Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Na wstępie uprzedzam, że używałem funkcji szukaj.

 

Chciałbym Was prosić o pomoc w zebraniu informacji na co zwrócić uwagę podczas kupna "nowego" używanego BMW E46.

 

Uważam, że przydałby się taki wątek, w którym byłoby zebrane możliwie dużo informacji na co zwrócić uwagę, co i w jaki sposób sprawdzić, co może występować w kupowanych pojazdach oraz co powinno przekreślić zakup naszego wymarzonego egzemplarza BMW.

 

Jak większość z Was w przeszłości miałem strasznie dużo pytań dot. pojazdu, ale tak na prawdę nie wiedziałem co jest bardziej, a co mniej istotne.

 

Nie ukrywam, że sam jestem na etapie poszukiwania TEGO egzemplarza i przy okazji chciałbym też pomóc przyszłym nabywcom E46.

 

Prosiłbym o porady dot. E46 we wszystkich wersjach nadwozia oraz silnikowych.

 

Jeżeli sprawdzana rzecz/cecha występująca w konkretnej serii była omawiana na forum, to ew. podrzucic linka do dyskusji tak aby nie powielać wątków.

 

Za wszelką pomoc w uzupełnianiu wątka będę bardzo wdzięczny.

 

 

Pozdrawiam Gustaw

Opublikowano

powiem ci tak . ksiazke mozna napisac na ten temat :)

 

zagleb nas dokładniej, do czego ma ci słuzyc, czy duzo bedziesz nim jezdzic, czy ma byc lansowo, jaki fundusz jest na to przeznaczony czy cala wyplata ma isc w eksploatacje czy co tam ?

 

a potem obejzyj ten ze filmik , najwazniejsze jest w nim pokazane :

 

http://www.auto-swiat.pl/media,Jak-ocenic-stan-stan-techniczny-auta-,409.html

 

Dodam abys szukał aut tylko i wyłacznie BEZWYPADKOWYCH i z ORYGINALNYM w miare jak najmniejszym PRZEBIEGIEM. Jesli drzwi byly wymieniane czy zderzak bo cos tam i jest to dobrze zrobione to wcale nie wykluczaj takiego auta. Wazny jest ten przebieg a na te z wiekszymi naprawami raczej wykluczaj.

 

Jesli chcesz wrzucaj linki aut ktore cie interesuja a napewno ja jak i pewnie inni forumowicze postaram sie doradzic najlepiej jak tylko mogę.

pozdro

Opublikowano
Nie musisz używać funkcji Szukaj. Wystarczy zerknąć do tematów przyklejonych w dziale "trójek". Jest tam sporo informacji o typowych usterkach e46 (i innych 3), a także o kupowaniu serii 3. Kolega Varrol się napracował, warto skorzystać.
Opublikowano

no tak...

Chciałbym zebrać w jednym miejscu liste najważniejszych rzeczy do sprawdzenia w E46.

Taka lista ułatwiłaby mi (i nie tylko mi) wizję lokalna i pozwoliła zdecydować się na następny krok - wizytę w ASO.

 

Turbinka (jak sprawdzić czy nada się jeszcze do jazdy), ogrzewanie (czy robi upał przy ustawieniu na 18st. lub nieco więcej) , czy w xenonach zawsze byly spryskiwacze? (to akurat wertowalem i niektórzy pisali, że zawsze były, inni, że nie było na początku produkcji - wybuchła z tego powodu mała wojna :-) )

 

Ostatnio zdarzyło mi oglądać samochód, zdjęcia niskiej jakości, w opisie, że bezwypadkowy, cena niska - stwierdziłem, że zobaczyć nie zaszkodzi i sie strasznie zawiodłem, na moje niewprawne oko najmniej raz bita.

 

Jeździłem też jednym egzemplarzem w Krakowie i niby wszystko w porządku, strasznie mi się spodobał, ale nie wiem czy czasem za bardzo turbinki nie było słychać.

 

Czy są jakies problemy ze skrzyniami steptronic? Nastawiłem się na automat i chciałbym się albo utwierdzić w słuszności wyboru, albo z tego zrezygnować jeszcze przed zakupem :-)

 

Jeśli o mnie chodzi to ma to być samochód do zwykłej jazdy po mieście, czasem wyjazdów po za miasto - wtedy z załadowanym bagażnikiem.

 

Kilka razy do roku odbywam podróże >1500km i nie chciałbym aby samochód mnie zawiódł.

 

Np. spodobał mi sie taki egzemplarz

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7641907

 

Wiadomo, że do każdego samochodu trzeba coś dokładać, ale całej wypłaty to za żadne skarby nie oddam :-)

 

Chciałbym też uniknąć komentarzy w stylu "takie rzeczy tylko w Erze",

oczekuję raczej konstruktywnej krytyki danego egzemplarza, na której podstawie będę mógł wybrać mniejsze zło - wiadomo, że do używanego wozu zawsze można się przyczepić (zreszta nie tylko używanego).

Opublikowano

- Silniki R6 po odpaleniu powinny równo pracować, jeśli jest problem z falowaniem lub nierówną pracą to wydatki nas czekają.

- Dodatkowo M52/TU, czyli silnik z podwójnym Vanosem powinien przyspieszać od samego dołu obrotowego (praktycznie od nieco pow. 1000obr.).

Jeśli zaczyna od ok 3000obr to wymiana czujników wałków i wału a w niektórych przypadkach przepustnicy, też do przyjemnych nie należy.

- Jeśli nadmiernie dymi, nawet po solidnym rozgrzaniu, a jak staniemy to mamy wrażenie jakby kłęby pary leciały z wydechu, to prawdopodobnie czyszczenie i przewody odmy do sprawdzenia.

To takie niektóre bolączki benzynowych silników, jakie przypomniałem sobie od kiedy eksploatuje E46.

Opublikowano

Może powiem tak:

1. Zastanów się najpierw nad wersją nadwozia - czy chcesz sedana, coupe czy kombi.

2. Zastanów się nad wersją silnika - czy chcesz diesla czy benzynę, w zależności ile jeździsz i ile masz kasy na zakup pojazdu oraz jego serwisowanie. Jak to zauważył ktoś - jeśli czegoś w samochodzie nie ma to się nie popsuje :P

3. Zastanów się nad rocznikiem - po liftingu czy przed.

4. Polak czy "od wroga" a może z innego żródła. W tym wypadku policz sobie też koszta. Może bardziej opłaci się sprowadzić coś "pewniejszego" niż kupować z wyboru w Polsce.

5. Jeśli chodzi o wyposażenie to auta są przynajmniej średnio wyposażone. Nie ma totalnych golasów - bo każdy ma przynajmniej ABS, Wspomaganie, elektryczne lusterka, elektryczne szyby przednie, klimatyzację ( nie wiem czy były bez ???? ), ASC ( lub DSC zależnie od opcji ). Niektóre egzemplarze są naprawdę bogato wyposażone - pełna elektryka foteli, duża navi, podgrzewane siedzenia, system HK, fajna skórka etc...

Pamiętaj jednak, że jest to auto uzywane - więc może czegoś nie mieć - na czym ci zależy - bo pod siebie kupujesz auto w salonie. Natomiast nie przekreśla to samochodu - moim zdaniem.

6. Jesli chodzi o bolączki E46 - to przedewszystkim przedni zawias ( żadne auto nie wytrzymuje naszych wertepów ), czasem tuleje tylnego zawiasu, w dieslach często problemy z EGR.

7. Uważaj na okazje - nikt tanio nie sprzedaje dobrego samochodu - a już zupełnie niedorzeczne jest sprzedawanie oszczędnego, bezwypadkowego diesla po lifcie który ma przekulane 120k km za kwotę 30k zł. Prędzej czy później do takiego samochodu dołożysz - a ile - zależy na ile dasz się ograć.

8. Co do ASO - róznie z tym bywa. Czasem lepiej wziąć zaufanego mechanika/blacharza z miernikiem grubości lakieru - niż jechać do ASO, gdzie sprzedający wcześniej "dał w łapę" za pozytywną diagnozę. Temat poruszony na tymże forum.

9. Proponuję wyszukać sobie kilka samochodów i wkleić linki do działu CO SĄDZICIE O AUCIE Z OGŁOSZENIA z ewentualną prośbą o pomoc w zakupie. Jeśli któryś z kolegów będzie miał blisko to z pewnością nie odmówi pomocy.

10. Powodzenia w szukaniu - pamiętaj aby się zbytnio nie ekscytować przy zakupie bo to przysłania oczy.

 

Pzdr,

Opublikowano

Hej

 

ad. 1 - kombi

ad. 2 - 2.0d

ad. 3 - 2002 - zdaje się, że to juzż po lifcie

ad. 4 - Czy od polaka, niemca czy szweda... wszystko jedno, byle był w dobrym stanie, nadawał się do dalszej eklploatacji przez najbliższe 3 lata i nie sprawiał problemów

ad. 5 - Wiem, że nie ma totalnych golasów, chce wersję ze skrzynią steptronic (w tym miejscu proszę o opinie), dobrze by było gdyby były xenony, radio z CD, automatyczna klima. reszta wyposażenia dodatkowego na zasadzie jeśli będzie to fajnie, jeśli nie to nic się nie dzieje.

ad. 6 - To juz przewertowałem, w sumie wychodzi na to, że trzeba o te rzeczy zadbac zaraz po zakupie.

ad. 7 - Dlatego też nie napalam sie na każdy znaleziony egzemplarz. Wole kupic mniej wyposażony i mniej do niego dołożyć.

ad. 8 - Nie sądziłem, że takie numery się zdarzają, z drugiej strony tam pracują tylko ludzie... Na wycieczkę po zakup mam zamiar zabrać sprawdzoną osobę, która specjalizuje się w tym i owym i będzie w stanie powiedzieć czy coś było ruszane z elektroniką, oraz znajomego blacharza - ale to jak juz zdecyduję się "zdalnie" na konkretny egzemplarz.

ad. 9 - Tak zrobiłem, na chwilę obecną czekam na odpowiedź (dot. linka 5 postów wyżej)

ad. 10 - Nie dziękuję :-) Nie napalam się tylko oglądam i porównuje, przy czym staram się chłodno kalkulować.

 

Mam jeszcze pytanie, nie chcę rozkrecać ponownie burzy, ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi - czy z xenonami zawsze są spryskiwacze reflektorów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej

 

ad. 1 - kombi

ad. 2 - 2.0d

ad. 3 - 2002 - zdaje się, że to juzż po lifcie

ad. 4 - Czy od polaka, niemca czy szweda... wszystko jedno, byle był w dobrym stanie, nadawał się do dalszej eklploatacji przez najbliższe 3 lata i nie sprawiał problemów

ad. 5 - Wiem, że nie ma totalnych golasów, chce wersję ze skrzynią steptronic (w tym miejscu proszę o opinie), dobrze by było gdyby były xenony, radio z CD, automatyczna klima. reszta wyposażenia dodatkowego na zasadzie jeśli będzie to fajnie, jeśli nie to nic się nie dzieje.

ad. 6 - To juz przewertowałem, w sumie wychodzi na to, że trzeba o te rzeczy zadbac zaraz po zakupie.

ad. 7 - Dlatego też nie napalam sie na każdy znaleziony egzemplarz. Wole kupic mniej wyposażony i mniej do niego dołożyć.

ad. 8 - Nie sądziłem, że takie numery się zdarzają, z drugiej strony tam pracują tylko ludzie... Na wycieczkę po zakup mam zamiar zabrać sprawdzoną osobę, która specjalizuje się w tym i owym i będzie w stanie powiedzieć czy coś było ruszane z elektroniką, oraz znajomego blacharza - ale to jak juz zdecyduję się "zdalnie" na konkretny egzemplarz.

ad. 9 - Tak zrobiłem, na chwilę obecną czekam na odpowiedź (dot. linka 5 postów wyżej)

ad. 10 - Nie dziękuję :-) Nie napalam się tylko oglądam i porównuje, przy czym staram się chłodno kalkulować.

 

Mam jeszcze pytanie, nie chcę rozkrecać ponownie burzy, ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi - czy z xenonami zawsze są spryskiwacze reflektorów?

 

Co do ksenonów, w aucie z 2002r - takie jak chcesz kupić, napewno powinny być spryskiwacze reflektorów.

Pozdrawiam
Opublikowano

Dziekuję za odpowiedź,

W takim razie wnioskuję, że ten (z linka powyżej) samochód "bezwypadkowy" jest po wypadku, albo na "zenony".

 

Czekam na VIN.

 

Pozdrawiam Gustaw

Opublikowano (edytowane)

Mam jeszcze pytanie, nie chcę rozkrecać ponownie burzy, ale nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi - czy z xenonami zawsze są spryskiwacze reflektorów?

 

Moje zdanie na ten temat jest takie:

Ksenon daje o wiele jasniejsze światło niż tradycyjna żarówka. Jeśli jeździsz sam to nie ma problemu - natomiast jak wozisz kogoś / coś z tyłu to jasne jest, że tył pójdzie w dół - czego konsekwencją będzie podniesienie zakresu oświetlenia i oślepianie kierowców jadących z przeciwka. Przydałoby się samopoziomowanie reflektorów ksenonowych - ( dlatego m.in auta fabrycznie wyposazone w ksenony nie posiadają ręcznej regulacji poziomowania reflektorów w E46 ).

 

Sprawa druga - spryskiwacze reflektorów ksenonowych - ksenon ma tendencję do rozpraszania się. Każdy brud na reflektorze powoduje to, że światło nie pada tam gdzie ma - tylko jego strumień jest zakłócany, odbija się i leci gdzie chce.

Dlatego do ksenonów montuje się spryskiwacze reflektorów.

 

I teraz moje zdanie - jeśli E46 posiadało fabryczne ksenony - powinno miec zarówno samoregulację poziomowania jak i spryskiwacze reflektorów.

Auta, które nie mają tychże nie były fabrycznie wyposażone w ksenony - mowa o E46.

Zakładanie żarników ksenonowych do zwykłych lamp jest niczym więcej jak pozbywaniem się chomologacji na lampy. Lampy jako element bezpieczeństwa samochodu przestają być w ten sposób użyteczne a ich używanie staje się niezgodne z prawem - brak chomologacji ( czyli dopuszczenia do ruchu/uzytkowania ).

Dlaczego ludzie jeżdzą na ksenonach w zwykłych samochodach - bo 99% policjantów nie rozróżnia zarówki w kolorze niebieskim od żarnika i nie wie, czy zastosowane żródło światła jest zgodne z chomologacją producenta lampy.

Połowa diagnostów na SKP sprawdza tylko i wyłacznie ustawienie reflektorów a nie zastosowane w nich żarówki.

Jeszcze mnie - bo pewnie co 10 podłacza auto do analizatora spalin.

 

Pzdr,

 

Tu jeszcze znalazłem podstawę prawną:

Zgodnie z Regulaminem 48 EKG ONZ, światła mijania posiadające źródło światła o strumieniu świetlnym większym niż 2000 lumenów powinny być wyposażone w urządzenia czyszczące szybę reflektora posiadające homologację zgodna z Regulaminem 45 EKG ONZ. Czyli mówiąc bardziej zrozumiale muszą mieć one odpowiednie spryskiwacze.

Ponadto reflektory ksenonowe muszą być wyposażone w system do automatycznego poziomowania.

Wynika z tego jasno, że montowanych ksenonowych źródeł światła (dostępnych zresztą na polskim rynku) w reflektorach przeznaczonych do zwykłych żarówek jest niezgodne z przepisami. Można zainstalować w aucie światła ksenonowe, pod warunkiem, że wymieni się cały zespół reflektora. Specjalne zestawy, posiadające odpowiednie homologacje i spełniające wszystkie przepisy oferuje firma Hella.

- Stosowanie ksenonowych źródeł światła w tradycyjnych reflektorach powoduje zmianę rozłożenia strumienia światła, czego skutkiem jest oślepianie kierowców jadących z naprzeciwka. Prowadzi to, do zmniejszenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Edytowane przez piotr2569
Opublikowano

Z fabrycznymi ksenonami musza byc spryskiwacze reflektorow.

Co do klimatyzacji - nie wszystkie E46 ja mialy, rzadko, bo rzadko, ale zdarzaly sie bez niej.

Co do diesla - przede wszystkim znalezienie kilkuletniego E46 z dieslem i z malym przebiegiem graniczy z cudem. Za to bardzo latwo znalezc samochod, ktory ma na liczniku 150 tys km, a po sprawdzeniu w serwisie okazuje sie, ze ma... 350 tys km.

Obejrzalem kiedys kilka egzemplarzy E46 w dieslu - wszystkie mialy krecone liczniki, wstawione zaslepki zamiast poduszek itd. itp.

Rekordzista byl sprzedajacy, ktory... zamazal czarnym flamastrem kontrolke poduszki powietrznej, zeby jej nie bylo widac :mad2: .

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
:!: Odradzam zdecydowanie zakup z rocznika 98-01 przed liftingiem, a szczególnie 320D chodzi o ten 136 KM.Mianowicie padają w nich wtryski sterujące to dość drogi gips,problemy z matą pasażera chodzi o poduszki,wadliwe zawieszenie przednie a naprawa dość kosztowna.Wtrysk sterujący około 1.000zł,wahacz 450zł,tuleja wahacza 120zł itd. :naughty:
Opublikowano

Dziękuję za informację.

Co do oświetlenia ksenonowego to wiem, że jest wymagane samopoziomowanie, a co do spryskiwaczy to były zdania podzielone.

Upewniłem się, że muszą być - dziękuję.

Temat ksenonów wyczerpany.

Opublikowano
:!: Odradzam zdecydowanie zakup z rocznika 98-01 przed liftingiem, a szczególnie 320D chodzi o ten 136 KM.Mianowicie padają w nich wtryski sterujące to dość drogi gips,problemy z matą pasażera chodzi o poduszki,wadliwe zawieszenie przednie a naprawa dość kosztowna.Wtrysk sterujący około 1.000zł,wahacz 450zł,tuleja wahacza 120zł itd. :naughty:

 

Na ten temat naczytałem się sporo.

Pragnę 2.0D od 2002r w zwyż od czasu przejażdżki... poprostu zakochałem się w tym motorze.

Opublikowano
Z fabrycznymi ksenonami musza byc spryskiwacze reflektorow.

Co do klimatyzacji - nie wszystkie E46 ja mialy, rzadko, bo rzadko, ale zdarzaly sie bez niej.

Co do diesla - przede wszystkim znalezienie kilkuletniego E46 z dieslem i z malym przebiegiem graniczy z cudem. Za to bardzo latwo znalezc samochod, ktory ma na liczniku 150 tys km, a po sprawdzeniu w serwisie okazuje sie, ze ma... 350 tys km.

Obejrzalem kiedys kilka egzemplarzy E46 w dieslu - wszystkie mialy krecone liczniki, wstawione zaslepki zamiast poduszek itd. itp.

Rekordzista byl sprzedajacy, ktory... zamazal czarnym flamastrem kontrolke poduszki powietrznej, zeby jej nie bylo widac :mad2: .

 

Liczę się z tym, że przebiegi mogą, a nawet będą większe niż benzynowe.

Zresztą jak ktoś kupuje samochód na firmę to z reguły po to by na siebie zarabiał.

Właśnie chciałbym uniknąć pojazdu, który będzie pozbawiony elementów wyposażenia odpowiadających za bezpieczeństwo (i nie tylko za bezpieczeństwo).

A co do przebiegu to różnie bywa, wszystko zależy jak pojazd był eksploatowany i serwisowany... niwejednokrotnie spotykałem samochody z przebiegami o 100tyś. większym w porównywalnym stanie wizualnym bądź (na moje oko) mechanicznym.

 

Wspominiany "rekordzista" to szczyt bezczelności, głupoty, chamstwa i ... brak słów.

Opublikowano

Cenne byłyby informacje na jakich elementach i w których miejscach podane są daty ich produkcji - jesli by np. rok produkcji plastiku osłony chłodnicy nie zgadzał sie z autem to od razu wiadomo że było uderzone.

 

Mi sie udało znaleźc na razie jedno takie miejsce w e46 - jak sie zajrzy w prawą nerke to na plastiku obok chłodnicy widać takie oznaczenie w kształcie kółka i tarczy zegarowej - w środku jest cyfra oznaczająca rok a dokoła chyba miesiące (ale tu moge sie mylić to mnie poprawcie).

 

Ktoś wie o innych miejscach? a jak odczytać date produkcji np. reflektorów?

Zbir
Opublikowano

Pragnę 2.0D od 2002r w zwyż od czasu przejażdżki... poprostu zakochałem się w tym motorze.

 

hm to przejedź się 3.0D , jest napewno droższy ale warto , też u mnie miało być na początku 2l

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano

Okazało się, że samochód jest z listopada 2001, a rejestrację miał w 2002 roku... przejmować się tym?

Mam VIN, gdzie mogę go sprawdzić? (oprócz wątku na forum i ASO)

Opublikowano

czesc wszystkim jestem nowicjuszem i chce kupic bmw troszke sie napalilem znalazłem takie autko (link ponizej) i zastanawiam sie nad jego kupnem sprzedajacy pisze ze chce szybko sprzedac bo ma trudna sytuacje i sprzedaje go w cenie 24 tys pisze rowniez ze rok produkcji jest 2001 a pierwsza rejestracja dopiero w 2003r czy to mozliwe?? Chcialbym sie dowiedziec czegos wiecej o takim autku (spalanie awaryjnosc koszty utrzymania itd.) to bedzie moj pierwszy samochod i potrzebuje go glownie w trasy gdyz pracuje w delegacji daleko od miejsca zamieszkania planowalbym takze zalozenie inst gazowej i tez prosilbym o porade jaka wybrac gdyz diostepnosc sekwencji na rynku jest ogromna, z gory dziekuje wszsytkim za jakakolwiek podpowiedz,

 

Aoto link do omawiamnego wyzej auta http://moto.allegro.pl/item590719349_okazja_super_bmw_ale_tylko_w_dobre_rece.html#gallery

Opublikowano

Witam,

 

Poproś o zdjęcia lepszej jakości.

Może tylko tak wygląda na zdjęciu, ale czy z tyłu samochodu lakier nie jest innego koloru?

 

Zresztą nic nie zastąpi oględzin...

Cena podejrzanie niska.

Opublikowano
czesc wszystkim jestem nowicjuszem i chce kupic bmw troszke sie napalilem znalazłem takie autko (link ponizej)

 

Podstawowy blad, napalac sie na autko w okazyjnej cenie... :hand:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.