Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Tak na początku to założyłem ten temat ponieważ pierwotny temat został zdominowany przez przedziwną polemikę całkowicie nie na temat doboru tarcz, klocków hamulcowych. http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=104870&highlight=hamulce

 

Chciałbym zapytać Szanownych Forumowiczów jakim rozwiązaniem jest zestaw hamulcowy tzn. tarcze + klocki + czujniki firmy BOSCH. Czy Ktoś z Was przez przypadek a może rozmyślnie montował takie cudo?

 

Jestem laikiem pod względem mechanicznym a zbliża się czas wymiany tarcz i klocków z przodu (kończą się - tak powiedział mechanik) i klocki z tyłu. Dzwoniłem do ASO i poznałem ceny części oraz robocizny. Z uwzględnieniem rabatu całość wymiany tzn:

- tarcze przód: 2*325,25zł

- tarcze tył: 2*240,30zł

- klocki przód: 326,70zł

- klocki tył: 335,70zł

- czujnik przód + tył: 126,00zł

- ręczny: 158,40zł

- robocizna: 450,00zł

W sumie około 2550,00zł

W serwisie BOSCH powiedziano mi że cena tych wszystkich części mieściła by się w granicach 1500,00zł + robocizna jakieś 350,00-400,00zł.

 

Tak więc mam pytanie czy wybór BOSCH to dobry pomysł. Pytam ponieważ kilka podzespołów w BMW jest oryginalnie montowanych tej firmy.

P.S. Dodam że chodzi o BMW e46 320D TURING (2004r).

 

P.S. II

Mam nadzieje, że oszczędzicie moją osobę i nie będziecie mnie zbyt ostro krytykować

Opublikowano

kup oryginalne tarcze a reszta moze byc zamiennikiem;

walczylem z tarczami ATE (kiedys je polecalem) i sie przejechalem....

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

Witam.

Dzieki za zainteresowanie i odpowiedz. Po namysle tez sklanialem sie do kupna czesci oryginalnych - mala roznica pomiedzy dobrymi zamiennikami a oryginalami.

Mam jeszcze jedno pytanie z tego co gdzies wyczytalem to oryginaly sa Jurida. Jesli tak to dziwna sprawa w ASO tarcza kosztuje okolo 330,00zl, a np. na stronie www.czescidobmw.pl o polowe tansze i nawet Zimmerman jest w granicach 250,00zl.

To wlasciwie jest powod moich pytan i watpliwosci czy wywalanie kasy w ASO 2 do 3 razy wiekszej na same czesci to sluszna sprawa.

Nadmieniam ze nie interesuje mnie zbytnio wpis do ksiazki serwisowej bo to akurat bezpieczenstwa i komfortu nie zapewni. Nie chodzi tez o pieniadze (w granicach rozsadku) - raczej o rozsadne ich wydatkowanie.

Jesli Ktos z Was mialby jakies sugestie na temat producentow i cen ich czesci (ukladu hamulcowego) to prosze o kontakt.

 

Pozdrawiam i dziekuje

meggiel.

Opublikowano

Ja osobiście kupiłbym dobre (raczej oryginalne, ale nie w ASO) tarcze, klocki i czujniki i podjechał na wymianę do dobrego warsztatu.

Koszt dużo niższy niż ASO i Bosch.

Tym bardziej, jeśli tak mocno nie zależy Ci na wpisie w książce, a zamiast tego wolisz zaoszczędzić naprawde sporą sumę pieniędzy, którą można przeznaczyć na inne naprawy...

Np z rabatem 30% w Focie płaciłem za ori Textary na przód do 320d M47N jakoś 140zł.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

nie ma za co :)

 

IMO nie kombinuj- ze wzgledu na mala roznice w cenie zainwestuj w oryginalne tarcze; klocki i czujnik mozesz kupic w zamienniku (klocki textar, ate itp sa ok)

 

jak wspomnialem przerabialem temat i przez moja niewiedze wyszlo x3...

 

nowe tarcze tez bywaja krzywe (tak bylo w moim przypadku)

 

jeszcze jedna uwaga-poszukaj zakladu, ktory ma sprzet do pomiaru "bicia" tarcz.

a) jesli zalozysz nowe tarcze i okaza sie krzywe to pomiar to wylapie i bedzie mozna wymienic tarcze na nowe;

b) jesli zalozysz tarcze i okaza sie krzywe -ale po probie drogowej, to masz nikle szanse na wymiane/zwrot gotowki.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

Witam.

Dziekuje za odpowiedzi.

Poszukalem troche i poczytalem. Okazuje sie ze wszyscy faktycznie radza ORYGINALNE tarcze - pytanie brzmi co to znaczy??? Kto w takim razie jest producentem takich tarcz??? Klocki to juz wiem z RealOem ze to sa Textary ale tarcze???

Po dłuższym namyśle chce sie zdecydowac pomiedzy BOSCHem a Zimmermanem ale nie tym nawiercanym.

To znaczy ktos mi polecil tarcze na przod i tyl Zimmerman i klocki JuridJ.

Z drugiej strony mam dobra oferte tarcz BOSCHa - naprawde niewielka roznica cenowa (okolo 100,00zł w sumie).

 

Teraz moje ostatnie pytanie co bedzie lepsze tj., bezpieczniejsze i trwalsze. Pytam aby nie popasc w jakies niepotrzebne dodatkowe koszty po 5000km.

 

Dziekuje i pozdrawiam.

meggiel

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam.

Dziekuje za odpowiedzi.

Poszukalem troche i poczytalem. Okazuje sie ze wszyscy faktycznie radza ORYGINALNE tarcze - pytanie brzmi co to znaczy??? Kto w takim razie jest producentem takich tarcz??? Klocki to juz wiem z RealOem ze to sa Textary ale tarcze???

Po dłuższym namyśle chce sie zdecydowac pomiedzy BOSCHem a Zimmermanem ale nie tym nawiercanym.

To znaczy ktos mi polecil tarcze na przod i tyl Zimmerman i klocki JuridJ.

Z drugiej strony mam dobra oferte tarcz BOSCHa - naprawde niewielka roznica cenowa (okolo 100,00zł w sumie).

 

Teraz moje ostatnie pytanie co bedzie lepsze tj., bezpieczniejsze i trwalsze. Pytam aby nie popasc w jakies niepotrzebne dodatkowe koszty po 5000km.

 

Dziekuje i pozdrawiam.

meggiel

 

Ja mam zestaw Jurid+Zimmerman od kolegi Maćka z czescidobmw.pl i sobie chwalę. Po około 10k km jest wszystko OK, a jeżdżę dynamicznie i czasem hamować trzeba :)

Odpuść sobie serwisy BOSCH i ASO, wydatek niewspółmierny do jakości usługi. Oryginalne tarcze są OK, ale markowe zamienniki niewiele im ustępują.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.