Skocz do zawartości

kupno bmw z homologacją ciężarową a akcyza i użytkowanie


Rekomendowane odpowiedzi

Zdecyduj się człowieku bo konsekwencji w twoich wypowiedziach nie ma żadnej :!:

 

mmw » Pią Maj 28, 2010 2:38 pm

Dostawczych Clio, które od początku we Francji były dostawcze ....

 

Moje Clio wyszły z fabryki jako osobowe a mimo tego Urząd Celny postanowił mierzyć w nich podłogę przestrzeni ładunkowej. Po co skoro wg twojej teorii już powinno być po sprawie?

 

Postprzez mmw » Pią Wrz 03, 2010 3:24 pm

Ja chyba lepiej wiem jak te auta wyszły z fabryki, niż ty, zapewniam.

 

............... Tłumaczę ci jak krowie na granicy, że moje Clio wyszły z fabryki jako osobowe i Urząd Celny dostał takie potwierdzenie od Renault Polska. Już jasne czy nadal będziesz bredził o tym Certyfikacie Zgodności?

 

Oj nie ładnie tak obrażać ludzi i używać takich prymitywnych porównań też nie wypada. :nienie:

Dam ci dobrą radę w twoim prostym stylu żeby dotarło !

Jeśli słoma z butów panu prezesowi wychodzi to może pora zmienić z powrotem na gumofilce, wszak wszystko z wiochą i krowami pan prezes kojarzy to pewnie do gnoju ma nie daleko, więc się sprawdzą doskonale, prawda :?:

 

I zacznij zwracać się do ludzi z szacunkiem jak na unijnego wieśniaka przystało, a nie jak burak :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 131
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Twój poziom pokazałeś w drugim temacie na tym forum. W zasadzie nie powinienem ci odpisywać, ale próbujesz nie odpisać na moje pytanie, a ja czekam. Zapłacić powinien akcyzę pan Kowalski czy nie?

 

Co do moich Clio to konsekwencja jest pełna. Auta były od początku ciężarowe w sensie rejestracji. Z fabryki wyszły jako osobowe. Przed pierwszą rejestracją zostały przerobione na ciężarowe. Już jasne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Prezesie " escalade pewnie ci sie skonczyly Lapowki i dlatego taki anty ciezarowkowy jestes ? Zeby Przebic Takich jak ja bedziesz musial jeszcze dlugo w stolek perdziec zanim razem z ta cala post komunistyczna banda nierobow cos nowego wymyslicie a to tez obejde Czytaj i ucz sie :D .

 

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VQJfJKWxO1AJ:podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/422775,akcyza_pikap_z_homologacja_jest_samochodem_ciezarowym.html+podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/422775,akcyza_pikap_z_homologacja_jest_samochodem_ciezarowym.html&cd=1&hl=de&ct=clnk&gl=de

 

 

 

 

Mam Zameldowane firme w niemczech i Polsce .

W tym tylko roku sprowadzilem Dokladnie 160 " Ciezarowek "Typu Q7 X5 ML GL Toyota V8 Rav4 Land Cruiser zadnych cup limuzyn itp. Moje ciezarowki Spelniaja po " Przerobce "100 % wszelkie wymogi auta cizrowego i byly" przerobione" :shock: wedlug obowiazujacych przeisow .

W toku Mam 5 spraw o doplate akcyzy i juz 3 Wygrane . Moj adwokat powiada ze to dla niego zyla zlota :D :D

 

NIE DAJCIE SIE ZASTRASZYC TYM WYLUDZACZOM Po to jest Prawo zeby je przestrzegac :mrgreen: a swoje dziury budzetowe niech zatykaja wyludzonymi lapowkami .

 

 

 

 

 

 

 

 

Podstawowym kryterium, które trzeba brać pod uwagę przy opodatkowaniu akcyzą samochodów, jest ich przeznaczenie. Dokonując tej oceny, organy muszą uwzględnić homologację.

 

 

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił dwie skargi kasacyjne dyrektora izby celnej dotyczące akcyzy na samochody. Chodziło o dwie interpretacje podatkowe w zakresie opodatkowania samochodów typu pikap. Podstawowym kryterium, jakie trzeba brać pod uwagę przy opodatkowaniu akcyzą samochodów, jest ich przeznaczenie – podkreślił sędzia NSA Cezary Pryca. Zdaniem sądu organy podatkowe nie skupiły się na tym, czy sporne samochody były przeznaczone do przewozu osób. Błędem było też pominięcie przy ocenie ich przeznaczenia zapisów ze świadectwa homologacji. Podatnik dołączył je do wniosków o interpretację i należało się do nich odnieść.

 

Jak podkreślił Naczelny Sąd Administracyjny, z orzecznictwa wynika, że świadectwo homologacji jest dokumentem urzędowym. Nie można przy interpretacji przepisów prawa podatkowego pominąć homologacji, jej znaczenia i charakteru.

 

Z wnioskiem o interpretację do organów podatkowych wystąpiła spółka, która sprowadza do Polski (wewnątrzwspólnotowe nabycie) i sprzedaje samochody. Pojazdy te mają świadectwa homologacji jako ciężarowe (terenowe), tzw. auta typu pikap. W ocenie podatniczki takie samochody nie podlegają akcyzie.

 

Organy podatkowe uznały, że uzyskanie świadectwa homologacji typu samochodu ciężarowego-terenowego dla pojazdu kompletnego nie przesądza o jego klasyfikacji taryfowej do kodu CN 8704 jako pojazdu ciężarowego. Zaznaczyły, że w notach wyjaśniających po zmianie, pozycja 8703 obejmuje m.in. pojazdy wielofunkcyjne typu pikap. W związku z tym pojazd posiadający homologację typu ciężarowo-terenowego oraz nadwozie z podwójną kabiną pasażerską z 5 lub 6 miejscami siedzącymi, 2 osie o wskazanym rozstawie oraz określoną długość skrzyni ładunkowej podlega podatkowi akcyzowemu.

 

WSA w Warszawie nie zgodził się ze stanowiskiem organów podatkowych. Sąd podkreślił, że aby dany pojazd mógł być objęty pozycją CN 8703, musi przede wszystkim być przeznaczony zasadniczo do przewozu osób. Niespełnienie tego podstawowego warunku oznacza, że nie jest możliwe zaklasyfikowanie konkretnego pojazdu do wspomnianego kodu. NSA podzielił to stanowisko. Wyroki są prawomocne.

 

Sygn. akt I GSK 770-771/09.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co powiecie o takiej koncepcji jak potraktowanie samochodu jako rekwizytu? Fotograf, malarz, grafik zapragnie zrobić sesję zdjęć, obrazów z ładną modelką. Do tego przedsięwzięcia uzna za bardzo udane kształtem BMW 335i coupe lub M3 bo ma charakterystyczne przetłoczenie na masce. :mrgreen: Vat powinien w całości być odliczony raz, raz, czyż nie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Dobra,

 

Taki przypadek:

 

Kupuję używane auto od dealera w DE. Mój importer dokonuje całej procedury związanej z rejestracją na LKW - czyli kupuje auto od dealera, przerabia w zakładzie w DE na LKW, rejestruje jako LKW, jedzie z powrotem do zakładu, który przywraca stan oryginalny - a więc wywala kratkę, podłogę, itp, auto jedzie do PL, rejestrowane jest jako ciężarówka na podstawie niemieckich kwitów, po czym sprzedawane jest firmie leasingowej, która mi ten samochód przekazuje w użytkowanie.

 

Rozumiem że:

 

1. Akcyza - w ogóle mnie nie interesuje z perspektywy użytkującego, ryzyko jest po stronie importera, który wprowadził samochód na nasz obszar celny nie opłacając akcyzy.

2. VAT - ja rejestruję umowę leasingową na ciężarówkę w US i normalnie odliczam VAT. W razie kontroli skarbowej, ktoś może mi zakwestionować te odliczenia. No właśnie - czy może?

 

Ponoć w międzyczasie na podstawie zaświadczenia, że auto jest 5cio osobowe, można zarejestrować je z powrotem na 5 osób. To się robi pomiędzy dowodem miękkim i twardym. Czy w tej sprawie muszę się dogadywać z leasingodawcą?

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak założysz kratkę i zrobisz przegląd na 4/5 osób (zależnie od ładowności) jako ciężarowy nadal to pod kątem podatkowym jest ok, bo masz to samo co wyjeżdża z polskich salonów. Co do akcyzy to właśnie jest ciekawy temat z leasingiem, bo ostatnio nawet z kumplem o tym rozmawiałem bo mi taki problem zapodał. Właścicielem auta jest leasing, więc Tobie celny może skoczyć nawet jak importer się zwinie, ale jak to wygląda jak obciążenia celne przerzucone zostaną na leasing. Czy leasing z kolei nie przerzuci tego na Ciebie. Sam jestem ciekaw jak ta sprawa się wtedy układa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Musisz zakładać kratkę jeżeli auto ma przejść przegląd rozszerzający jego ilość miejsc. W "Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 roku, Nr 32, poz. 262 z późniejszymi zmianami)" jest wyraźnie napisane, że pojazd ciężarowy musi mieć oddzieloną przestrzeń ładunkową stałą przegrodą bla bla bla. Jeżeli nie ma przegrody nie jest samochodem ciężarowym więc nie przejdzie przeglądu. Myślisz, że po co auta salonowe mają te kratki?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy przeczytałem cały ten watek i straszny metlik w głowie z tą akcyza.

Mam do kupienia suva od importera , ale ten handlarz zarejestrował auto na siebie w niemczech (widnieje w briefie), zrobił LKW (na 2os.) , na samochód wystawia polska fakture marza .

Gdy dostane twardy dowód planuje przerobić na osobowy, ale boje sie ze wtedy do mnie uderzy UC za nie zapłacona akcyze, chociaż z tego co dzwoniłem do UC to mówili że obowiązek zapłaty podatku akcyzowego ciązy na importerze, a importer nie płaci gdyż pojazd jest cieżarowy. Można tak zrobić jak pisze czy lepiej dać sobie spokój ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Teoretycznie można, bo przepisy związane z taryfikacją europejską czyli kodem CN 8704 są zawarte w Ustawie Akcyzowej i są nadrzędne nad resztą przepisów związanych z określeniem kiedy auto jest ciężarowe, czyli tymi wszystkimi bzdurami o szybach, mocowaniach pasów itd. Ładownia jest dłuższa niż połowa rozstawu osi i jest ok. Po pierwszej rejestracji robisz co chcesz z autem czyli możesz przerobić na osobowe.

 

Niestety to co zrobi Urząd Celny to wielka niewiadoma i czy nie będę gnębić importera a jak on np zamknie firmę to Ciebie, tego nie wiadomo. :)

 

Poczytaj sobie, to jest dość świeża interpretacja.

 

http://interpretacje.tmxp.pl/Podatek-akcyzowy/Przepisy-szczegolowe/Opodatkowanie-akcyza-samochodow-osobowych/3034/225899-klasyfikacje-podatek-akcyzowy-samochod-ciezarowy-samochod-osobowy.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

no to zaczyna się krucjata :mrgreen:

 

http://www.eglowno.pl/wiadomosci-informacje-wiesci-glowno/item/46-krucjata-urz%C4%99du-celnego.html

 

Urząd Celny II w Łodzi rozpoczął walkę z unikającymi płacenia podatku akcyzowego od samochodów osobowych wprowadzanych na terytorium naszego kraju. Głównym celem Urzędu są pojazdy typu bus, SUV, jeep, kombi oraz małe samochody z tzw. kratką. Dziesiątki mieszkańców naszego miasta otrzymało już wezwania do UC, a kolejne otrzymają. Jak potwierdził nie oficjalnie pracownik Urzędu Celnego "Nikomu się nie upiecze. Wobec dziesiątek osób już wszczęto postępowania, a ciągle napływają nowe sprawy. Każdy z podatników będzie musiał zapłacić akcyzę, odsetki oraz mandat karny za nie terminowe złożenie deklaracji podatkowej".

 

Każdy wprowadzający samochód osobowy do kraju, zobowiązany jest zgłosić ten fakt do Urzędu Celnego i zapłacić podatek akcyzowy 3,1% lub 18,6% w zależności od pojemności pojazdu. Wiele osób unikało płacenia podatku poprzez zmianę sposobu użytkowania pojazdu z osobowego na ciężarowy, tym samym wprowadzali do kraju samochód ciężarowy wg. prawa o ruchu drogowym. Czynności zmiany dokonywano za granicą Polski, przy współpracy z wyspecjalizowanymi firmami.

 

Ministerstwo Finansów nakazało odpowiednim organom zbadać sprawę. Okazało się, iż pojazd będący samochodem ciężarowym w świetle prawa o ruchu drogowym, nie koniecznie musi być samochodem zwolnionym z podatku akcyzowego, gdyż zwolnione są tylko samochody ciężarowe posiadające homologacje. Tym samym Centralny Rejestr Pojazdów został zobowiązany do informowania Urzędów Celnych o wszystkich faktach zarejestrowania samochodów ciężarowych, posiadających cechy samochodów osobowych. (.......)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Jak już pisałem w drugim temacie nie podniecał bym się na twoim miejscu za bardzo, bo ta interpretacja nie dotyczy aut przerobionych na LKW prawidłowo, czyli 2 miejscowych.

 

"Pojazdy typu SUV mają dwie osie. Zwykle długość wewnętrznej powierzchni do transportu towarów jest mniejsza niż 50% długości rozstawu osi. To przesądza o zaklasyfikowaniu pojazdu do kodu 8703 CN. W konsekwencji podlega on opodatkowaniu podatkiem akcyzowym."

 

Rozstaw osi np. BMW X5 wynosi 2933 mm. Przestrzeń ładunkowa w takim aucie bez tylnej kanapy to około 2000 mm. a co za tym idzie w tym przypadku prawidłowo przerobione X5 mieści się w tym przepisie.

No właśnie!!

Chce sprowadzić 2 osobowe BMW X5 - bez wstawiania tylnych siedzeń. Zapłacę akcyzę czy nie?

Dzieki z gory za odp.

Pzdr

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam mam zamiar kupić samochód który został sprowadzony ale jest już zarejestrowany w Polsce jako auto ciężarowe (czyli ze będę jako drugi właściciel w Polsce) moje pytanie jest następujące jak przerobie go na auto osobowe to czy bede musiał zapłacic tez akcyze gdyz wcześniej nie była płacona bo samochód został zarejestrowany jako ciezarowy 2 osobowy pomimo iz ma wszystkie siedzenia z tyłu i pasy. Prosze pilnie o pomoc w tej sprawie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
czyli co bo n ie rozumiem ma nie istniec tak ? a jakbym ja chciAL TEORETYCZNIE bmw x5, jade do niemiec kupuje x5 przed rejestracja przerabiam na lkw i rejestruje x5 jako lkw w polsce na siebie w tej sytuacji ja jestem i importerem i wlascicielem .place czy nie place akcyze ?a i jak mam zarejsstrowany jako ciezarowe prawko musze miec na ciezarowe ?jak to jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No może być firma na słupa itd.

 

Generalnie jak kupisz w DE, przerobisz na 2 miejsca i taką ciężarówkę sprowadzisz do PL, to wszystko ok. Rejestrujesz w PL, przerabiasz na osobowy, przerejestrowywujesz już na osobówkę i po sprawie. Akcyzy nie płacisz. Może do importera (czyli Ciebie jak sam to zrobisz) się celny przyczepić o akcyzę ale sprawa jest do wygrania w sądzie jeżeli cała procedura była przeprowadzona prawidłowo.

 

Prawo jazdy C potrzebujesz w przypadku gdy chcesz jeździć ciężarówką o DMC powyżej 3.5 tony. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mozesz mi na priv jak przeprowadzic taka procedure ??? lub tu ?a i czy jakims atutem bedzie jesli kupuje to auto z salonu bmw za granica na fakture z mozliwoscia odliczenia vat?chociaz nie wiem czy jest taka opcja jak jestem osoba fizyczna nie mam firmy ,aha i jakby na przyklad ten salon mi wstawil ta kratke i homologacjie dal to lepiej niz jak przerobi to ktos inny czyli przykladowo typ z ogoszenia ktory to robi w 2 godziny ?jak to wogole wyglada ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W tej chwili jest ogromna nagonka na importerów SUVów i PICKupów zza granicy. Wszystkim organy celne wszczynają postępowanie. Sam mam kilka spraw. Póki nie będzie orzeczenia Sądu Najwyższego lub ETS-u może być ciężko. Polecam prawnika, który mi już doprowadził do umorzenia i wygrania kilku spraw: www.8704.pl , Prowadzi sprawy w całej Polsce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
cos w temacie zdechło, czy wszystkich zamkneli co sprowadzili 2 miejscowe X5,X6, e61 i inne "ciężarówki" ??? może teraz się pochwalą Ci co tak zrobili, a teraz mają problemy - ku przestrodze, bądź sprowadzili, mieli kłopoty i im się upiekło - dla wielu będzie cenna rada :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.