Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak podejść do tematu nie obracania się wiatraka na chłodnicy?

Z tego co widzę to przy gorącym silniku (3/4 wskaźnika ciepła) wogóle się nie włącza. Czy to może jakiś czujnik padł, czy coś może innego?

A góry dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano

A wiatrak masz na Viskozie (obrazowo mówiąc, przykręcony do silnika) czy załancza go czujnik elektryczny?

Jeżeli przykręcony do silnika, czyli załancza go sprzęgło viskotyczne, to i tak powinien obracać się razem z wałem.

Tu masz link jak to wygląda:

http://bmwfans.info/original/E36/Lim/316i-M40/ECE/L/M/1993/01/mg-11/ill-11_0632/

Z tego co widzę to chyba było tylko załanczane Viskiem.

 

Co znaczy że 3/4 temp ??? znaczy to że prawie przy czerwonym polu ???

wogóle się nie kreci czy jak ???

Opublikowano

3/4 temperatury to znaczy tak jak mówisz że jest prawie przy czerwonym. A wiatrak mam zaraz za chłodnicą zabudowany lekko plastikiem i z tego co się orientuję to powinien on sie włączać jakimś czujnikiem bo ma osobny silnik. Nie jest on podłączony do wału tak jak wskazujesz.

Ostatnio wymieniłem w mojej BMW pompę wody i uszczelniłem przewody i dalej mi się grzeje, ale zauważyłem że właśnie ten wiatrak nie działa i to może być to, a jak nie to może termostat. Zobaczę. Na razie chciałbym załatwić sprawę wiatraka.

Opublikowano
termostat nie jest tutaj problemem,najczęściej przy elektrycznych napędach pada pierwszy bieg.Jeżeli to jest ta usterka to na forum jest gdzieś opis jak to naprawić.Z tego co pamietam naprawa jest bardzo prosta ale niestety nie mogłem tego znaleźć.
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
boggy e36 a wiesz moze gdzie mozna znaleźć ten czujnik ktory odpowiedzialny jest za uruchomienie wiatraka elektrycznego ????
Opublikowano

Tak mój wiatrak właśnie tak wygląda, dlaczego on jest za chłodnicą?

On jest na samym przedzie pojazdu a nie gdzieś głębiej.

Dodam tylko jeszcze że moja BMW to model 316 e36

Opublikowano

Koledzy, albo wy żle opisujecie albo ja przesiadam się do Calibry... :roll2:

Po koleji :

1. Do chłodzenia płynu w chłodnicy silnika ,musicie mieć takie rozwiązanie i taki wiatrak zamontowany ( patrząc od zderzaka ) za chłodnicą przed silnikiem i do samej chłodnicy zabudowany plastikowym czarnym wlotem kierującym na nią powietrze z łopatek wiatraka:

http://img17.imageshack.us/img17/4783/chodnicaw.pnghttp://img297.imageshack.us/img297/9374/visco.png

 

2. Jeśli macie klimę w aucie to macie dodatkowo wiatrak z przodu który chłodzi układ klimy ! ( tak jak kolego wyżej opisał ).

 

Czujnik wystepuje tylko w elektrycznie załączanych wiatrakach a u was wiatrak uruchamia Sprzęgło Viskotyczne ( aluminiowy, element nr2 na pierwszym rysunku )

 

P.S

Są dwa rodzaje silnika w e36 316...( do połowy 93r był M40 na pasku, a później M43 na łańcuchu ), dlatego spytałem. :cool2:

Opublikowano
no a gdzie jest ten czujnik ktory załącza elektryczny wiatrak w climatronic???
Opublikowano
boggy e36 no ale ciągle to mi nic nie mowi gdyż od początku nabytku auta nie zadziałał mi ten głowny elektryczny wentylator ktosy jest przy chlodnicy i ktory moim zdaniem jest od klimy jak i od chlodzenia silnika... tylko ktoś mi powiedział ,że najprawdopodobniej jakis czujnik temperatury odpowiedzialny za załaczenie tego wlasnie wentylatora popsul sie u mnie chcialbym go wymienic ale nie wiem jak wygląda i gdzie mniej wiecej on jest tyle tylko ,że gdzies na bloku silnika ....
Opublikowano

Chyba źle się zrozumieliśmy :P

Który masz rok auta , jeśli 93 to jeszcze z którego m-ca ??? Albo jeśli wiesz, jaki model silnika M40 czy M43 ?

 

Jeśli masz klimę, powinieneś mieć dwa niezależne od siebie wiatraki.

Jeden do klimy włanczający się niezależnie czy ten od silnika chodzi.

 

Natomiast ten od silnika, który zamontowany jest na rolce przy silniku powinien zaczynać obracać się razem z rolką, czyli po uruchomieniu silnika.

To że obraca się nie znaczy że działa. Do momentu kiedy nie załączy go visco, możesz zatrzymać go ręką ale jak załączy to palce będziesz zbierał z komory silnika i wtedy właśnie dopiero zaczyna chłodzić.

Po schłodzeniu znowu kreci się siła bezwładnosci razem z rolką i znów mozna zatrzymać go palcami. ( OGÓLNIE NIE POLECAM DIAGNOZE RECZNA ! )

Opublikowano

Moje auto to BMW 316 M36 rok produkcji 1996.

Mam climatronic dwustrefowy i zastanawia mnie właśnie ten drugi wiatrak. Gdzież on może być :) Jutro zrobię zdjęcie to może się coś poradzi.

Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

 

P.S. BMW mam od niedawna i niestety wiele jeszcze nie wiem.

Opublikowano
Masz wersję z jednym wentylatorem elektrycznym. Jest sterowany zarówno przez klimatyzację, jak i czujnik temperatury płynu chłodzacego. Niestety nie wiem w którym miejscu znajduje się czujnik który go załącza.
Opublikowano

Dzięki bardzo. Może ktoś inny miał problem z tym czujnikiem to coś jeszcze podpowie.

Pozdrawiam, :D

Opublikowano
HKR obydwaj mamy ten sam problem juz od dluzszego czasu probuje znaleźć ten czujnik ktory załącza wiatrak ele. ale do tej pory nici... chyba bedzie trzeba wybrac sie do warsztatu....
Opublikowano

Na przyszłość.

Masz oznaczenie silnika M43,

Model nadwozia E36 :cool2:

 

Co do czujnika to mogę tylko podpowiedzieć ,bo nie miałem elektrycznego i nie szukałem nigdy tego czujnika, że musi być gdzieś w okolicy chłodnicy, możliwe że na jej obudowie.

Jeśli chcesz się pobawić to zlokalizuj kabelki wychodzące z silniczka wiatraka ( na środku wiatraka jest zamontowany silnik który go napędza ), i idąc tym tropem znajdziesz czujnik.

Możesz również podłączyć na krótko do akumulatora te kabelki i wtedy jak zadziała to wiesz że silniczek jest dobry.

Opublikowano

Witam,

Ja dzisiaj dałem do warsztatu mój wozik :) Przegrzewało mi się no i ten wiatrak. Jutro odbieram to napiszę co było. Dzięki Boggy e36 za podpowiedź z tymi kabelkami. To takie sprawdzenie na piechotę ale jednoznacznie wskarze co jest grane. :mrgreen:

Pozdrawiam.

Opublikowano

Kolego HKR

http://images43.fotosik.pl/91/31e0dc5a3ea7290f.jpg

sposob montazu instalacji gazowej w Twoim samochodzie to jest przykladne DRUCIARSTWO :x Az zal jak sie na to patrzy

-najprostsza podcisnienówka jaka istnieje :doh:

-mixer przed przepływką! :shock:

-bezpiecznik wystrzału wydluzyl wyjscie z przepływki tak ze gumowa kiszka dolotu jest wykrecona, zgnieciona aaaaaaj :mad2:

Kolego zrob cos z tym :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano
Nie za bardzo wiem o czym mówisz, nie znam się na instalacjach LPG. Jak masz coś do napisania w tej sprawie to proszę jaśniej, będę wdzięczny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.