Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzwoniłem do osoby ktorą znalazłem na allegro, która załatwia przerobienie na lkw, koszt 5000zł, omijamy w ten sposób akcyzę, ostatnio zmienily się jakies przepisy w DE dlatego jest taki sposób, myślę więc że można to zrobić przez jakiegos znajomego w DE, z tego co się dowiedziałem to wyjmują tylną kanapę i rej. w DE jako LKW i to wszystko, akcyzy w PL nie płacimy.
http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png
  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

mialem wpasc wczoraj na przeglad, niestety nie zdazylem wczesniej przyjechac z Polski, w poniedzialek podjade na przeglad i bede wiedzial na 100% czy wpisuja, co trzeba w aucie zmienic i ile to dokladnie kosztuje,

z allegro koszt 5000 to przegiecie, bez auta "opaleni" robia to za 350 euro.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
witam . kupiłem właśnie e39 530d combi które jest opłacone jako cieżarowy podobno bardzo tanio to kosztuje jeden minus to że samochodem można przewozić 4 osoby (tyle jest wbite w dowód). przy najbliższym przeglądzie zrobie przeglad tech z cieżarowego na osobowy i do wydziału komunikacji po zmiane w dowodzie i bedzie osobowy i zamiast 4tyśków wydam góra 1tysiek. :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A mówi wam coś skrót CEPIK ?

 

Proponuję zadzwonić do swojego wydziału komunikacji i zapytać czy do pana/pani naczelnik wpłynęło już pismo z UC z prośbą o wykaz wszystkich samochodów o DMC do 3 500 kg, sprowadzonych i zarejestrowanych po raz pierwszy w naszym kochanym kraju jako ciężarowe, czyli z pominięciem podatku akcyzowego ;)

 

Jak należy się domyślać właściciele tych luksusowych ciężarówek zapewne niebawem zostaną poproszeni o wyjaśnienia i przedstawienie swojej ciężarówki do oględzin czy może jednak spełnia poniższe normy ;) A jeżeli spełnia to szczerze współczuje......

 

Zwróćcie uwagę na podpunkty (a), (b), ©, (d) (e)

 

OBWIESZCZENIE

MINISTRA FINANSÓW1)

z dnia 1 czerwca 2006 r.

w sprawie wyjaśnień do Taryfy celnej

(M.P. z dnia 4 grudnia 2006 r.)

Na podstawie art. 12 ustawy z dnia 19 marca 2004 r. - Prawo celne (Dz. U. Nr 68, poz. 622 i Nr 273, poz. 2703) ogłasza się wyjaśnienia do Taryfy celnej, w celu zapewnienia jej właściwej interpretacji i jednolitego stosowania, stanowiące załącznik do obwieszczenia.

______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 220, poz. 1887).

(Załącznik do obwieszczenia stanowi oddzielny załącznik do niniejszego numeru)

ZAŁĄCZNIK

ZHARMONIZOWANY SYSTEM OZNACZANIA I KODOWANIA TOWARÓW

NOTY WYJAŚNIAJĄCE

 

kod taryfikacyjny 8703 - POJAZDY SAMOCHODOWE I POZOSTAŁE POJAZDY MECHANICZNE PRZEZNACZONE ZASADNICZO DO PRZEWOZU OSÓB (INNE NIŻ TE OBJĘTE POZYCJĄ 8702), WŁĄCZNIE Z SAMOCHODAMI OSOBOWO-TOWAROWYMI (KOMBI) ORAZ SAMOCHODAMI WYŚCIGOWYMI

 

Niniejsza pozycja obejmuje również:

 

(1) Samochody (np. limuzyny, taksówki, samochody sportowe i wyścigowe).

 

(2) Specjalistyczne pojazdy transportowe, takie jak ambulanse, więźniarki i pojazdy pogrzebowe.

 

(3) Samochody mieszkalne (kempingowe itd.), pojazdy do przewozu osób specjalnie wyposażone do zamieszkiwania (z miejscami do spania, przygotowywania posiłków, toaletami itd.).

 

(4) Pojazdy przeznaczone specjalnie do jazdy po śniegu (np. pojazdy śniegowe).

 

(5) Wózki golfowe i podobne pojazdy.

 

(6) Czterokołowe pojazdy samochodowe z podwoziem rurowym, posiadające układ kierowniczy typu samochodowego (np. układ kierowniczy oparty na zasadzie Ackermana).

 

W niniejszej pozycji określenie „samochody osobowo-towarowe” oznacza pojazdy przeznaczone do przewozu najwyżej 9 osób (wraz z kierowcą), których wnętrze może być używane bez zmiany konstrukcji do przewozu zarówno osób, jak i towarów.

 

Klasyfikacja pewnych pojazdów mechanicznych objętych niniejszą pozycją jest wyznaczona przez pewne cechy, które wskazują, że te pojazdy są głównie przeznaczone raczej do przewozu osób, niż do transportu towarów (pozycja 8704). Cechy te są szczególnie pomocne przy określaniu klasyfikacji pojazdów mechanicznych, których masa brutto wynosi 5 ton i które posiadają pojedynczą zamkniętą przestrzeń wewnątrz dla kierowcy i zawierają inną przestrzeń dla pasażerów, którą można wykorzystać do transportu zarówno osób, jak i towarów. Do tej kategorii pojazdów mechanicznych włączone są te powszechnie znane jako pojazdy „wielozadaniowe” (np. pojazdy typu van, SUV-y (Sports Utility Vehicles), niektóre pojazdy typu pickup). Przejawem cech projektowych zwykle stosowanych do pojazdów, które objęte są tą pozycją, są następujące cechy:

 

(a) obecność stałych siedzeń z wyposażeniem zabezpieczającym (np. pasy bezpieczeństwa lub punkty kotwice oraz wyposażenie do zainstalowania pasów bezpieczeństwa) dla każdej osoby lub obecność stałych punktów kotwiących i wyposażenie do zainstalowania siedzeń i wyposażenia zabezpieczającego w przestrzeni tylnej powierzchni dla kierowcy i przestrzeni siedzeń pasażerów; takie siedzenia mogą być zamocowane na stałe, składające się ze zdejmowanych z punktów kotwiących lub składane;

 

(b) obecność tylnych okien wzdłuż dwubocznych paneli;

 

© obecność przesuwnych, wahadłowych lub podnoszonych drzwi (jedne lub więcej) z oknami na bocznych panelach lub z tyłu;

 

(d) brak stałego panela lub przegrody pomiędzy przestrzenią dla kierowcy i przednich siedzeń pasażerów a przestrzenią tylną, która może być używana do przewozu zarówno osób, jak i towarów;

 

(e) wyposażenie całego wnętrza pojazdu w sposób kojarzony z częścią pojazdu przeznaczoną dla pasażerów (np. dywaniki, wentylacja, oświetlenie, popielniczki).

 

A zatem urzędnicy mają co robić, bo podobnych rejestracji (jak sami potwierdzacie) w całej Polsce jest mnóstwo, ale i żniwa będą z tego konkretne, bo nie tylko akcyza będzie do zapłacenia ale i odsetki karne.

 

Z tego co się orientuję to temat jest rozwojowy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ty dalej swoje, aż nudno się robi. Masz jakąś dziką satysfakcję i nadzieję, że zaradniejsi od ciebie mogą mieć problemy? Widzę, że bardzo na to liczysz. Może pracujesz w UC i cię zawiść zżera??? Pozostaje ci nadzieja i tylko ona bo te punkty a,b,c,d,e mogą sobie celnicy w buty wsadzić bo po fakcie nikomu nic nie udowodnią i tyle, po za tym jak już ci w innym wątku pisałem nie rozumiesz co jest w tych punktach zawarte, zresztą kolega robiola1 już cytował te przepisy więc nie wiem po co się powtarzasz. Ale baw się dobrze dalej swoimi wywodami. ;)

 

A.. i jeszcze coś. W wydziałach komunikacji nie ma NACZELNIKÓW.

Opublikowano
A ty dalej swoje, aż nudno się robi. Masz jakąś dziką satysfakcję i nadzieję, że zaradniejsi od ciebie mogą mieć problemy? Widzę, że bardzo na to liczysz. Może pracujesz w UC i cię zawiść zżera??? Pozostaje ci nadzieja i tylko ona bo te punkty a,b,c,d,e mogą sobie celnicy w buty wsadzić bo po fakcie nikomu nic nie udowodnią i tyle, po za tym jak już ci w innym wątku pisałem nie rozumiesz co jest w tych punktach zawarte, zresztą kolega robiola1 już cytował te przepisy więc nie wiem po co się powtarzasz. Ale baw się dobrze dalej swoimi wywodami. ;)

 

A.. i jeszcze coś. W wydziałach komunikacji nie ma NACZELNIKÓW.

 

W każdym urzędzie są naczelnicy, kierownicy, bywają też dyrektorzy ;) Jednak nazewnictwo nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Specjalnie dla ciebie wyjaśnię - miałem na myśli osobę odpowiedzialną merytorycznie za funkcjonowanie, zgodnie z prawem, podległej jednostki organizacyjnej, w tym przypadku wydziału komunikacji urzędu miasta odpowiedzialnego m.in. za rejestrację pojazdów. Wierzę, że teraz zrozumiałeś :)

 

Zobacz, nawet niedaleko twojej wsi jest naczelnik. Widzisz ??? a mówiłeś że nie ma. Jesteś niedoinformowany PREZESIE :mrgreen:

Poniżej masz dane, możesz zadzwonić i poprosić o wiedzę, koszt połączenia nie jest wysoki ;)

 

Wydział Komunikacji i Spraw Obywatelskich (powiat łódzki wschodni)

Naczelnik: Mirosław Nowicki

Kontakt: (+42) 633 76 09

http://www.lodzkiwschodni.pl/dokom.html

 

Myślę, że, jak to napisał jeden z forumowiczów, musisz przetestować to "dermatologicznie", na własnej skórze.

 

W UC nie pracuję, a szkoda bo z przyjemnością przeprowadziłbym kontrolę w twojej firmie. :norty:

 

Musisz pamiętać o jednym, że forum jest dla wszystkich, ale nikt nikogo nie zmusza do czytania czy też korzystania na siłę z czyjejś wiedzy. Możesz nie brać pod uwagę tego co pisze, i może tak właśnie zrób. Będziesz zdrowszy :D . Ale spać raczej spokojnie nie będziesz bo prędzej czy później zaległy podatek będziesz musiał zapłacić z odsetkami. Jak to mówią chytry traci dwa razy, no i za głupotę (czy też jak ty to określiłeś "zaradność") trzeba też słono zapłacić.

 

Mam jednak nadzieję, że moje informacje czytają również ludzie wystarczająco inteligentni aby się zastanowić i rozważyć czy warto podejmować temat obarczony bardzo dużym ryzykiem.

 

Oczywiście podatków można unikać lub płacić je w niższym wymiarze, byle z głową. Inaczej konflikt w sądzie z organami podatkowymi może okazać się przykrym doświadczeniem....tzw walka z wiatrakami.

 

Polecam link poniżej :)

"Unikanie opodatkowania a obejście prawa"

http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?cid=36&id=199&mod=m_artykuly

 

Jeszcze jedno! Prawnikiem nie jestem, ale myślę, że trudno będzie udowodnić i obronić tezę, że samochód typu BMW X5, X6, czy każdy inny klasy SUV lub kombi, stał się ciężarówką na kilka tygodni lub miesięcy, tylko po to żeby jego właściciel mógł w tym czasie przewozić worki z cementem na budowę swojego nowego domu z basenem, hehehe :mrgreen:

 

"Przecież to jasne jak słoń", że celem takich działań ( przeróbek PKW na LKW a nastepnie odwrotnie) było uniknięcie opodatkowania podatkiem akcyzowym w wymiarze 18,60%, prawda ???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobrze, że zabawny chociaż jesteś. :)

 

Powiat łódzki wschodni z Łodzią wiele wspólnego nie ma. W Łodzi jest Wydział Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów a tam są dyrektorzy i kierownicy i tak jest w dużych miastach, które mają osobne wydziały do rejestracji pojazdów. Zresztą nieistotne i nie będę z ciebie wieśniaka robił jak ty ze mnie bo do twojego poziomu schodził nie będę. Ja przynajmniej nie ukrywam miejsca zamieszkania i samochodów jakie mam. Ty się chowasz i pewnie nawet nie masz beemki i nigdy nie miałeś a wszedłeś na to forum z googla, wszystkie twoje posty dotyczą tego tematu i na nich uprawiasz swoje czarnowidztwo i nadzieję, że wszystkich nas UC dorwie i wydoi. Na forach VW, Audi, Merca też uprawiasz swoją "politykę"?

 

Co do twojej wiedzy, to sorry, ale nic jeszcze nie napisałeś z sensem i konkretnie wiedząc o czym piszesz lub przerabiając jakiś temat osobiście. Ciągle powtarzasz, że UC nas dorwie i będziemy płacili akcyzę z odsetkami, będą żniwa itd. Normalnie język urzędnika co czerpie satysfakcję z gnębienia petentów. Jedyne konkretne przepisy jakie podałeś skopiowałeś od innego forumowicza z podobnego tematu a nawet ich nie rozumiesz.

 

Widać, że prawnikiem nie jesteś, bo to nie człowiek ma udowadniać, że przerobił w celu uniknięcia akcyzy, a urząd celny musi ci udowodnić wykroczenie. Myśl co chcesz, ale nikt nikomu nie będzie tego udowadniał a jeżeli będą kontrole to dotyczące przypadków omijania akcyzy poprzez fałszowanie dokumentów lub badań technicznych. Nic innego urzędy celne nie są w stanie sprawdzić i udowodnić. Wg Ciebie samochody z kratką wyjeżdżające z polskich salonów służą do przewożenia cementu? Ciekawe, bo nie da się w nich złożyć siedzeń więc pewnie worek by się nie zmieścił po długości.

 

A co do CEPIKu to nie działa w globalnej skali krajowej o ile się orientuję więc jest narzędziem bezużytecznym. Ponoć gdy robili testy we większej skali niż województwa to okazało się, że po kilka aut jeździ po Polsce na tych samych numerach nadwozia (takie klony) i nie wiedzą co z tym fantem zrobić. :) Ale to już takie usłyszane plotki. :)

Opublikowano
Zresztą nieistotne i nie będę z ciebie wieśniaka robił jak ty ze mnie bo do twojego poziomu schodził nie będę.

Absolutnie reprezentujemy zupełnie inny poziom, ty bujasz w obłokach, a ja chodzę po ziemi. No ale życie weryfikuje...lądowanie przyjemne nie będzie, niestety.

 

Ja przynajmniej nie ukrywam miejsca zamieszkania i samochodów jakie mam. Ty się chowasz i pewnie nawet nie masz beemki i nigdy nie miałeś a wszedłeś na to forum z googla, wszystkie twoje posty dotyczą tego tematu i na nich uprawiasz swoje czarnowidztwo i nadzieję, że wszystkich nas UC dorwie i wydoi. Na forach VW, Audi, Merca też uprawiasz swoją "politykę"?

 

Co do twojej wiedzy, to sorry, ale nic jeszcze nie napisałeś z sensem i konkretnie wiedząc o czym piszesz lub przerabiając jakiś temat osobiście. Ciągle powtarzasz, że UC nas dorwie i będziemy płacili akcyzę z odsetkami, będą żniwa itd. Normalnie język urzędnika co czerpie satysfakcję z gnębienia petentów. Jedyne konkretne przepisy jakie podałeś skopiowałeś od innego forumowicza z podobnego tematu a nawet ich nie rozumiesz.

Masz swój rozum i wiesz co robisz. Jeśli działasz zgodnie z prawem to zapewne żaden urząd, jak to określiłeś, cie nie "wydoi".

Przyznam, że jestem pod wrażeniem twojej osoby, marnujesz się ;) Z Twoją "zaradnością" i kreatywnym myśleniem powinieneś złożyć CV np. do BMW POLSKA Sp. z o.o. Z pewnością za wiedzę jaką posiadasz zapłacą krocie. Zresztą nie tylko BWM. Każdy oficjalny importer czy producent samochodów osobowych chciałby wiedzieć "jak legalnie nie płacić podatku akcyzowego". Widać zatrudniają niedouczonych doradców podatkowych a tutaj marnuje się taki TALENT :cool2:

Pamiętaj, ponoć headhunterzy nie śpią ;)

Jedyne konkretne przepisy jakie podałeś skopiowałeś od innego forumowicza z podobnego tematu a nawet ich nie rozumiesz.
Może mnie uświadom, które to przepisy skopiowałem i od kogo hmmm ???

 

A co do CEPIKu to nie działa w globalnej skali krajowej o ile się orientuję więc jest narzędziem bezużytecznym. Ponoć gdy robili testy we większej skali niż województwa to okazało się, że po kilka aut jeździ po Polsce na tych samych numerach nadwozia (takie klony) i nie wiedzą co z tym fantem zrobić. :) Ale to już takie usłyszane plotki. :)
Całe szczęście, że użyłeś słowa "plotka", od razu łatwiej w to uwierzyć ;)
Opublikowano

kolego escalade wiecej luzu.

 

jest jak jest i UC nie ma przepisów prawnych, żeby namierzyć przerobione PKW na LKW - wiem co mówie. inteligentniesi, lepiej wykształceni celnicy zdają sobie z tego sprawę, ale generalnie mają to w d..pie.

 

jeżeli auto zostało przerobione zgodnie z prawem z PKW na LKW to nikt tego nie zaneguje, żaden urzednik itd; oczywiście kiedy jest przerobione zgodnie z prawem czyli min. spełnia te podpunkty ktore napisales a,b,c, itd.

pozniej nastepuje przerobienie w polsce z ciezarowego na osobowe i jest wszystko ok. nikt ci nie podskoczy jezeli zrobiles wszystko zgodnie z prawem. a teksty o ominieciu prawa z twojej strony są niepoważne, idąc twoim tokiem rozumowania to wszystkich korzystających z ulg itp. należałoby wsadzić za kratki: bo unikają płacenia podatków. :mrgreen:

 

rzeczywistosc jest niestety inna, nikt sie nie bawi w fizyczne przerabianie aut zgodne z prawem; a wszystko jest robione na papierach.

niestety oszustwa, żaden urzednik nie wykryje post factum. nie ma przepisów prawa, żeby urzednik fizycznie sprawdzał przerobienie auta.

 

wiem coś o tym i jak działają UC, w skrajnych wypadkach UC może zrobić kontrolę jeśli chodzi o akcyze na samochody (zabiera im to kilka miesiecy od sygnału) - po wielkich bólach jak jest konkretny donos podpisany autentycznym imieniem i nazwiskiem, w innych wypadkach nie zawracaja sobie czterech liter i taki donos idzie do smieci, bo nie ma na to ludzi i ochoty.

Opublikowano

Kolego robiola1

 

zapytam krótko.....

 

1. jak to się dzieje, że oficjalni importerzy samochodów osobowych płacą podatek akcyzowy, również od samochodów posiadających homologację ciężarową :?:

 

Przykład: osobowe BMW X6 importowane przez BMW Polska Sp. z o.o. i sprzedawane przez polskie salony z homologacja ciężarową jest opodatkowane podatkiem akcyzowym w wymiarze 18,6%.

 

2. Wyjaśnij wszystkim zainteresowanym na czym polega różnica, w świetle przepisów celnych i ustawy o podatku akcyzowym, pomiędzy BMW X6:

a) sprowadzoną z unii przez firmę X (nieoficjalny importer)

b) sprzedawaną przez BMW Polska Sp. z o.o.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja Ci odpowiem fragmentem ustawy akcyzowej.

 

Art. 80.

1. Akcyzie podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju, zgodnie z

przepisami o ruchu drogowym.

[...]

Art. 81.

1. Podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych niezarejestrowanych

na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, są obowiązane:

1) po przywozie na terytorium kraju złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 5 dni, licząc od dnia nabycia wewnątrzwspólnotowego;

2) dokonać zapłaty akcyzy nie później niż z chwilą rejestracji tego pojazdu w kraju.

 

BMW Polska jest podmiotem dokonującym nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego. BMW X6 sprowadzane jest do Polski jako auto osobowe. Mogłoby być jako ciężarowe ale wtedy musiałoby mieć 2 miejsca, ścianę grodziową, płaską podłogę itd, więc trzeba by w nowym aucie, które nawet jeszcze nie trafiło do klienta robić przeróbki, a oczywiście nie wchodzi to w grę w oficjalnej dystrybucji.

Jako, że jest sprowadzane jako auto osobowe to niestety musi być zapłacona akcyza zgodnie z Art. 81. Auto 4-5 miejscowe z kratką w Polsce ma polską homologację ciężarową więc dopiero w Polsce jest przerabiane na pseudo ciężarówkę poprzez założenie kratki i dołączenie homologacji. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości.

 

Problem polega na tym, że jak zwykle polskie przepisy są pisane przez ludzi nie znający rynku i rzeczywistości, nie siedzących w tej branży. Nie ma porozumienia pomiędzy poszczególnymi sektorami państwowymi w celu spójności przepisów i przez to powstają takie sytuacje. A że jak jest okazja do nie płacenia jakiegoś podatku zgodnie z przepisami i prawem to logiczne i naturalne jest, że naród będzie z tego korzystał czy się to komuś podoba czy nie. Tobie się to bardzo nie podoba ale musisz to niestety stłamsić w sobie. ;)

 

Wystarczy zlikwidować idiotyczną stawkę akcyzy 18,6% i np wprowadzić jedną wyższą stawkę np. 5% Ci co płacą 3,1% nie odczują za bardzo różnicy a wpływy do budżetu będą większe bo od kiedy podniesiono z 13,6 do 18,6 to spadły 3 krotnie, bo prawie nikt nie sprowadza aut z pojemnością powyżej 2.0, a jak widać Ci co sprowadzają najdroższe auta znaleźli sposób żeby tej akcyzy nie płacić w ogóle. :)

Opublikowano

esclade:

2. Wyjaśnij wszystkim zainteresowanym na czym polega różnica, w świetle przepisów celnych i ustawy o podatku akcyzowym, pomiędzy BMW X6:

a) sprowadzoną z unii przez firmę X (nieoficjalny importer)

b) sprzedawaną przez BMW Polska Sp. z o.o.

 

nie widzialem tego ciezarowego X6, ale jezeli jest ciezarowe naprawde to zgodnie z przepisami powinno miec: jeden rzad siedzen, sciane grodziowa, zlikwidowane zaczepy pasów i siedzen, zliwidowana podsufitke w luku bagazowym, zaspawane boczne szyby w czesci bagazowej :mrgreen:

jezeli tego nie ma to jest to auto osobowe wg prawa. akcyzy od prawidlowo przerobionego auta nie placisz zgodnie z prawem. :cool2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Przeczytałem cały ten wątek, a jako iż jestem żywotnie zainteresowany zakupem na firmę, z Niemiec, samochodu kombi E61 BMW 530xd to muszę Was zapytać i prosić o zwięzłą i konkretną odpowiedź:

 

1.Czy celowym jest pytanie sprzedawcy auta (Niemca) o to czy auto posiada w Brief zapis LKW lub mozliwość zrobienia przez niego takeij zmiany z PKW na LKW?

2.Jeśli mam już Briefie wymarzonego BMW zapis o LKW to ile jest tam wpisanych miejsc dla osób?Dwa? A jeśli tak to w Polsce przepisując dane przy rejestrowaniu z Brief zapiszą mi do dowodu rejestracyjnego też tylko dwa miejsca?

3.Czy mogę po zarejestrowaniu auta na zasadzie LKW niemieckiego (z dwoma miejscami osobowymi) przerobić BMW 530 xd E61 na zasady polskie i jak to praktycznie zrobić (proszę o instrukcję), tzn dodać w dowodzie rej. więcej miejsc i rząd siedzeń tylnych z całym osprzętem (nawet nie fizycznie jeśli nie był usuwany) oraz wstawić kratkę za tylnymi siedzeniami?

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

 

Pzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczytaj sobie wątek "VAT do zwrotu = homologacja ciężarowa". Tam jest najwięcej o tym wszystkim i na każde pytanie znajdziesz odpowiedź.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Przeczytałem cały ten wątek, a jako iż jestem żywotnie zainteresowany zakupem na firmę, z Niemiec, samochodu kombi E61 BMW 530xd to muszę Was zapytać i prosić o zwięzłą i konkretną odpowiedź:

 

1.Czy celowym jest pytanie sprzedawcy auta (Niemca) o to czy auto posiada w Brief zapis LKW lub mozliwość zrobienia przez niego takeij zmiany z PKW na LKW?

2.Jeśli mam już Briefie wymarzonego BMW zapis o LKW to ile jest tam wpisanych miejsc dla osób?Dwa? A jeśli tak to w Polsce przepisując dane przy rejestrowaniu z Brief zapiszą mi do dowodu rejestracyjnego też tylko dwa miejsca?

3.Czy mogę po zarejestrowaniu auta na zasadzie LKW niemieckiego (z dwoma miejscami osobowymi) przerobić BMW 530 xd E61 na zasady polskie i jak to praktycznie zrobić (proszę o instrukcję), tzn dodać w dowodzie rej. więcej miejsc i rząd siedzeń tylnych z całym osprzętem (nawet nie fizycznie jeśli nie był usuwany) oraz wstawić kratkę za tylnymi siedzeniami?

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

 

Pzdr

 

tu masz odpowiedź :)

 

http://moto.onet.pl/1610162,1,jak-zmienic-auto-z-ciezarowego-na-osobowe,artykul.html?node=3

Opublikowano
Przeczytałem cały ten wątek, a jako iż jestem żywotnie zainteresowany zakupem na firmę, z Niemiec, samochodu kombi E61 BMW 530xd to muszę Was zapytać i prosić o zwięzłą i konkretną odpowiedź:

 

1.Czy celowym jest pytanie sprzedawcy auta (Niemca) o to czy auto posiada w Brief zapis LKW lub mozliwość zrobienia przez niego takeij zmiany z PKW na LKW?

2.Jeśli mam już Briefie wymarzonego BMW zapis o LKW to ile jest tam wpisanych miejsc dla osób?Dwa? A jeśli tak to w Polsce przepisując dane przy rejestrowaniu z Brief zapiszą mi do dowodu rejestracyjnego też tylko dwa miejsca?

3.Czy mogę po zarejestrowaniu auta na zasadzie LKW niemieckiego (z dwoma miejscami osobowymi) przerobić BMW 530 xd E61 na zasady polskie i jak to praktycznie zrobić (proszę o instrukcję), tzn dodać w dowodzie rej. więcej miejsc i rząd siedzeń tylnych z całym osprzętem (nawet nie fizycznie jeśli nie był usuwany) oraz wstawić kratkę za tylnymi siedzeniami?

 

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

 

Pzdr

 

Proponuję lekturę, poniżej link:

 

http://www.abc.com.pl/pytanie/2633/3

 

Czy organ podatkowy ma prawo wezwać podatnika do złożenia deklaracji uproszczonej WNT w związku z kupnem pojazdu w Niemczech, gdy z dokumentów przekazanych przez sprzedawcę wynika, że przedmiotem umowy był samochód ciężarowy?

2010-05-13

 

Adam Bartosiewicz

Informacja o autorze:

 

Autor współpracuje z Vademecum Głównego Księgowego, ABC Wolters Kluwer Polska

 

Pytanie pochodzi z publikacji Vademecum Doradcy Podatkowego

 

Czy można uznać za prawidłowe zachowanie polskiego organu podatkowego - urzędu celnego, polegające na wzywaniu podatnika do złożenia deklaracji uproszczonej nabycia wewnątrzwspólnotowego pojazdu (sprowadzonego z Niemiec), w sytuacji, gdy z dokumentów przekazanych przez sprzedawcę polskiemu nabywcy (m.in. tzw. brief, dowód rejestracyjny, itp.) wynika, że przedmiotem umowy kupna-sprzedaży był samochód ciężarowy?

Jest to pojazd typu SUV. Został zarejestrowany w Polsce jako ciężarowy, co zostało potwierdzone w karcie pojazdu i dowodzie rejestracyjnym.

Jakie konkretne uregulowania prawne obowiązujące w Polsce decydują o kwalifikacji pojazdu do kodu 8703? Czy tego typu kwalifikacja jest wystarczająca do objęcia obowiązkiem podatkowym w podatku akcyzowym?

 

 

OdpowiedĽ: Postępowanie organu podatkowego (naczelnika urzędu celnego) było prawidłowe. Wpis w karcie pojazdu i w dowodzie rejestracyjnym nie przesądza o klasyfikacji pojazdu na gruncie Nomenklatury Scalonej (CN). To zaś właśnie od klasyfikacji pojazdu według tego kryterium uzależnione jest opodatkowanie akcyzą.

 

 

Uzasadnienie: Samochody osobowe nie są obecnie wyrobami akcyzowymi, lecz w określonych przypadkach podlegają akcyzie. Jak wynika bowiem z przepisów art. 100 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11) – dalej u.p.a., w przypadku samochodu osobowego przedmiotem opodatkowania akcyzą jest m.in. nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

Definicja samochodu osobowego dla potrzeb opodatkowania akcyzą zawarta jest w przepisach u.p.a. Jest to definicja właściwa tylko tej ustawie. Różni się ona od definicji zawartej w innych przepisach podatkowych (choćby od definicji przyjmowanej na potrzeby podatku dochodowego, czy też podatku od towarów i usług). Jest także odmienna od definicji przyjmowanej na potrzeby przepisów o rejestracji pojazdów.

Przepis art. 100 ust. 4 n.u.p.a. stanowi, że samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem skuterów śnieżnych o kodzie CN 8703 10 11, pojazdów typu meleks o kodzie CN 8703 10 18 oraz pojazdów typu quad o kodzie CN 8703 10 18.

Istotnie zatem akcyzą (jako "samochody osobowe") objęta będzie szersza grupa pojazdów niż "samochody osobowe" w rozumieniu przepisów o rejestracji pojazdów.

Uregulowania prawne, z których wynika przyporządkowanie danego pojazdu do takiego, a nie innego kodu Nomenklatury Scalonej to przede wszystkim rozporządzenie Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej, Dz. Urz. UE L. Nr 256, poz. 1) - dalej r.n.t.

W celu dokonania prawidłowej klasyfikacji towarów w Nomenklaturze Scalonej należy kierować się Ogólnymi regułami interpretacji Nomenklatury Scalonej mającymi moc normy prawnej, w brzmieniu nadanym r.n.t.

Procedura klasyfikowania konkretnego pojazdu samochodowego do poszczególnego kodu CN powinna przebiegać w ten sposób, iż najpierw ustalane jest przeznaczenie danego pojazdu. Jeżeli przeznaczony jest on zasadniczo do przewozu osób objęty jest kodem 8703, jeżeli natomiast służy do przewozu towarów, obejmuje go kod 8704.

Pojazd typu SUV służy zasadniczo do przewozu osób. Wskazuje się, że w niektóre samochody służące zasadniczo do przewozu osób mogą mieć za zadanie także przewóz towarów. Wówczas należałoby sprawdzać, czy taki samochód (pojazd) nie powinien być kwalifikowany do kodu 8704.

W Notach wyjaśniających przyjętych zgodnie z procedurą określoną w art. 10 ust. 1 r.n.t. wprowadzono zmianę, polegającą na dodaniu do pozycji 8703, która obejmowała "pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne przeznaczone zasadniczo do przewozu osób (inne niż objęte pozycją 8702) włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi" sformułowania, iż pozycja ta obejmuje pojazdy wielofunkcyjne takie jak pojazdy mechaniczne, które mogą przewozić zarówno osoby jak i towary; typu pickup, posiadające zazwyczaj więcej niż jeden rząd siedzeń i tworzone przez dwie oddzielne przestrzenie, zamkniętą kabinę do przewozu osób i otwartą lub zakrytą powierzchnię do transportu towarów. Jednakże takie pojazdy mają być klasyfikowane do pozycji 8704, jeżeli maksymalna wewnętrzna długość podłogi powierzchni do transportu towarów jest większa niż 50% długości rozstawu osi pojazdu lub jeżeli posiadają one więcej niż dwie osie.

Pojazdy typu SUV mają dwie osie. Zwykle długość wewnętrznej powierzchni do transportu towarów jest mniejsza niż 50% długości rozstawu osi. To przesądza o zaklasyfikowaniu pojazdu do kodu 8703 CN. W konsekwencji podlega on opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak już pisałem w drugim temacie nie podniecał bym się na twoim miejscu za bardzo, bo ta interpretacja nie dotyczy aut przerobionych na LKW prawidłowo, czyli 2 miejscowych.

 

"Pojazdy typu SUV mają dwie osie. Zwykle długość wewnętrznej powierzchni do transportu towarów jest mniejsza niż 50% długości rozstawu osi. To przesądza o zaklasyfikowaniu pojazdu do kodu 8703 CN. W konsekwencji podlega on opodatkowaniu podatkiem akcyzowym."

 

Rozstaw osi np. BMW X5 wynosi 2933 mm. Przestrzeń ładunkowa w takim aucie bez tylnej kanapy to około 2000 mm. a co za tym idzie w tym przypadku prawidłowo przerobione X5 mieści się w tym przepisie.

Edytowane przez mmw
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, dzien dobry jestem nowy na forum. Dopiero chce kupic na firme ciezarowy 525D touring E61 z zeszlego roku. Sprzedawca z Niemiec proponuje mi nastepujacy deal: on kupuje auto u dealera, dalej juz sam robi homologacje LKW i przeglad Dekry. Dalej jego przedstawiciel w Polsce przekazuje mi auto na probnych numerach, przekazuje dokumenty firmie leasingowej ktora rejestruje samochod w Polsce na siebie i daje w leasing mojej firmie. Ja odliczam caly VAT od wszystkich rat leasingowych i wplaty wlasnej, zostaje jako ciezarowy. Firma leasingowa (jedna z najwiekszych dzialajacych u nas) jest caly czas wlascicielem samochodu.

Ja spokojnie place tylko netto i jeszcze dodatkowo odliczam sobie VAT od paliwa.

Rozumiem, w swietle calego watku, ze moj samochod nie bedzie legalna w Polsce ciezarowka (bo nie zaklada mi nikt kratki za przednimi siedzeniami a za tylnimi - swoja droga ciekawe, czy jest takie LKW na 4 osoby), czyli tak naprawde, moge sobie ta kratke wyjac i tyle.

Przy kontroli policji nie interesuje mnie, ze jezdze "nieprawnym" samochodem, bo jest on wlasnoscia leasingu.

To, ze odliczam w calosci VAT tez obciaza leasing, bo to oni mi wypozyczaja samochod i oni go kupuja, nie ja.

Czyli moge sobie jezdzic i cala ewentualna odpowiedzialnosc za ominiecie prawa jest po stronie leasingu?

 

Co sadzicie ? Czy ktos ma juz takie doswiadczenie ?

Opublikowano

Proponuje lekturę umowy leasingowej i OWH danego leasingu.

 

Zapewniam, że jednym z punktów umowy będzie klauzula z której jasno będzie wynikać że wszelkie dodatkowe koszty, opłaty czy podatki nieuregulowane a wynikłe w trakcie użytkowania pojazdu ponosić będzie korzystający!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozumiem, w swietle calego watku, ze moj samochod nie bedzie legalna w Polsce ciezarowka (bo nie zaklada mi nikt kratki za przednimi siedzeniami a za tylnimi - swoja droga ciekawe, czy jest takie LKW na 4 osoby), czyli tak naprawde, moge sobie ta kratke wyjac i tyle.

Przy kontroli policji nie interesuje mnie, ze jezdze "nieprawnym" samochodem, bo jest on wlasnoscia leasingu.

To, ze odliczam w calosci VAT tez obciaza leasing, bo to oni mi wypozyczaja samochod i oni go kupuja, nie ja.

Czyli moge sobie jezdzic i cala ewentualna odpowiedzialnosc za ominiecie prawa jest po stronie leasingu?

 

Co sadzicie ? Czy ktos ma juz takie doswiadczenie ?

 

od leasingu dostaniesz przykladowo fakture na 100 zl netto + 22 zl VAT, leasingowi placisz 122 zl, oni odprowadzaja 22 zl do urzedu skarbowego i sa bez ryzyka

 

ty odliczasz 22 zl z faktury, fajnie do czasu kiedy przyjdzie US na kontrole i zapyta dlaczego odliczales - to wtedy bedziesz musial zaplacic VAT z odsetkami

 

w opisanej sytuacji wylacznie ty ponosisz ryzyko zwiazane z odliczeniem VAT

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat odliczanie VAT i jego legalność nie jest problemem przy autach przerabianych na LKW w DE. Tu przepisy są dość czytelne i jasne. VAT można odliczyć od każdego samochodu ciężarowego o ładowności powyżej 500 kg. Problem jedynie może wyjść w związku z niezapłaconą akcyzą bo tu celnicy chodzą po omacku i jak zwykle będą wydawali decyzje a potem patrzyli co się dzieje i jak skończy się sprawa w sądzie. Osobiście po rozmowach w UC mam wrażenie, że nie mają podstaw żeby zrobić coś ludziom którzy mieli LKW 2 miejscowe. Zobaczymy co się okaże w praniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wedlug mnie odliczenie vat od lkw nie jest takie bezryzykowne, ale to moje zdanie

 

faktem jest, ze wladze skarbowe same sie w tym wszystkim gubia

 

bazujac na wyroku w sprawie Magoora niektorzy uwazaja, ze jedynym ograniczeniem w prawie do odliczenia vat od zakupu samochodu jest jego zwiazek z dzialalnosci gospodarcza

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wedlug mnie odliczenie vat od lkw nie jest takie bezryzykowne, ale to moje zdanie

 

faktem jest, ze wladze skarbowe same sie w tym wszystkim gubia

 

bazujac na wyroku w sprawie Magoora niektorzy uwazaja, ze jedynym ograniczeniem w prawie do odliczenia vat od zakupu samochodu jest jego zwiazek z dzialalnosci gospodarcza

 

pozdr

 

 

VAT od LKW bezwzględnie jest do odliczenia w przypadku, jeżeli wariant i wersja samochodu od którego chcemy odliczyć VAT jest zgodny z wariantem i wersją samochodu homologowanego przez ASO w Polsce. Wtedy podstawą do odliczenia podatku jest polska homologacja, której kopię możemy uzyskać w dziale homologacji autoryzowanego importera oraz badanie techniczne potwierdzające zgodność naszego samochodu z tą homologacją.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.