Skocz do zawartości

Cudowna obsługa w ASO BMW


tora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poniewaz jestem uczynny a kolega klaudek spytał sie na forum ile kosztuje ręczna roleta na tylną szybę do E60 sedana która widnieje w katalogu akcesorii bmw na stronie www.bmw.pl (nie powiem tez bym taką chciał) i dlatego zadzwoniłem do Dealera BMW Inchcape Motor na ulice Wrocławską 6A.

Odebrał telefon Pan Krzysztof Wycech i po 10-15 minutach poszukiwań nie potrafił podać ani ceny tej roletki ani nawet nie wiedział o co chodzi bo cytuje jego słowa "to jest takie coś co przykręca sie na klapę bagażnika tak?"

Trochę sie zirytowałem ale zagryzłem zęby i tłumaczę Panu z działu częsci zamiennych że to w środku auta jest na tylnej półce itd,tak jak widać na zdjęciu w katalogu:

http://www.habich.neostrada.pl/roleta.jpg

Ok Pan Krzysiek Wycech poprosił mnie o numer telefonu że sprawdzi wszysto i napewno odzwoni w ciągu 15 minut.

Jak sie domyślacie nikt nie zadzwonił.

Tak wygląda obsługa w polskim ASO BMW,gdzie od 2006 zostawiłem juz w ASO BMW Polska 17,515 złotych.

Kilka dni wcześniej dzwoniłem do ASO Suzuki po info o bagazniki dachowe z katalogu akcesorii i w ciągu kilku minut dowiedziałem sie jakie są typy jakie ceny i kiedy będzie do odebrania.

Coraz częściej sie zastanawiam czy warto swoje ciężko zarobione pieniądze wydawać na markę BMW.

Dodam ze okresu dzisiaj nie dostałem :lol:

hej

Edytowane przez tora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 156
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jam mam tylko nadzieję , ze to może tamten pan ma jakiś okres :twisted: , i że nie jest tak we wszystkich aso w Polsce. Oj nie szanuje się klienta nie szanuje. :duh:

 

 

oj niestety tak jest w ASO też miałem podobny przypadek dzwoniac do Aso z pytaniem o czesći zostałem beszczelnie spławiony,ale to jeszcze nic ojciec ma Alfa Romeo 166 i prosił zebym dowiedział sie ile kosztuje wymiana Wariatora faz rozrzadu ,no wiec biore za telefon i dzwonie i tu zonk :) pan w serwisie niewiedział oco ja pytam ze niema takiej czesci usmiałem śie aż niemiara

Moje BMW- E30 318I,

- E34 525TDS

-E32 730IA-kochana babcia

-E34 520I M50

E46 Touring 320CI M54

E36 M43 Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tora - tyle razy Ci powtarzałem, że jak ASO, to tylko BMW BAWARIA MOTORS (czyli Katowice lub Warszawa) :)

 

Ja też sobie przed momentem z ciekawości zadzwoniłem do mojego ASO i bez problemu od razu otrzymałem info, że roleta tylna E60, czyli element nr 51467027096, to dzisiaj koszt 1720zł

 

pozdrawiam :)

 

EDIT:

Sorry - kurde pomyliłem się, bo zapomniałem, że chodziło o ręczną i zapytałem o elektryczną roletę :|

Tak czy inaczej - w razie czego polecane przeze mnie miejsca znacie.

tel. do Działu Części i Akcesoriów w Katowicach, to: (032) 608 00 99 wewn. 104

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tora - fakt ze Pan Krzysio nie wie co to roleta jest zdumiewające ale sie troche czepiasz, to ze nie zadzwonił to mozliwe ze ma stado ludzi w kolejce :)

 

Jak kupowałem swoją beemke to nie skorzystałem z Łódzkiego dealera ( na 3 dali mi cene o 20.000 wyzszą niż kupiłem swoją 5 z podobnym wyposazeniem i przebiegiem) ale zawsze dzwonili :)

 

 

Musisz troche wyluzować, jak byłem w serwisie to było "stado" ludzi którzy gościowi zawracali głowe o jakieś pierdoły dosłownie to jak on miał oddzwonić do klienta?

 

A swoją drogą Beemke kupiłeś za granicą a od dealera który jest najblizej ciebie wymagasz cudów ze w 15 minut nie oddzwoniają

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A swoją drogą Beemke kupiłeś za granicą a od dealera który jest najblizej ciebie wymagasz cudów ze w 15 minut nie oddzwoniają

 

:mad2: Ale tekst, masz racje, przecież oni robią łaskę i jak mówią że w 15 minut oddzwonią, to tylko taki żart :D

 

 

Obsługa w ASO jest tragiczna i nie zwalałbym tego na nadmiar obowiązków. Jak ostatnio miałem szczęście pojawić się kilkukrotnie w ASO zamowić i odebrać części (ponieważ na e-mail ASO nie odpowiadało przez ponad tydzień, mimo ponawiania, a na tel powiedziano mi że oddzwonią i sie nie doczekałem) - to zastałem tylko raz w godzinach szczytu klienta w dziale serwis. Tak że raczej nie są zawaleni pracą :wink:

 

Obsluga na miejscu była już jak najbardziej miła. Ale do dziś nie potrafię zrozumieć, dlaczego czekam na informację o dostępność częsci (podajac jej numer + VIN pojazdu, by nie mieli wymówki że czegoś nie dostali i nie mogą podać) kilka dni, a czasami w ogóle nie dociera.

 

Odnośnie kompetencji, najbardziej rozbawiła mnie reakcja człowieka w dziale częsci na listę moich części, na których był olej do skrzyni. Powiedział mnie, że nie wiedzą jaki tam jest olej i że trzeba zrobić zlecenie, wjechać do nich na serwis, odkręcic spód i z miski odczytać... :mrgreen:

 

 

solaris --> jak narazie Bawaria lusterko mi zamawia i maluje 3ci tydzien, to akurat nie do końca ich wina, ale miało być w tym tygodniu do odbioru, a narazie 0 informacji od ASO i ciągle jeżdże ze złamanym... na odpowiedź o częsci również czekam, narazie tylko 2 dni, więc jescze rekordu Sikory nie pobili :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...solaris --> jak narazie Bawaria lusterko mi zamawia i maluje 3ci tydzien, ...

 

I możliwe, że na to jeszcze niestety poczekasz kolejne tygodnie ;) Takie sprawy potrafią ciągnąć się bardzo długo nawet gdy chodzi o prywatne samochody samych pracowników ASO - to wiem z doświadczenia kolegi, który zlecił naprawę blacharską "swojemu" ASO (ale mimo czekania, z roboty był zadowolony).

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A swoją drogą Beemke kupiłeś za granicą a od dealera który jest najblizej ciebie wymagasz cudów ze w 15 minut nie oddzwoniają

 

:mad2: Ale tekst, masz racje, przecież oni robią łaskę i jak mówią że w 15 minut oddzwonią, to tylko taki żart :D

 

 

Obsługa w ASO jest tragiczna i nie zwalałbym tego na nadmiar obowiązków. Jak ostatnio miałem szczęście pojawić się kilkukrotnie w ASO zamowić i odebrać części (ponieważ na e-mail ASO nie odpowiadało przez ponad tydzień, mimo ponawiania, a na tel powiedziano mi że oddzwonią i sie nie doczekałem) - to zastałem tylko raz w godzinach szczytu klienta w dziale serwis. Tak że raczej nie są zawaleni pracą :wink:

 

Obsluga na miejscu była już jak najbardziej miła. Ale do dziś nie potrafię zrozumieć, dlaczego czekam na informację o dostępność częsci (podajac jej numer + VIN pojazdu, by nie mieli wymówki że czegoś nie dostali i nie mogą podać) kilka dni, a czasami w ogóle nie dociera.

 

Odnośnie kompetencji, najbardziej rozbawiła mnie reakcja człowieka w dziale częsci na listę moich części, na których był olej do skrzyni. Powiedział mnie, że nie wiedzą jaki tam jest olej i że trzeba zrobić zlecenie, wjechać do nich na serwis, odkręcic spód i z miski odczytać... :mrgreen:

 

 

solaris --> jak narazie Bawaria lusterko mi zamawia i maluje 3ci tydzien, to akurat nie do końca ich wina, ale miało być w tym tygodniu do odbioru, a narazie 0 informacji od ASO i ciągle jeżdże ze złamanym... na odpowiedź o częsci również czekam, narazie tylko 2 dni, więc jescze rekordu Sikory nie pobili :D

 

 

Luz chłopaki - do mnie zawsze oddzwaniają w łodzi i nie ma z tym problemu, powiem wiecej nawet maile piszą:)

 

A uwierz mi ze w Tłokińskim do serwisu kiedy nie przyjde to jestem 5-10 w kolejce

Hmmmm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz troche wyluzować, jak byłem w serwisie to było "stado" ludzi którzy gościowi zawracali głowe o jakieś pierdoły dosłownie to jak on miał oddzwonić do klienta?

 

A swoją drogą Beemke kupiłeś za granicą a od dealera który jest najblizej ciebie wymagasz cudów ze w 15 minut nie oddzwoniają

Aha czyli jak zakupimy auta za granicą to serwis ma nas gdzies?a wcześniej piszesz coś takiego:

ASO ma 70% dochodu z serwisu a tylko 30% ze sprzedazy aut

Szkoda że nie ma BZQ nie bedę opowiadał za neigo jak był ostatnio w ASO właśnie w tym i jaką przyjemnośc miał "prawidłowy"użytkownik BMW (zakup auta u dilera gdzie serwisuje) i jakie on ma też z nimi kwiatki.

Jeśli w ASO litr oleju kosztuje 80-90zł a ten sam w opakowaniu Castrola gdzieindziej 30zł (zresztą każdy zna stawki z ASO nie musze mnożyć przykładów) i ja sie na to godzę i płacę to oczekuję też obsługi na podobnym poziomie odniesienia-chyba nie wymagam za dużo.Jak bierzesz hotel ***** to masz inną bajkę w obsłudze niż w ***(proszę może nie przekładać tego na warunki Polskie).

Jeśli Pan Krzysztof miał tabun klientów nie ma problemu też pracuję w handlu i nie spławiam kogoś ze zadzwonie za 15 minut jak wiem ze nie zadzwonię.

Wiem że ktoś mógł sie obruszyć czego Tora chce (każdy kto mnie uważnie czyta wie ze zachęcam do serwisowania w ASO)ale słuchajcie nie pisze tego bo trzy lata wszystko było super i dzisiaj ktoś nie odzwonił nie poprostu sie zbierało zbierało aż dzisiaj powiedziałem NIE i tyle.

Nie zmuszajcie mnie do napisania moich negatywnych przygód z ASO bo wylecę z tego forum.

hej

aha żeby nie było w Bawarii na Czerniakowskiej jest zupełnie inna obsługa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuj się Artur ;)

 

A jeżeli szukasz sprzymierzeńca do walki z cenami, to mój nr tel masz ;) . Może coś wymyślimy, żeby ceny gratów (oczywiście "for personal use only") dla takich fajnych ludzi jak my, były zawsze podobne do stawek podczas wyprzedaży i opróżniania magazynów.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze nic, w Olsztynie w BMW Fota jest pan, który jak mu podaję VIN, wmawia mi że nie ma takiego BMW i że BMW wogóle nie wyprodukowało auta o numerze VIN który podaję - już drugi raz na niego trafiłem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tora - tyle razy Ci powtarzałem, że jak ASO, to tylko BMW BAWARIA MOTORS (czyli Katowice lub Warszawa) :)

 

Solaris520 bez obrazy ale wg mnie to ASO to naciągacze:

1. Tabliczka VIN koszt 120 zł ale sam nie mogę jej założyć oni to zrobią za 500 zł :D hahah.

Sikora Mikołów sprzedał mi tabliczkę nawet kierownik serwisu wymierzył z innej E39 jak i gdzie dokładnie ma być wklejona.

2. Skasowanie błędów w E39 280 zł bez diagnozy!!!! z diagnozą 480 zł!!!!

Sokora Mikołów 200 zł z wydrukiem co i jak jest z samochodem z numerami części które będę potrzebował !!!

3. Dzwoniłem do BMW BAWARIA MOTORS o zimówki do X3, miła Pani co odbiera telefon nie ma pojęcia jakie tam są opony przekazując telefon koledze ten nie był w stanie polecic sensownych opon ale za to może sprzedać kompletnych kół za 14.000,00 :)

4. Zestaw naprawczy hamulców przód E39 BMW BAWARIA 139 netto Sikora o dziwo 72 zł :)

5. Traktowanie klienta w BAWARIA który się umawia na przegląd przy 30 tyś w X3 najbliższy wolny termin za 3 tygodnie bo pracownicy sa na L4 sorry ale wybacz 3 tyg na przegląd przecież to jest pracy na 6h !!!! Sikora zrobił przegląd na drugi dzień od telefonu :) i pytali się czy chce auto zastępcze

 

Wiec wybacz ale nie POLECAM BAWARIA MOTORS KATOWICE bo są naciągacze i partacze to takie moje zdanie

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie to ludzie ogólnie zbytnio wierzą w ASO, są to takie same warsztaty jak inne, co prawda mają oczywiście bardziej specjalistyczny sprzęt, dane serwisowe itd. ale na końcu zawsze jest człowiek, który nawet z najlepszym sprzętem potrafi coś spieprzyc.

Poza tym jak w czasie studiów mieliśmy praktyki w serwisach samochodowych to niestety ale obraz od środka większość ASO jest nieciekawy. Kolega miał praktykę w Citroenie to na porządku dziennym były kradzieże części przez pracowników, ale nie z magazynu, tylko zamiast wymienić człowiekowi rozrząd, mechanik zostawiał stare części. Wymiana połowy oleju to standard w większości serwisów z których znam obsługę. Nie chcę rozpętać burzy na forum bo nie twierdzę (mam nadzieję, że tak nie jest) że dotyczy to każdego ASO, ale dziwi mnie tak ufne podejście wielu forumowiczów do serwisowania w ASO.

www.nowak-motocykle.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pochwale ASO w Krakowie - Misiaka, wczoraj dzwonilem zamówić uszczelki do reflektorow przednich e36 '97.

10% znizki bo nie mieli na składzie i obiecali na wtorek. Dzisiaj o 8 rano sms ze uszczelki są do odebrania. Dzieki czemu po 16 bylem juz po calej operacji czyszczenia lamp i wymiany uszczelek :cool2: :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...miła Pani co odbiera telefon nie ma pojęcia jakie tam są opony...

 

Bo to pewnie była Pani "centrala", albo w chwilowym zastępstwie bardzo ładna brunetka - Pani kasjerka ;) Poza tym, pewnie ich zaskoczyłeś pytając o opony ;)

 

A poważniej - każdy ma swoje doświadczenia z tą samą ASO i wiem, że zazwyczaj jednak zdarzają się negatywne opinie. Ja z różnych względów nie mogę narzekać, ale i tak wkurzają mnie hiper-wysokie marże (zwłaszcza, że wiem, jak tanio czasem decydują się coś sprzedać - wtedy człowiek błyskawicznie przyzwyczaja się do czegoś dobrego i chce jeszcze taniej)

 

pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......w chwilowym zastępstwie bardzo ładna brunetka - Pani kasjerka ;)...

Pani brunetka to Patrycja T. :) znam ją ze szkoły :roll2:

 

......-wysokie marże (zwłaszcza, że wiem, jak tanio czasem decydują się coś sprzedać - wtedy człowiek błyskawicznie przyzwyczaja się do czegoś dobrego i chce jeszcze taniej) pozdr.

 

To fakt marża potrafi przygnięść człowieka, czasmi nabijają nawet 200%

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też ostatnio z kilkoma ASO miałem do czynienia ,ale poprzez e-maila wysłałem kilkanaście wiadomości do większych serwisów z zapytaniem o drobne części i powiem ,że na wysłane 7 czy osiem zapytań otrzymałem tylko 2 odpowiedzi,i do dziś i nic więcej:(,ale jak zadzwoniłem już i powołałem się na osobę ,która odpisał to otrzymałem informację ,że tu taki nikt nie pracuje to dopiero ubaw -to pytam się gościa kto odpisał z waszego serwisu?Nawet jak podałem nr części z RealOEM i prosiłem o podanie cen w jednej wiadomości otrzymałem informację proszę o podanie nr VIN,nie narzekam bo nie jeżdżę do ASO ,ale żeby na pocztę nie odpisać to już wstyd.Nie szanuje sę klienta i nie zależy chyba na kliencie ?no chyba ,że się mylę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieszkam w niemczech w bawari i powiem wam ze tu to samo, tylko zle doswiadczenia i to co czytam na niemieckich forach rowniez potwierdza ze sa to nacagacze i czesto nie umieja dac pelnej informacji jesli chodzi o serwis lub czesci. a przy ostatniej inspekcji poprosilem czy moglbym byc przy tym i to co mnie zaskoczylo bylo to dwoch mechanikow ktorych wiek nie przekraczal 22 lat i niestety ich wiedza byla ograniczona, na wiele pytan nie potrafili mi odpowiedziec. wiec pod koniec mojej wizyty lekko poddenerwowany spytalem na jakiej podstawie jestescie tu zatrudniani jesli macie tak slaba wiedze, na to oni ze dopiero sie ucza a serwis BMW oszczedza i im jako czesc ksztalcenia BMW placi niewiele i dlatego nigdy juz sie tam nie pojawie.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani brunetka to Patrycja T. :) znam ją ze szkoły :roll2:

Dokładnie :) – no to kurcze myślałem, że nie może być lepiej niż wtedy, gdy ma się znajomości szkolne z kimś w kasie :lol:

Swoją drogą właśnie Pani Patrycja jest osobą najczęściej obracającą moimi kartami płatniczymi. ;) (czasami chyba częściej niż ja)

 

To fakt marża potrafi przygnięść człowieka, czasmi nabijają nawet 200%

Niestety jest chyba jeszcze gorzej - mam podejrzenia, że czasem bywa 1000% :modlitwa:

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bawarii w Warszawie nie polecam, kiedyś pisałem jak mnie potraktowali (ale oczywiście bardzo grzecznie) przy likwidacji szkody z AC. W wielkim skrócie: samochód miał mieć polakierowane trzy elementy, a przy odbiorze wyglądał jak po dzwonie, tłumaczenie tak e46 mają :mad2: .

Kiedyś zamawiałem kluczyk, zażądali zaliczki :lol: . Po zapłaceniu okazało się, że naciągnęli mnie na 70zł (w stosunku do kwoty na jaką się umawialiśmy). Poprosiłem o zwrot, obsługiwał mnie pan Chyliński, nie radził sobie z fakturami i w końcu pokazał "uprzejmość". Straciłem prawie godzinę i zero przeprosin.

Co do Inchcape to wiem, że jeszcze miesiąc temu szukali kogoś do działu części, a wiecie że wszędzie teraz zatrudniają tylko po znajomości. Żenada.

Jednak kilka razy tam byłem i nie mogę narzekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

solaris --> jak narazie Bawaria lusterko mi zamawia i maluje 3ci tydzien, to akurat nie do końca ich wina, ale miało być w tym tygodniu do odbioru, a narazie 0 informacji od ASO i ciągle jeżdże ze złamanym... na odpowiedź o częsci również czekam, narazie tylko 2 dni, więc jescze rekordu Sikory nie pobili :D

 

Co do dzialu czesci w Bawarii nie mozna miec wielu zastrzezen.

Oczywiscie zakladajac, ze uda sie tam dodzwonic. :mad2: Z telefonem na serwis jest podobnie.

Kiedys tyle wydzwanialem, ze postanowilem podjechac osobiscie na drugi koniec miasta.

 

Jesli zas chodzi o malowanie......hmmmm

Uszkodzili mi zderzak i malowali go 3 razy !!!

Ale zainstalowac go prawidlowo im sie nie udalo!!!

Wlasnej lakierni nie posiadaja. Korzystaja z uslug innych firm - problem, ze chyba nie tych, co trzeba.

 

Ogolnie serwis BMW w Polsce mozna smialo ocenic jako hmmm "pod psem"

 

A osobiscie uwazam, ze maja zdecydownie za duzo roboty, na nic nie maja czasu. Jest to niewatpliwie jedna z przyczyn , ze prace sa wykonywane "po lebkach", terminy ponad tydzien lub dluzej.

Na wymiane sprezarki klimy czekalem ponad miesiac.

 

Obsluge w serwisie Forda oceniam jako kilkukrotnie lepsza pod kazdym wzgledzie. Z Audikiem w zasadzie nie bywalem na serwisie.

 

Zgadzam sie z Tora - mocno sie zastanowie przy zmianie auta.

Duza awaryjnosc to jedno, wtopa kazdemu moze sie zdarzyc, jak jest gwarancja to mozna pomyslec, ze stresu nie ma.

Ale fatalna obsluga i beztalencie mechanikow/elektronikow to przesada.

Za kase jaka placi sie za BMW i jego serwis powinnismy byc w serwisach calowani po dupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fakt marża potrafi przygnięść człowieka, czasmi nabijają nawet 200%

Niestety jest chyba jeszcze gorzej - mam podejrzenia, że czasem bywa 1000% :modlitwa:

 

przeceniacie chciwość serwisów, ich przycinka waha się między 10 a 40 procent (czyli tyle co każdy inny nieautoryzowany warsztat) w zależności od grupy towarów. ceny dyktują niemcy i jeśli jest jakaś promocja na klocki czy akcesoria to właśnie niemcy tak postanowili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.