jest zwykły "dostawczak" !

 

Natomiast jeżeli dajmy na to VW Touareg fabrycznie był 5-osobowym PKW, a tuż przed sprowadzeniem ( jaki to problem sprawdzić w niemieckim systemie kiedy auto miało zmieniony brief i jakiego rodzaju to były zmiany ?) stał się "cyganioną ciężarówką" to już jest podejrzane i należy sprawdzić jakież to zmiany były przeprowadzone. A jak wszyscy doskonale wiemy nie ma żadnych zmian konstrukcyjnych, jest tylko demontaż i montaż pasów, foteli, kratki, ewentualnie płaskiej płyty na podłogę bagażnika i tyle.

Nikt niczego nie wycina, nie spawa ,nawet nie zaślepia. Po co niszczyć takie cacko prawie nowe i warte tyle kapuchy ;)

A po zarejestrowaniu w Polsce po kilku tygodniach szybka metamorfoza i po strachu, 18,6% akcyzy zaoszczędzone, teoretycznie niestety.

 

Łatwo udowodnić, że konstrukcja pojazdu (mocowania, kotwiczenia, inne punkty konstrukcyjne) pozostały nienaruszone i są fabryczne.

Zatem czynności począwszy od momentu przeróbki dokumentów w Niemczech na LKW a skończywszy na fałszywych fakturach za ponowną przeróbkę na osobowy (czy też 4-5-ciężarowy) po pierwszej rejestracji w Polsce są pozorne, a konsekwencje chyba dla logicznie myślących ludzi są oczywiste :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ok.. dla mnie nadal szkoda prądu na odpisywanie na twoje teksty, które zresztą powtarzasz raz za razem, nic nowego nie piszesz.

 

Pozwól, że opiszę pewną sytuację i napisz mi czy wg ciebie powinien ten ktoś zapłacić akcyzę czy nie.

 

Pan Kowalski sprowadza sobie z Niemiec lub innego kraju UE samochód dostawczy. Auto wyszło z fabryki jako klasyczny transporter, 3 miejsca z przodu, przegroda i ładownia, czyli typowe LKW, N1. Pan Kowalski przywozi auto do Polski, przerabia je w ten sposób, że montuje dodatkowe fotele i robi z niego busa do przewozu osób. Robi przegląd ze zmianami konstrukcyjnymi, na 9 miejsc i idzie auto rejestrować jako osobowe, 9 miejscowe. Czy pan Kowalski powinien zapłacić akcyzę czy zostanie mu auto bez problemu zarejestrowane???

 

Ja chyba lepiej wiem jak te auta wyszły z fabryki, niż ty, zapewniam.

 

A ja myślę że ty na oczy czegoś takiego jak COC nie widziałeś i nie masz bladego pojęcia jakie tam są dane :duh:

 

Wiem co to jest COC, bo w mojej branży trudno nie wiedzieć. Nie wiem co ma piernik do wiatraka. Tłumaczę ci jak krowie na granicy, że moje Clio wyszły z fabryki jako osobowe i Urząd Celny dostał takie potwierdzenie od Renault Polska. Już jasne czy nadal będziesz bredził o tym Certyfikacie Zgodności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś chaotyczny strasznie, nie sprecyzowałeś kiedy miała miejsce ta przeróbka, przed czy po rejestracji.

Zadzwoń do KIF nr tel 223300330, tam wybierz temat podatku akcyzowego i zapytaj :!: :!:

 

Uprzedzam jednak, że ta rozmowa będzie Cię kosztować drożej niż prąd, zatem zastanów się dobrze czy warto :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Liczyłem na twoją inteligencję ale się przeliczyłem. Oczywiście, że przeróbka miała miejsce przed pierwszą rejestracją w Polsce. Napisałem wyraźnie że po sprowadzeniu przerobił, zrobił przegląd i poszedł rejestrować.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.