Skocz do zawartości

Bieg "P" - jak to działa?


kal800

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak kolega wyzej napisał. Tryb P jest trybem Parking. Uzywa sie go po całkowitym zatrzymaniu pojazdu. W tym trybie blokuje sie skrzynia i z gorki auto Ci nie zjedzie. Aczkolwiek zaleca sie przy parkowaniu auta na gorce zaciagniecie hamulca recznego i dopiero wrzucenie P zeby nie nadwyrezac podzespolow skrzyni biegów. Takze kolego podczas jazdy do przodu tylko D ewentualnie S, do tyłu R a do parkowania P. Oczywiscie mam nadzieje ze wiesz o tym ze przy zmianie z D na R nalezy calkowicie zatrzymac auto :P jak rowniez z D na P tez auto MUSI STAĆ= trzymasz hamulec nozny do konca i wrzucasz P Edytowane przez Dan V8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jaki mechanizm działania tej funkcji? Trochę to dziwne - jak np samochód się delikatnie toczy i wcisnę "P" zatrzymanie zupełnie nie przypomina hamowania - zanim auto się zatrzyma jest takie niby kołysanie...

 

Kal

niespotkalem nigdy tak oryginalnej wypowiedzi uzytkownika jeszcze mysle ze to jakis zart,ale jesli nie,ciekawi mnie czy ktos to przebije (bieg P.) :jawdrop:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jaki mechanizm działania tej funkcji? Trochę to dziwne - jak np samochód się delikatnie toczy i wcisnę "P" zatrzymanie zupełnie nie przypomina hamowania - zanim auto się zatrzyma jest takie niby kołysanie...

 

Kal

niespotkalem nigdy tak oryginalnej wypowiedzi uzytkownika jeszcze mysle ze to jakis zart,ale jesli nie,ciekawi mnie czy ktos to przebije (bieg P.) :jawdrop:

 

Nie czepiaj się słów kolego :) - to taki skrót myślowy. Wiem że to nie ma nic wspólnego z biegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jaki mechanizm działania tej funkcji? Trochę to dziwne - jak np samochód się delikatnie toczy i wcisnę "P" zatrzymanie zupełnie nie przypomina hamowania - zanim auto się zatrzyma jest takie niby kołysanie...

 

Kal

niespotkalem nigdy tak oryginalnej wypowiedzi uzytkownika jeszcze mysle ze to jakis zart,ale jesli nie,ciekawi mnie czy ktos to przebije (bieg P.) :jawdrop:

 

Nie czepiaj się słów kolego :) - to taki skrót myślowy. Wiem że to nie ma nic wspólnego z biegiem.

mnie niechodzi o skrot ani o to okreslenie,ale o caly post,i otkie pytanie,dziecinne,pominawszy nawet dyletantyzm w tak podctawowej kwesti,i jeszscze niemasz nawet swiadomosci o co chodzi i piszesz o skrocie myslowym,ja napisalem o swoich odczuciach bo niespotkalem sie tu z takim postem dokladnie jak by moja ma corka pytala o cos w dziedzinie motoryzacji (niechamuje ,tak kolysze)naprawde myslalem ze to jakis dowcip,ale sory jezeli poczulec sie dotkniety,moim zdziwieniem i zazenowaniem twoim pytaniem w kwesti hamowania biem P. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jaki mechanizm działania tej funkcji? Trochę to dziwne - jak np samochód się delikatnie toczy i wcisnę "P" zatrzymanie zupełnie nie przypomina hamowania - zanim auto się zatrzyma jest takie niby kołysanie...

 

Kal

 

Prawdopodobnie jest tam jakies sprzegielko, zapadka czy cus. Inaczej auto stanelo by deba, albo cos bys pourywal.

 

Ale korzysta sie z tego w ten sposob, ze przelacza sie na P po zatrzymaniu i najlepiej po zaciagnieciu recznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Jaki mechanizm działania tej funkcji? Trochę to dziwne - jak np samochód się delikatnie toczy i wcisnę "P" zatrzymanie zupełnie nie przypomina hamowania - zanim auto się zatrzyma jest takie niby kołysanie...

 

Kal

niespotkalem nigdy tak oryginalnej wypowiedzi uzytkownika jeszcze mysle ze to jakis zart,ale jesli nie,ciekawi mnie czy ktos to przebije (bieg P.) :jawdrop:

 

Nie czepiaj się słów kolego :) - to taki skrót myślowy. Wiem że to nie ma nic wspólnego z biegiem.

mnie niechodzi o skrot ani o to okreslenie,ale o caly post,i otkie pytanie,dziecinne,pominawszy nawet dyletantyzm w tak podctawowej kwesti,i jeszscze niemasz nawet swiadomosci o co chodzi i piszesz o skrocie myslowym,ja napisalem o swoich odczuciach bo niespotkalem sie tu z takim postem dokladnie jak by moja ma corka pytala o cos w dziedzinie motoryzacji (niechamuje ,tak kolysze)naprawde myslalem ze to jakis dowcip,ale sory jezeli poczulec sie dotkniety,moim zdziwieniem i zazenowaniem twoim pytaniem w kwesti hamowania biem P. pozdrawiam

 

Szanowny Kolego,

 

Ja tylko się chciałem dowiedzieć, co się dzieje w mechanice samochodu po tym jak wcisnę przycisk "P" na dźwigni zmiany biegów. Może i pytanie jest dyletanckie w oczach takiego eksperta motoryzacji jak Ty, ale dla mnie to nie jest oczywiste, dlatego zapragnąłem zaspokoić swoją ciekawość. Niestety, zawsze się znajdzie ktoś, komu jedyną przyjemność sprawia, jak komuś do.....li.

 

Mimo wszystko pozdrawiam serdecznie

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem inżynierem od ASB, ale z tego co widziałem na filmiku od BMW tam jest swego rodzaju zapadka blokująca mechanizm skrzyni całkowicie - nic w skrzyni sie nie rusza.

 

Kołysze, bo pomiędzy skrzynią a wałem masz łącznik elastyczny i on właśnie odpowiada za to, by było miękko. Dalej tez pewnie są jakieś luzy które powodują, że auto "kołysze".

 

Oczywiście pomijam fakt, że robienie czegos takiego jak "hamowanie biegiem P" to czysta głupota i brak wyobraźni, jak również dobry powód do wymiany skrzyni na nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w tv oglądałem program w którym robili test: "co się stanie jak ustawimy P w automatycznej skrzyni biegów w rozpędzonym aucie?". Mogło by się wydawać że koła się zablokują i skrzynia się rozsypie na części, ale samochód powoli zaczął zwalniać aż stanął. W tym przypadku skrzynia wytrzymała test.

 

P w skrzyni działa mniej więcej tak, że jest opaska która zaciska się na kole(blokując je), które ma połączenie z głównym wałkiem w skrzyni.

 

Tak to wygląda na podstawie skrzyni z tds'a. Jak się mylę to niech ktoś poprawi.

http://bmwfans.info/original/E34/tou/525tds-M51/ECE/L/A/1996/02/mg-24/ill-24_0705/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście pomijam fakt, że robienie czegos takiego jak "hamowanie biegiem P" to czysta głupota i brak wyobraźni, jak również dobry powód do wymiany skrzyni na nową.

 

Dzięki za wszelkie rozsądne wypowiedzi - okazuje się że można :). Oczywiście nigdy nie próbowalem tym hamować, a to słynne kołysanie objawiało mi się jak na wzniesieniu miałem wciśnięty hamulec roboczy, załączałem P i puszczałem hamulec. A drugi przypadek przy parkowaniu - jak praktycznie miałem wyhamowany samochód, ale nie do końca - odrobinę się jeszcze toczył.

 

Kal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem inżynierem od ASB, ale z tego co widziałem na filmiku od BMW tam jest swego rodzaju zapadka blokująca mechanizm .

 

Gdzie można znaleźć ten filmik? Bo widziałem coś takiego

ale skromny jest okropnie :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.