Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ustawa o akcyzie "mówi" tylko o samochodach "osobowych" i obowiązek jej zapłaty jest przed pierwszą rejestracją samochodu osobowego.

 

Art. 80.

1. Akcyzie podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju, zgodnie z

przepisami o ruchu drogowym.

 

[...]

 

Art. 81.

1. Podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych niezarejestrowanych

na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, są obowiązane:

1) po przywozie na terytorium kraju złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 5 dni, licząc od dnia nabycia wewnątrzwspólnotowego;

2) dokonać zapłaty akcyzy nie później niż z chwilą rejestracji tego pojazdu w kraju.

 

Będę jutro w Urzędzie Celnym to się jeszcze upewnie czy nie ma jakiegoś kruczka prawnego na zmieniających auto z cięzarówki na osobowe.

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

bossmir napisał:

nic podobnego.

przywozisz auto do Polski które ma w niemieckich (francuskich, bądź jakichkolwiek) papierach że jest ciężarowe 2 osobowe, robisz 1 przegląd w Polsce który to potwierdza i idziesz do wydziału komunikacji rejestrować. Zadna akcyza CIebie wtedy nie interesuje.Po zarejestrowaniu przerabiasz na osobowe i możesz zaraz sprzedać.

Inna sprawa gdy takie auto sprowadzisz, zrobisz przegląd jako cieżarowe i przed 1 rejestracją przerobisz na osobowe. Wówczas nie zarejestrujesz bez zapłacenia akcyzy pomimo, że auto wjechało do Polski jako cieżarowe.

Przetestowałem "dermatologicznie" obie opcje.

 

jeżeli auto cieżarowe przerabiasz przed upływem roku od sprowadzenia na osobowe płacisz akcyze - pytałem się 10 razy 10 celników. jest luka, żeby to obejść lecz wiąże się to z kosztami.

Opublikowano

kumpel robił to jesienia z osobowym/ciezarowym T4 i tak powiedzieli celnicy (nie placil akcyzy od niego).

chciał zmiienić na osobowe po zarejestrowaniu - nie chciał ciężarowego z wieksza ilością miejsc (bo ta opcja jest o wiele prostsza)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wszystko fajnie, tylko jaka jest definicja samochodu osobowego

 

art. 100 ust. 4 ustawy o podatku akcyzowym: Samochody osobowe są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem skuterów śnieżnych o kodzie CN 8703 10 11, pojazdów typu meleks o kodzie CN 8703 10 18 oraz pojazdów typu quad o kodzie CN 8703 10 18.

 

wg mnie jesli nie masz "twardego" dokumentu stwierdzajacego, ze twoj samochod nie nalezy do grupowania CN 8703 (lub odpowiedniego PKWiU), to w okresie 5 lat moze byc lipa

 

 

 

Ustawa o akcyzie "mówi" tylko o samochodach "osobowych" i obowiązek jej zapłaty jest przed pierwszą rejestracją samochodu osobowego.

 

Art. 80.

1. Akcyzie podlegają samochody osobowe niezarejestrowane na terytorium kraju, zgodnie z

przepisami o ruchu drogowym.

 

[...]

 

Art. 81.

1. Podmioty dokonujące nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych niezarejestrowanych

na terytorium kraju, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, są obowiązane:

1) po przywozie na terytorium kraju złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 5 dni, licząc od dnia nabycia wewnątrzwspólnotowego;

2) dokonać zapłaty akcyzy nie później niż z chwilą rejestracji tego pojazdu w kraju.

 

Będę jutro w Urzędzie Celnym to się jeszcze upewnie czy nie ma jakiegoś kruczka prawnego na zmieniających auto z cięzarówki na osobowe.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bardzo szczerze watpie, aby taki przepis w podatku akcyzowym istnial

 

kumpel robił to jesienia z osobowym/ciezarowym T4 i tak powiedzieli celnicy (nie placil akcyzy od niego).

chciał zmiienić na osobowe po zarejestrowaniu - nie chciał ciężarowego z wieksza ilością miejsc (bo ta opcja jest o wiele prostsza)

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Byłem przed chwilą w Urzędzie Celnym i przy okazji spytałem o to (dwóch celników i na koniec kierownika urzędu). Nie ma problemu. Celników nie interesuje co się dzieje z autem już zarejestrowanym i nie ma żadnego przepisu mówiącego, że trzeba czekać rok itd. Jeżeli auto przy pierwszej rejestracji nie jest autem osobowym nie płaci się od niego akcyzy i nikt już potem nie wnika co się z tym autem dzieje, czy ktoś robi z niego osobowe czy zostaje ciężarowe.

 

Zresztą nawet na logikę. Ktoś, kto ma ciężarówkę w ogóle do UC przed pierwszą rejestracją nie idzie więc jeżeli przy późniejszej rejestracji zmian z ciężarówki na osobowe w Wydziale Komunikacji nikogo nie interesuje akcyza bo auto już jest zarejestrowane to skąd nagle UC miałby wnikać co się z tym autem dzieje skoro nikt go nawet nie jest w stanie o tym poinformować.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dla mnie nadal pozostaje pytanie na podstawie czego w polsce taki samochod zostanie zarejestrowany jako ciezarowy? czy przegroda za przednimi fotelami wystarcza?

 

z ekonomicznego punktu widzenia pytanie brzmi - ile przerobka na ciezarowy kosztuje zagranica?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uparcie nie próbujesz zrozumieć co pisałem.

 

Wyłożę Ci to jeszcze raz.

 

Stacja diagnostyczna robi pierwszy przegląd i określa że jest to auto CIĘŻAROWE na podstawie TYLKO dokumentów. Oczywiście samochód musi przejść pierwszy przegląd jak każdy inny, ale nikt nie zagląda do środka patrząc czy ma kanapę z tyłu, nie ma to znaczenia dla określenia że jest ciężarowe.

 

Czym innym zupełnie jest tzw homologacja polska określająca to auto jako ciężarowe co uprawnia do odliczania podatku VAT. To robi się na stacjach okręgowych i wtedy są pewne zasady, jakie obecnie to już nie wiem bo skoro Trybunał Europejski obalił ostatnie przepisy to teoretycznie obowiązuje i wzór Lisaka i kratka. To już jednak temat na inną bajkę.

 

Do tego żeby auto zarejestrować BEZ AKCYZY wystarczy, że w dokumentach z kraju pochodzenia jest określone jako ciężarowe i tak jest na pierwszym przeglądzie. Rejestrują i po sprawie.

 

Mnie tylko jeszcze zastanawia jedna rzecz. Przecież Policja jak zatrzyma do kontroli auto i zobaczy że nie jest ciężarówką to kieruje zawiadomienie do Urzędu Skarbowego, są kary, domiary itd. W przypadku auta, które ominęło tylko akcyzę a nikt nie odlicza VAT, teoretycznie Urząd Skarbowy może nam skoczyć, bo nie odliczamu VAT, nie popełniliśmy przestępstwa więc nie mają za co nas ukarać.

 

Jak zwykle w naszym kraju są dziwne niejasności i luki w przepisach, bo skoro ciężarówka może być ciężarówką w momencie rejestracji co pozwala ominąć akcyzę, ale tak naprawdę nie musi dalej być ciężarówką bo jest używana jako osobowe auto i nikt tutaj nie łamie prawa to coś jest nie halo. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uparcie nie próbujesz zrozumieć co pisałem.

 

Wyłożę Ci to jeszcze raz.

 

Stacja diagnostyczna robi pierwszy przegląd i określa że jest to auto CIĘŻAROWE na podstawie TYLKO dokumentów. Oczywiście samochód musi przejść pierwszy przegląd jak każdy inny, ale nikt nie zagląda do środka patrząc czy ma kanapę z tyłu, nie ma to znaczenia dla określenia że jest ciężarowe.

 

Bardzo jestes uprzejmy, dziekuje bardzo.

 

Widze, ze chyba rowniez nie rozumiesz o co mi chodzi - pytam (i to pytanie skierowalem pierwotnie do osoby, ktora pisala, ze ma wlasciwe doswiadczenie) o to JAKIE dokumenty nalezy pokazac na stacji diagnostycznej, aby samochod wygladajacy na pierwszy rzut oka jak osobowy zarejestrowac jako ciezarowy. Jesli to np. tylko dowod rejestracyjny, to fajnie (choc w to watpie).

 

Czym innym zupełnie jest tzw homologacja polska określająca to auto jako ciężarowe co uprawnia do odliczania podatku VAT. To robi się na stacjach okręgowych i wtedy są pewne zasady, jakie obecnie to już nie wiem bo skoro Trybunał Europejski obalił ostatnie przepisy to teoretycznie obowiązuje i wzór Lisaka i kratka. To już jednak temat na inną bajkę.

 

ETS stwierdzil tyle, ze polska nie mogla wprowadzic przepisow ograniczajacych prawo do odliczenia w wiekszym stopniu, niz mialo to miejsce przed 1 maja 2004

 

dzis WSA stwierdzil, ze w chwili obecnej jedynym ograniczeniem do odliczenia jest zwiazek z prowadzona dzialalnoscia gospodarcza

 

tak, to inna bajka

 

Do tego żeby auto zarejestrować BEZ AKCYZY wystarczy, że w dokumentach z kraju pochodzenia jest określone jako ciężarowe i tak jest na pierwszym przeglądzie. Rejestrują i po sprawie.

 

j.w. - pozwolisz moze, ze wypowie sie moze ktos, kto przechodzil ta droge, JAKIE dokladnie dokumenty trzeba pokazac?

 

Mnie tylko jeszcze zastanawia jedna rzecz. Przecież Policja jak zatrzyma do kontroli auto i zobaczy że nie jest ciężarówką to kieruje zawiadomienie do Urzędu Skarbowego, są kary, domiary itd. W przypadku auta, które ominęło tylko akcyzę a nikt nie odlicza VAT, teoretycznie Urząd Skarbowy może nam skoczyć, bo nie odliczamu VAT, nie popełniliśmy przestępstwa więc nie mają za co nas ukarać.

 

jak niby policja ma stwierdzic, ze samochod nie jest ciezarowy? czy to specjalisci od przepisow statystycznych? definicje samochodow osobowych / ciezarowych i ich kody (CN i PKWiU) mozna znalezc w przepisach statystycznych, policja z pewnoscia tych przepisow nie zna

 

jesli mialoby by tak jak piszesz, to za akcyze bedzie cie scigal urzad celny

 

Jak zwykle w naszym kraju są dziwne niejasności i luki w przepisach, bo skoro ciężarówka może być ciężarówką w momencie rejestracji co pozwala ominąć akcyzę, ale tak naprawdę nie musi dalej być ciężarówką bo jest używana jako osobowe auto i nikt tutaj

nie łamie prawa to coś jest nie halo. :)

 

jesli mialbys przerobic ciezarowke na osobowke, to z pewnoscia trzeba samochod przerejestrowac, jesli tego nie zrobisz to zlamiesz prawo

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widze, ze chyba rowniez nie rozumiesz o co mi chodzi - pytam (i to pytanie skierowalem pierwotnie do osoby, ktora pisala, ze ma wlasciwe doswiadczenie) o to JAKIE dokumenty nalezy pokazac na stacji diagnostycznej, aby samochod wygladajacy na pierwszy rzut oka jak osobowy zarejestrowac jako ciezarowy. Jesli to np. tylko dowod rejestracyjny, to fajnie (choc w to watpie).

 

Tak. Tylko dowód rejestracyjny. Niczego innego poza fakturą nabycia i dowodem rejestracyjnym nie dostajesz przy zakupie auta z zagranicy.

 

j.w. - pozwolisz moze, ze wypowie sie moze ktos, kto przechodzil ta droge, JAKIE dokladnie dokumenty trzeba pokazac?

 

Nie jestem nowym na tym forum i powinieneś kojarzyć że na codzień zajmuję się importem samochodów, więc przechodziłem tę drogę, sprowadzałem również samochody ciężarowe (np. Clio, Megane). Na przeglądzie pierwszym pokazujesz dowód rejestracyjny i wszystko jedno czy to niemiecki czy francuski czy hiszpański jest tam zapis, że auto jest ciężarowe i tylko to decyduje jak określą to auto na przeglądzie. Nikt nie patrzy ile masz siedzień, czy jest odgrodzona ładownia itd. Firmy, które kupowały ode mnie takie auta rejestrowały je a potem dopiero załatwiały sobie homologację do odliczania VAT.

 

jak niby policja ma stwierdzic, ze samochod nie jest ciezarowy? czy to specjalisci od przepisow statystycznych? definicje samochodow osobowych / ciezarowych i ich kody (CN i PKWiU) mozna znalezc w przepisach statystycznych, policja z pewnoscia tych przepisow nie zna

 

A kto wg Ciebie ma kontrolować czy użytkownik samochodu, który sobie odlicza pełny VAT, nadal korzysta z tego auta jako ciężarowe, czy może już dawno założył siedzenia i ma wszystko w d...? Kto kontrolował kratki gdy one obowiązywały??? Właśnie policja, która po stwierdzeniu niedopuszczalnych zmian w samochodach kierowała sprawę do Urzędu Skarbowego.

 

jesli mialbys przerobic ciezarowke na osobowke, to z pewnoscia trzeba samochod przerejestrowac, jesli tego nie zrobisz to zlamiesz prawo

 

No to oczywiste, zrobiłem skrót myślowy. Chodzi mi o to, że auto zarejestrowane jako ciężarowe czyli z pominięciem akcyzy, używasz sobie jako osobowe robiąc tylko zmiany konstrukcyjne i przerejestrowując.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

jak niby policja ma stwierdzic, ze samochod nie jest ciezarowy? czy to specjalisci od przepisow statystycznych? definicje samochodow osobowych / ciezarowych i ich kody (CN i PKWiU) mozna znalezc w przepisach statystycznych, policja z pewnoscia tych przepisow nie zna

 

A kto wg Ciebie ma kontrolować czy użytkownik samochodu, który sobie odlicza pełny VAT, nadal korzysta z tego auta jako ciężarowe, czy może już dawno założył siedzenia i ma wszystko w d...? Kto kontrolował kratki gdy one obowiązywały??? Właśnie policja, która po stwierdzeniu niedopuszczalnych zmian w samochodach kierowała sprawę do Urzędu Skarbowego.

 

maja to robic przede wszystkim stacje kontroli diagnostyczne, z kratka sprawa juz byla ogolnie rozpoznana, mysle, ze policja nie za bardzo ma pojecie jak to jest z samochodami, o ktorych piszemy

 

nadal interesuje mnie kwestia kosztow przerobienia samochodu zagranica na ciezarowy

 

z ciekawosci zapytam - rozumiem, ze od clio, o ktorym piszesz nie placiles akcyzy?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale stacja kontroli okręgowa robi to tylko raz, przy wydawaniu zaświadczenia. Zwykła stacja diagnostyczna nie ma uprawnień do kontrolowania takich rzeczy. Robią przegląd i tyle. Zresztą nawet jeżeli to raz na rok można sobie siedzenia zdjąć, założyć przegrodę i jechać na przegląd. Uwierz na słowo, że zajmuje się tym policja, która jako jedyna ma do tego możliwości.

 

Tak. Od żadnego auta ciężarowego jakie sprowadzałem nikt nie płacił akcyzy bo nie ma takiego obowiązku.

 

Co do kosztów przeróbki na ciężarowy w Niemczech to już ktoś pisał wcześniej że to około 300E, więc nie wiem po co pytasz ponownie.

Opublikowano

mmw napisal:

Co do kosztów przeróbki na ciężarowy w Niemczech to już ktoś pisał wcześniej że to około 300E, więc nie wiem po co pytasz ponownie.

 

350 euro - za przerejestrowanie z PKW na LKW bez auta na lewo.

250 euro za zwyczajny przeglad z wyrobieniem nowego dowodu rejestracyjnego.

 

w poniedzialek po poludniu albo we wtorek przed poludniem, podjade na przeglad i do urzedu rejestracyjnego i wypytam sie dokladnie ile to kosztuje i czy napewno bedzie LKW zamiast PKW. jedynie ile musi kosztowac ta przegroda w polsce moze jakis rzemiesnik to zrobi?

 

raz "robilem" przeglad na lewno dokladnie latem zeszlego roku i wtedy byly takie ceny. legalny przeglad robilem 2,5 roku wczesniej i kosztowal 60 euro plus chyba 50 za nowy dowod rejestracyjny.

 

 

 

 

czy ktos jest pewien na 100%, że np E61 530D z dwoma siedzeniami i z kratą zarejestrowana jako LKW, bede mogl przywiesc do polski zarejestrowac jako ciezarowe?? i pózniej po tygodniu przerobic na osobowe i nie placic akcyzy??

 

 

pytam się bo kumpel przerabiał to jesienia 2008 i schody byly - powiedziano mu, że dopiero po roku może to zrobić!

 

bede szukal za 2-3 miesiace 520D, jezeli patent dziala to bede tez szukal 530D bo sa w podobnej cenie a wyposazenie lepsze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedynie ile musi kosztowac ta przegroda w polsce moze jakis rzemiesnik to zrobi?

 

Po co Ci przegroda? Pisałem już że na pierwszym przeglądzie w PL nikt nie patrzy czy masz przegrodę i ile masz siedzeń. Masz LKW w niemieckim dowodzie rejestracyjnym, to masz to w polskim badaniu technicznym i dokumencie identyfikacyjnym a co za tym idzie rejestrujesz auto jako ciężarówka i nikt nie wymaga od Ciebie w Wydziale Komunikacji zaświadczenia o zapłaconej akcyzie. Wg tego co ustaliłem rozmawiając z kierownikami urzędów nikt nie wnika kiedy robisz przeróbkę na osobowy i nikt nie wymaga od Ciebie akcyzy, nie ma też żadnego rocznego terminu.

Opublikowano

mmw

Po co Ci przegroda? Pisałem już że na pierwszym przeglądzie w PL nikt nie patrzy czy masz przegrodę i ile masz siedzeń. Masz LKW w niemieckim dowodzie rejestracyjnym, to masz to w polskim badaniu technicznym i dokumencie identyfikacyjnym a co za tym idzie rejestrujesz auto jako ciężarówka i nikt nie wymaga od

 

 

chcialbym zrobic to w niemczech legalnie - przegroda musi byc i moga byc max 2 fotele z przodu - tak mi mowil kolo ktory robi lewe przeglady.

 

w polsce chyba tez musi byc - sprawdze to tez - zadzwonie do znajomego diagnosty w czwartek jak bede w polsce.

 

juz sie napalilem i zaczne szukac E220 CDI w kombi!! :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mówiłeś że możesz załatwić to na lewo bez przeróbki. W Polsce nie musi być bo diagnosta w to nie wnika, pytałem się dzisiaj specjalnie o to.
Opublikowano

ja osobiscie nie załatwiam tego, tylko znam kolesia ktory to robi i mieszka 100km ode mnie.

 

wolałbym to sam zrobić 100% legalnie-nie chciałbym sie nadziać na jakąś mine tzn. koles wezmie odemnie dowód da mi na drugi dzień nowy z adnotacja LKW - a pózniej sie okaże, że jakiś wałek był, albo policja mnie złapie w niemczech podczas jazdy do polski i bedzie sie czepiać.

jak bede wszystko widział to bede spokojnie spał. w poniedziałek po południu albo w wtorek rano dowiem sie w urzedzie - w wtorek wieczorem lece do polski!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale stacja kontroli okręgowa robi to tylko raz, przy wydawaniu zaświadczenia. Zwykła stacja diagnostyczna nie ma uprawnień do kontrolowania takich rzeczy. Robią przegląd i tyle. Zresztą nawet jeżeli to raz na rok można sobie siedzenia zdjąć, założyć przegrodę i jechać na przegląd. Uwierz na słowo, że zajmuje się tym policja, która jako jedyna ma do tego możliwości.

 

Tak. Od żadnego auta ciężarowego jakie sprowadzałem nikt nie płacił akcyzy bo nie ma takiego obowiązku.

 

Co do kosztów przeróbki na ciężarowy w Niemczech to już ktoś pisał wcześniej że to około 300E, więc nie wiem po co pytasz ponownie.

 

a mi sie wydawalo, ze policja nie bada czy samochod jest ciezarowy, tylko odsyla do stacji diagnostycznej w celu oceny czy samochod spelnia odpowiednie wymogi... niewazne

 

chyba zartujesz, ze przerobka pkw na lkw kosztuje 300 euro... jesli tak by bylo, to niewiele samochodow w polsce przechodziloby przez akcyze

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

bono

chyba zartujesz, ze przerobka pkw na lkw kosztuje 300 euro... jesli tak by bylo, to niewiele samochodow w polsce przechodziloby przez akcyze

 

ja nie żartuje, chociaz nie sprawdzałem (sprawdziłem z pozytywnym skutkiem zrobienie lewego przegladu z nowym dowodem -koszt 250 euro), ale kolo jest wiarygodny i cena jest odpowiednia - 350 euro to kupa szmalu nawet w niemczech za jeden papier. poczekaj do wtorku to zdam relacje ile to kosztuje legalnie - sadze wstepnie ze ok. 150 euro. bez kosztow wsadzenia sciany i demontażu foteli tylnich. czyli można zaplacić za tą sciankę 200 euro i zrobić to legalnie bez kantowania.

 

kolega bossmir rejestracje osobówki-cieżarówki przerabiał w polsce - w poprzednich postach- z dobrym skutkiem, ja prosze o wskazówki..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja mowie oczywiscie o legalu i kosztach obejmujacych przerobke a nie koszt samego przegladu

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano (edytowane)

kolega bossmir rejestracje osobówki-cieżarówki przerabiał w polsce - w poprzednich postach- z dobrym skutkiem, ja prosze o wskazówki..

 

kupiłem merive osobową a po zakupie okazało się, że firma francuska od której odkupowałem miała ją zarejestrowaną jako ciężarową.

skutki: 1 przegląd w polsce jako ciężarowy, zero akcyzy(konsultowane z UC), samochód zarejestrowany wozi 5 osób.

Edytowane przez bossmir
Opublikowano

jutro po poludniu podjade na przeglad i do urzedu rejestracyjnego, zapytam sie czy wpisza LKW :mrgreen:

najgorsze jest to, że auto musi przejsc TUV a z używanym może to być różnie.

Opublikowano
bylem na stacji diagnostycznej i kolo nie potrafił mi powiedziec -najpierw rozmawialem z recepcjonistka, ktora była chyba nie dorozwinieta - pózniej z diagnosta, który był bardziej rozgarniety-, mowił że jeszcze nikt u niego nie przerabiał kombi - cos mowił żeby placic mniejszy podatek ekologiczny to oprocz lkw musi byc ładownosć na pace wieksza niz 500kg. mowił, że to bez sensu :D nie powiedzialem mu, ze aut chce zabrac do polski :mrgreen: czyli jak wroce 16 kwietnia to kolo juz ma sie dowiedziec.
Opublikowano

W Polsce różnie można definować pojęcia samochodu ciężarowego.

Np.Kupiliśmy nowego VW T4 5 osób ładowność 900kg i mozna było odliczać VAT od paliwa i części, później w którymś roku zmieniły się przepisy i auto nadal było ciężarowe ale nie można było odliczać Vatu ponieważ przestrzeń bagażowa była mniejsza od przestrzeni osobowej, ale w dowodzie było ciężarowe i np. w święta w Niemczech z lawetą był problem, Teraz przepisy znowu zmieniły się na lepsze i można odliczać VAT od paliwa i części. Auto musi mieć tytlko powyżej 500kg ładowności. Czyli pojęcie auta cięzarowego na podwójne znaczenie.

 

Kolega sprowadził miesiąc temu Mercedesa Sprintera, w briefie było wpisane osobowy, ale nie przejmował się tym dopóki po przyjeździe do Polski pan diagnosta poinformował go o potrzebie zapłacenia akcyzy, ponieważ auto jest osobowe, więc wziął dokumenty pojechał do Niemiec i zmienił na ciężarowy i akcyzy nie musiał płacić, więc myślę że w przypadku auta osobowego jest tak samo, tylko jeszcze mało ludzi o tym wie, sam się tym dobrze zainteresuję, ponieważ szukam dla ojca X5 i mozna byłoby dużo zaoszczędzić. Widziałem kilka ogłoszeń E60 i X5 w których było napisane, że auto jest ciężarowe, na pewno podatku Vat nie mozna odliczać od paliwa i części, ale prawdopodobnie ludzie w ten sposób omijają akcyzę i może dlatego niektóre auta są tańsze

http://img638.imageshack.us/img638/9205/panoramaaut.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.