Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam mały problem, otóż po zapaleniu auta świeci mi ładowanie dopóki nie dodam gazu w okolice 2000 obr/min, jak już zgasnie jest wszystko OK. I teraz się zastanawiam co to może być czy szczotki w alternatorze czy regulator napięcia nie zaskakuje odrazu. Dziś będę chciał wyjąć alternator i sprawdzić co to jest. Jeżeli miał ktoś podobną sytuację to bardzo proszę o podpowiedzi. Nie chce żeby się okazało że bez potrzeby będę się brał za alternator.

Edytowane przez jacek126
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam

Mam mały problem, otóż po zapaleniu auta świeci mi ładowanie dopóki nie dodam gazu w okolice 2000 obr/min, jak już zgasnie jest wszystko OK. I teraz się zastanawiam co to może być czy szczotki w rozruszniki czy regulator napięcia nie zaskakuje odrazu. Dziś będę chciał wyjąć alternator i sprawdzić co to jest. Jeżeli miał ktoś podobną sytuację to bardzo proszę o podpowiedzi. Nie chce żeby się okazało że bez potrzeby będę się brał za alternator.

 

 

dobrze napisałes że to szczotki, ale w alternatorze, rozrusznik nie ma z tym nic wspólnego

sprawdź ładowanie na wolnych obrotach

u mnie było 12,5V, bo jakis mądry mechanior wsadził wirnik o zbyt małej średnicy i była za duża odlełość

objawy były tak jak u Ciebie, paliło sie ładowanie dopóki nie dodałem gazu

po wymianie wirnika ładowanie 14,2V

 

pozdro

003.jpg
Opublikowano
Już poprawiłem że alternatora :D A ile cie kosztowała wymiana wirnika i szczotek w alternatorze?
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Wyglada na to ze sie szczotki wieszaja w szczotkotrzymaczu. Odkrec go jak dasza rade i zobacz czy czasem tam syfu nie nawlazilo jakiegos. Poza tym moga byc na tyle szczotki zjedzone ze trzeba je zmienic.
O Tempora! O Mores!
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Już poprawiłem że alternatora :D A ile cie kosztowała wymiana wirnika i szczotek w alternatorze?

 

Regenaracja aleternatora wyniosła mnie 300 pln

Ale za same szczotki, to mysle że w 150 pln sie wyrobisz.

003.jpg
Opublikowano

Dzięki za szybkie odpowiedzi. Mam nadzieje że to tylko szczotki rzeczywiście, cena może będzie troche mniejsza bo biore części prosto z hurtowni. Jak uda się naprawić to napisze co to było.

Pozdrawiam

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
A jednak to nie takie proste jak myślałem. Po wyjęciu alternatora okazało się że jakiś mechanik magik już tam grzebał i jest włożony nie oryginalny regultor i 3 diody i do tego regulatora nie jest już podłączona oryginalna kostka tylko jeden przewód do kostki podłączony a drugi w kostce jest wolny(do czego on jest :doh: ) ,wymieniłem ten regulator(chyba to jest do e34) na taki jak był włożony na próbę i nic z tego.Nadal żeby zaczął ładować trzeba dodać gazu na ponad 2000obr/min. Mam teraz jeszcze drugi alternator, który zaś ma uszkodzony oryginalny regulator napięcia a nowy po tym jak się dowiedziałem kosztuje 570zł więc troche bezsensu kupować regulator za tyle kasy. Czy ma ktoś jakiś pomysł jak to powinno być podpięte żeby działało tak jak powinno ?
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może to tak jak u mnie wina wirnika.

Może ktoś kto się zna podpowie jaka powinna byc średnica wirnika.

U mnie jak była za mała średnica wirnika (ale nie wiem jaka), to było idętycznie jak u Ciebie.

003.jpg
Opublikowano
Ale ja próbowa?em na dwóch regulatorach i to samo.

 

Jak ne znasz zadnego dobrego elektromechanika to mozesz zrobic runde po szrotach i przy odrobinie szczescia wytargasz kompletny alternator za grosze. Ta cena za regulator napiecia to rozumiem ze w ASO ? Poszukaj sobie w dziale polecane warsztaty z malopolski. Byly tam namiary na P. Jarka i telefon. Wszyscy go chwalili, moze cos zaradzi.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano
Narzie czekam jak przyjdzie mi alternator który wczoraj zamówiłem. A jak on też będzie walnięty to wtedy będę szukał mechanika który zna się na rzeczy bo naprawde ciężko teraz takiego znaleźć.
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano

Dziś przyszedł mi zamówiony alternator i znowu to samo. Kontrolka ładowania wogóle nie gaśnie.

I tu mam takie pytanie.

Czy ma ktoś możliwość sprawdzić przewody które odchodzą z kostki od alternatora, bo wiem że niebieski jest od kontrolki ale nie mam pojęcia od czego jest drugi przewód.

Jeżeli ma ktoś możliwość sprawdzenie to bardzo bym był wdzięczny.

Pozdrawiam

ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Ale narazie kupiłem taki sam jak stary alternator. A to ma znaczenie jakie numery alternatora??
ŚREDNIO 11L/100km (LPG)
Opublikowano
Z silnikiem M52B20 montowane były oryginalnie alternatory 90A ,120A i 140A. Po numerach można sprawdzić który jest u ciebie i czy przypadkiem ktoś kiedyś nie włożył innego alternatora i nie kombinował z regulatorem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.