Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów.

 

Od około pół roku jestem szczęśliwym posiadaczem BMW 320dA Touring 2002. Jak dotąd wszystko generalnie mi pasowało a przejechałem już nim 17000km.

Problemy rozpoczęły się w zeszłym tygodniu.

1. Zauważyłem stojąc w korkach (na światłach), że bardzo dymi mi z wydechu - kolor szarawo-biękitny-blady. Dymił tak aż do rozgrzania (około 15min.)

2.Generalnie zauważyłem, że przyspieszenia są słabsze - nawet na kickdownie - ale tylko nieznaczenie słabiej

3. Dzisiaj natomiast zaczął kopić już bardzo bardzo i inni kierowcy się za mną oglądali

4. Po drodze do domu po pracy dodatkowo zaczęła się zapalać czerwona kontrolka ojeju - nieprawidłowe ciśnienie oleju; zapala się i gaśnie

5. Stracił także całkowicie swoją moc - ja depcze o on 1500 obr/min i nic więcej.

 

Bardzo wolno dojechałem do domu i już go nie ruszam.

Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego - ok

Oleju widzę mało ale za bardzo nie mogłem dolać po pod korkiem było prawie pełno - tylko na bagnecie poniżej minimum. Więc teraz laweta i do serwisu.

Co to może być bo nie chciałbym żeby w warsztacie pół silnika mi wymienili - i stracę majątek.

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)
Nie rozumiem jak pod korkiem moze byc "prawie pełno" oleju. I to w takim stopniu ze uniemozliwialobyto dolewke oleju. Niedrozne kanały olejowe w glowicy? Objawy jednoznacznie wskazują na olej w komorach spalania lub uszkodzoną turbinę ze znacznym wskazaniem na to ostatnie Edytowane przez czarny316
Opublikowano

z opisu stawiam na uszkodzona turbinke..

najprawdopodobniej rozszczelnienie...

i to jest lepsza wersja scenariusza.

gorsza wiarze sie z wymiana wirnika itd. no ale nie ma co gdybac czekamy na orzeczenie serwisantow.

jaki masz przebieg? z ciekawości pytam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stawiam na odmę i turbo, ale ciężko coś stwierdzić przez net

Mam nadzieję że to jakaś błachostka, lae jakoś w to nie wierzę

Jeśli to turbina to tanio nie bedzie.

Czy coś mocno gwizdało jakieś dźwięki dziwne, ??

Pozdrawiam
Opublikowano

czarny316 tylko straszy jesli na bagnecie pojawił sie olej to dobre i to.

pamietaj ze stan trzeba trzymac ! 3/4 od min do max.

a korek sluzy do wlewania oleju a nie kontrolowaniu stanu w misce.

Opublikowano

170tkm

Zatarty silnik chyba by nie chodził gładko (odpaliłem na chwilę po 2h) - a ja specjalnie żadnych niecodziennych dźwięków nie słyszę. Ponadto przed powrotem z pracy do domu tj. jakieś 6km sprawdziłem poziom oleju i był na max.

Opublikowano

Witam.

No więc dzisiaj na spokojnie otworzyłem maskę. I teraz wiem, że człowiek jak jest zmęczony, wkurzony to nie myśli. jak wcześniej pisałem pod korkiem jest olej - i to prawda jest ale to jest olej od wspomagania. Wlew oleju silnikowego jest obok. I tam widzę tylko jakieś zębatki, łańcuszek. Wiec wielkie sorry. Ta informacja była błędna.

Opublikowano

Witam!

No i ile razy jeszcze mam pisac, żeby nie kupowac 320d z końca 2001 oraz całego 2002 roku?!

A jesli już kupowac to naprawdę byc bardzo przewrażliwionym na punkcie turbo-pytac, słuchac, rozkrecac, diagnozowac!

Pamiętaj, że niestety BMW wsadzało do 320d turbosprężarki garrett typu NON-REPAIR( sic! ) VNT!

Nie baw się jakby co w regenerację, tylko kup nową-ok. 3,5-4 Kpln.

Pozdrawiam

sex, drugs and BMW...
Opublikowano
z opisu stawiam na uszkodzona turbinke..

najprawdopodobniej rozszczelnienie...

i to jest lepsza wersja scenariusza.

gorsza wiarze sie z wymiana wirnika itd. no ale nie ma co gdybac czekamy na orzeczenie serwisantow.

jaki masz przebieg? z ciekawości pytam

rozszczelnienie raczej nie-nastapiło by wtłoczenie oleju do komor spalania, jednocześnie powodując samozapłon oleju-dalej to już tylko usiąśc i płakac, lub zdusic silnik wpinając najwyższy bieg asekurując się wszystkimi możliwymi hamulcami, lecz ta opcja w automacie odpada...sam niewiem co bym zrobił w automacie gdyby doszło do zassania oleju do KS.

Macie jakieś propozycje?

Może kiedyś się przyda komuś taka porada...

sex, drugs and BMW...
Opublikowano

rozszczelnienie raczej nie-nastapiło by wtłoczenie oleju do komor spalania, jednocześnie powodując samozapłon oleju

 

 

A świstak siedzi i zawija.. :mrgreen: zastanow sie co mowisz :clap:

Opublikowano
rozszczelnienie raczej nie-nastapiło by wtłoczenie oleju do komor spalania, jednocześnie powodując samozapłon oleju

 

 

A świstak siedzi i zawija.. :mrgreen: zastanow sie co mowisz :clap:

Tzn gdzie ten olej by poszedł?

Nie żebym znał ten problem z autopsji i nie żebym na codzień zajmował się sprężarkami...najlepiej jest kontrę zarzucic bez kontrargumentu...czekam na wyjaśnienie wszem i wobec gdzie ten olej by sobie powędrował po rozszczelnieniu...

sex, drugs and BMW...
Opublikowano
kolega daro3 jesteś w błędzie :D przy rozszczelnieniu olej przedostaje się do komory spalania... nie jedną taka akcje widziałem :D siwy dym i nic więcej.. :D
BMW - bedzie sie działo !!
Opublikowano

WIECIE JAK DZIALA I CO TO WOGOLE JEST TURBO W DIESLU ????:mrgreen: BO JA WIDZE ZE NIE WIECIE...

:twisted2:

NO GDZIE IDZIE OLEJ JEZELI DYM JEST SIWY A NIE NIEBIESKI ? :twisted2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W jaki niby sposób olej ma się dostać do komory spalania???

musiał by niezły kawał drogi przelecieć - od turbo przez inter i w górę do kolektora ssącego - raczej to nie możliwe, tak mi się wydaje.

Olej po rozszczelnieniu leci prosto w wydech na katalizator ewentualnie zalewa inter cooler - nie wiem jak się to pisze.

Pozdrawiam
Opublikowano
brava HUNTER :clap: dokładnie jest tak jak mowisz. olej trafia w układ wydechowy stad pojawia sie sciana dymu za autem.
Opublikowano
Panowie mowimy o samozaplonie. czyli nieszczelnosc w turbo (taki luz na osce ze uszczelniacze nie daja rady) olej jest zasysany do komory spalania. Z racji ze proces do konca nie jest kontrolowany i nastepuje spalanie oleju z tylu na wydechu zobaczymy dym siwo niebieski.... Silnik sie sam napedza bo sie zwiekszaja obroty jest wiecej oleju zostaje zasysane z nieszczelnej turbiny i albo zadusisz skrzynia silnik, lub w wersji automat trzeba sciagnac rure powietrza przed kolektorem dolotowym. Ale nie wiem czy sie da zdarzyc...
Opublikowano
Aha a silnik diesel zwany tez klekot jest silnikiem beziskrowym czyli pod wplywem sprezania jest tak duza temperatura(przemiana adiabatyczna) ze nastepuje zaplon mieszanki powietrze olej napedowy; olej rzepakowy; olej silnikowy itp...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie mowimy o samozaplonie. czyli nieszczelnosc w turbo (taki luz na osce ze uszczelniacze nie daja rady) olej jest zasysany do komory spalania. Z racji ze proces do konca nie jest kontrolowany i nastepuje spalanie oleju z tylu na wydechu zobaczymy dym siwo niebieski.... Silnik sie sam napedza bo sie zwiekszaja obroty jest wiecej oleju zostaje zasysane z nieszczelnej turbiny i albo zadusisz skrzynia silnik, lub w wersji automat trzeba sciagnac rure powietrza przed kolektorem dolotowym. Ale nie wiem czy sie da zdarzyc...

Kolego jakoś mi się wierzyć nie chce że ten olej tam doleci... , wiesz to napewno, jeśli tak to pierwszy raz coś takiego słyszę.

Prawdą oczywiście jest fakt że olej wybucha ale nie w połączeniu z powietrzem tylko z czystym tlenem, może w dieslu jest inaczej bo z tego co piszecz to silnik miałby chodzić na oleju zamiast ropy i nie można go wyłączyć, może ktoś inny się wypowie,

 

Ze spalaniem masz racje, przemyślałem sprawę, ale dotarcie oleju do kolektora nadal wydaje mi się mało realne.

Pozdrawiam
Opublikowano
Witam. Mozesz sie spytac ludzi co przezyli cos takiego a przy silnikach turbo diesel jest to dosc czeste. Tak silnik diesla moze pracowac na oleju silnikowym, rzepakowym itp. tylko osprzet pompa wtryskowa, wtryski za bardzo nie radza sobie z tym olejem. Ale jesli tylko dasz obroty dieslowi i jakos dostarczysz olej do komory spalania pieknie wchodzi na obroty a ze proces jest nie kontrolowany czyli ile oleju w silniku tak dlugo bedzie sie wkrecal na obroty skutki sa proste do przewidzenia uklad korbowo tlokowy nie wytrzymuje tak duzych obrotow i robi sobie dziurke w bloku silnika:) Jedyna metoda zadusic skrzynia biegow taki silnik spostrzec sie ze cos nie tak bo to naprawde trwa chwile. jesli sa spelnione warunki rozgrzany olej 90 -100 C wkrecanie na obroty trwa okolo 5sek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.